Okolím Sobotína

číslo 16 Granátová skála 9,7 km
číslo 17 Sobotín Asfalt 10,3 km
číslo 18 Sobotín, Diakonie 10,4 km

Do Jeseníků se obvykle jezdí na trochu vyšší kopce, ale co dělat, když je uplakané počasí a Praděd, Šerák, Keprník a spol jsou utopené v mracích? Pak přijde vhod i malá procházka po kopečcích mnohem nižších. Jednu takovou procházku vám představím.

Vyjdeme ze Sobotína od Diakonie (dobře se tu parkuje) po modré značce. Kousek za mostem přes řeku Mertu odbočíme vlevo, projdeme kolem zdejšího zámku na okraj obce. Mezi domky začneme stoupat k lesu a lesní cestou vyšplháme na vrch Smrčina. Mapy slibují kruhový výhled. Ten je nakonec jen jedním směrem na Sobotín, ale je pěkný (foto 1). Na Smrčině odbočíme na červenou značku směr údolí Merty a co jsme pracně vystoupali nahoru, to teď během pár metrů prudkým sešupem v lese zase sejdeme.Sešup končí na široké cestě, je z ní výhled na protější kopečky (na fotce 2 bohužel v mracích). Pohodlnou cestou pak dojdeme do údolí Merty (foto 3), kde se k naší červené na chvíli připojí žlutá značka. Obě značky nás dovedou na kraj Sobotína na místo zvané Štětinov. Odtud jdeme opět po červené značcelesní strání nad Maršíkov k rozcestí s modrou a žlutou značkou. Vyplatí se zajít ještě kousek po silnici za horizont, otevře se nám opět pohled na jesenické hory a také na vesničku Maršíkov s dřevěným kostelíkem v údolí (foto 4).

Od rozcestí se dáme po žluté značce. Pár desítek metrů po silnici s modrou, pak vpravo na lesní cestu a krátce nato Doprava prudce vzhůru sotva znatelnou pěšinou podrostem lesa. To je dost nepříjemný úsek, zvláště když se přidá maliní a ostružiní. Kopec s vysílačem slibuje na mapě výhled, ale bohužel. Nic. Cesta pokračuje na druhý vrchol s druhým vysílačem - Kamenitý kopec. Opět bez výhledu. Škoda, pod ním jsou Velké Losiny. Z Kamenitého kopce pak jde cesta lesem k Černým kamenům (foto 5). Ty za vidění stojí. Těch skal je tu hodně a propojují je kamenné chodníky. Žlutá značka poté spadne do údolí k rozcestí Nad Terezínem a my přestoupíme na značku zelenou. Ta nás pohodlnou cestou zavede k nalezišti minerálů Granátové skále a odtud už sestoupí zpět do Sobotína.

Trasa měří něco přes 12 km a je to taková odpolední oddychovka.

Ještě malá poznámka. Žlutá značka přes Kamenitý kopec vede trochu jinak, než jak je značená na níže se zobrazující mapě, ale trasa je velmi dobře značená.

Poslední aktualizace: 8.9.2010
Okolím Sobotína na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Okolím Sobotína

140 let trati Zábřeh - Sobotín
Kdo se 10. září tohoto roku (2011) bude pohybovat v okolí Zábřeha, Šumperka či Sotína,…
Nenápadný domeček u mostu přes říčku Mertu, která tvoří hranici…
Nenápadný malý domeček - dnes již krásně zrekonstruovaný – míjeli všichni…
V podstatě nenáročná výletní trasa, při které mimoděk navštívíme známou podesenskou útočnou sestavu Petrov-Rapotín-Sobotín (hok…
Sympatickou naučnou stezku můžeme najít v Sobotíně u místní školy. Podle…
Zámecký park v Sobotíně sice nemá tak dlouhou historii, jako parky v nedalekých Velkých Losinách nebo Loučné nad Desnou. Vznikl vlastně současně v do…
Výročí Vítězného února už naštěstí neslavíme, ale když je slunečná…
V okolí obce Sobotín na Šumpersku se nachází několik výz…
Kožušná je opuštěný lom pod svahem Kamenitého vrchu mezi Sobotínem a Velkými Losinami. Celkem snadno je dostupný od žluté značky mezi Sobotínem a…
Psát o nějakém skiareálu na konci března, tedy v době, kdy už většina…