Procházka Rýmařovem - diskuse

• 4.3.2016 16:36
    Už to všetci napísali, moc pekný článok.
  • 3.3.2016 22:49
    No to je zase hromada reakcí. To se všicni nudíte? Kdo to má všechno číst. Já jsem se k mailům dostal až teď. Ale je fakt, že si to Franta zaslouží. Hlavně za ten vtipný začátek. A stejně, že se ti chce v takovém počasí bloumat. (No vlastně nemám co kecat, viz loňský podširákový deštivý vandr Krušnými horami). Tak hlavně v tom okolí Rýmařova někde nezůstaň v nějaké šachtě.
  • 3.3.2016 17:31
    Díky, Mirku. Mám Windows 10, ale blbne mi Office, respektive ty mezery mezi odstavci se tady (nevím proč) nezkopírují. To jen tak na vysvětlenou. Rýmařov mám rád: za a) jako město, protože je nám v něm vždy dobře za b)jeho úžasné okolí. Vzpomínáš tady Rešovsko a Sovinecko - , no on je ten konec Nízkého Jeseníku před tím Hrubým tady naprosto úžasný - krajina, pastviny, poloopuštěná lidská sídla, lesy plné skal atd... Na Strálku a ani na zbytcích hradu Rešova naproti Čertově skále jsem zatím nebyl, ale zase jsem si moc oblíbil třeba okolí Skřítku a Bedřichova - hlavně ten Maliník s Mazanci a jejich skalních městem a parádní je i okolí Nové Vsi. Je tu nádherně a těch šest dní, co jsme tu posledně byli, je moc málo. Tady by to - co by člověk všechno chtěl vidět - neprošel ani za měsíc!
  • 3.3.2016 17:12
    Vidím, že nás je dost co máme Rýmařov a okolí v oblibě. František si musel dát se vším dost práce, ještě by to chtělo vylepšít text, aby nebyl tak souvislý. Když se chce člověk k něčemu zajímavému vrátit, těžko se to hledá. Chtělo by to některé zajímavé věci zvýraznit a třeba dát do odstavců. Ale jinak paráda i s fotkama. Já Rýmařov navštěvuji již přes 40 let a bohužel dovnitř kostela jsem se ještě nedostal. Když tam je nějaký koncert nebo jiná akce, zas mi to nějak nevychází. Mám tam rodinu a přátele, tak jsem dost informovaný o dění v Rýmařocě a prolezl jsem také celé okolí. Nejvíce zabrat mi dala zřícenina hradu Strálek, který jsem našel až na třetí pokus a také zbytky hradu pod Rešovem nad vodopády. Jezdívali jsme tam také do rokle na motokros a také na Alfrédku, když ještě fungovala. Zrovna teď probírám místní zpravodaje Rýmařovský horizont, a pročítám vzpomínky starousedlíků. Děkuji za pěkné články a fota a těším se na další.
  • 3.3.2016 12:19
    Děkuji chlapci za zajímavé komentáře. Možná jste se někdo - jako třeba Jirka - zarazil nad tím, že nerozvádím popisy o viděných památkách hlouběji do historie, ale na co? Už byly všechny podrobněji popsány v kategorii Místa (něco i mnou) a já su asi trochu zvláštní, ale při chůzi okolo třeba té radnice si letopočty vzniku a další historicky důležitá fakta pod fúsiska nedrmolím, protože su na matiku blbý... A tož sa radši enom dívám a fotím.
  • taky jsem tam byli
    3.3.2016 10:29
    Tradičně čtivý a pěkný článek od Franty. Dovolím si i já přispět s troškou do mlýna..... Město Rýmařov jsme poprvé navštívili během dovolené v roce 2009, když jsme se již vraceli domů. Auto jsme nechali v uličce nedaleko centra města a vydali se hledat nějakou restauraci, kde bychom poobědvali. Když jsme marně něco hledali v centru, zašli jsme do pivovaru Excelent, kde jsme se najedli. Ovšem jídla bylo málo, moc nám nechutnalo a pivo také ne. Potom jsme se vrátili na náměstí a šli do muzea, kde jsme si koupili známku města a také jednu výroční. V pokladně jsme získali razítko a šli do prvního patra na prohlídku expozic. V muzeu jsme si prohlédli exponáty o historii města, textilnictví, dolování na Rýmařovsku a v neposlední řadě také geologickou sbírku. Když jsme vyšli ven z muzea, šli jsme si prohlédnout radnici, která stojí na stejném náměstí. Původní budova radnice ze 17.století byla po požáru v roce 1790 přestavěna. Před radnicí jsme viděli také pranýř, pocházející z roku 1680. Od radnice jsme se vydali k nedalekému kostelu svatého Michala, který byl postavený v letech 1351 až 1360. V roce 1609 prodělal kostel renesanční přestavbu a jeho dnešní podoba je po přestavbě v 19. století. Nahlédli jsme také přes mříž dovnitř kostela a poté jsme se vydali mimo náměstí k dalšímu zajímavému místu. Archeologická lokalita Hrádek dokumentuje počátky hutnictví a osídlení na Rýmařovsku z 13.-16.stol. Místo, kde původně vzniklo samotné město Rýmařov jsme si prohlédli, ale dlouho jsme se zde ale nezdrželi a jeli domů do Olomouce. Další památky Rýmařova jsme poznali během druhé návštěvy města, které jsme navštívili během prodlouženého víkendu na chalupě 2014. Auto Citroen Picasso jsme zaparkovali u supermarketu LIDL, naproti kterého stojí evangelický kostel Československé církve husitské. Tento stavebně jednoduchý kostel, postavený v letech 1937-1938, jsme si vyfotili i přesto, že se zde zrovna konal pohřeb. Potom jsme si koupili v obchodě svačinku a pěšky se vydali k pivovar Excelent, který je umístěn v rekonstruovaném objektu nedaleko náměstí, ve kterém kdysi býval měšťanský pivovar. Dovnitř jsme však po zkušenostech z minula nešli a raději jsme si opět prohlédli archeologickou expozici Hrádek, nacházející se naproti pivovaru.
  • 3.3.2016 8:12
    Musím Frantu opět pochválit za velmi pěkný a čtivý článek. S tou kaplí V Lipkách jsi měl ale opravdu smůlu. Já tam s Martinou zajel na Bobův popud také, bylo zavřeno, ale povedlo se mi přesvědčit církevního pána v oblasti vůbec nejvyššího, aby nás tam pustil. Bylo to skvělé (viz. http://www.turistika.cz/cestopisy/rymarov-a-zelene-kameny-cervenec-2012) a fotit jsem mohl všechno. Možná ale mají od té doby nějaké špatné zkušenosti. A nevím, proč se divíš, že měla hospoda v 9 hodin ráno zavřeno. Uvědom si, že jsi byl blízko Mordoru a tam se nedlouho před devátou teprve hospody opouštějí a zavírají ...
  • 2.3.2016 20:39
    Také mám Rýmařov mnohem radši. Už kvůli jeho fantastickému přírodnímu okolí na přelomu Nízkého a Hrubého Jeseníku a také kvůli tomu, že v něm určitý výsek ze svého dětství prožila i moje maminka.
  • Náměstí
    2.3.2016 20:15
    Ke své velké ostudě jsme po nějaké době navštívil Rýmařov až v nedávno teď v zimě, takže Franta se podíval na opravené náměstí přede mnou. Škoda, že pán V Lipkách byl nesmlouvavý ohledně focení. Já jsem byl v kapli relativně brzo po jejím otevření k prohlídkám a přítomnou slečnu jsem víceméně ukecal. Ovšemže je to maso. Nakonec Rýmařov mám tak vcelku radši naž okresní Bruntál. Asi to bude tím, že je ještě u nás na Moravě. Bruntál, to už je Slezsko.