TURISTIKU PODPORUJÍ
61 466 turistů a cestovatelů
109 178 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 364 007,- odměny za články

Vyhněte se chatě Barborka - Praděd - diskuse

Přidat příspěvek do diskuse

Email se nezobrazí.
  • turista
    Lada a Jana
    Silvestr 2023
    1.1.2024 23:04
    Na chatě jsme strávily 4 dny včetně Silvestra. Jídlo velmi chutné, pokoj i chata čisté, personal příjemný, obsluha rychlá a opravdu velice milá, na pokoji teplo, teplá voda k dispozici. Je to turistická chata ne hotel, tak kdo nečeká a nepotřebuje luxus, může být spokojen. Ceny jsou bohužel vysoké zde i v okolí.
  • turista
    Roman
    Chata-Komunizmus
    27.7.2023 23:01
    Je to skanzen a ne chata. Co se týče jídla tak je hrozný Gastroporno
  • turista
    Radek Lavička
    Barborka restaurace
    21.7.2023 9:55
    Na poutači "domácí kuchyně", ale v kuchyni se nevaří, jen se ohřívají nakoupené polotovary. Vyhlášené borůvkové knedlíky koupené zřejmě v Makru ohřívané snad v mikrovlnce, nemaštěné, bez tvarohu, posypané práškovým cukrem přes sítko a nastříkaná šlehačka ze spraye. Vlastní knedlíky s tvrdou krustou. Smažený sýr na přepáleném tuku, na dotaz změny přílohy místo hranolků brambory - nemají. Prostředí jako v minulém století, neútulné. Doporučuji nekazit si pobyt v Jeseníkách návštěvou této restaurace.
  • turista
    Ivan Demjan
    Barborka nikdy vice
    4.7.2023 7:29
    Dvě polévky pivo a kofola v ceně 207 Kč, číšník přinesl účet za 480 Kč Ani se neomluvil, prostředí je hluboký socialismus, takhle se chovali k hostům tenkrát běžně. Naštěstí většina ostatních horských restaurací je na mnohem vyšší úrovni.
  • turista
    Kryštof Kopecký
    Lakota je nemoc
    18.4.2023 13:56
    Že lakota je nemoc jsem zjistil na chatě Barborka. Bylo to opravdu strašné.Jídlo se vůbec nedalo jíst.Voda tekla jenom studená.Všude špína a neuklizeno.Personál neochotný a protivný. Po pátrání po příčině jsem zjistil,proč to tak je. Takřka žádný personál - majitelka p.Fürstová ŠETŘÍ náklady a platí poloviční mzdy jako ostatní provozovatelé horských chat. V dnešní době se nikomu nevyplatí pracovat 300 hodin měsíčně za 20 000Kč.Proto tam nikdo nevydrží a nesnaží se.To, že se neuklízí je normální- uklízečka by se musela platit. Paní Fürstová by se měla z lakota léčit nebo se jí to stane chronickou chorobou.
  • turista
    Roman Paulus
    Co chcete?
    16.4.2023 17:57
    Opravdu nevím co chcete po TURISTICKÉ CHATĚ. Všude v zahraničí hosté počítají s tím,že na turistické chatě nebudou kolem vás poletovat desítky číšníků,klanět se vám a servírovat na stříbře.
  • turista
    Pvva.
    Zlatokopka Fürstová reakce
    14.4.2023 9:40
    Čtu zde uvedené příspěvky a pokládám za správné všem objasnit proč je na Barborce stav,který všichni kritizují. Pracoval jsem zde u současné majitelky / vedoucí-/. Paní vedoucí trpí takřka patologickou lakotou. Příklad: Kuchař jí řekne,že nemá kýtu na řízky- dočká se odpovědi- kdo má kupovat drahou kýtu udělej to z plecka on to nikdo nepozná. Do jídla patří smetana- udělej to z vody a mouky- smetana je drahá. Zůstala stará uzenina,kterou už hostům nelze dát? Tak z toho udělej ptáčky on to nikdo nepozná. Vývar? Naber vodu a přidej magi- oni to sež..Takto to probíhá ve všem. Neteče teplá voda a všude je zima- topení stojí peníze a host to vydrží. Zákaz větrání při úklidu pokojů- uteče zbytek tepla a bude se muset topit. Špatná obsluha? Kdo by se snažil za max.100 KČ za hodinu. Když chce zde dělat člověk pořádně dát hostům vše co jim patří a aby se za svoji práci nemusel stydět dočká se jedině nadávek.Možná se paní majitelka dočká toho že někdo vynalezne lék na její lakotu- /chronické zlatokopectví/ a potom se stav zlepší.
  • turista
    Cipra
    Zlatokopka Fürstová
    13.4.2023 10:25
    Důvod této hrozné zkušenosti na chatě Barborka je jednoduchý. Paní majitelka a vedoucí paní Fürstová je postarší osoba - přes 70.let.Není z oboru ,takže má garanta aby mohla tuto činnost vykonávat. Garantem je takřka 80.letá paní,kterou nikdy nikdo neviděl. Jedinou starostí paní vedoucí je hodně vydělat. Zaměstnanci jsou tak mizerně placeni,že se nelze divit jejich neochotou. Příklad- vyučený kuchař 10 let praxe obdrží za 200 hod. práce 25 000 Kč , to znamená že jeho hodinová mzda / v hrubém/ je 125 Kč , Bezbřehá lakota paní Fürstové má za důsledek takovou kvalitu služeb.V ostatních podnicích v okolí jsou mzdy dvojnásobné, majitelé do svých podniků neustále investují ale Harpagon tFürstová chce jenom brát tak se nelze zaměstnancům divit.
  • turista
    Cipra
    7.4.2023 17:31
    V zimě jsme měli smůlu a přespali jsme na Barborce. Pokoj neuklizený, nevynešený zapáchající koš.Voda studená. Jídlo natolik strašné,že se nedalo jíst.
  • turista
    Geol
    Podivná restaurace
    18.8.2022 21:17
    18.8.2022 V restauraci v chatě Barborka jídlo vcelku dobré za uspokojivou cenu, jenže si to neužijete. Celou dobu se ozývá příšerný hluk, skřípání dřevěných židlí o kameninové dlaždice, proniká do morku kostí, a to neustále, jelikož pořád někdo přichází, odchází, upravuje si posazení a dokonce i servírky rachotí s židlema, když upravují stoly po hostech. Když jste v restauraci kolem 14:30 servírka Vás příjde skásnout, aniž se zeptá, jestli ještě něco nechcete, že prý končí službu, neuvěřitelné. I když jste hostem restaurace musíte zaplatit za WC 20 Kč, neobvyklé!
  • turista
    Denisa
    Studené a hnusné jídlo.
    29.1.2022 18:40
    Zastavila jsem se s rodinou na oběd. Objednala jsem si vyhlášené borůvkové knedlíky/ všude jinde jsou luxusní/Přinesli mi nějaký studený polotovar . Tak blbě snad nikdo nevaří.Nedoporučuji .
  • turista
    Křéma
    Bida
    20.8.2021 16:58
    Fazolova polévka, pouze výklopená konzerva zalita horkou vodou. Museli jsme ji vrátit. Jestli si ji zítra někdo dáte tak napište jaká byla.
  • turista
    Rudolf
    Barborka je katastrofa
    28.6.2021 8:28
    Upřímně lituji ty co dali kladná hodnocení - možná jen proto, že se stavili na jen na pivo. Zkuste se ale ubytovat: zapáchající povlečení, v pokoji nevětráno, první 3 dny netekla teplá voda a poskytovány lživé informace o stavu nápravy. Když máte malé děti, je to opravdu tristní stav. Kromě číšníků nikdo není schopen pozdravit, majitelka Fürstová nejenže nepozdraví, ale při příjezdu spustí " co tady chcete? Máte povolení?" Jedíně pivo je jakž takž, jídlo pod psa a organizace snídaně taková, že vám vychladne čaj než donesou to ostatní. Nikdy více!!!
  • turista
    Marie
    Nejhnusnější káva, jakou jsem kdy pila
    24.6.2019 21:05
    22.6. 2019 jsem se v Barborce zeptala, jestli mi uvaří turka. Uvařili, ale něco tak hnusného jsem nikdy nepila. Ještě teď se zlobím sama na sebe, že jsem ji po ochutnání nevrátila. Rozhodně doporučuji chatě Barborka se vyhnout !!!
  • turista
    Irena
    Hnus
    20.9.2017 20:03
    Barborku jsem navštívila koncem tohoto léta.Pubertaci měli hlad,tak jsme už nic jineho nehledali. Ve zkratce,kofola očividně nedocepovana,boruvkove knedliky ppozivatelne,ale jen doky velkemu hladu a plněné bramborove knedliky uzenym měli nakysle těsto.Teda abych nelhala 2 ze 4 ne,vratila jsem posledni knedlik s vedomim,ze na reklamaci je pozde,ale ani slova omluvy,nic.Nedoporučuju,údajně ovcarna je lepší,irena
  • turista
    Jarek
    Re: Knedlíky z Barborky
    3.12.2016 18:47
    Pokud půjdete jinam, dopadnete úplně stejně. Hotel Figura je smradlavý hnus, Sabinka studená a nevlídná knajpa, na Švýcárně je jídlo úplně nejhorší a na Pradědu si nesednete.
  • turista
    Laura Kornetová
    Knedlíky z Barborky
    11.3.2016 10:32
    Dne 10.3.2016 jsem navštívila na běžkách chatu Barborku. Objednala jsem si zde borůvkové knedlíky, kdy jsem číšníkovi říkala, ať mi na ně nedává granko. Po půl hodině čekání donesl 4 odporné, rozmokvalé knedlíky s náplní, kde nebylo poznat, že se jednalo o borůvky a s grankem. Totální hnus za 90,- Kč, co neměl hodnotu ani 5,- Kč. Nejspíš je té půl hodiny v kuchyni rozmrazovali nad párou, tady už si knedlíky nikdy nedám a ani nic jiného, už sem nejedu. Kdybych je doma nedělala, tak nevím, ale já moc dobře vím jak vypadá dobrý borůvkový knedlík. Knedlíky si tady nedávejte, jsou to vyhozené peníze a zkažená chuť!!!!!!!!!
  • turista
    Eva
    Re:
    25.8.2015 10:10
    Letos jsem po 3 letech opět navštívila chatu Barborku, je pravda, že když jsem tam byla před 3 lety, tak jídlo bylo hrozné a obsluha velmi pomalá. Letos jsem však, co se týče stravování, byla mile překvapena, jídlo bylo chutné (i když malá porce) a obsluha rychlá. S čím jsem však byla velice nespokojená, tak s provozem recepce - kdy po celou dobu, co jsem tam byla na obědě a kdy tam bylo nejvíce turistů (11-12:30hod) nikdo nebyl na recepci, abych si mohla koupit pohled a označit si jej turistickým razítkem (podotýkám, že venkovní bufet, kde se prodávají také pohledy byl také zavřený). Takže z Barborky po více jak hodinovém zjišťování, zda se v recepci někdo objeví či ne, jsem nakonec odcházela zklamaná, bez pohledu a razítka (turisté a sběratelé pochopí)...
  • turista
    Jitka
    Re: Barborka
    6.12.2014 11:30
    Lukáši, věřím, že pro mnoho návštěvníků této oblasti není cena úplně podstatná, i když ve městě - např. v Brně - dostanete výborné menu již od 70 korun. Ale v této diskusi nikdo neřeší ceny, ale chování personálu. Příjemné vystupování a snad i milý úsměv nikoho nic nestojí, pravidelný úklid je snad samozřejmostí. Asi je pravda, že brigádnící a amatéři toto neumí a kvalifikovaným pracovníkům se sem příliš nechce. S těmito problémy si musí poradit majitel nebo nájemce, protože hosty to nemusí zajímat. A pokud to někdo nedovede, musí zkusit něco jiného. Tato činnost opravdau není pro dobrodruhy, ale pro poctivé, pracovité a zkušené podnikatale. Bohužel ti současní pověst těchto romantických chat na dlouhou dobu zničili.
  • turista
    Lukáš
    Barborka
    5.12.2014 2:59
    Mě se líbí jak tu každý kritizuje číšníka, kuchaře, ubytování a další neduležié věci, a přitom si musí uvědomit kolik stojí pokoj a jídlo s porovnáním s cenami ve městě. Jidlo stojí do 150 + piti do 40 a ubytovaní za 200. Takže přemýšlím co by jste za takové ceny chtěli, měli by jste se parkárat tuknout do hlavy a zamyslet se a taky si to na těch horách víc užívat a ne tady brečet jako malé holky. Ja osobně jsem na chatě barborce ro dělal a vždy mi jídlo chutnalo a i když ted dělam v německu tak se hlavně k vuli jídlu a dobrému kolektivu co na barborce vracím. Co se týče hostu tak jsem samozdřejmě i ja měl někdy nějaky problem s hostem ale to je všude, z 90 procent byli vždy lidé spokojeni. Dokonce mám i fotku s jedním panem který se chtěl vyfotit, a co se týče dezertu. Tak mají vyhlašené palačinky, za které jsem výdy dostal tringelt:D:D Prostě to tak lidi nehrote a užívejte si to, a když na něco budete déle čekat tak budte trochu trpěliví přece není kam spěchat:D je třeba si vychutnávat, že právě Vy mužete sedet a jíst na chatě Barborce.
  • turista
    M. Polacek
    K aktualnimu stavu v restauraci chaty Barborka
    10.8.2013 11:08
    Na chate Barborka jsme se zastavili tento tyden 5.8.2013. Tesili jsme se na boruvkove knedliky, ktere byly na jidelnim listku, jako menu spolecne s polevkou. Objednali jsme si je. Jeden z nas, diabetik si je objednal bez cukru (sladi sladidlem). Obsluha byla usecna a neochotna. Personal reprezentoval vsechny bezne pristupy. Pan vycepni, velmi prijemny, usmivajici se, ochotny, jeden cisnik neochotny, dalsi ponekud odtazity, s chapajicim usmevem. Knedliky jsme dostali bez polevky, jejich kvalita odpovidala ohratemu polotovaru, nikoliv "domacim boruvkovym knedlikum". Problem vznikl pri placeni. Kdyz jsem reklamoval cenu, ktera odpovidala plne cene menu, byl jsem upozornen, ze na jidelnim listku maji i knedliky bez polevky, za stejnou cenu. Coz nebyla pravda. Kdyz jsem ho upozornil, ze takova polozka tam neni, odpovedel, ze ji tam tedy dopise. Pozadal jsem ho o zavolani vedouciho. Pan vedouci neprisel a vzkazal, ze me ocekava ve vstupni hale, kde je prodej pohledu, atd. a prodavajici je od zakaznika oddelen okenkem. Vysvetlil jsem mu svuj postoj a problem. Byl velmi rozcileny a sprosty. Kdyz jsem neustupoval, odpovedel "jdi do p..." a odbehl dat pokyn k odecteni polevek od celkove ceny. Nasledne se od vedlejsiho stolu ozvala starsi pani, ktere reklamovala to stejne. Ta vsak jiz nase stesti nemela a cena ji snizena nebyla. Nasi prvni navstevu na teto chate to zcela zkazilo a rad bych, aby zodpovedna osoba na tento prispevek reagovala.
  • turista
    Adri+Medo, Peťka+Adam
    Přesvětšit se raději sám!
    29.4.2013 21:46
    Tento víkend jsme se byli rozloučit s lyžařskou sézonou a strávili jsme dvě noci s polopenzí na Barborce a nemůžeme ji absolutně nic vytknout. Číšníci, kuchtík ochotní, usměvaví, vstřícní. Sauna úžasný relax! Pokoje sice malé, ale opravdu všude čisto, voňavo, útulno. Prostě horská chata jak má být! Klidně se sem ještě vrátíme a to rádi. Mrzí nás tyto negativní recenze a lidi raději je nečtěte a jděte se přesvědčit na vlastní kůži, třeba budete velmi mile spokojeni! :)
  • turista
    skogul
    27.1.2013 22:56
    Byla jsem na Barborce asi před 14ti dny na týdenním lyžařském kurzu s UP Olomouc a až na to, že na chodbách byla docela zima bych neřekla, že má tato chata nějaká výrazná negativa. Je pravdou, že obsluha byla pomalejší a místy lehce zmatená, ale za to celkem milá a ochotná Je to starší chata, takže žádný velký luxus, ale pokoje byly čisté a matrace rozhodně nebyly staré, proležené jak se někdo výše zmiňuje (tedy alespoň v našem pokoji). Jsem městská a na čistotu docela dost háklivá holka a na Barborce jsem nijak netrpěla  A hlavně nás byla bezvadná parta lidí a to vykompenzovalo drobné Barborčiny nedostatky
  • turista
    radim
    18.1.2013 23:12
    Narazil jsem na tuto diskuzi náhodou.Navštívil jsem Barborku naposled asi před 4 lety a po předchozích zkušenostech jsem si raději zabalil jídlo z domu.Kvalita obsluhy byla strašná,jídlo studené a nedobré.Obdivuji všechny,co mají odvahu se zde dokonce ubytovat.Vzhledem k nízké ceně za ubytování,jsem o tom chvilku uvažoval,než jsem se pořádně rozhlédl okolo a vzpoměl na zkušenosti z restaurace.Pokoje jsem nenavštívil,ale dovedu si oředstavit,jak to asi v nich vypadá.. Tenhle podnik opravdu nefunguje.Takže všem doporučuji se najíst třeba v nějakém pěkném penzionu v Malé Morávce(ne Na rychtě-netušil jsem,co vše se dá zkazit na smaženém sýru),nebo si jídlo vzít z domu.Pracuji jako kuchař,takže dokážu restauraci objektivně zhodnotit a Barborka je opravdu tragedie,že v dnešní době,může takový podnik (ne)fungovat.
  • turista
    Radek
    Re:
    30.11.2012 13:28
    S Barborkou máte zřejmě oprávněně špatnou zkušenost, ale věřte, že ostatní chaty na Pradědu jsou ještě horší. Před týdnem jsem se zastavil na oběd na Vámi zmiňované Švýcárně. Chápu, že v této době, kdy nejsou zákazníci, je s vařením trochu problém. snad proto jídlo, které jsme zde dostali, bylo skutečně odporné. Páchnoucí, asi mnohokrát ohřívané a navíc dosti drahé. Předtím na Pradědu jsme měli polévku a ta se již tradičně nedala jíst. Obsluha v 11 hodin dopoledne byla ještě podroušená a pracovat se jí evidentně nechtělo. Sabinka byla naštěstí zavřená, naproti ve Figuře byla otevřená jen restaurace, která páchne již několik metrů před vchodem. Já jezdím do této oblasti často. Mám to tady rád a vlastním nedaleko odtud chatu. Vždy znovu a znovu doufám ( vím, že velmi naivně), že se konečně něco změní k lepšímu. Ale změna asi ještě na obzoru není, a proto nám všem, kteří sem jezdíme nezbývá, než abychom si ve zdejších restauracích objednali lahvové pivo a oplatky v originálním balení. P.S. Pivo i oplatky budou mít pravděpodobně prošlou záruční dobu.
  • turista
    julie
    10.10.2012 10:24
    Barborku jsme navstivili o vikendu pri prechodu Jeseniku z Ramzove. Ubytovani s polopenzi jsme meli zajistene, i presto jsme cekali 30 minut na recepci, nez jsme byli obslouzeni. Pokoje nic moc, 1 sprcha na patre - miniaturni, bez zavesu, v pokoji i v ostatnich prostorach chaty zima, zmince o saune a fitness, ktere byly uvedene na webu chaty, jsme se jen smali. V restauraci byla velmi neochotna servirka, ktera na veskere nase dotazy odpovidala slovy - ne, nemame, kuchyn uz je zavrena apod. Prekvapila nas take dost chuda snidane - jako zaklad pred celodennim pochodem to opravdu nestacilo. U horske chaty jsme samozrejme zadny luxus neocekavali, ale ve srovnani s ostatnimi to byla dost bida - litovali jsme, ze jsme nezustali na Svycarne, kde jsme se cestou stavovali.  Myslim, ze Barborce se priste budeme chtit vyhnout. 
  • turista
    Kája
    Barborka
    11.8.2012 12:49
    Hledala jsem něco na stránkách a našla tuto diskuzi. Chatu Barkorku znám od dětství,kyd jsem závodně lyžovala a na Barborce a Kurzovní jsem strávila sousředění v dobách jek se tady píše zlatého socialismu.Musím říct,že jsem strávila mnoho nocí po hotelích a ubytovnách u nás i na Slovensku.Barborka byla v podstatě turistická ubytovna za levnou cenu.Bohužel po revoluci ji dostali do rukou majitelé,kteří viděli vidinu zisku,protože ubytovací kapacita pro milovníky sjezdovek tam neí velká a sníh dlouho.Vrátila jsem se tam po letech v roce 2009 na Silvestrovský pobyt.Moc jsem si nezalyžovala,snad jediný rok tam nebyl naVánoce sníh atak jsem vytáhla běžky.Počasí krásné kompenzovalo kvalitu ubytování.Cena pobytu tomu ale odpovídala.Pobyt byl s polopenzí avařili dobře, vzhledem k tomu,že nebylo plno asi 50 lidí + příchozí), obsluha vše vzládala. V pokoji byla zima, ale byly holomrazy a chata byla týden před Vánoci prázdná, takže ji jen temperovali, během pobytu se to zlepšilo. Sprachy a záchody byly nové, paní provozní velmi příjemná.Měli jsme sebou přítele o berlích a na vozíku a fenu zlatého retrívra, která mu delá mu dělala společnost.Bez jakýchkoliv výčitek, připomínek nebo placení za psa. Paní provozní pro nás na parkoviště nahoře poslala rolbu protože k chatě se kvůli ledovce nedalo autem dojet. Musím říct, že s vybavením pokoje jsem počítala, protože to tam znám, uklizeno bylo, sociálky čisté. Bohužel, majitelé kromě sociálek nedali nic do nového vybavení,což je škoda.Matrace opravdu proležené, nábytek původní.Také tu padla otázka zaplacení personálu a chuti někoho být na "samotě u lesa" a co za to. V dnešní době není moc personálu, který by ocenil hory a taky pan majitel musí tento personál patřičně zaplatit, a ne říci že prémie jsou výhled z okna. Osobně je mi Barbory velmi líto, pokus se nic nezměnilo. Měla strategickou polohu-blízko parkoviště, vleků, zázemí klubovny a proto by si myslím zasloužila majitele, který by ji znovu zvedl z popela.
  • turista
    karel hynek
    Re: Re: Pravda :)
    4.8.2012 20:28
    Tak navštivte penzion Peklem v Nových losinách a budete příjemně překvapen.Najde se prostě místo,kde je to jak má být.
  • turista
    Žábra
    Zlatý socialismus
    23.5.2012 1:59
    Na Barborce jsem byl poprvé a naposled (ne že by se mi nelíbilo, ale nebyla příležitost) někdy v roce 1978. Bylo to v tom proklínaném (nyní) socialismu a bylo to tam tenkrát moc fajn. Příjemní provozovatelé, příjemný personál, to teď mnohde chybí. Nevím čím to je.......
  • turista
    bleptys@gmail.com
    Re: bleptys@gmail.com
    25.3.2012 21:01
    Nemusíš psát lži a pomlouvat Barborku jenom proto, že tě provozní chaty chytil s cigaretou na pokoji a pokáral tě aby se to neopakovalo. Co se týče jídla bylo na horskou chatu nadmíru dobré. Jinak vím, že ti je smutno po mamince a tatínkovy a tak pro příště víš, že si maš místo cigaret zbalit arch známek.
  • turista
    H.CH.Barborka
    Re:
    24.3.2012 12:58
    Dobrý den, představte si ještě jsme neměli problém z lyžařským kurzem a všichni byli spokojeni a zajímalo by nás v čem byl Váš problém, protože když jste odjížděli nebylo nám řečeno, že by byl v něčem problém ba naopak.Příště se podepište aby jsme věděli s kým máme tu čest S pozdravem H.CH.Barborka
  • turista
    ????
    23.3.2012 19:28
    Chata Barborka je ostudou Jeseníků. Fakt hnus!!! Včera jsme se vrátili z lyžáku, byla tam špína, nechutné jídlo a otrávená obsluha. V recepci neměli ani známku na pohled!!!
  • turista
    Pepa
    Re: Re: Re: Re: Z Vaseho pohledu ANO:
    20.2.2012 13:08
    Nebude to tak zle s tim porozumenim,kdyz na to odpovidate.Ja jsem si zvykl na americkou klavesnici a ta mi vyhovuje a toto urcite neni podstata veci.   Hezky den Jozef Murin
  • turista
    Petr
    Re: Re: Re: Z Vaseho pohledu ANO:
    30.1.2012 20:59
    Čeština je velmi složitý jazyk a na rozdíl od mnoha jiných používá v psané podobě háčky, čárky, tečky - tzv. diakritiku. Vím, že dnes existuje jakási "elektronická" mutace našeho jazyka, které já nechci rozumět a mnohdy ani nerozumím. Snad nejsem ve svém názoru příliš osamocen. Zdraví Petr
  • turista
    Jozef Murin
    Re: Re: Z Vaseho pohledu ANO:
    25.1.2012 22:47
    Zrejme Vam pane nerozumim.Z ceho usuzujete,ze jsem negramotny.Z precteni meho prispevku nebo jste si spletl slovo? Mejte se hezky Jozef Murin
  • turista
    Pepa
    Re: Re: Pravda :)
    25.1.2012 22:35
    Ano,myslim,ze jste to vystihnul skoro presne. Pepa-cisnik,teda z oboro(stara skola)
  • turista
    Karol
    22.1.2012 12:17
    Slyšela jsem že v tehle době měl chatu Barborku někdo v pronájmu.
  • turista
    Ola
    22.1.2012 12:08
    Já jsem na Barborce byla a byla jsem velmi spokojená. Obsluha příjemná, jídlo dobré. Já tam jezdím každý druhý rok od roku 2006 a paní provozní je milá. Jezdím tam ráda.
  • turista
    Radoslav
    Re: Re: Škoda krásného místa
    17.1.2012 10:17
    Dobrý den pane Petře Nováku, pletete si Barborku s Figurou, takhle bohužel dochází k spoustě mylných informací, takže pokud chcete něco napsat, nejdříve přemýšlejte jestli je to k věci. Každopádně k chatě Barborka. Během nějaké doby, pod vedením jistého člověka chata opravdu upadala, ale byl jsem tam nyní s rodinou na jídlo při výšlapu na Praděd a nemůžu si stěžovat. Jídlo velmi dobré a to dokonce za rozumnou cenu, žádný párek za 100Kč. Takže podle mě nový majitel jde vidět a snad to půjde jen a jen k lepšímu. Každopádně kdo hledá Hilton na horské chatě, tak asi nepochodi.
  • turista
    petr novák
    Re: Škoda krásného místa
    29.12.2011 11:43
    S chatou Barborka mám mnohaleté špatné zkušenosti. Všem doporučuji vyhnout jménu FIGURA.
  • turista
    Petr
    Re: Z Vaseho pohledu ANO:
    16.12.2011 20:50
    Vážený pane, nevím, jaké máte vzdělání, ale s Vaším písemným projevem bych Vám práci číšníka rozhodně nedoporučoval. Myslím si, že v této profesi je třeba být alespoň částečně gramotný.
  • turista
    Tomáš
    Re: Škoda krásného místa
    16.12.2011 20:38
    Ano. Ten pán se zánovním bavorákem zřejmě vlastní i Sabinku. Stejná hrůza - zima, pivo vždy pečlivě pod míru ( jednou dokonce před námi seřval mladého brigádníka za točení na míru !). Jídlo děsivé , záchody už horší nemohou být a vlastně celá ta stavba tam vůbec neměla stát. Stejné je to i na Pradědu. Polévky vždy závadné, talíře a sklenice omlácené, interiér zřejmě ještě po staré rozhledně. A Figura je úplně to stejné. Nejezděte na Praděd!!! Až současní podnikatelé zemřou hlady, snad se něco napraví. Ale já tomu po těch letech nevěřím .
  • turista
    Jaroslav
    dotaz
    8.10.2011 19:52
    Chtěl bych se na barborce ubytovat, ale telefon na pevnou linku je hluchý nemužu se tam dovolat, nevíte když jste tam byli nedávno ubytováni nějaký nový tel. kontakt ,předem děkuji.
  • turista
    Mach
    Spokojenost
    14.9.2011 19:14
    Šli jsme s manželkou 2denní túru ze Šeráku ke Skřítkovi a spali na Barborce. Nevím, jaké mají výše diskutující nároky, ale my byli za ty peníze spokojeni. Pokoj malý, se starým vybavením, ale čistě uklizený. Sprcha na chodbě teda sice ultra maličká, ale typ hostů, kteří se zde ubytují, by s tím měl a mohl počítat - nejsme v Hiltonu. Jídlo a pití vynikající, sympatický číšník rychlý, všímavý a ochotný. Klidně se tam kdykoliv vrátíme.
  • turista
    Janka
    6.9.2011 21:19
    Také patříme mezi ty, co plánují výlet na Praděd a zrovna jsme se chtěli ubytovat v Barborce. Takže jsme si to po přečtení téhle diskuse rozmysleli. Chtěla bych vás ovšem upozornit na hotel Džbán v Karlově Studánce, kde jsme byli minulý rok ubytováni, že je to taktéž naprostý propadák, humus nad humus, restaurace připomíná špinavý a zakouřený pajzl, obsluha je sice rychlá a ochotná, to ale nestačí. Na pokojích jsou tak maličké sprchy, že do nich sotva vlezete natož abyste se tam otočili a postele mají tak proležené matrace, že se na nich těžko vyspíte. Přitom jedna noc pro dva na dvoulůžkovém pokoji stojí skoro tisíc korun!! Takže si ubytování v tomto hotelu dobře rozmyslete.
  • turista
    Janka
    6.9.2011 21:14
    Také patříme mezi ty, co plánují výlet na Praděd a zrovna jsme se chtěli ubytovat v Barborce. Takže jsme si to po přečtení téhle diskuse rozmysleli. Chtěla bych vás ovšem upozornit na hotel Džbán v Karlově Studánce, kde jsme byli minulý rok ubytováni, že je to taktéž naprostý propadák, humus nad humus, restaurace připomíná špinavý a zakouřený pajzl, obsluha je sice rychlá a ochotná, to ale nestačí. Na pokojích jsou tak maličké sprchy, že do nich sotva vlezete natož abyste se tam otočili a postele mají tak proležené matrace, že se na nich těžko vyspíte. Přitom jedna noc pro dva na dvoulůžkovém pokoji stojí skoro tisíc korun!! Takže si ubytování v tomto hotelu dobře rozmyslete.
  • turista
    Jozef Murin
    Z Vaseho pohledu ANO:
    6.9.2011 13:12
    Vazeni navstevnici, nejsem ani pracovnikem ani vlastnikem z nekterych chat.Kdysi jsem pracoval na Ovcarne.Ale to je jedno.To co tu mnozi popisujete se deje i v jinych koncinach republiky.Vase kritika je opravnena,ale zaroven to svedci o Vasi neznalosti. Co umi nas cesky narod:Velky naroky za malo penez a o spropitnem ani nemluve.Taktez kdo jiny nez cech s milionem nemistnych pripominek,ktery zacne a pote mluvi o aroganci.Mluveni do veci z Vaseho pohledu,ale jinak nevite o teto praci nic. Opomijite,ze i cisnik ma podle zakoniku sve prava a ze to tedy neni arogance.Vsude se ceka,zvlast,kdyz je plno a taky se za to plati,ale jenom v pohostinstvi jsou vsichni prvni a mysli si,ze rvanim a stiznostmi neco zlepsi a urychli.Omyl,nadelate jeste vetsi zmatek az Vam nektery z cisniku vrati Vasi aroganci a zacne se taky domahat svych prav,ktere Vas nezajimaji a jsou opomijena. A v neposledni rade,kdyz hospoda nefunguje je to tim,ze vedouci se nestara a nevytvari podminky svym zamestnancum tak aby mohli plnit radne sve ukoly.Dokonce ani nevi ,kdo u nej pracuje.Ze provozni a to uz z nazvu vyplyva se nestaraji o plynulost provozu a neresi vznikle situace,nestaraji se o zlepseni,napravu.Prijimaji se lide bez kvalifikace za par korun.na dohodu nebo uplne bez smlouvy,protoze pinkla prece muze delat kazdy,ze. A vysledek:Potkavate se slidma o kterych pisete,Vase arogance je Vam opetovana a co Vy cesi umite?Stezovat si na cisnika,protoze toho mate po ruce.Ale ten cisnik nejedl daleko vic hodin nez Vy,dela uz 40-ty den v kuse a posloucha pripominky jestli jsou jeho naplni prace nebo ne.A kdyz se domaha svych prav je arogantni,ze. Nakonec:Stezovat by jste si meli,ale jinde a na nekoho jineho,ktereho ale nezastihnete a ktery ma jine zajmy a provozni jsou schovani. Takze jeste jednou:Kdyz hospoda nefunguje je to predevsim vizitka a zajem vedouciho o svuj podnik a kazdickeho zamestnance.Dobri zamestnanci se musi umet ohodnotit,kteri toto vrati prostrednictvim spokojenych zakazniku. A kdyz to neklape ,to uz znate a pak ve stresu(coz je ted moderni:prijmu lidi flexibilni,odolny vuci stresu a dalsi blabol,coz znamena,ze na to zhluboka...)i ten odolny cisnik vybuchne,protoze i on ma svoji hrdost a ma svoje prava. Na zaver:Komunisti udelali jednu dobrou vec.Zabrali majetky a na kazdem oboru delali odbornici.Dnes je to zpatky,kazdy dela vse s odbornosti nebo bez a i v pohostinstvi,pokud se bude brat kus za kus,hlavne,ze je levny,tak to lepsi nebude.I v zahranici mate uplny propad nebo luxus. A v neposledni rade:Nase vlada,nase zakony,korupce,obchazeni zakonu,zjednodusene receno ;Zakon padajiciho h..... s prominutim a nekde se to musi zastavit,kde uz to dal nemuze. Hezky den Vam vsem preje zadany cisnik z domova i zahranici a nejen v teto profesi,ktery ma zkusenosti a obory ktere nevyzkousel nikdy nekritizuje(viz nazev titulu) a ktery se drzi heslem:NAD NIKYM SE NEPOVYSUJ ALE PRED NIKYM SE NEPONIZUJ.
  • turista
    Ludvík
    tak tam raději nejedu
    31.8.2011 21:33
    Pozítří jsme chtěli jet na pár dní do Jeseníků a ubytovat se na chatě Barborka, ale po tom, co jsem si přečet už raději ne. Otázka je, zda vůbec do Jeseníků jezdit...
  • turista
    šárka
    31.8.2011 19:22
    Před týdnem jsme navštívili Praděd.Cestou jsme se vyhladovělí zastavili v restauraci Figura.Nic horšího jsem dlouho nezažila.V restauraci špína,vánoční ozdoby na zaprasených oknech(jinak se to nazvat snad ani nedá).Obsluha neochotná a třešničkou na dortu bylo jídlo.Studený,divné chuti i zápachu,jedním slovem hnus.Jediné,co mi je líto,je to,že krásám Jeseníků,kazí pověst neochota a snad i neradost z návštěvníků,kteří nosí nemalé peníze Vám,provozovatelům.Jediná dobrá obsluha a snad i jídlo bylo na úplným vrcholku-Pradědu.Doporučuji,ač to sama nemám ráda,nosit si jídlo sebou.
  • turista
    Tomáš
    Super obsluha!
    31.8.2011 10:50
    Před pěti dny jsme taky při naší dovolené zavítali na chatu Barborka.Bylo to poprvé a taky naposled.Posadili se naproti výčepu a objednali.Při pozorování pánů číšníků nám ale zmrznul úsměv!Nedopité sklenice s kofolou a pivem končily nenápadně zastrčené za barem,kde je hbitý číšník při další objednávce některého z hostů(a důkladném rozhlédnutí zda ho někdo nepozoruje)přelil aspoň teda do čisté sklenice,dočepoval a nechal odnést svým kolegou nic netušícím hostům!Pokud to takto vypadá i v kuchyni tak Vám přeju milí hosté dobrou chuť!
  • turista
    Veronika
    14.8.2011 15:09
    Před týdnem jsme byli ubytovaní na 3 dny, byli jsme překvapeni změnou v rychlé obsluze, kvalitou jídla a také ubytováním.  Vřele doporučujeme, určitě budete spokojeni.
  • turista
    roman
    švýcarna
    27.7.2011 19:46
    můj vzkaz chatě švýcarna-knedlíky, které se nazývají borůvkové musí být s borůvkami!!!!!!!
  • turista
    Jan
    Barborka
    22.7.2011 16:26
    Už v roce 2005, kdy jsem zavítal to těchto končin, jsem byl varován, abych se Barborce vyhnul, že je to pajzl. Zřejmě to tedy stále přetrvává.  
  • Ano, je to ostuda
    21.7.2011 19:36

    že vlastně nejstarší chata pod Pradědem (Švýcárna je po Malým Dědem) má takovou pověst. Stavili jsme se tu s kamarádkou při lyžování na Petrákách v únoru. Nebylo zrovna nabito, ale že by se obsluha přetrhla se říct nedá.

    A to se Barborka pyšní tím, že zde byla založena Horská služba Jeseníky. Tak i ostatní služby by měly vzkvétat.

  • turista
    Marek
    Re: Pravda :)
    21.7.2011 12:34
    Vše jsem si pozorně přečetl, co se tady víc než dva roky v diskisi k tématu Barborky píše. Ze svých více než dvacetiletých zkušeností, co se po Jeseníkách a po horských chatách nevyjímaje Barborku často toulám, musím dát kritickým postřehům zapravdu. Nevím sice přesně jaká je nyní situace zrovna na Barborce, ale můžu říct, že úroveň ubytování na všech jesenických chatách není valná vzhledem k cenám. Co je ale daleko horší, tak jak tady pár lidí píše, je úroveň restaurací a personálu obecně. O neochotě, zmatenosti, přehlížení směřující až k aroganci je tady zbytečné psát. Proč zrovna v horských chatách je personál často neochotný, nevděčný a neprofesionální je pro mě záhadou už léta. Větší koncentraci nemotorných a znechucených studentů na praxi či brigádníků bych těžko jinde (pod horami a v nížině) hledal. Jestli to není právě v té pro mě veliké frekvenci výměny majitelů a provozovatelů (nájemníků) těchto chat, než aby kterákoliv chata měla svého dlouhodobého majitele, který se o její veškeré služby bude starat se starostí, s trpělivostí, jak se starají jiní o rodinnou firmu, a ne s pocitem, že vysoký úvěr se mi jaksi nevrací do roka po jedné sezóně předražených, ale mrských služeb hodných nezaplacení. Proto je asi personál nenáročný na plat, zároveň však nedosahuje průměrných kvalit, na které jsme většina zvyklí. Takže možná se Barborka k dnešnímu dni zlepšila ve všech zmiňovaných věcech (zatím jsem osobně nevyzkoušel), ale ptám se do jaké míry, na jak dlouho? Dokud se bude na chatách v Jeseníkách, v dalších horách a potažmo v celé naší zemi podnikat takovým nebo obdobným způsobem, s jakým má zkušenost většina diskutujících a navštěvujících tyto chaty, nečekám žádné změny nebo zázraky. Snad bohudík aspoň za nějaké řídké příjemné vyjímky.
  • turista
    Martina
    Pravda :)
    20.7.2011 21:56
    Dobrý den, velmi mě mrzí, že jsem se na tuto recenzi nekoukla dříve. Možná bychom si všichni ušetřili pár nervů  Mám totiž s touto chatou úplně stejnou zkušenost...  naštěstí s tou výhodou, že jsme se zde přišli jen najíst. Upřímně po zkušenosti jen z restaurace by mě na nějaké ubytování naprosto přešla chuť. Není tomu moc dávno, co jsme si na dovolené naplánovali krásný výlet na Praděd. Bohužel jsme si k tomu také nevybrali ten nejlepší den... také se jednalo o svátek, takže všude bylo lidí až až. Šli s námi ještě známí s dětmi a rozhodli jsme se zastavit na oběd. Nejdříve to vypadalo, že si v přecpané restauraci ani nesednem, po pár minutách - kdy nebylo možné odchytit ani jednoho ze snad sedmi číšníků, kteří zde "obsluhovali" - jsme se domluvili s lidmi, kteří právě dojedli, že nám zde podrží místo. Mezitím si šel přítel k baru koupit cigarety.  Pro ty, kteří zde ještě nebyli, musím dodat, že bar je do tvaru L. Přítel tedy přistoupil k baru, kde číšnice čepovala 1 pivo a měla s tím opravdu hodně práce, a po pár minutách přehlížení ho číšnice odkázala k druhé straně baru, protože zde se prý cigarety neprodávají. Přítel tedy přešel k druhé straně a ta samé číšnice mu tedy cigarety vydala. Ovšem se slovy, že musí počkat na číšníka, který mu musí cíga zaúčtovat, jelikož ona tohle nesmí ... což znamenalo další 20 minutové čekání než se nám podařilo nějakého číšníka odchytit. Pak jsme se tedy konečně vydali ke stolu, kde jsme si z asi 5 jídel vybrali. A pak čekali dalších 20 minut, než si někdo všimne, že bychom si chtěli objednat. Objednali jsme si tedy nápoje a oběd a opět čekali... snad celou věčnost. Pak se konečně dostavil číšník a přinesl 1 pivo a po chvíli druhé (bylo nás tam 5) a poté se opět tak 20 minut nic nedělo... Problémem totiž bylo že daný číšník roznášel nápoje v přeplněné rastauraci po jednom... druhou rukou se sem tam škrábal a občas ji dal do kapsy Když jsme se zeptali, kde je zbytek nápojů, obořil se, že přece nestíhá Chtělo se mi smát No a pak jsme se po nechutně dlouhé době - kdy číšník mimochodem nebyl schopný odnést ze stolu ani špinavé nádobí po našich předchůdcích - dočkali zbytku pití a dokonce i jídla. Nebudu už se raději ani zmiňovat o tom, že jsem si objednala rajskou s vepřovou pečení a místo pečeně jsem měla maso vařené ve vývaru (bylo tak hodně cítit a dokazovaly to i zbytky bylinek z polívky),  které vedle nějaké pečeně ani neleželo a plátek byl na jedné straně tak hrubý, že nešel požvýkat a na druhé straně tak tenký, že bych si přes něj mohla i přečíst noviny... Prostě v Barborce si neodpočinete (když kolem Vás pobíhá 7 zmatených číšníků a všichni po nich řvou), nepokocháte se krásným vzhledem restaurace (pokud nemáte rádi pavučiny a prach), moc dobře se nenajíte (pokud už jste někdy jedli něco dobrého) a odejdete se skoro prázdným žaludkem a možná i s žaludečními vředy z toho, jak Vás to tam všechno nas..e Ale pokud jste vždycky chtěli vidět, jak to vypadá v pravém Kocourkově, pak chatu Barborka jistě navštivte
  • turista
    krispinn
    barborka
    5.6.2011 17:57
    Barborka je v klidu. Ubytování v poho /190kč/ , obsluha milá a svižná , jednoznačně nejlepší volba v okolí Pradědu
  • turista
    BOHUŠ
    BARBORCE SE UŽ VYHÝBAT NEMUSÍTE
    3.6.2011 18:45
    Paní majitelka se s vervou obula do zlepšení podminek na Barborce,určitě se jí to s pomocí schopných pracovníků podaří,a Barborka bude opět oblíbenou chatou.Je to hlavně v lidech.
  • turista
    BOHUŠ
    BARBORCE SE UŽ VYHÝBAT NEMUSÍTE
    3.6.2011 18:40
    Paní majitelka se s vervou obula do zlepšení podminek na Barborce,určitě se jí to s pomocí schopných pracovníků podaří,a Barborka bude opět oblíbenou chatou.Je to hlavně v lidech.
  • turista
    HELENA
    Re: Re: RE> CHATA BARBORKA - změna k lepšímu
    20.5.2011 8:04
    Chata -restaurace Švycarna nemá chybu,taktež hotel pod Pradědem Voloreza-bývalá voj.zotav.Byli jsme tam ubytovani 2x a byli jsme spokojeni-určitě se tam vrátime.
  • turista
    fanynka13
    Re: RE> CHATA BARBORKA - změna k lepšímu
    18.5.2011 17:37
    Myslim ze chata Barborka bude zase ta stara s prijemnou obsluhou a sdobrym jidlem protoze to vzala do rokou zena a moc se snazi aby povest ktera byla v poslednich letech spatna se zase zlepsila, aby turiste byli spokojeni a konecne zacali barborku zase chvalit. Takze vsichni kdo maji hory a Barborku radi drzte palce at se to povede!
  • turista
    fanynka13
    Re: RE> CHATA BARBORKA - změna k lepšímu
    18.5.2011 17:37
  • ani vorla
    3.3.2010 11:09
    Ahoj Martino,to co popisuješ snad nemůže být pravda.Měli jste se okamžitě zvednout a takovým podnikatelům nenechat ani korunu.stejki
  • turista
    Michal Pávka
    RE> CHATA BARBORKA - změna k lepšímu
    9.3.2010 22:07
    Dnes jsme se z Barborky vrátili....humus,smrad,špína,neochota.S článkem jsme se shodli snad ve všech bodech a to jsme tam strávili jen pár chvil a odešli jsme do jiné chaty lehčí o 740 korun a raději zaplatili znovu nocleh jinde.Změna k lepšímu opravdu nenastala...
  • turista
    Ivana
    CHATA BARBORKA - změna k lepšímu
    8.2.2010 9:40
    Mám nové informace stran BARBORKY. V roce 2008-9, byla v pronájmu u nejmenovaného člověka, který udělal této chatě velmi zlé jméno. Počínaje říjnem loňského roku se vrátila do rukou původního majitele a výše uvedené nedostatky jsou již minulostí. Syn tam byl na lyžáku a vše ok.
  • turista
    Jana
    Barborka
    2.1.2010 23:03
    Reaguji na vaše kritické zprávičky jak to chodí v dnešní době na Barborce. Jsem opravdu VELMI překvapená, bývalo tam prima, personál ochotný, čisto a útulno jak se patří na tuto cenovou skupinu. Je fakt, že je to nějaký rok zpět.Je to velká škoda a turistice jistě nepřidá. Lidi odrazuje, bude nedůvěra. Určitě se situace zlepší a turisté budou rádi Barborku opět navštěvovat a také velmi krásné okolí. Opět se v ty končiny ráda podívám. Jana.
  • turista
    Mario
    Škoda krásného místa
    21.6.2009 11:10
    Nemohu než s uvedeným článekm souhlasit. Byli jsme s kamarády na toulání po jeseníkách a s takovou neschopností obsluhy hraničící s arogancí jsem se ještě nesetkal. Hosté jsou pro obsluhu "restarurace" obtížný hmyz, který se dá vyhnat jedině absolutním nezájmem. Kdyby venku nebyla opravdu hrozná průtrž mračen, tak z Barboky pádíme mílovými kroky. V celé "restauraci" jsme byli čtyři. Slečna "servírka" přišla k našemu stolu až na několikeré hlasité slovní vyzvání. Neobtěžovala se vyslechnout objednávku všech spolustolovníků a s otráveným ublíženým výrazem se odplížila vyřídit objednávku toho, kdo volal. Podobně to dopadlo i s požadavkem na zaplacení. Jídelní lístek o šesti položkách vytištěný na křivě ustřiženém papíru A5, jídlo přinesené bez oblohy, čaj bez cukru natož dalších přísad. Dokonce se nám podařilo potkat majitele, který zřejmě přijel svým zánovním BMW zkontrolovat, zda jeho "noru" neobtěžují nezvaní hosté :-( Mrzí mne to, ale pokud nemusíte, tak se na Barborce ani nezastavujte, pokazí Vám to celý výlet.
  • Barborka??
    10.5.2009 23:19
    touhle zprávou jsem docela zdrcen,spával jsme na Barborce často při přechodu jeseníků..naposledy pravda v r.2002 a problém jsme neměl....,

Přidat příspěvek do diskuse

Email se nezobrazí.

Zpět na příspěvek Vyhněte se chatě Barborka - Praděd