Jílovskem přes Gryblu a zpět

Z Jílového na Gryblu a zpět. Mapa KČT 40

Kdysi jsem často a rád chodíval na Jílovsko, dolů k Sázavě a jílovskými lesy. Dlouho jsem tam nebyl, takže v neděli v půl deváté padám z autobusu na jílovském náměstí. Nebe bez mráčku, takže první cesta míří k rozhledně na kopci Pepř. Stojí tam bůhví jak dlouho a já tam ještě nebyl.

Scházím hned od stanoviště autobusů úzkou Hornickou uličkou a pak ulicí K Pepři a nahoru do kopce. Nu což, jdu na rozhlednu, naučnou stezkou NS Jílovské zlaté doly. Na odbočce s křížem pročítám tabuli Doly Šlojířského pásma. Odbočuju doleva a asi po 300m přicházím k rozhledně Pepř.

Foto: Seventy

I když je trochu kouřmo, rozhled je nádherný po celém kraji. Orientační tabule na ochozu pomáhají orientaci. Vřele doporučuju. Pokračuju po cestě dál a asi po 170m na rozcestí jdu rovně z kopce trochu kamenitou cestou a přicházím po 300m k silnici už v Horním Studeném. Tam se dám doleva, kolem fabriky HAKI a na rozcestí Doprava k rozcestníku. Tam Doprava po žluté a NS Jílovské zlaté doly směrem k Žampachu, na Dolní Studené společně s modrou. Z Dolní Studené už jen po žluté kolem štoly sv.Josefa a štoly sv.Antonína Paduánského. Kousek za tou druhou začíná naučná stezka k nádraží Jílové.

Tou jsem taky ještě nešel. Vede vlevo ze silnice po úbočí svahu pod jedním obloukem viaduktu a je, řekl bych, přece jen vhodnější pro trochu zdatnějšího turistu. Místy trochu krkolomná, ale prošel jsem jí i já. Kdo by se na ní necítil, může pokračovat po silnici a nic tím nezkazí. Před nádražím se k ní připojuje zelená ze silnice. Na nádraží odebírám vzorek Gambrinus 11 v restauračce U Pešoura, která zase funguje.

No jo, to jsem ale pořád v Jílovém, takhle by to nešlo. Takže po zelené na rozcestí Borek, tam po červené na Kněží horu. Zalesněný kamenitý kopeček, výhled nula. Pokračuju na Panskou skálu, okolí zarostlé nálety, výhled nula, možná před lety.

Foto: Seventy

Vracím se a pokračuju po červené přes PR Grybla do Těptína. Tam v restauraci vedle kapličky svlažuji hrdélko jedním kozlíkem. Začíná to pěkně připalovat takž mi přichází vhod. Pokračuju dál a na rozcestí se rozhoduju pro modrou. Kolem Markvartu, zdi obory Březinka a na rozcestí Pohorka dál po modré až k rozcestí Pod Drnkou. No ale do Jílového je to pořád podezřele blízko, odbočuju Doprava po červené na Chotouň.

V Chotouni se zleva připojuje NS Jílovské vyhlídky, kterou budu společně s červenou sledovat a pak za Chotouní po ní odbočím doleva směrem k Radlíku. K Radlíku kolem rybníka Ráček už to není daleko a vycházím tam na silnici u palírny ovocných destilátů. Hm, no comment.

Ke stanici autobusu to mám ještě asi 500m a jede za cca 6minut.

Natahuju krok a ještě na něj asi dvě minuty čekám. Takže jsem závěrečné pivko nestihl ale nechtělo se mi kvůli tomu čekat na další autobus.

Co dodat. Počasí na jedničku s hvězdičkou, tu povinnou pětadvacítku to sice nedalo, ale procházka Jílovskem nezklame snad nikdy.

Odkaz na živou mapu: http://www.mapy.cz/s/7f0I

Zdrávi došli. 20.5.2013 Seventy

Poslední aktualizace: 30.1.2014
Jílovskem přes Gryblu a zpět na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Jílovskem přes Gryblu a zpět

Jílovské vyhlídky
Kopcovitá krajina v okolí řeky Sázavy přímo vybízí k tomu, vyšlápnout si…
Rozhledna na Pepři
Ocelová telekomunikační věž z roku 2007 se nachází asi 1km od Jílového u…
Čtvrtek 4. 6. 2020 Večer na našem místě u obory…
DUBEN - FESTIVAL MEZI ŘEKAMI 2015 Posázaví Jana Morávka Sobota …
Původní románský kostel pocházející asi z poloviny 13. století byl zasvěcen sv. Mikuláši. Mnohými přestavbami se však jeho podoba ve…
Do Jílového jsem přijel vlakem od Prahy a vydal jsem se po silnici do…
Jak název města napovídá leží ve Středních Čechách,…
 „Posázavskou stezkou“ -  část vlakem a část pěšky….               Na…
Kostel sv.Ludmily v Kamenném Přívozu. Obec Kamenný Přívoz…
Za poznáním města Jílového u Prahy                Po zabydlení na chatce v Lukách nad Medníkem jsme si chtěli omrknout okolí a taky…
Údolí Kocour v blízkosti Jílového u Prahy je překlenuto druhým nejvyšším…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych vás pozval na výlet krásnou přírodou kolem Jílového u Prahy. Vycházíme od nádraží Jíl…
Rozcestí červeně, modře a zeleně značené cesty leží jižně od části Jílové…
Sázavo, ty řeko milená, krásná jsi, ba nádherná…             A tak jsme…
Západně od Jílového u Prahy, nedaleko obce Petrov se nachází překrásné…
Jedeme vlakem z Prahy do Prosečnice s přestupem v Čerčanech. Cesta trvala asi hodinu a půl, ale zpříjemnil nám ji vtipný průvodčí  :…
Jílové u Prahy a jeho okolí, to je místo, kde se v minulosti vytěžilo asi…
Vyrážím k Sázavě. Podívat se na řeku z vyhlídek na jejím pravém břehu.…
Muzeum v Jílovém u Prahy zpřístupnilo v roce 2008 další historické dílo - štolu Halíře. Tato štola představuje…
Pikovická jehla je štíhlá skalní věž ve svahu vysoko nad řekou.…