Cestování do Španělska 2024  Ubytování Kanárské ostrovy  Mapa Kanárské ostrovy

Kanarské ostrovy tvoří 7 hlavních ostrovů a několik menších ostrůvků. Jsou autonomním společenstvím Španělska. Kanárské ostrovy patří k nejvíce biologicky rozmanitých oblastem na světě. Najdete zde tisíce různých krajin: písečné duny, lesy, sopky a především pláže. Sopka Pico de Teide na ostrově Tenerife je nejvyšším vrcholem Španělska. >> TIP: Levné letenky do Španělska a na Kanárské ostrovyOficiální web pro turisty: www.holaislascanarias.com

Kanarské ostrovy tvoří 7 hlavních ostrovů
Tenerife / Fuerteventura / Lanzarote / Gran Canaria / La Palma / La Gomera / El Hierro
Příspěvky z Kanárských ostrovů od zkušených turistů a cestovatelů  (93)
Tipy na výlet (4)     Turistické cíle (48)     Trasy (5)     Cestopisy (22)        Moje dovolená (2)
Španělsko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Španělsko

Gran Canaria - prosincové putování po ostrově.

Turistické cíle Rekreační oblast

Pico de las Nieves - Sněžná hora, nejvyšší hora Gran Canaria.

Vždy jsem si myslel, že Kanárské ostrovy je místo, kde se mastňáci povalují okolo hotelových bazénů. Názor jsem změnil po loňské návštěvě ostova Tenerife. Když jsem se tentokrát vypravil na sousední Gran Canarii, bylo mi jasné, že mě kromě černých pláží čeká i krásná příroda a vysoké Hory. Navíc šlo i o příjemné prodloužení léta v době, kdy u nás je čas plískanic.

Letíme nad Alpami.

Tentokrát jsem zajišťoval poprvé ubytování přes Airbnb a vše bylo v pohodě. I let nad zasněženými Alpami a Pyrenejemi byl vcelku příjemný. Ubytování jsem měl domluvené v La Garitě, místě, kde nejsou žádné hotely. Chtěli jsme se vyhnout davům turistů a vychutnat si opravdovou atmosféru ostrova. Paní domácí byla v příjemná a my měli k dispozici pokoj s koupelnou a společnou kuchyň. Dům byl přímo na pobřeží a k pláži jsme to měli sto metrů.

První den jsme relaxovali na krásné černé pláži, kde nám společnost dělalo jen několik místních. Voda v Atlantiku byla na toto roční období překvapivě teplá. K večeru jsme se vydali do nedalekého města Telde. Tady jsme se chtěli podívat do známého kostela San Juan Bautista, projít si krásný park San Juan a historickou čtvrť San Francisco.

Před přistáním na Gran Canarii.

Na příští den byl naplánovaný výlet ke kráteru Bandama. Ale ještě předtím jsme sledovali z terasy krásný východ slunce. A z toho se stal každodenní rituál, protože svítání a následný východ slunce, byl každé ráno neopakovatelný. Ke kráteru jsme se rozhodli jít pěšky, bylo to jen 15 kilometrů. Šli jsme přes vesničku San Antonio do Telde a odtud do Los Hornos de Rey a v La Matanze jsme se na radu domorodců vydali cestičkou přímo na okraj kráteru. Vyšli jsme naproti Pico Bandama. Kráter je skutečně obrovský a dole na dně je již opuštěná usedlost. Obešli jsme kráter po pěšině, která vede po celém jeho obvodu, směrem ke golfovéhu hřišti. Bylo vedro, jak u nás doma v parném létě. Pak jsme pokračovali do vesničky La Atalaya de Santa Brigita odkud jsme zpět jeli autobusem do Telde.  Další den jsme strávili v Las Palmas. Autobusem jsme dojeli do San Telma a dál jsme pokračovali pěšky. Došli jsme až do přístavu, pak jsme přešli do parku Santa Catalina, kde jsme byli svědky tanečního vystoupení místního folklorního souboru. A byl čas na koupání... přešli jsme na známou pláž Las Canteras. Ta je dlouhá tři kilometry a je tu dost místa pro opalující a koupající se turisty, partičky domorodců, kteří hrají fotbálek nebo místní odnož tenisu s dřevěnými pálkami a konec pláže je obsypán sufaři. Užili jsme si koupání a přešli celou pláž až k před budovu las palmasské filharmonie, kde se konají i známe filmové festivaly. Chodník slávy je toho dokladem. My pokračujeme zpět do centra ke katedrále Santa Ana. Ta je bohužel zavřená a tak jdeme ke Casa Colon. To je dům Kryštofa Kolumba, který je otevřen a celý je věnován jeho objevitelským výpravám. Prohlídku historického centra končíme u věhlasné Cabinete Literario. Cestou k autobusové zastávce ještě procházíme vánočně vyzdobenými ulicemi historické čtvrti Vegueta.

Svítání v La Garitě.

Na příští den máme domluvený výlet do hor. Průvodcem nám bude Čech, který žije trvale na ostrově. Přijede pro nás autem až k našemu domu u pobřežní promenády v La Garitě. Je krásné počasí a tak si užíváme  výhledy a náš průvodce nám poutavě vypráví o historii i současnosti Gran Canarie. Netrvá dlouho a jsme na Pico de las Nieves, nejvyšší hoře ostrova, která se tyčí do výše 1949 metrů. Výhledy jsou parádní a tak se kocháme a já fotím. Pak sjíždíme serpentinami k parkovišti pod Roque Nublo, nejznámější skalní útvar na ostrově. Cesta k němu trvá asi dvacet minut a na jejím konci jsou opět krásné výhledy na celý ostrov plující ve vodách Atlantiku. Cestou zpět už potkáváme spousty turistů..... Další zastávka je v městečku San Bartolomé, kde jsou k vidění kvetoucí mandloně. To je v prosinci i na Kanárských ostrovech rarita. Pokračujeme přes Fatagu do Maspalomas. Cestou se ještě zastavujeme na krásné vyhlídkce Degollada de las Yeguas. Obrovské údolí připomíná Grand Canyon v USA. Poslední zastávka je v písečných dunách v Maspalomas. A po dálnici se vracíme zpět a ještě stíháme odpolední koupání ve vlnách Atlantiku. Na večeři jdeme do Wok Canary, restaurace známé po celém ostrově. Tady ochutnáváme kromě jiného i plody moře, které kuchař připravuje před našima očima. Já jsem si nejvíce pochutnal na krevetách s česnekovou pastou a na hovězím steaku. Restaurace funguje formou bufetu a tak si každý může dát, co hrdlo ráčí.

Poslední den jsme věnovali koupání na krásných černých plážích a užívali si slunečného prosincového dne. Zvláště když jsme si uvědomovali, že v Čechách mrzne.....

uložit .gpx soubor (27.939, -15.613)
WWW stránky:
Poslední aktualizace: 7.10.2019
Autor: Zdenek7

San Bartolomé de Tirajana

Příspěvky z okolí Gran Canaria - prosincové putování po ostrově.

Gran Canaria, střed ostrova, Španělsko
Střed Grand Canarie tvoří sopečné pohoří Cumbre a zabírá víc jak polovinu ostrova. Nejvyšší vrchol je Pico de las Nieves - 1949 m. Oblast je zajímavá svými hlubokými údolími a s…
Ideální místo, kde je možné během nevlídných plískanic v Čechách strávit aktivně několik teplých a slunečných dnů, je ostrov Gran Canaria. My jsme zde byli deset dní. Naše putování jsme zača…
Víte, jak Kanárské ostrovy získaly svůj název? Možnost, že by se tak jmenovaly po kanárcích, byla zcela vyloučena. Nejpravděpodobnější variantou zůstává, že ostrovy nacházející se nedaleko Afriky, se jmenují Kanárské podle latinského…
Malý okruh po jihu Gran Canarie. Zajímavou krajinou po silnici GC60 údolím Barranco de Fataga do středu ostrova a zpět k pobřeží po GC 65 údolím Barrabco de Tirajana.
Barranco de Guayadeque je místo s pozoruhodnou scenerií na jihovýchodě Gran Canarie. Strž, s až 400 m vysokými srázy, patří mezi nejdéle obývaná místa na na ostrově. Svědčí o tom skalní obydlí ve zdejších svazích,…
Teror je, navzdory svému jménu, sympatické městečko v severní části Gran Canarie. Bylo založeno koncem 15. století. Je zde zachována typická kanárská architektura. Barevné domky s vyřezávanými dřevěnými balkony. T…
Když jsme v roce 1995  zdolávali  nejvyšší vrcholy španělských Pyrenejí  Pico Aneto a Pico Perdido , poprvé jsem slyšela, že nejvyšší horou Španělska není ani jeden z těchto vrcholů, ale sopka Pico Teide, která  s…
Po západním pobřeží vede turisticky velmi zajímavá silnice GC200. Začíná na jihu v Puerto de Mogán a končí na severu v Agaete. Ten, kde má rád divokou přírodu a…
Nádherný golfový areál, kde klubovna a restaurace je v rámci hotelu.Resort má 2 18-ti jamková hřiště (kliknutím na odkaz si můžete prohlédnout zaznamenanou trasu):- staré hřiště (nebo též jižní)- nové hřiště (seve…
San Agustín je údajně jedno z nejstarších letovisen na Gran Canarii. Jeho výstavba započala v 60. létech minulého století. Je to místo podstatně klidnější než "přeturistované" Playa Inglésa Maspalomas, se kterými …