Trenčínský kraj

Cestování na Slovensko 2022

Trenčínský kraj se svou rozlohou řadí k menším krajům na slovenském území. Nalézá se v obklopení čtyř krajů: Žilinský kraj, Banskobystrický kraj, Nitranský kraj a Zlínský kraj, který leží na území České republiky. Kulturní centrum regionu je Trenčín, město výstav a mezinárodních veletrhů zejména v oblasti módy. Trenčínský hrad tvoří jedinečnou dominantu města.

Turistika Trenčínský kraj
Oblíbená místa a aktivity Doporučujeme
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Náučný chodník Jeleň - Baračka Ubytování Slovensko
Turistické cíle / Mapa Slovenska Trenčianské Teplice - kúpalisko Vrcholy Machnáč a Sokolí kameň

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Slovácko

Považský Inovec 2002

Fotografie (1)

Pohorie Povážskeho Inovca je na severe takmer celé zalesnené a najvyšším vrcholom je Inovec s 1042 m n.m. Pretože teplé počasie už trvá asi tri týždne, vybrali sme si ho za ciel nášho dvojdenného túlania, pretože sme predpokladali, že na hrebeni už nebude vela snehu, co sa nám aj potvrdilo.V sobotu 9.2.2002 sme vystúpili z vlaku v Mníchovej Lehote a okolo motorestu Radar sme po červenej neustálym stúpaním lesom asi za necelé dve hodinky vyšli na chatu Inovec. Počasie bolo mizerné. Celú cestu drobne pršalo a tak sme privítali možnost posušit sa a zohriat nejakým rumovým čajom. Chata sa nachádza vo výške 840 m a je na ňu aj prístup autom po ceste z obce Trenčianske Jastrabie. Telefón na chatu je +421 32 6595141. Asi o 12.30 sme opustili chatu a okolo už vydratej zjazdovky a vleku stúpali stále o červenej na vrch Inovca. Po pol hodine sme stáli na vršku ale viditelnost bola si 30 m a tak sme rýchlo pokračovali dalej. Cesta už viac menej iba klesá s občasným zhopnutím v sedlách a vedie často okolo plotov lesných školiek. Naším cielom je útulňa pod Ostrým vrchom. Spali sme tam v októbri 2000 a spoliehame, že tam sa zase vyspíme. Naviac znovu začalo pršať a tak šliapeme ako divý. Na plote lesnej školky je značka k pramenu pod Jakubovou. Nevšímame si ju, lebo vieme, že náš ciel je už len asi pol hodinky vzdialený. Na chodníku sú miestami ešte zvyšky snehu, ktorý je vplyvom dažda a tepla mäkký a my sa dost prebárame. Značka nás prevedie rebríkom cez plot školky a asi po 500 m zase vyvedie von. A potom už vidíme na strome nové značenie k pramenu a zároven k útulni. Zbiehame v daždi a hmle asi 100 výškových metrov a útulna sa nám vynorí len 25 m od nás. Zariadenie útulne je prosté. Štyri široké lavice vhodné na prespanie, dlhý masívny stôl, kamna Petry, plechová skrinka so základným riadom a s nejakými potravinami, píla na drevo. Namiesto dverí sú priehladné plastové pásy a co nás najviac potešilo, v kamnách je zakúrené a vnútri teplo. Opät sa sušíme, z nedalekého pramena berieme vodu a varíme litre čaju. Cesta z chaty Inovec do útulne trvala asi 3.5 hod bez zastávky. Večer kecáme pri sviečkach a likvidujeme naše tekuté i tuhé zásoby. Ráno je počasie rovnako ošklivé ako predchádzajúci den a tak sa rozhodujeme pre návrat. Zbiehame neznačkovanou cestou do Kalnickej doliny a tou potom asi dve hodiny capkáme asfaltkou cez chatovú osadu a okolo opusteného lyžiarskeho strediska, do obce Kalnica. Útulna, v ktorej sme už po dva razy spali, je majetkom miestnej TJ Zavažan Kalnica, za čo sme im velmi vdačný. Takmer ihned chytáme autobus do Nového Mesta nad Váhom. No a odtial už je to len vec dialkového poja.

Poslední aktualizace: 20.3.2002
Autor: 223365

Nová Lehota

Příspěvky z okolí Považský Inovec 2002

Ranč pod Babicou
Ideme na Ranč pod Babicou,ktorý sa nachádza na konci Bojnej na úpätí Považského Inovca.Najlepší prístup je z Topoľčian asi 10 kilometrov a 15 km od rekreačného strediska Duchonka, v blízkosti ktorého sa nachádza z…
Topolčiansky hrad je dnes zrúcaninou stredovekého hradu z 13. storočia na vápencovo - dolomitovom brale vysokom 525 m.n.m. v okrajovej časti Považského Inovca nad obcou Podhradie. Je to v Nitrianskom kraji, v juhovýchodnej časti Považského Inovca. Prvá najstaršia zmienka o hrade pochádza z roku 1235 ako kráľovský majetok. Hrad počas svojej histórie vystriedal mnoho majiteľov a …
Trasa začína pod hrebeňom Považského Inovca na útulni Izba. Na hrebeň sa napojíme asi za 5 min po strmom výstupe od útulne. Ďalej pokračujeme po červenej tur. značke smer Inovec- najvyšší vrchol tohto pohoria. Z I…
Jeho zříceniny leží na západním úpatí Považského Inovce v kopcích obce Hrádek. První zmínka o hradu je z roku 1270, je však staršího původu. Byl vystavěn zřejmě už počátkem tohoto století jako strážní hrad pohrani…
Krásne počasie, ktoré už niekoľko dní dopredu sľubovali metereológovia, sa splnilo a tak nebránilo nič uskutočneniu plánovaného výletu, ktorý sme si - spolupracovníci dohodli už vopred.O tom, že hrad Tematín existuje a kde sa nachádza som vedela už dávno, výdavala som ho z dialnice alebo zo starej cesty počas cesty autom alebo z vlaku. Hrad je vybudovaný v juhozápadnej časti Po…
Pietne miesto pod Kostolným vrchom bolo vybudované na mieste kde zahynul 4. 8. 1900 vo veku 30 rokov mladý lesník Alojz Fleischhandl. Tragédia sa stala počas  výkonu služby jeho povolania- lesníka. Pietne miesto v…
Rekreačná oblasť Duchonka sa nachádza neďaleko Topoľčian,pri obci Prašice na úpätí Považského Inovca.Svojou polohou medzi lesmi sa táto vodná nádrž stala vyhľadávaním miestom pre dovolenkárov a rybárov.V okolitých…
Vodná nádrž Duchonka je už desaťročia veľmi obľúbeným turistickým strediskom. Leží približne štyri kilometre od obce Prašice v okrese Topolčany, od tohto mesta 18 kilometrov. Nachádza sa v nadmorskej výške 275 m.n.m, vo veľmi priaznivom klimatickom mieste v podhorí Považského Inovca. Nádrž je obklopená brezovo - borovicovým hájom. Rozloha vodnej plochy nádrže je 17 hektárov, na…
Horská osada Kulháň sa nachádza asi 2 kilometre od obce Zlatníky, ku ktorej i katastrálne patrí. Vznikla niekedy dávno v stredoveku.  Ťažilo sa tu zlato, neskôr pálilo drevené uhlie, postavili tu sklárne i malú l…
Dominantou obce Prašice v okrese Topolčany na rozhraní Považského Inovca a Nitrianskej pahorkatiny, ktorá sa môže pýšíť bohatou históriou, je rímsko - katolícky kostol sv. Jakuba. Kostol bol pôvodne postavený v go…
Prašice sú obcou s približne 2000 obyvateľmi v Nitrianskom kraji, okrese Topolčany. Obec leží na rozhraní Považského Inovca a Nitrianskej Pahorkatiny na toku potoka Železnica. Prvá zmienka o obci je z roku 1245. Obyvateľstvo sa v minulosti živilo poľnohospodárstvom, remeselníctvom, krajčírstvom, obuvníctvom, rezbárstvom, hrnčiarstvom, vinohradníctvom, chovom dobytka. Obci sa po…
Vodná nádrž Nemečky sa nachádza necelý kilometer severne nad obcou rovnakého názvu t.j. Nemečky v Topolčianskom okrese. Nádrž na ploche 18 hektárov v juhovýchodnom úpätí Považského Inovca vybudovali v roku 1965 ak…
Rozhľadňa na Marháte 758 m n.m. bola postavená v roku 2008. Stojí na vrchole Marhátu na hlavnom hrebeni Považského Inovca v blízskosti obce Nitrianska Blatnica. Rozhľadňa je celá z dreva a dosahuje výšku 17 metrov. Projektantom bol Ľubomír Bečka a stavbu zrealizovali hlavne Miloš a Pavol Vančoví a pár priateľov. Pred rozhľadňou je aj posedenie v podobe drevených odpočívadiel.
Počas návštevy obce Hôrka nad Váhom som si už vopred naplánoval pozrieť si pamiatku - kaštieľ, ktorý si v tejto obci postavila rodina Szokolocziovcov. Treba sa …
Obec Lúka ležiaca iba pár kilometrov južne od mesta Nové Mesto nad Váhom, na úpätí strednej časti Považského Inovca. Spomína pomína sa už v roku 1246, patrila ku kráľovskému panstvu Tematín. Obyvateľstvo obce sa v…
Slovensko – Považský Inovec: Inovec - Krželnica - Rafajova kóta (10/2014), aktualizace v roce 2016 Slovenské pohoří Považský Inovec je od nás pěkně vidět z vrcholových partií Bílých Karpat.…
Hôrka nad Váhom v okrese Nové Mesto nad Váhom leží medzi úpätím Považského Inovca a severnou časťou Podunajskej nížiny. Prvýkrát sa spomína v roku 1246 ako Hurk…
Zlatníky na toku potoka nazývaného Livina sú obcou ležiacou vo východných svahoch Považského Inovca v okrese Bánovce nad Bebravou. V dnešných Zlatníkoch žije približne 681. Obec má bohatú históriu, prvá písomná zmienka o Zlatníkoch, ako zemianskej osade je z roku 1199. V období po roku 1245 patrila bánovi Bečandovi z rodu Hunt-Poznanovcov, neskôr jeho potomkom. V 14. storočí ob…
Pokiaľ by ste cestovali z Piešťan smer Nové Mesto nad Váhom, nie však po diaľnici, ale po starej ceste, určite sa oplatí na začiatku obce Ducové odbočiť vpravo na malú cestičku, je tam aj infopanel. Ide o hradisko…
Prírodná vodná nádrž Zelená Voda sa nachádza asi 2 km od Nového Mesta nad Váhom, kúsok od diaľnice Bratislava - Žilina. Zelená voda je známa rôznymi festivalmi, ktoré sa tu v lete poriadajú. Napríklad tento rok s…
Kolonádový most v Piešťanoch cez rieku Váh Kolonádový most v Piešťanoch cez rieku Váh je najdlhším krytým mostom na Slovensku. Stavba mostu bol nápad nájomcu piešťanských kúpeľov Ľudovíta Winter. Spodnú čas…
Hajná Nová Ves je obcou s približne 330 obyvateľmi v Nitrianskom kraji a okrese Topolčany. Obec sa po prvykrát spomína v roku 1246, na území obce bolo ale osídlenie už v dobe železnej a bronzovej. Pamiatkou obce j…
Obec Beckov - autem cca 5 minut od sjezdu z dálnice D1 Bratislava - Žilina u Nového Mesta nad Váhom. Z Nového Mesta nad Váhom lze dojet i autobusem. Jedeme na prohlídku zříceniny hradu Beckov, jedné z nejimpozant…
na hrad Čachtice to z naší republiky nemáme zase až tak daleko... hrad se nachází asi jen necelých 30km od hranic. Z Hodonína je to autem necelých 70km, v obci Čachtice je možné bezproblémů zaparkovat. Vl…
Nejvýznamnější lázeňské město na Slovensku (pohybové a nervové poruchy). Základem léčby je sádrovo siřičitá voda a léčivé siřičité Bahno. Zajímavé objekty: zřícenina bývalého johanitského kláštera z 13. Století, ko…
O Čachtickém hradě již byly jistě napsány tisíce stránek a tak jen z povinnosti pár řádků k jeho historii. Jeho prvním majitelem a stavitelem byl Kazimír z rodu Hunt – Poznanovců a hrad stavěl v letech 1263 až 127…
Život Báthory - legenda nebo skutečnost??? Návštěva středověkého kamenného hradu Čachtice nebyla jen  splněním dalšího cestovatelského snu, ale i vzpomínkou na dědečka, kterému jsem  jako…
Hrad z 10.století, kdy byl královským strážním hradem a střediskem pohraničního komitátu. Neznáme charakter opevnění v tomto časovém období, ale můžeme předpokládat, že se skládal z obranné věže, která mohla být…
Trenčín je spojen s názvy - Město módy, Trenčínský hrad, Město Pováží a s významnými osobnostmi jako Matúš Čák. První zmínky o nejstarším osídlení dnešního Trenčína pocházejí z 2. tisíciletí pred naším letopočt…