Česká Ves – Stezka Fit

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Start stezky Fit Šotolina 0,0 km
  Stezka začíná na kraji lesa, kam přichází silnička od České Vsi, souběh červené a zelené cyklotrasy
číslo 2 Nad rančem Šotolina 1,0 km
  Odpojení zelené cyklotrasy
číslo 3 Ranč Orel Šotolina 1,4 km
  Cíl je u Orla, restaurace, Adrenalin park, jízdy na koních

Vlastně to ani pořádná trasa pro turistu není, ovšem účel je poněkud jiný, než projít desítky kilometrů. Pokud ovšem bude chtít výletník absolvovat všechny předepsané úkony, může se i tak celkem zapotit. Nejen pro své stálé obyvatele, ale i přechodným návštěvníků České Vsi (té u Jeseníku) může sloužit sestava herních a tělocvičných prvků firmy Runex. Ve spolupráci s obcí firma rozmístila desítku nářadí a překážek k protažení těla a vyzkoušení dovedností zájemců. Jednotlivá zastavení jsou rozmístěny kolem lesní cesty na východním úbočí Černé hory, jednoho z kopců,které přináleží k Sokolskému hřbetu Rychlebských hor. Trasa sleduje průběh červené cyklotrasy č. 6278. Nástupní místo stezky je cca 1 km od centra České Vsi (tedy od plaveckého bazénu), silničkou kolem zastávky Česká Ves – Řetězárna a dál podle cykloznaček.

Je to trošku do kopce, samotné cvičební prvky začínají na kraji lesa a jsou umístěny podél lesní cesty, která je spíše vrstevnicová než příliš stoupající. Fit stezka je v celkové délce dlouhá, spíše krátká necelých 1,5 km, zakončená je ale poblíž zajímavého cíle. Tím je areál Ranče Orel a hlavně Adrenalin parku. Kdo by po pečlivě a zodpovědně provedených cvicích přeci jen hýřil přemírou energie, může jí vybít právě zde. Ať na velkolepém lanovém parku, tak na obří houpačce, lanovce nebo lukostřelbou.

Kdo by pohrdl těmito aktivitami, může si i zajezdit na koních (když je to ranč). Návštěvníkům je k dispozici i malé koupaliště, no a komu by energie scházela, může ji doplnit ve stylovém „Saloonu“. Ačkoliv ten je spíš variací zálesáckého obydlí...
V rubrice "Náročnost" jsem záměrně uvedl malá, záleží na cvičencích, jak intenzivně budou cviky provádět, a když nebudou cvičit, mohou se kochat občasnými výhledy na Českou Ves a protější Zlatohorskou vrchovinu.

Poslední aktualizace: 2.8.2023
Česká Ves – Stezka Fit na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Česká Ves – Stezka Fit

Jedeme znovu na severovýchod - 13. den - další část NS Česká Ves - 4,5 km dlouhý skoro okruh: Česká Ves - křížová cesta - Heckelův pramen - vyhlídka Tisová skalka a vrchol Krajník - pramen Johann Peter guelle - Česká Ves; jeskyně Na Špičáku
Neděle 20. 6. 2021 Chladný větřík v noci zesílil, ale nic nepřihnal. Bylo…
Česká Ves se nachází v údolí řeky Bělé nedaleko města Jeseníku. O…
V parčíku u kostela v České Vsi návštěvník objeví dva pomníky pad…
Mariánský sloup se nachází po levé straně od kostela ve směru z u…
Bílé kameny jsou jedním z vrcholů Sokolského hřbetu Rychlebských hor. Sokolský hřbet je východní části masivu Rychleb, která začíná u sedla…
Rychlebské hory (3): Sokolským hřbetem přes vyhlídk…
    Vítáme Vás na naučné…
Dnes se vydáme na Čertovy kameny, které jsou vyhledávány horolezci, turis…
  Obec Česká Ves původně patřila k jesenické farnosti, v minulosti…
Česká Ves je rodištěm Johanna Schrotha, který založil Lázně Dolní…
Muzeum Veteránů v České vsi je otevřeno veřejnosti od 12.6.1999. Jeh…
Po nějaké době jsem si zajel na Jesenicko a trošku dál až ke státní…
Do České Vsi autobusem ze Zlatých Hor.Z České Vsi od obecního úřadu pěšky po modré značce přes…
Na další „jesenický“ výlet jsme vyrazili začátkem července. Akce …
Trošku stranou od hlavní cesty a křižovatky na Supíkovice najdeme…
Jeskyně na Špičáku leží ve východní části Žulovské pahorkatiny,…
Ať se nám to líbí nebo ne, tělo sportovce – turisty nevyjímaje – potřebuje…
Čertovy kameny - to je skalní útvar nacházející se na severním úbočí…
Zlatohorská vrchovina: Z České Vsi přes Bělák k Čertovým kamenům …
  Nejatraktivnější turistickou skalní oblastí v blízkosti města Jeseníku jsou Čertovy kameny. Při mé poslední návštěvě jsem si tady …