Maroko

Marocké království leží v oblasti Maghrebu na severozápadě Afriky. Hlavním městem Maroka je Rabat .Mezi další turisticky zajímavá místa patří např.: Casablanca, Marrakéš, Tanger, Agadir. Maroko má přibližně 34 mil. obyvatel.

Cestopisy / Tipy na výlet El Jadida, cisterna / Cassablanca, Sacre Coeur Ubytování Maroko
Turistické cíle / Mapa Maroko Velká mešita Hassana II. / Vodopády Ouzoud Pohoří Atlas

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Afrika

Maroko - země kontrastů

trasa zájezdu
trasa zájezdu  •  Fotografie (11)  • Foto: daga.ti
Casablanca s prodavači vody

Byla jednou jedna holčička již školou povinná a ta dostala na vánoce pod stromeček hru Z Casablanky do Kapského města. Byla to hra, která kopírovala výpravu našich cestovatelů Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda z roku 1947 na území Afriky. Cestou se plnily různé úkoly (2x házet, postoupit na další zastávku nebo se zase vrátit na výchozí místo apod.). Hra se celé naší rodině moc líbila, můj tatínek četl jejich cestopisy, které vycházely na vystřihování v novinách a tak není divu, že mě Maroko celá léta lákalo k návštěvě. Hanzelku a Zikmunda obdivuji dodnes, nejen pro propagaci naší republiky, ale hlavně pro to, co všechno dokázali. A navíc, když pak človek viděl věhlasný film Casablanca s Humphreyem Bogartem a Ingrid Bergman. Konečně letos jsem si svůj sen splnila. Provázely mě při tom potíže. Než jsem se rozhoupala, jedna cestovka měla zájezd vyprodaný (byl celkem levný), u druhé jsem měla již vše zaplaceno, ale nakonec se pro malý zájem neuskutečnil. Přitom program byl dost vymakaný hlavně v horách Atlasu se mělo do málo přístupných míst jet džípy. Jako z nouze ctnost jsem nakonec jela v polovině dubna s Firem na zájezd Grand tour Marokem. Bylo to i s cestou na 13 dní, odlétalo se z Prahy do Casablanky s mezipřistáním v Paříži na letišti Charlese de Gaulla. I když je to do Maroka jen kousek z Prahy přímé lety nelétají. plain

Fés
Fés  •  Foto: daga.ti

První den odlet z Prahy v 15.50, přílet do Casablanky 19.45 (časový posun). Pak už jen cesta na hotel Prince de Paris, ubytování, večeře a hajdy na kutě. Druhý den po snídani jsme měli téměř 2 hodiny čas do společné prohlídky města, tak jsme se s paní, se kterou jsem byla na pokoji, vydaly na prohlídku v okolí hotelu - náměstí s parkem a okolními budovami, katolická katedrála. Na společné prohlídce jsme tam pak byli ještě jednou, navštívili jsme starobylou medínu, rezidenční čtvrt Anfa, dále chloubu Maroka - mešitu Hassana II. a končili jsme procházkou po nábřeží. Odpoledne jsme se přesunuli do hlavního města Maroka Rabatu, kde jsme si udělali zastávku u královského paláce. Rychle jsme se ubytovali v hotelu Bourgreg a vyrazili jsme ještě do medíny na bazar. Další 3. den dokončení prohlídky Rabatu - archeologický komplex Chellah, královská hrobka s nedokončenou věží, medína. Odpoledne příjezd do přístavního města na severu Maroka - Tangeru, ubytování v hotelu Rembrandt a opět ještě před večeří hurá do ulic. 4. den Tanger - procházka starým městem, zastávka na mysu Spartel a návštěva Herkulovy jeskyně. A to už přejíždíme pohořím Rif do nedalekého města Tetouan ležícího naproti Gibraltaru. Zde opět nezbytná medína a královský palác. Na nocleh dojíždíme do města Chefchauen položeném v nádherných horách. Jeho prohlídkou začínáme 5. den a pokračujeme do místa, kde jsou zachovalé ruiny antického města Volubilis. Po krátké zastávce v Moulay Idriss jedeme do Meknesu jednoho ze čtyř královských měst. Prohlídka medíny s branou Bab Mansour a paláce Moulaye Ismaila. Zde měl být nocleh, ale jeli jsme až do města Fés - hotel Sofia, rychle ubytování a večeře.wink

Atlas
Atlas  •  Foto: daga.ti

6.den ve Fésu prohlídka medíny s různými dílnami - zlatnická, výroba koberců, tkaní a koželužna. Ve Fésu jsme i 7. den. Ráno dělám okružní procházku kolem hotelu a pak společně jdeme ke královskému paláci, procházíme medínou, navštěvujeme keramickou dílu, muzeum a jednu z prvních universit v Maroku - Madrassa Karaouyin. Protože do večeře máme dost času jdeme si posedět do kavárničky, dáváme si zákusek, čaj a kávu. Po večeři vyrážím na večerní procházku městem, je zde rušno, ulice jsou plné lidí. Další den, již 8. po snídani odjíždíme přes horská městečka s panoramaty hor a palmových hájů do Erfoudu, ubytováváme se v hotelu Palmas. My, kteří jsme si zaplatili fakultativně výlet k dunám, po krátké chvíli nastupujeme do džípů a jedeme do Er Rachidii, která je křižovatkou karavanových výprav na Sahaře. Surprise

Co nás čeká den 9.? Poušť Sahara s oázou Tinghir. Nádherná procházka horskou soutěskou Todra. K večeru příjezd na nocleh do města Ouarzazate v hotelu Club Hamame. To se už nacházíme v Pohoří Atlas. V Ouarzazate začínáme 10. den prohlídkou kasby, projíždíme kolem filmových ateliérů, kde se natáčelo mnoho zahraničních filmů. Ve vesnici Ait-Ben-Hadou prohlížíme obranné stavby a stoupáme nahoru k věži. Projíždíme nádherným pohořím Atlasu, kde se střídají různě zabarvené Hory a údolí. To už přijíždíme do Marrakeše a zastavujeme na náměstí Jama el-Fna s čilým ruchem. Nocleh máme v Marrakeši v Imperial Holiday Hotel. Někteří máme zaplacený fakultativní večer Fantasia. Po více než půlhodinové jízdě jsme na místě. Vše ale probíhá hrozně rychle - večeře i představení a rychle zase zpět na hotel. 11.den v Marrakeši, někteří mají projížďku kočárem a začínáme u vodní nádrže Menara, pokračujeme prohlídkou dalších památek. Cestou zastavujeme v dílně na výrobu arganového oleje a dojíždíme do rybářského městečka Essaouira. V medíně se podíváme do dílny, kde se vyrábí věci ze dřeva a v další na výrobu šperků. Ubytování máme v hotelu Al Jasira. Ráno 12.dne projíždíme krajinou s políčky a pastvinami, první zastávka je v městečku Safi, které je proslulé svou keramikou. V blízkém hotelu povinná zastávka na odpočinek a jedeme dále. Zastavujeme v městečku El Jadida, zde si na průvodci vynucujeme delší přestávku, protože se chceme podívat do podzemní zásobárny vody - cisterny. Někteří se jdou najíst do místní restaurace, další se jdou projít po městě a po pobřežních hradbách. V podvečer přijíždíme do Casablanky na ubytování ve stejném hotelu. Do večeře zbývá dosti času a tak se spolunočležnicí vyrážíme do ulic, jdeme se podívat ke katedrále. Chystá se tam výstava malířů, přímo jsme se vetřely dovnitř. Na podvečerně osvětleném náměstí dělám poslední fotky. 13. den po snídani nás čeká transfer na letiště a odlet domů.foot

v pohoří Rif

Proč jsem napsala do titulu země kontrastů? Maroko takové opravdu je. Protože se zde hodně staví, tak na jedné straně můžete vidět luxusní vily a hotely a na straně druhé staré části měst s křivolakými a úzkými uličkami. A další rozdíl vysoké zasněžené Hory s hlubokými údolími, nebo kamenitá či písčitá Sahara a vedle krásné úrodné oázy. Projíždíte vyprahlou zemí, kde se pase dobytek, téměř nepostřehnete na čem se pase a kousek dál jsou již zelené Pastviny, sady s ovocnými stromy a úrodná políčka. Je to země na nejzápadnějším západě se studeným Atlantikem, kde se prohání silné větry, ale i s teplejším Středozemním mořem. V dávných dobách se zde usadili Féničané, Římané nebo Vandalové a dobách nedávno minulých zde zanechali své stopy Španělé, Portugalci nebo Francouzi. Původní obyvatelstvo jsou hlavně Berbeři. Náš marocký průvodce Berber Abdoulah nám dělal zasvěcený výklad u všech památek, český průvodce nás seznámil nejen s historií, ale i současností Maroka. V dílničkách se pracuje snad jako před sto lety. Maroko je země plně muslimská. Z mého pohledu je další rozdíl mezi muži a ženami. Muži středního a staršího věku chodí v tradičním marockém oděvu, mladí muži jsou však již oblečeni evropsky. A co ženy? Ty bez rozdílu věku chodí zahalené, vyjímku snad tvoří jen děti. Jak je to se vzděláním? Je zde mnoho negramotných, protože děti z horských vesnic nebo ze Sahary třeba do školy ani nechodí. Hlavním dopravním prostředkem je v Maroku osel, i když úzkými uličkami medín se prohání mladí na motorkách. Ostatní přeprava zboží je na oslech nebo na různých vozících. Stejně jako v ostatních těchto zemích požadují Maročané za vše bakšiš. O všech navštívených místech napíši v samostaných příspěvcích. Fotek jsem udělala asi 3ooo, je z čeho vybírat. Maroko je opravdu krásné, plné památek i nádherné přírody.

uložit .gpx soubor (33.450, -7.383)
Poslední aktualizace: 7.6.2013
Autor: daga.ti

Ben Slimane

Příspěvky z okolí Maroko - země kontrastů

Velká mešita Hassana II.
Velká mešita Hassana II. je výraznou dominantou metropole Maroka Casablanky. Je to moderní kultovní stavba, k jejímuž slavnostnímu otevření byli v srpnu 1993 pozváni nejen muslimští, ale i židovští a křesťanští hodnostáři. Tímto aktem se král Hasan II. proj…
Maroko 2001 8. 10. Vstáváme hodně brzo a po snídani jedeme metrem na letiště. Po třech dnech opouštíme Paříž a za tři hodiny přistáváme v Africe. Konkrétně v Casablance v Maroku. Vzdálenost z let…
30 km od Casablanky je mezinárodní Letiště pojmenované po bývalém králi Mohammedu V. Kód letiště CMN. Letiště spravuje národní letecký úřad. Přímé lety z Prahy do Casablanky nejsou, takže se le…
Letiště Mohamed V (CMN) spadá pod město Casablanca, které leží ve státě Maroko.
V Casablance jsme byli ubytováním údajně ve čtyřhvězdičkovém hotelu Prince de Paris. Hotel se nachází na Boulevard de Paris jen 400 m od náměstí Mohammeda V., blízko je i ke katedrále. Jako ve všech ostatních hotelích se o kufry od autobusu postarali nosiči, donesli k výtahu. I když jsou v hotelu výtahy dva, jeden je mimo provoz a mimo byl ještě po …
Casablanca - římsko-katolická katedrála Sacre Coeur (Nejsvětějšího srdce Ježíšova) byla postavena za francouzské nadvlády v r. 1930. Jejím architektem byl Francouz Paul Tournon. Byla postavena v…
Letiště Anfa (CAS) spadá pod město Casablanca, které leží ve státě Maroko.