Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Hradec Králové
Hradec Králové leží na soutoku Labe a Orlice. Patří mezi věnná města a je centrem duchovního života, kultury a vzdělanosti východních Čech. Díky výjimečným stavbám a ojedinělému architektonickému konceptu je město nazýváno „salon republiky“.
TIP:
 Trasy Hradecko a okolí (60)

Hradecké lesy 5 - od Stříbrného rybníku přes Běleč k Výskytu a zpět

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Stříbrný rybník, parkoviště Asfalt 0,0 km
  Zároveň i zastávka autobusu MHD. Kolem areálu Stříbrného rybníka (foto 1 a 2), restaurace (foto 3) a mezi chatkami dojdeme na kraj lesa k rozcestí.
číslo 2 Rozsectí Stříbrný rybník 0,7 km
  Následuje široká lesní cesta, značená společně červeně a žlutě.
číslo 3 Rozcestí U Svinar (foto 4 a 5) 1,8 km
  Žlutá značka se odpojuje v ostrém úhlu vpravo, jdeme dále po značce červené kolem smírčího kříže (foto 6) k Haltýřům.
číslo 4 Haltýře (foto 7 a 8) 3,0 km
  Zajímavá lokalita s informační tabulí.
číslo 5 Bělečský písník Asfalt 4,2 km
  Chvíli pozor na auta, někdy tu bývá dost silný provoz.
číslo 6 Běleč nad Orlicí Asfalt 4,4 km
  Na okraji návsi stojí restaurace U Hušků s vlastním pivovarem (foto 9). Jedno si zasloužíte, ne? Zleva se k červené značce přidává zelená od Blešna. Společně přes náves (foto 10) na okraj obce.
číslo 7 Rozcestí Bělečský mlýn 5,6 km
  Ještě chvilku po asfaltu, za odbočkou k táboru J.A.Komenského opět lesem do mírného kopce.
číslo 8 Rozcestí Kapounky (foto 11) 6,6 km
  Stále stejná písnička, široká lesní cesta, pro změnu zase po červené značce.
číslo 9 Rybník Výskyt 9,2 km
  U rybníka je přístřešek (foto 12) nejen s lavičkami, ale i s ohništěm a vším potřebným k opékání čehokoliv. Jen si to cokoliv musíte přinést. Za přístřeškem je něco jako studna (foto 13), žábám se tam mimořádně daří (foto 14). Po občerstvení přejdeme po hrázi (foto 15), za ní odbočíme vpravo podél Stříbrného potoka.
číslo 10 Rozcestí v lese 10,8 km
  Pokud nevěříte svému orientačnímu smyslu, pokračujte rovně. Brzy dojdete na rozcestí U Svinar a ke Stříbrňáku dojdete stejnou cestou, jak trasa začínala. Pokud si trochu věříte nebo máte navigaci tak zde (N 50°11.489 E 015°54.518) odbočte doleva a hned po pár metrech vpravo. Účelem je dostat se na mostek na pozici N 50°11.689 E015°53.480 a odtud pokračovat po břehu Stříbrného potoka. Cesta je určitě hezčí než ona žlutá a divím se, že KČT tudy značku nevede. Pokud by se vám nepodařilo odbočit zde, odbočte na první křižovatce za mostkem, k druhému mostku tak dojdete také.
číslo 11 Pět cest 12,4 km
  Vemte to v ostrém úhlu vpravo.
číslo 12 Stříbrný potok 12,6 km
  Po hrázi potoka dojdeme k chatám u Stříbrného rybníka.
číslo 13 Červená 13,0 km
  Narazíte na cestu s červenou značkou, dejte se vpravo.
číslo 14 Rozcestí Stříbrný rybník Asfalt 13,4 km
  Tuto cestu už znáte. Mezi chatami a kolem koupaliště dojdete k autu nebo na autobus.
číslo 15 Konec trasy Asfalt 13,9 km
1-Stříbrný rybník
1-Stříbrný rybník  •  Fotografie (15)  • Foto: HonzaC8

Občas se stane, že se nám nechce nikam daleko a vezmeme za vděk krásným okolím Hradce Králové - Hradeckými lesy na východ od města. Jedno z možných nástupních míst, kam se dostaneme i pomocí MHD linky 11 a 17, je Stříbrný rybník za Malšovou Lhotou.

Popisovaný okruh tvoří široké a udržované cesty lesem, vhodné i pro cyklisty, případně rodiny s kočárkem. Převýšení minimální, takže příjemná procházka na jedno odpoledne. Cestou potkáte i několik zajímavých míst - Haltýře, soukromý pivovárek v Bělči, rybník Výskyt. Na podzim nezapomeňte nůši, hub roste v Hradeckých lesích opravdu hodně.

Poslední aktualizace: 25.4.2012
Autor: HonzaC8

Hradec Králové

Příspěvky z okolí Hradecké lesy 5 - od Stříbrného rybníku přes Běleč k Výskytu a zpět

Rameno u Stříbrného rybníka
V roce 1998 bylo rameno u Stříbrného rybníka u Malšovy Lhoty vyhlášeno přechodně chráněnou plochou o výměře 1,6065 ha. Důvodem vyhlášení byla a stále ještě je ochrana kriticky ohrožené rostliny rdestu dlouholistéh…
Toto jezero je pozůstatkem jednoho z původních ramen řeky Orlice, které leží z jedné části na pozemcích v majetku královéhradecké firmy EXPAND HK s. r. o., Zdeňky Milerové z Hradce Králové a Pavlíny Uhrové ze Staš…
Jak název příspěvku napovídá popisovaná cyklostezka vede kolem známého stříbrného rybníku. Délka této asfaltové stezky je cca 400 metrů. Západní okraj stezky začíná u mostku přes Stříbrný potok, východní okraj u …
Jak název příspěvku napovídá popisovaná cyklostezka vede kolem známého stříbrného rybníku. Délka této asfaltové stezky je cca  400 metrů. Západní okraj stezky začíná u mostku přes Stříbrný potok, východní okraj u …
V místech na pomezí katastrů královéhradeckých městských částí Malšovy Lhoty a Svinar, kde se nalézá výše jmenovaný rybník, tekl od dávných dob předchůdce dnešního Stříbrného potoka a vedle něj se nacházely pouze …
Naše videotrasa začíná v areálu Kempu Stříbrný rybník. Vyjíždíme od občerstevní U Lišáka, okolo přírodního koupaliště až k hlavní restauraci. Od ní dále ven z a…
V Malšova lhotě, která je dnes součástí Hradce Králové, je zachováno několik klasických selských stavení. Na návsi, nedaleko cesty spojující Malšovice a Svinary, je k vidění zvonička s pomníkem ukřižování.
Rekreační oblast a přírodní koupaliště Stříbrný rybník, lidově zvané "Stříbrňák" najdeme východně od centra Hradce Králové mezi Malšovou lhotou a Svinary. Rybník je napájen Stříbrným potokem, který přitéká z Hrade…
Pomník obětem 1. sv. války, v Malšově Lhotě, se nalézá na návsi při silnici spojující hradecké městské části Malšovice a Svinary. Pomník je tvořen hlavním pilířem s vytesaným státním znakem a daty 1914 - 1918. Nad…
Původně se přímo ve Svinarech žádný rybník nenacházel (pokud nepočítáme Svinarský rybník, jenž byl největším vodním dílem v soustavě rybníků na severním okraji královéhradeckých lesů), což můžeme vidět ještě v map…
Stejně jako u dalších vodních ploch na Slezském Předměstí se i u Černého jezera píše, že vzniklo regulací řeky Orlice, ale zde jde o naprostý nesmysl, neboť těmito místy, kde se od nepaměti říkalo „Pod silnicí“, n…
Kdy: sobota 20. května 2017 od 14.00 do 19.00 hodinKde: autocamp Stříbrný rybník, Hradec KrálovéNašim cílem je posílení společného aktivního trávení volného …
Autokemp Stříbrný rybník se nachází u největšího z rybníků v okolí města Hradce Králové, je ideálním místem pro vaši klidnou rodinnou dovolenou v překrásné přírodě na pomezí Přírodního pa…
Kdy: sobota 19. května 2018 od 14.00 do 19.00 hodinKde: autocamp Stříbrný rybník, Hradec KrálovéNašim cílem je posílení společného aktivního trávení volného…
Trasa je sedmou částí našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme absolvovali v polovině června 2012. (předchozí část je na https://www.turistika.cz/trasy/chlumec-nad-cidlinou-hradec-kralove-stribrny-rybnik…
Kempování je v České republice poslední roky stále populárnější. Češi si rádi nechají poradit, kam vyrazit, a na své popularitě tak získává i tradiční anketa 4camping Kemp roku, která se letos konala už po čtrnáct…
Svinary jsou prvně prvně písemně doloženy roku 1379, dříve samostatná obec je dnes součást Hradce Králové. Ve Svinarech je dochováno několik původních selských stavení, na pravém břehu Orlice starý Panský hostinec postavený v roce 1717. Ná návsi u hospody najdeme pomník ukřižování s dřevěnou sloupovou zvoničkou, která byla díky veřejné sbírce obnovena v r. 2013.
Turistický rozcestník Stříbrný potok, který se nachází v blízkosti kempu u Stříbrného rybníku, ukazuje turistům cestu ve dvou směrech. Po červené značce ve směru Hradec Králové - Třebechovice pod Orebem, dále Opočno a po značce žluté ve směru Hradec Králové, rozcestí u staré nemocnice - rozcestí U křivé lípy.
Ohledně toho, kde vzniká Bělečský potok (dříve zvaný také jako Náhon, Bělečský náhon, Bělečská strouha), probíhala diskuze mnoho desítek let. Dnes se za jeho počátek počítá výtok z Nebeského rybníka, jenž se nachá…
Ohledně tohoto, dnes již neexistujícího rybníku, se můžeme dozvědět řadu protichůdných informací, jež jsou způsobeny tím, že je mnoha prameny vydáván za stejnou vodní plochu, která byla později známá jako Smiřický…
Pomník s postavou vojáka vyhlížejícího do dáli najdeme ve směru od návse k lesu. Pomník byl postaven, v roce 1921, jako vzpomínka na 14 obětí 1. sv. války. Po ukončení 2. sv. války byla do pomníku zakomponována deska se jmény dalších obětí. Kolem pomníku je plůtek s vrátky ve tvaru státního znaku bývalé Československé republiky.
Rozcestí u Svinar nedaleko stříbrného rybníku ukazuje cestu po červené značce ve směru Hradec Králové - Třebechovice pod Orebem a po žluté ve směru HK - rozcestí U Křivé lípy. V místě je možnost pození a informační tabule s popisem lokality.
Smiřická hráz jak by se podle názvu mohlo zdát se nenachází u Smiřic, ale na okraji hradeckých lesů. Jedná se o pozůstatek zaniklého rybníka nazývaného Na Obci, který byl zřízen hradeckými měšťany po roce 1490. V roce 1631 připadl rybník do majetku rodu Smiřických a od těch dob se mu říkalo Smiřický rybník. Rybník byl zrušen a následně vysušen po r. 1785 ve spojitosti se…
Zajímavý železný Most přes řeku Orlici, který je pojmenován po, místním rodáku, plukovníku Šrámkovi, najdeme v Hradecké městké části Svinary. Most byl postaven v roce 1907 jako náhrada za dřevěný most z roku 1869.…
Přírodní park Orlice
Lokalita se nachází v Přírodním parku Orlice, konkrátně v jeho záplavových loukách na východním okraji města Hradce Králové.Park byl zřízen roku 1996 podél toků Tiché a Divoké Orlice. Po jejich soutoku pokračuje d…
Míříme do nekonečného prostoru hradeckých lesů, který je nejen rájem houbařů, pěších turistů, cyklistů a inline bruslařů, tedy do prostoru, který se již stal rekreační zónou Hradce Králové a okolí.  Významným poči…
Lokalita Haltýře se nachází v prostoru mezi Malšovicemi a Bělčí. Jedná se o soustavu dávných slepých ramen Orlice, která jsou zarostlá lesním porostem. Tato bažinná olšina a mokřadní společenstva jsou evidována jako významný krajinný prvek. Název lokality je odvozen od německého slova halt – haltovat, tedy stát - stavět. V místech tok vody haltoval – zastavoval u stavidla na…
Hradecké lesy je rozlehlý lesní prostor, který se rozprostírá od města Hradec Králové jihovýchodním směrem k městu Choceň. Dříve se Hradeckým lesem nazýval lesní prostor, který byl…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králové, je označován jako jedno z nejstarších českých měst. Ve středověku šlo o věnné město českých královen a této době vděčí za gotickou katedrálu sv. Ducha na svém Velkém náměstí, která dnes vedle Bílé věže a Staré radnice patří mezi městské dominant…