Kehlsteinhaus aneb Orlí hnízdo

Na jednom ze slevových serverů jsem si zakoupila výlet na Orlí hnízdo (Kehlsteinhaus), Königssee a Berchtesgaden. Původně v informacích bylo uvedeno, že budou dvě trasy (dva autobusy). Zřejmně bylo málo cestujících, takže jsme jeli trasu Brno - Praha - Příbram - České Budějovice a pak teprve do Rakouska. Cesta zpět byla v opačném pořadí. Z Brna jsem vyjížděli v pátek v deset večer.

Cestou jsme udělali zastávku mimo jiné v Rakousku u jezera Mondsee. Musím říct, že za svítání to bylo velice kouzelné místo a asi bude stát za to se tam někdy vrátit.

Pak už jsme pokračovali na parkoviště pod Kehlsteinhaus. Tam jsme se vklidu nasnídali a stihli jeden z prvních autobusů nahoru. Pro cestu nahoru lze použít pouze speciální ekobus (je v ceně vstupenky). "Vstupenka" za 14,50 eur pro dospělého obsahuje autobus a jízdu výtahem. Pokud někdo nechce platit, může si vyšlápnout cca 6 km do kopce.

Při výstupu z autobusu si musíte nechat potvrdit jízdenku na kterou Vám napíšou čas odjezdu dolů. Pokud to nestihnete, šlapete pěšky. Proslulá Hitlerova čajovna leží na hoře Kehlsteinhause ve výšce 1834 m.n.m. Pokud vyjde počasí jsou tam nádherné výhledy.

Když jsem pátrala o historii tohoto místa, zjistila jsem, že Hitler neměl toto místo moc v lásce. Prý tam byl snad jen 10x. Nicméně důvodem proč tam všichni jezdí je proslulý krb u kterého se psali dějiny. V této místonosti je dneska restaurace. Pivo tam stojí 3,50. Později jsme zjistili, že to je docela levné.

Kolem vrcholu hory je možné si udělat procházku. Zabere tak asi 45 minut a určitě není pro méně fyzicky zdatné jedince. Kažodpádně jsou z ní opět krásné výhledy do okolí. Také se od tama dá jít na další místa, ale na to jsme neměli prostor (čas strávený nahoře byl cca 2 hodiny).

Po této prohlídce jsme vyrazili na Jezero Königssee. Jezero je dlouhé 8 km a široké 1250 m. Jeho hloubka je skoro 200 m (alespoň podle inforací z průvodce). Nachází se v národním parku Berchtesgaden a jezdí po něm lodě na elektrický pohon (kvůli čistotě a klidu u jezera). Cesta lodičkou na poloostrov Sv. Bartoloměje stojí 13 eur pro dospělého.

Projížďka po jezeře mě uchvátila. Pokud nevnímáte davy turistů jedná se o velice romantickou projížďku. Jezero je uprostřed skalních masívů Watzmann, Steinermen meer a Hagengebirge. Jízda z obce Königssee na poloostrov s. Bartoloměje trvá cca 45 minut. Tam je možné vystoupit a po poloostrově se porozhlédnout. Za vidění určitě stojí kostelík sv. Bartoloměje a lovecný zámeček, ve kterém je dnes restaurace. Při cestě zpět si vystojíte dlouhou frontu na lodičku. (Toto němci trošku nezvládli).

Další naší zastávkou bylo město Berchtesgaden. Vzhledem ke zpoždění, které jsme nabrali u jezera, byla prohlídka města hoooodně rychlá - cca 30 minut. Městečko je to opravdu pěkné a zasloužilo by si více času. Bohužel když člověk cestuje s cestovkou má smůlu.

Pokud to mám shrnout, tak cestovku České Kormidlo mohu doporučit. Průvodce byl úžasný. Bylo vidět, že se o toto místo a historii vůbec zajímá, takže jeho vyprávění nebylo jen pouhé naučené tlachání na dané téma. Byl schopen nám zodpovědět dotazy. Doprava byla taky fajn. Jen ta cesta byla šílená. Určitě už nikdy nepojedu z Brna přes Prahu do Českých Budějovic. To raději ten výlet zruším. Odjezd v pátek v deset večer a příjezd v neděli ve dvě ráno. Určitě si každý dovede představit jak svěží jsem pak byla. :)

I přes tuto komplikaci to byl úžasný výlet a doporučila bych ho i ostatním. Koukněte na slevy, je tam toho spousta. :) a určitě při individuálním cestování by to vyšlo daleko dráž.

Více fotografií můžete vidět tady:

Poslední aktualizace: 21.2.2012
Kehlsteinhaus aneb Orlí hnízdo na mapě
Autor: evasubr

Příspěvky z okolí Kehlsteinhaus aneb Orlí hnízdo

Hitlerovo  Orlí hnízdo – Kehlsteinhaus, Kehlstein Teehaus -   Berchtesgaden  NĚMECKO
Hitlerovo Orlí hnízdo – Kehlsteinhaus, Kehlstein Teehaus - Berchtesgaden NĚMECKO
Klapka, akce !!!! Mnichov, léto roku 1914 … Ve…
Mnoho cestovních kanceláří nabízí jednodenní zájezd na Orlí hnízdo (v…
Bratr s rodinou se rozhodli navštívit Hitlerovo Orlí hnízdo -…
Ráno jsme se probudili, podívali se z okna ... a hned bylo jasné,…
Výlet na Orlí hnízdo The Eagle's Nest Kehlsteinhaus, Berchtesgaden,…
Z dokumentárních filmů a týdeníků znám Hitlerovo letní sídlo vysoko v…
Nad Berchtesgadenskou oblastí se majestátně tyčí hora Watzmann -…
Jedním z mých letošních pěkných zážitků bylo svezení se po horské silnici…
V dalších řádcích popsanou okružní trasu (Rundweg) doporučuji každému…
Po Dolním Rakousku a Salzburku jsme se rozhodli udělat si malinkou…