Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Francie

Francie 2006

Již v pátek 30. 6. 2006 jsme krátce po 21:00 vyrazili na dovolenou do Francie. Máma Zuzana je Francií přímo posedlá (a taky levandulemi). Proto jsme Francii navštívili i v následujícím roce a pak samozřejmě ještě při cestě do Velké Británie. Asi v 10:46 jsme dorazili do Lucemburska a podnikli asi dvouhodinovou procházku hlavním městem Luxemburgem. Ve čtvrt na tři jsme byli v Belgii a před 16:30 ve Francii. Prohlídku jsme zahájili prohlídkou Remeše, kde je slavná katedrála a univerzita – jedna z nejstarších v Evropě. Spali jsme v Champagne přímo pod vinicemi a blízko skládky. 2. 7. 2006 jsme dorazili do Paříže, kde jsme začali prohlídkou Louvru. Samozřejmě jsme viděli Monu Lisu. Nevím, zda je to originál nebo je originál uložen někde jinde. Odpoledne jsme vyrazili na Eiffelovku. Částečně jsme nahoru jeli výtahy, částečně pěšky. Byl pěkný den, a proto i pěkný výhled na město. Byli jsme taky na Moulin Rouge a na Montmartru u kostela Sacré Coeur. Poté jsme opustili Paříž a vyjeli do Versailles, někdejšího královského sídla (hlavně letního). V noci jsme velmi dlouho hledali místo pro přespání. Nakonec jsme ho našli až v 00:30. Následující den jsme navštívili zábavní park Asterix. Kvůli pořádnému umytí jsme jeli do kempu, kde jsme rovněž zůstali přes noc. Následující den byl odpočinkový – tedy aspoň pro mě. Podnikli jsme krátký výlet v oblasti Domaniale des Trois Pignons a v této oblasti jsme přespali pod širákem. Během výletu jsme našli šišku, která nápadně připomínala ananas. Ondra také utíkal a v zatáčce se natáhl do písku. Druhý den jsme pokračovali opět dál a šli na další krátký výlet. Ve Fontainebleau jsme si prohlédli zámek a zahradu. Kolem páté začalo lehce pršet. Viděli jsme pěkný kostel v Sant Dére. Přespali jsme v lese La Cxoix Milan. Následující den byla na programu krátká prohlídka městečka Decize, kde asi probíhala odpolední siesta, protože tam moc živo nebylo. Nocování bylo pěkné nad vesnicí Sayat. 8. července jsme podnikli velký asi osmihodinový výlet na Puy de Dôme. Je to nejvyšší sopka z řetězu sopek masívu Monts Dômes (1465). Nahoře jsme viděli hodně paraglaidistů. Puy de Dôme leží nad městem Clermont – Ferrand. Nachází se tu velký televizní vysílač a ruiny římské svatyně (bůh Merkur). Při dobré jasnosti je vidět i Mont Blanc (4807). My jsme ale takové štěstí neměli. Zpátky jsme šli přes Puy de Pariou (1209). Je to zachovalý vulkanický kužel sopky. Byli jsme až na dně. Nádherný výlet zakončil pěkný nocleh s výhledem na Puy de Dôme. Také jsme viděli balón. Spali jsme poblíž městyse Nébouzat. V neděli 9. 7. 2006 jsme dopoledne podnikli neúspěšnou návštěvu sýrárny. Místo toho jsme šli na dva krátké výlety. Nacházíme se v oblasti Forêt Domaniale de Guéry. První výlet nebyl řádně naplánován, a tak byl málo zajímavý. Druhý, který Kuba vynechal, byl krásný. Výchozí bod se nazývá Maison des fleurs d’Auvergne (1268). Šli jsme kolem jezera – lac – de Guéry na kaskády. Byla tam ale jen jedna velká, jinak jich tu moc nebylo. Dále jsme pokračovali přes pastvinu krav, protože tudy vedla cesta. Potom byly borůvky, takže se tu na nějakou dobu zastavujeme. Ležení bylo u silnice za Le Mont Dore. U večeře se stala velká zajímavost. Kuba ochutnal 2 druhy sýru! Přitom ho nesnáší! Další den jsme popojeli jen malý kus. Byla naplánována asi čtyřhodinová túra v okolí Puy de Sancy. Těsně před příjezdem na výchozí místo mě však nějak naštvali, a tak jsem si udělal vlastní výlet. Sopku Puy de Sancy jsem pochopitelně nemohl vynechat. Tato bývalá sopka se dnes už sopce vůbec nepodobá. Téměř na vrchol jezdí lanovka. Zpátky jsem šel kousek bez cesty. Musel jsem to trochu zkrátit. Výlet byl plánován na max. 5 hodin. Nechtěl jsem, aby na mě museli čekat u auta. Já měl totiž klíče. Zahlédl jsem nějaké menší zvíře – asi sviště. Druhým dnešním výletem byla procházka k jezeru Pavin. Pěkný výlet zakončil hezký nocleh v oblasti Forêt Route Forestiêre des Fraux. Následující den jsem vstal trochu dříve. Den jsem zahájil krátkým, asi kilometrovým, během. K jezeru Pavin zbývaly asi 3 km, tam jsem ale už neběžel. Poprvé na letošní dovolené jsme koupili zmrzlinu. Pak jsme zašli k mostu – Viaduc de Garabit. Pod mostem je stejnojmenné jezero, a tak se jdeme smočit – kromě mámy Zuzany. Na jezeru jezdí lyžaři a po chvíli i vodní skútr. Našli jsme pěkný nocleh u ovcí. Majitel, který sem zanedlouho dorazil odvézt ovce, bez problémů souhlasil. Jen říkal, abychom se nelekli ovcí, které půjdou ráno opět na pastvu. Druhý den jsme díky ovcím vstávali asi v půl osmé. Přesto jsme pěkné místo opustili až asi v deset. Pokračujeme přes kaňon Ispagnac. Prohlédli jsme si krásné městečko Saint Chély du Enimie. Celý den je příjemné vedro – příjemné aspoň pro mě. Nemám totiž rád zimu. Pavel se Zuzanou by nikdy nejeli v létě do Španělska nebo do Řecka. Pak jedeme do Saint Chély du Tarn. Tarn je řeka. Nabízí se možnost koupání – já se nekoupu. Kolem třetí začalo pršet. Po dešti jsme se šli projít po okolí. Poté na chvíli začalo pršet. Podnikli jsme ještě asi dvouhodinový výlet v kaňonu řeky Tarn. Tentokrát jsme tábořiště našli výjimečně ještě za světla. Ráno jsme si trochu přispali. Vyšli jsme na procházku na Roc du Serve. Viděli jsme Malene. Pak jsme ještě navštívili jeskyni – Grotte – de Dargilan, kde jsme jeli vláčkem. Spali jsme ve vesnici Montdardier. Bylo tam i WC. Nad námi byl i nějaký zámeček, ale zamčený. Následující den (14. 7.) jsme byli na vyhlídce Cirque de Navacelles. Pak následovala velmi krátká procházka v Les Moulins de la Foux, kde jsem nalezl 7 ulit, které jsem doma někam založil a zatím nenašel. Krátce před 19:00 jsme vjeli do Carcassonne. Přibližně ve 23:00 začal slavností ohňostroj. Dnes je tomu přesně 217 let (14. 7. 1789), kdy byla dobyta Bastila – velmi známé vězení během Velké francouzské revoluce. Ohňostroj byl vskutku velkolepý. Krátce po půlnoci jsme v autě a stojíme v zácpě. Před 1:00 jsme našli místo pro přespání přímo v Carcassonne. Druhý den jsme dojeli k moři. Vlezli jsme do něj v La Tamarissere (městečko za Agde). Kromě návštěvy obchodu se nestalo nic zajímavého. Spali jsme na místě, které jsem nazval travnaté pole – Forêt Domaniale de la Gardiole. Druhý den jsme opět byli u moře v okolí La Grande – Motte a také u řeky Le Gardon. Kolem třetí vystoupila teplota na slunci na - pro mě příjemných – 39 stupňů. Spali jsme v Castillon du Gard, kde bylo asi 7 opuncií. Druhý den jsme zahájili v Pont du Grad. Je zde římský akvadukt, přivádějící vodu do nedalekého Nimês. Voda však byla příliš vápenitá, a proto se po čase akvadukt zaplnil 40 cm vápence. Pak jsme dojeli do známého papežského města Avignon (asi 100 000 obyvatel jako náš rodný Liberec). Za velmi známý most přes řeku Rhôna – Pont Saint-Bénézet – se však platí, a tak jsme přes něj nešli. Na památku jsem si koupil jeho obrázek. Během dalšího putování jsme navštívili městys Gordes – podle knižních průvodců nejkrásnější v Provence. Posledním městem byl Roussillon. Podnikli jsme výlet do okrových skal. Vzorky různobarevných písků jsme sbírali do lahve od vína – je vystavena doma v obýváku. Nocleh jsme našli asi 20 km od Saint Tropez. Celý následující den jsme strávili u moře v Saint Tropez. Pak následovala krátká prohlídka města- slavnou, dnes již opuštěnou, četnickou stanici jsme bohužel nenašli. Spaní bylo na stejném místě jako včera. Od dneška (19. 7. 2006) se už pomalu vracíme domů z krásné dovolené. Jeli jsme přes Grand Canon Verdon. Po cestě bylo několik vyhlídkových míst. Asi nejzajímavější bylo místo v tunelu – Tunnel – du Fayet. Ležení bylo za městem Digne. Další den bylo možné koupání v jezeře Le Petit Bilieu. Nocleh byl na křižovatce u golfového hřiště u městyse Prénovel. Opět jsme měli štěstí a našli zatoulaný golfový míček. Před námi je už jen pár dní a také 2 výlety. Prvním byl krátký výlet u kaskád – Caskades du Herisson. V pátek jsme strávili poslední celý den ve Francii. Naposled jsme se vykoupali v jezeře Lac de Chalain. Spali jsme na louce. V sobotu jsme podnikli výlet na pramen řeky Lison – Source du Lison.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.