Do Žabího údolí

číslo 12 Pilarka Asfalt 17,7 km
číslo 13 Bukový chodník Asfalt 18,9 km
číslo 14 Hradec nad Moravicí 19,8 km

Ze zastávky autobusu MHD Opava v obci Slavkov se vydáme jihozápadním směrem po žluté značce do oblasti přírodní rezervace Hvozdnice. Přírodní rezervaci tvoří meandry Hvozdnického potoka a na několika místech vodou odkryté skalní podloží. Kolem toku potoka jsou vybudovány rybníky a kolem nich se rozprostírají mokřady a pozůstatky lužního lesa. Touto přírodní rezervací projdeme k rozcestí Štáblovický mlýn. Nedaleko severního okraje přírodní rezervace se rozprostírá oblast přírodní památky Otická sopka, kterou jak název napovídá tvoří pozůstatek sopky. Výchoz původní sopky, který tvoří čedičová hornina byl objeven pod vrcholkem lomu na Kamenné hoře. Z rozcestí Štáblovický mlýn se vydáme jižním směrem po modré značce a přes obec Štáblovice dojdeme do lesa Kopanina. V tomto lese půjdeme proti toku Štáblovického potoka do lesa zvaného Benešovská. Dále pokračujeme přes obec Lipina a přes osadu Filipovice do Žabího údolí, které je tvořeno Melčským potok. Žabím údolím pokračujeme po žluté východním směrem a podél toku Melčského potoka k rozcestí Nad Melčkým potokem. Z tohoto rozcestí se vydáme po červené severovýchodním směrem podél toku řeky Moravice a oblastí Přírodního parku Moravice kolem technických památek vybudovaným u obce Žimrovice na umělém náhonu vedoucímu do papírny. Jedná se o Papírenský splav, vodní tunel vyražený ve skále a akvadukt. Po té co turistická trasa opouští vodní kanál projdeme lesem do obce Žimrovice a přes obec pokračujeme na rozcestí Pilarka a stále po červené a podél toku řeky Moravice na rozcestí Bukový chodník. Po tomto chodníku půjdeme dále po modré a v blízkosti hotelu Belaria do městečka Hradec nad Moravicí.

Poslední aktualizace: 25.11.2005
Do Žabího údolí na mapě

Příspěvky z okolí Do Žabího údolí

Slavkov
Slavkov leží nedaleko města Opavy a to jihozápadním směrem. Severozápadně…
Zámek stojí na jihozápadním okraji vsi Slavkov na Opavsku v Moravskoslezs…
Naučná stezka Hvozdnice začíná hned u vlakové zastávky Slavkov u …
Hvozdnice je přírodní rezervace rozkládající se kolem toku stejnojmenného…
Jankův rybník je rozcestí a orientační místo na žluté turistické trase a …
Podle některých se jedná o nejkrásnější přírodní kout Opavska. Přírodní rezervace Hvozdnice se nachází až v konečné části tohoto tok…
Otice najdeme nedaleko města Opava a to jihozápadním směrem. Obec se rozk…
Štáblovický Mlýn je samota, kterou tvoří bývalý vodní mlýn. Samota je sou…
Uhlířov leží jihozápadním směrem od města Opavy. Obec se rozkládá v prost…
Stěbořiclý rybník najdeme u východního okraje obce Stěbořice. Rybník je n…