Jindřichohradecko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jindřichohradecko

Tipy na výlet - Jindřichohradecko

Nalezeno 105 příspěvků 'Tipy na výlet' v lokalitě Jindřichohradecko . Vyberte, co Vás zajímá.
upřesnit
Jedeme z Plzně na jižní Moravu. Nejedeme po dálnici, takže je to trochu pomalejší, ale rozhodně zajímavější. Cestou navštěvujeme rozhledny, ale také minipivovary. A tady je kromě pivovaru ještě zámek, známý jako M…
Trasou Jindřichův Hradec - Dačice občas projíždíme. Naposledy loni na podzim, když jsme jeli do Znojma. Na rozhledně jsme se však zastavili o rok dříve, když jsme jeli do Drnholce.  Rozhledna se nachází v obl…
Na trase Plzeň, resp. Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec se často pohybujeme. Naposledy loni na podzim, když jsme jeli do Znojma. Na rozhledně jsme se však zastavili o rok dříve, když jsme jeli z Drnholce. Ro…
Jeli jsme autem do obce Kaproun a odtud pěšky po zelené značené cestě na zastávku úzkokolejky KAPROUN. Určitě je možné jet na kole nebo vlakem po trati Jinřichův Hradec - Nová Bystřice.   Technická památka je právě ta úzkokolejná trať JHMD a kulturní památkou je památník "vyloučení z dopravy" ve stanici Kaproun. Událost přibližuje krásné secesní tabulka na…
Na jižním okraji České Kanady je několik zajímavých míst, které by turista neměl vynechat. Mezi ně jistě patří městečko Nová Bystřice a nedaleký Klášter, kde se nachází velmi hezký barokní…
Další den našeho pobytu na Jindřichohradecku a zase modrá obloha. K tomu máme před sebou výlet na hrad Landštejn a to je událost zcela mimořádná. Vždyť se jedná o jeden z nejstarších…
Pobývat v Jindřichově Hradci a nenavštívit Červenou Lhotu snad ani není možné. A tak jednoho krásného květnového dne je návštěva tohoto kouzelného místa skutečností. Z města odjíždíme po…
Jižní Čechy, to je vlastně rozsáhlý souhrn jak přírodních krás tak i památek, které tu jsou, jak se říká, na každém kroku. Nás tentokrát zlákal Jindřichův Hradec a jeho okolí. Při…
Při letošních Dnech evropského dědictví jsme se vypravili konečně do dlouho plánované Jemnice, kde jsme nebyli spoustu let. Autobusů z Brna sice nejezdí do těchto končin zrovna mnoho, ale stihli jsme přesto vše, c…
Chceme navštívit rozvaliny hradu Vítkův Hrádek u Blažejova.                                   Vyjíždíme…

Jindřichohradecko

: praktické informace
Jedeme se podívat do míst, kde byla vyrobena první kostka cukru na světě-do jihočeského města Dačice. Perla České Kanady může krom pomníku kostky cukru nabídnout i několik…
Auto necháme na parkovišti před občerstvením u Velkého pařezitého rybníka. Potom kousek po asfaltové cestě k Javořickému potoku, kde se cesta mění…
Vyrážíme do Třeboně, abychom mohli obdivovat zdejší pamětihodnosti. Už když se blížíme k městu jsme ohromeni obrovskou plochou rybníku Rožmberk. (Jedeme od Tábora). Památek k vidění tu máme hned několik, ale zajímáme se především o zámek. Jsme na místě dostatečně brzy na to, abychom si stihli vše v klidu nafotit. Zámecký komplex prý patří k největším v České republice, proto pobíháme po areálu jak diví, aby nic neutek…
Být na dovolené v Jižních Čechách a nenavštívit zámek Červená Lhota by byl skutečně nbeodpustitelný hřích  Vyjíždíme z Jindřichova Hradce do Deštné, odkud nás už silniční směrníky k…
Město Jindřichův Hraden asi netřeba nějak rozsáhle představovat. Přesto si dovolím upozornit na několik pamětihodností-kláštery, kostely a kaple, zámek, paláce a muzea. Bydlíme v kempu…
Jedeme navštívit lovecký zámek Jemčina. Ze silnice I/34 na trase Třeboň-Jindřichův Hradec musíme odbočit na Novosedly nad Nežárkou, kde následně odbočujeme na vesničku Jemčina.…
Město Stráž nad Nežárkou leží v polovině cesty mezi městy Třeboň-Jindřichův Hradec. Vezeme se autem z Jindřichova Hradce po silnici I/34. Zajímáme se o další z mnoha…
V městečku Nová Bystřice na Jindřichohradecku se ocitáme víceméně čirou náhodou. Sice máme jiný cíl, ale když už jsme tady, je hodno se malinko seznámit se zdejšími památkami. Alespoň s…
Jedeme navštívit dominantu oblasti Česká Kanada, a to královský hrad Landštejn. Vyjeli jsme z Jindřicova Hradce po silnici II/128 do Nové Bystřice. Tady navazujeme na III/15…
Během krátké dovolené v Třeboni jsem využil krásné počasí a udělal si výlet na kole z Třeboně k Rožmberku.      Třeboň, ta byla do letošního léta pro mne veliká neznámá .    Začátkem…
Vyrážíme z Penzion U Pelejových v Nové Říši.Během výletu kombinujeme cykloturististiku s vlakovovou Dopravou.- vzdálenost na kole 45km (ujeto za celý den), vlakem z Telče 1hod, časová náročn…
Jak jsme slíbili v první části našeho výletu, přinášíme vám nyní pokračování našeho putování Jindrovou naučnou stezkou. Pokud chcete projít stezku celou, pak počítejte s asi …
Vyrážíme se synem objevit začátek Jindrovy naučné stezky. Opravdovým a jediným začátkem je totiž 1. zastavení pod Slavíkovým lesem v Jindřichově Hradci v Jáchymově ulici. Spo…
Na koloběžce dojedete až do Rakouska bez sebevětší energie.  Jedete po staré železniční trati nedotknutelnou panenskou krajinou České Kanady. Jídlo víc než skvělé  - Slavonice restaurace Appeti…
Jak jsme zjistili, nedaleko našeho bydliště vzniká nový ZOO Park. Nejlépe je přístupný autem, jelikož o víkendech autobus jezdí snad jen 2x denně a nebo jít z Jindřichova Hradce pěšky, ale to počítejte s 9 km (z a…
Autem dojedete až na náměstí Míru ve Slavonicích, kde je informační centrum (otevřeno denně) a tam začíná dětské dobrodružství v podobě cesty pohádkovým lesem. V informačním centru do…
Jedeme do Jindřichova Hradce. Konkrétně do hotelu Bílá paní. My jsme jeli autobusem se Student Agency, abychom nemuseli cestou nic řešit.   Koupila jsem voucher do Jindřichova Hradce do hotelu Bílá pan…
Do Houbového Parku Ráje Sktřítků v Roseči se dostanete nejlépe vlastním vozem, jede sem ale i autobus, kolo či pěškobus od vlaku z Mnichu. V Houbovém Parku v Roseči skřítkové připravili nové Botanicum. V Bo…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na krásnou, takřka novou rozhlednu U Jakuba, nedaleko Valtínova.Bohužel se sem autobusem moc nedá dostat, musíte do Valtínova dojet autem nebo na kole, ale po silnici, protože ani cyklostezkami zdejší kraj neoplývá.Můžete zaparkovat buď u horního kostela a jít po silnici na dolní okraj obce  nebo na dolním okraji…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na malou procházku nedaleko města Slavonice. Z náměstí vyražte po červené značce a půjdete kolem hřbitova , nádraží a kolem kolejí. V místě, kde  budo…