více o Chlumec nad Cidlinou

Partner lokality
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Chlumec nad Cidlinou
Články redakce vybrat: vše / nic

Chlumec nad Cidlinou - Hradec Králové - Stříbrný rybník

číslo 18 Hradec Králové-Malšovice Asfalt 35,3 km
číslo 19 Malšova Lhota Asfalt 36,7 km
číslo 20 Autocamp Stříbrný rybník Asfalt 38,0 km

Trasa je šestou a závěrečnou částí druhého dne našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme absolvovali v polovině června 2012. (předchozí část je na http://www.turistika.cz/trasy/podebrady-chlumec-nad-cidlinou)

Z Klicperova náměstí v Chlumci nad Cidlinou jsme pokračovali po Zámostecké ulici, přejeli Cidlinu a Bystřici, a po cyklostezce podél silnice dojeli do osady Skalka. Odtud do Nového Města, přes kruhový objezd a do kopce kolem pomníku selských bouří jsme museli po frekventované silnici.

U benzínové pumpy Hunsgas jsme odbočili k železniční stanici Nové Město u Chlumce. To byla jen "poznávací" zajížďka. Na "starou" hradeckou silnici jsme se už nevrátili. Pokračovali jsme po "ještě starší" hradecké silnici do Staré Vody a Chudeřic.

Ze Staré Vody ke káranickému nádraží nás vedla cyklotrasa č.4199.

V Káranicích, jsme opustili hlavní silnici a kolem nádraží dojeli k přejezdu. Ihned za ním odbočovala Doprava cyklostezka do Obědovic.

Projeli jsme Obědovicemi, překřížili silnici č.11 a podél ní, po krásném chodníku pro pěší pokračovali do Kratonoh. Pěší doufám odpustí, ale stejně jsme žádné nepotkali.

V Kratonohách ihned u motorestu jsme odbočili vlevo a hned první odbočkou (jednosměrka) odbočili doprava do středu obce.

Čtvrtá odbočka doleva vedla k zemědělskému družstvu v objektu místního zámečku. Kolem něj jsme přijeli téměř k silnici č.11. Také jsme se znovu napojili na cyklotrasu č.4199, která nás nakonec dovedla až do Praskačky.

Před silnicí č.11 jsme se dali doleva a podél stromořadí vysokých topolů, přes říčku Roudnici a podél říčky Bystřice, jsme přijeli až na silnici z Puchlovic do Roudnice.

Roudnici jsme projeli téměř celou a určitě to stálo za to. Je vidět, že místní jsou na svoji obec hrdí a jejich okolí jim není lhostejné.

Za Roudnicí jsme překřížili silnici č.11 a přijeli do Lhoty pod Libčany.

Téměř nepoužívaná silnice nás přivedla do Urbanic a přes železniční trať do Praskačky. Opět jsme neodolali zastávce na místním nádraží.

Z Praskačky jsme zamířili do mírného kopce na Vlčkovice a do Plačic po cyklotrase č.4198.

To už jsme byli na hranicích Hradce Králové.

Vlčkovická a Pardubická ulice nás dovedly na Anenské náměstí, kde jsme odbočili doprava a opět Pardubická a Honkova ulice nás přivedly do Pražského předměstí.

Po Honkově ulici jsme pokračovali až za železniční přejezd, kde jsme odbočili vpravo a po ulicích Jiřího Purkyně a V Lipkách jsme přijeli až na náměstí Svobody u Pražského mostu přes Labe. Ulici V Lipkách jsme si užívali na krásné cyklostezce, které se ostatně proplétají celým Hradcem Králové.

Za Pražským mostem jsme kousek pokračovali po Mostecké ulici a na jejím konci odbočili vpravo na ulici Československé armády.

Výstup po schodištích na Soukenickou ulici byl po celodenním šlapání na kole už opravdu na hraně našich sil. Na Velkém náměstí jsme proto využili možnosti občerstvení v jedné z mnoha zahrádek.

Po krátkém odpočinku jsme sjeli přes Malé náměstí a jednosměrnou ulicí Mýtskou (po chodníku) na Nezvalovu ulici. Po cyklostezce jsme přes Malšovský most, kolem koupaliště Flošna, nadjezdem přes Gočárův okruh a po Úprkově ulici přijeli do Malšovic. Od koupaliště jsme navíc jeli po cyklotrase č.222.

Stejná ulice nás přivedla až do Malšovské Lhoty, kde jsme se hned na jejím okraji dali doprava, opustli cyklotrasu č.222, a nejprve po Bělečské ulici a poté po polní cestě a stezce přijeli až k bráně autocampu Stříbrný rybník u stejnojmenného rybníka. Zde šestá část naší trasy a druhý den našeho putování skončil.

Další část trasy po stopách F.L.Věka je na http://www.turistika.cz/trasy/stribrny-rybnik-opocno.

Celá cesta je na confusedconfusedconfused.

Poslední aktualizace: 11.7.2012
Autor: Strnadci

Příspěvky v okolí Chlumec nad Cidlinou - Hradec Králové - Stříbrný rybník

Historické město na rušné cestě mezi Prahou a Hradcem Králové, místo krvavého potlačení selského povstání v roce 1775.
Chlumecký mariánský sloup se nachází na východní straně dnešního Klicperova náměstí. Postavit ho dal Václav Norbert Oktavián hrabě Kinský v roce 1710 na oslavu vítězství vojsk císaře Josefa I. a spojenců nad francouzskou armádou Ludvíka XIV o španělské dědictví. Sloup je zřejmě dílem sochaře F. M. Katterbauera. Na Sloupu se nachází původní sochy sv. Jáchyma, sv. Anny, sv.…
Pomník Václava Klimenta Klicpery, který se ve městě dne 23.11.1792 narodil, se nachází v centru Klicperova náměstí, kterému s nedalekým kostelem sv. Voršily dominují. Pomník byl zhotoven roku 1874, finance na jeho postavení pocházely ze sbírky zorganizované výborem pro postavení pomníku, sbírka tehdy vynesla více jak 2 000 zlatých. Pomník je dílem sochařů Josefa a Pavla…
Kostel sv. Voršily - dominanta Klicperova náměstí byl postaven za vlády Pernštejnů ve slohu pozdní gotiky a nastupující renesance v letech 1536-43. Pod dlažbou se nachází krypta v níž byly nalezeny ostatky významných osobností chlumeckého panství z 16.- 17. století. Městská hláska se zvonicí byla k západní stěně kostela přistavěna na přelomu 16. a 17. století. Věž je prvně…
Pomník se sochou sv. Jana Nepomuckého je umístěn před budovou bývalého chlumeckého Majorátu, kterému je věnován samostatný příspěvek, viz: http://www.turistika.cz/mista/chlumec-nad-cidlinou-byvaly-majorat . Pomník sv. Jana Nepomuckého byl postaven a zasvěcen v roce 1863.
Zajímavou budovou, která uzavírá východní část chlumeckého náměstí je bývalý Majorát. Již v roce 1683 stávala v tomto místě budova masných krámů. Ale již v roce 1719 byla přestavěna nákladem Václava Norberta Oktav…
Pomník se sochou, patrona českého, sv. Václava zdobí prostor u mostu na pravém břehu Cidliny. Zde však socha původně nestala. Postavena byla dne 11.6.1807 na mostě přes Cidlinu. Po 38 letech, tj. v roce 1845 byla …
Koupaliště v Chlumci nad Cidlinou se nalézá na okraji města, za fotbalovým stadionem, u soutoku Cidliny s Bystřicí. V roce 2010 bylo koupaliště významně rekonstruováno, slavnostní otevření se uskutečnilo 12.6.20…
Kostel Nejsvětější Trojice je nejstarší dochovanou památkou ve městě. Doložen je sice "až" v roce 1358, ale dle nápisového kamene, který byl nalezen v roce 1734 pochází již z roku 1134. Kostel je jednolodní, s plochým stromem a trojbokým presbytářem kolem něhož jsou empírové pomníky ze Suchardovy dílny, pocházející z doby kolem roku 1800. Na oltářním obraze sv. Trojice je…
Zubatovská Kaple se nachází v malám parčíku nedaleko kostela Nejsvětější trojice. Dříve byl v místech dnešního parčíku hřbitov, kaple je tedy klasicistní hrobka chlumeckého poštmistra Aloise Zubatého z roku 1836, …
Chlumecká informační centra, kde návštěvník města najde vše potřebné, se nachází na dvou adresách: - v budově sokolovny a knihovny v Kozelkově ulici čp. 26 s otvírací dobou Út - Pá : 8:00-11.00 13:00-17:00 - a v pobočce na „hlavní" Klicperově ulici čp. 55. e-mail: knihovna@chlumecnc.cztel.: 495 484 121 web: http://ic.chlumecnc.cz
Slunečné Jarní ráno přímo láká k výletu, proto se narychlo rozhodujeme pro návštěvu nějakého hradu či zámku. Volba nakonec padá na Chlumec nad Cidlinou, kam sjíždíme na exitu 62 na trase Praha-Hradec Králové.…
Budovu městského muzea - Lorety v Chlumci nad Cidlinou najdeme při pravé straně silnice ve směru na Nový Bydžov. Postavena byla rodem Kinských, dle plánů Františka Maxmiliána Kaňky, v letech 1717-1719. Původně ob…
Vrcholně barokní zámek v Chlumci nad Cidlinou, na kterém se podílel J.B.Santini.
Chlumec nad Cidlinou leží ve Východních Čechách, západním směrem od Hradce Králové. Město se rozkládá u východního okraje mírně zvlněné KRAJINY České Tabule. K západnímu okraji města sahá rozsáhlý les, na jehož ok…
Barokní Zámek Karlova Koruna se nachází v Chlumci nad Cidlinou v Královéhradeckém kraji. Zámecká stavba má ojedinělý půdorys připomínající tvar královské koruny. Návštěvníci si mohou záme…
Zámek (Karlova Koruna) vznikl jako reprezentační venkovská residence, nebyl však upraven pro trvalé obývání. Nechal ho postavit stavitel František Maxmilián Kaňka pro hraběte Františka Fe…
Zámek Hrádek u Nechanic je kromě zámku Hluboká nad Vltavou nejvýznamnější českou stavbou romantické architektury postavenou po vzoru anglické gotiky. Zámek se nachází na Lubenském vrchu, 10 kilometrů západně od Hr…
Poděbrady leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. Poděbrady jsou známé a vyhledávané lázeňské město. Město se rozkládá na pravém břehu řeky Labe v jižní části České tabule. V…
Naše cesta směřuje k dominantě východního Polabí, ke Kunětické hoře, která se nachází cca 7 km od centra Pardubic a cca 15 km od centra Hradce Králové. Historie hradu, který založil vůdce Orebitů Diviš Bořek z Miletínka na osamělé znělcové kupě, sahá do doby husitské, do let 1421-23. Za doby Pernštejnů byl hrad v období od konce 15. století až do…
Kutná Hora leží ve Středních Čechách, jihovýchodním směrem od Prahy. Kutná Hora se rozkládá nedaleko severního okraje Středočeské pahorkatiny. Městem protéká řeka Vrchlice, na které je u jihozápadního okraje města…
  Chrám svaté Barbory je mohutný gotický kostel, který je zasvěcen patronce všech horníků. Vzhled je určitě nezaměnitelný - má tři stanové střechy, devět svazků opěrných pilířů se soustavou symetricky vyváže…
Valdická brána - dominanta Valdštejnova náměstí v Jičíně. Je jedinou ze tří dochovaných bran, které byly součástí původních městských zděných hradeb (pozn. redakce: součástí opevnění města). Do dnes známé podoby byla Valdická brána dostavěna kolem roku 1568 (pozn. redakce: na příkaz šlechtického rodu Trčků z Lípy, ale jak dokládají kusy zdiva…
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak součástí českého křídového masívu. V okolí je prehistorické naleziště, svědčící o osídlení v 10. až 7. stol. př.n.l. Rezervací vede mnoho turisticky značených cest vedoucích roklemi, obklopenými pískovcovými stěnami a Krásnými vyhlídkami.…
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400 zvířaty po celou otevírací dobu, velké letní výběhy osazené africkými kopytníky a ptáky a Africké safari, kde návštěvníci…
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. V letech 1380-90 byl Čeňkem z Vartenberka mezi dvěma čedičovými vrcholky postaven hrad s vě…
Hrad Trosky se nachází v oblasti Českého ráje na severovýchodním okraji Středních Čech. Autem Od Prahy je nejlepší spojení po dálnici E65 směrem na Mladou Boleslav a Liberec. Odbočit je třeba na 71. kil…
Romantický zámek Hrubá Skála se nalézá na okraji Hruboskalského skalního města uprostřed lesů na zalesněné skalní plošině nad obcí Hrubá Skála na Semilsku v Libereckém kraji. Historie zámku sahá do období kolem roku 1350, kdy zde Hynek z Valdštejna, postavil na mohutných pískovcových skalách, hrad Skála. S přestavbou původního hradu do podoby zámku započali Smiřičtí…
Zřícenina hradu Valečov se nachází na Zlaté stezce Českého ráje východně od Mnichova Hradiště. Historie hradu spadá do počátku 14. století, prvně je písemně zmiňován v letech 1316-18. Valečov je přístupný v květ…
Zbytky skalního hradu Drábské světničky, které dnes tvoří malebný labyrint, se nacházejí na okraji rozsáhlé pískovcové plošiny Mužský nad osadou Dneboh východně od Mnichova Hradiště. Drábské světničky jsou jedním …