Reportáž z kraje blanických rytířů

Je krátce po poledni a já a můj děda vyrážíme na další tradiční prázdninový výlet po Posázaví. Tentokrát jsme si dali za cíl navštívit tajemný kraj blanických rytířů. Naší první zastávkou je centrum tohoto regionu – Vlašim. Právě vystupujeme z auta na Žižkově náměstí a hned si to svižným krokem kráčíme k místnímu zámku. Nejprve nakupujeme suvenýry v informačním centru, které je také skvěle vybavené propagačními materiály, jež jsou volně k dispozici. Poté vstupujeme do vlastní zámecké budovy, kde nás příjemně vítá sympatická pokladní, která nám okamžitě vysvětluje, kde se nachází jednotlivé expozice Muzea Podblanicka. Výstavní prostory jsou plné zajímavých exponátů, a proto si je se zájmem prohlížíme. Součástí prohlídky je též výstup na zámeckou věž s historickými fotografiemi města, ze které se nabízí pěkný pohled na Vlašim i okolí se známým rehabilitačním ústavem Kladruby na obzoru, a také Zámecké sklepení s tajuplnou studánkou, které se nám z celé prohlídky líbily nejvíce. Po necelé hodince a půl vycházíme z prostor zámku a vydáváme se na okružní procházku po rozsáhlém zámeckém parku. Prvním zastavením se stává starý hrad, novogotická romantická stavba nad údolím řeky Blanice. V nedávno restaurované budově si prohlížíme expozici obrázků, na nichž je park zachycen tak, jak vypadal na počátku 19. století. To již ale pokračujeme kolem nově zrekonstruovaného Čínského pavilonu, symbolu parku, dále bývalého koupadla, sochy Samsona a Benátské studánky. Počasí je proměnlivé, ale i tak jsme zatím naštěstí nezmokli. Nyní míříme východním směrem do města Trhový Štěpánov. Parkujeme na Náměstí a vzápětí kráčíme na městský úřad, kde chceme zakoupit turistickou známku, ale u té to nekončí. Děda barvitě vypráví o mých zájmech, o cestování a sběratelské vášni, na to zdejší matrikářka, paní Františka Pacovská, reaguje přinášením nejrůznějších informačních materiálů o Trhovém Štěpánovu a okolí.Jsme nadšeni zdejší přívětivostí a ochotou, a proto ještě jednou srdečně děkujeme. Po dobré radě o přístupu na památný židovský hřbitov si procházíme celý jeho areál a obdivujeme um dřívějších generací. Návštěvu městečka zakončujeme focením kostela a příjemným rozhovorem s dalším z přívětivých místních obyvatel. Zpět domů tedy odjíždíme s pocitem krásně stráveného odpoledne.

Poslední aktualizace: 5.9.2009
Reportáž z kraje blanických rytířů na mapě