Cestování do Maďarska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Maďarsko  Mapa Maďarska

Rozkládá se po obou stranách toku řeky Dunaj, v Karpatské pánvi. Hlavní město Budapešť bylo po druhé světové válce přestavěno a stalo se významným turistickým centrem s bohatým kulturním životem. Největší jezero střední Evropy Balaton a termální lázně jsou nejatraktivnější cíle domácích i zahraničních turistů. Tip: Kolik stojí dálnice a jak koupit dálniční známku v Maďarsku

Oblíbené destinace a místa
 Aquapark termální koupaliště Lipót     /    Výlet na Balaton a Siofók     /     Zámek Keszthély     /     Hrad Szigliget
Příspěvky z Maďarska od zkušených turistů a cestovatelů  (654)
   Tipy na výlet (26)     Turistické cíle (550)     Trasy (9)     Cestopisy (41)    Fotogalerie (4)

Börzsöny II - lesní divočinou

číslo 1 Peröcsény - Salgóvár Šotolina 0,0 km

Většinou úzké pěšiny a stezky v lese, hlinité až kamenité. Postupné stoupání.

číslo 2 Salgóvár - Nagybörzsöny Šotolina 2,8 km

Střídavě hlinité lesní pěšiny a cesty, většinou již klesání.

lesní pěšina před příchodem na hřeben
lesní pěšina před příchodem na hřeben  •  Fotografie (13)  • Foto: stezkolog

Pohoří Börzsöny patří mezi nejzarostlejší a nejdivočejší maďarská pohoří. Přesvědčit se o tom můžeme na popisované trase spojující obce Peröcsény a Nagybörzsöny na západní straně pohoří. Obě obce mají dobré autobusové spojení, na internetu se dá na stránkách společnosti Volán najít. My jsme měli auto v Nagybörzsöny a ráno jsme popojeli autobusem. V Nagybörzsöny je řada možností turistického ubytování.

výhledy z hřebenové části

Celá trasa vede po červené turistické značce, značení je dobré, ale rozcestníků málo. V Peröcsény musíme najít značku stoupající severním směrem na okraj obce, kde se stáčí Doprava do pěkného dubového lesa. postupně vystoupáme na hřeben, který budeme sledovat až na zříceninu Salgóvár. Cestou nás čekají nádherné přírodní scenérie i výhledy. Až ke hradní zřícenině vede trasa po lesních pěšinách a stezkách, pak už jsou místy i lesní cesty. Z lesa vylezeme až těsně před obcí Nagybörzsöny. v obou obcích jsou hospůdky i obchody s potravinami.

Poslední aktualizace: 26.7.2010
Autor: stezkolog

Vámosmikola

Příspěvky z okolí Börzsöny II - lesní divočinou

Bíňa
První zmínka o obci pochází z roku 1135 pod názvem Byn. Ve 12. a 13. století zde vznikl premostránský Klášter, jehož základy jsou dodnes patrné. Uprostřed obce, v místě bývalého velkomoravského hradiska stojí dnes farní kostel Panny Marie v románskén slohu ze 13. století. Širokému okolí dominuje svými dvěma věžemi. V blízkosti kostela se nachází románská rotunda Dvanácti apoštol…
Jedná se o významnou přírodní rezervaci v masívu výrazného zalesněného hřebene Burda, který se nachází při soutoku Dunaje s řekami Hron a Ipeľ. Severní část rezervace spadající do údo…
Nachází se sveverně od Štúrova ve směru na Levice na břehu řeky Hron. První zmínka o obci pochází z roku 1320. Dlouhé období patřila Ostřihomskému arcibiskupství, které věnovalo velkou pozornost zdejšímu Hronsko-kamenickému vodnímu mlýnu. Obec byla v minulosti proslavena rozlehlými vinicemi a velice kvalitními víny. Z této doby se zachovalo množství vinných sklepů zbudovyných ve zdejších sprašo…
Jižně od Kamenice na Hronom, asi 2 km nad soutokem Hronu s Dunajem, se vytváří na toku Hronu jedinečná říční terasa, kterou v letním období využívají jak domorodci a tak i vodácí jedou…
Novodobá turistická historie Štúrova je spjata s objevením zdejšího geotermálního pramene. Areál dnešního termálního koupaliště Vadaš se rozkládá na ploše 35 hektarů a je největším…
Nachází se ve sklepení pod vstupním náměstím k bazilice a vedle objektů arcibiskupství. Jsou zde prezentovány všechny vinařské oblasti bývalého Uherska, jejich specifika a historie. Slouží…
Termální Koupaliště pod názvem "Rekreačný komplex Vadaš Thermal" se nachází na východním okraji města. Díky tomu, že zdejší voda má příznivé účinky na relaxaci svalstva, pohybového ústrojí…
1. 8. 2018 Jak už to bývá, první noc venku je spíš převalovaná než prospaná, no dá se pozorovat hvězdná obloha. A jak přichází rozbřesk, jsme už v podstatě vzhůru. Díky blízkosti civilizace…
Nachází se na severní baště bývalého královského hradu. Toto místo bylo bylo v roce 2000 vyhlášeno za národní památkové místo. Tady stál palác knížete Gejzy a bylo rodiště jeho syna Vajka,…
Po loňské – poměrně vydařené a úspěšné - výpravě na území Uher jsme se rozhodli, že letos dokončíme poslední maďarskou etapu, kterou jsme již loni kvůli úmornému vedru vzdali. K tomu jsme přidali dvě významná slov…
Dominantou památného města Ostřihom, zvedajícího se nad veletokem Dunajem, je místní Ostřihomská bazilika (maďarsky Esztergomi bazilika, anglicky Esztergom Basilica), největší chrám v…
Ostřihomskou dominantou je Ostřihomská bazilika (maďarsky Esztergomi bazilika, anglicky Esztergom Basilica), největší chrám v Maďarsku. Vypíná se na výrazném skalním ostrohu nad veletokem…
Jedná se o úzkou stezku, která v příkrém svahu sestupuje od hradu do Vodního města. Poblíž severní Bašty začíná schody a hrankou v horních hradbách, pak pokračuje pěšinou dnes odlesněným svahem a končí úzkými schody a uličkou ve Vodním městě. Je výraznou zkratkou, kterou se dá poměrně rychle dostat od hradu k řece.
Ostrihom - Esztergom leží na rieke Dunaj na hranici so Slovenskom oproti mestu Štúrovo. Toto mesto s približne 30 100 obyvateľmi je na úpätí Pilišského pohoria a patrí do Komárňansko -…
Nachází se na Náměstí sv. Imricha na severovýchodním okraji města poblíž přístavu. Připomíná slavnou bitvu, která se zde odehrála 9. října 1683. Tehdy zde spojenecká vojska pod vedením polské…
Nachází se v historickém centru města poblíž pěší zóny. Byl zde postaven během první poloviny 18. století. Věž k němu byla přistavěna v roce 1764, do dnešní podoby byl pak přestavěn v roce 1878. Koncem 2. světové války byl vážně poškozen a v roce 1946 nákladně resturován. Poslední úpravy proběhly v roce 1994. V kostelní zahradě se nachází kamenný k…
Nachází se v centru města na pěší zóně. Kontakt: Turistická informačná kancelária, Hlavná 23, 943 01 Štúrovo telefon/fax: 421 367 524 009 e-mail: tik@vadas.sk Provozní doba: informační cent…
Nachází se v centu města na Hlavní ulici. Část této ulice v jejím rozšíření byla v nedávné době nákladně přestavěna, byly zde vybudovány vodní prvky, nová dlažba a doplněna parková výsadba.…
Rozkládá se mezi Dunajem a kopci zvedajícími se nad městem. Patří mezi nejstarší části města a je součástí jeho historického centra. Toto barokní panoráma Vodního města, maďarsky Víziváros,…
Plavba po veletoku Dunaje se uskutečňuje ve většině případů v této části závěru Slovenska z mezinárodního přístavu ve Štúrově. Zde kotví velké výletní lodě brázdící veletok od Maďarska přes Slovensko a Rakousko až…
Štúrovo je centrem jihovýchodního cípu Slovenska. Rozkládá se při hranici s Maďarskem na levém břehu Dunaje, v nejjižnějším a nejteplejším místě Podunajské nížiny. Severovýchodně od města…
V minulosti před staletími byl u Štúrova významný brod přes Dunaj. V 18. století zde byl v provozu přívoz a kolem poloviny 19. století zde fungoval pontonový most. Po vybudování pevných…
Jedná se o hlavní náměstí v historické části města s řadou významných budov z 18. a 19. století, kterým dominuje v průčelí barokní Radnice s arkádami a nárožní objekt pošty. Uprostřed…
Jde o rameno Dunaje protékající městem. V minulých dobách na jeho břehu stály hradby města, dnes tudy vede památná platanová alej a nábřežní promenádní cesta. Malý Dunaj slouží jako…
Nachází se poblíž kruhového objezdu na Rudnay tér v jižní části města. Bývá nazýván tež Kruhový kostel. Byl postaven v klasicistním slohu v letech 1828-35, na základě plánů architekta Janosa …
31.7.2018 Když jsme v loňském srpnu dojížděli z tehdejšího koločundru, víceméně jsme tušili, že bysme vcelku rádi ještě kousek Maďarska projeli. Navíc už kvůli tomu, že jsme končili v…
Sopečné pohoří Börzsöny není u nás zatím příliš známé, i když je dobře dostupné. Leží těsně za maďarsko - slovenskou hranicí a lze jej navštívit pohodlně v rámci jednodenního výletu z Budapešti. Popisovaná trasa začíná v městečku Nagymaros, u nás známém hlavně kvůli kontroverznímu vodnímu dílu z 80. let 20. století. Když Maďaři od projektu ustoupili, tehdejší čekoslovenští…
Termální Koupaliště Podhájska je vyhledávaný areál, otevřený celoročně. Rozprostírá se na ploše 14 ha. Jeho voda je světovým unikátem s blahodárnými úč…
Budapešť je hlavním a největším městem Maďarska. Leží podél obou břehů Dunaje na severu státního území, asi 40 km od Slovenských hranic Kdysi bylo rozděleno na dvě samostatné města Buda a Pest, dnes je spojují d…