Cestou z Gornergratu

Výlet začal vlakovým přejezdem (jelikož do města nesmí motorové vozidla) do střediska Zermatt. Už samotné letovisko stojí za prohlídku. Typické švýcarské odřevované stavby s barvami hýřícími květinami na balkonech, nad nimiž se tyčí čtyřtisícové alpské vrcholy s hlavní dominantou v podání slavného Matterhornu.

Foto: PKweb.eu

Na Gornergrat jsem se dostal zubačkou za pár minut. Asi záleží na období, ale davu lidí se na Gornergratu jen stěží vyhnete. Skupiny turistů z celého světa, stánky, suvenýry, focení s bernardýnem a dalších podobných komerčních lákadel je tu přebytek. Ale odvrátíte-li hlavu od centra dění na jakoukoliv stranu, spatříte dechberoucí scenérie alpských čtyřtisícovek. Na hranici s Itálií je mohutný masív Monte Rosa, jemuž dominuje stejnojmenná nejvyšší hora Švýcarska. Další perličkou je zmiňovaný Matterhorn, který svou jedinečností právem drží prvenství nejfotografovanější hory světa. Vyhlídkových míst poblíže Gornegratu je spoustu a na své si obzvláště přijdou milovníci panoramatických snímků hor. Jelikož se mezi tuto skupinu také přiřazuji, obklopen alpskými velikány ze všech stran jsem nevěděl, na který přírodní unikát dříve zamířit objektivem. Stačí vyjít pár desítek metrů výše za restauraci a můžete se pokochat 360° otevřeným výhledem.

Výlet, který dále popíšu, je tvořen pěším sestupem k jezírku Riffelsee. Sestup není nikterak náročný (pouze místy kamenitý sestup) a zabloudit se nedá, jelikož směrový bod v podání Matterhornu je k nepřehlédnutí. Cestou si určitě každý více či méně amatérský fotograf nabídne malé zacházky pro pořízení dalších „zářezů“ na paměťovou kartu svého fotoaparátu. Při troše štěstí navíc můžete poblíže cesty spatřit například kamzíky. Zastávka u jezera je takřka nezbytná, jelikož klidná vodní hladina působí jako zrcadlo, což dává pohledu na Matterhorn v pozadí další nádech nezapomenutelnosti.

Od Riffelsee pokračujeme po značené cestě k nejbližší zastávce ozubnicové dráhy Riffelberg, odkud můžeme jet vláčkem zpět dolů do Zermattu nebo pokračovat po značené cestě. Jelikož předchozí, popisovaný výlet nebyl nikterak náročný a sestup dolů již nenabízí takové výhledy, jako horní část, svezl jsem se pouze jednu zastávku na Riffelalp a vydal se ještě na jeden výlet. Cílem bylo jezero Grünsee, ke kterému vede značená turistická cesta. Na začátku cesty z výšky shlížíte z výšky na celé středisko Zermatt, poté se pokračuje střídavě lesem a střídavě v odkrytém terénu s dalšími panoramatickými vyhlídkami na alpské vrcholy. Okolí jezera a jeho snoubení s alpskými vrcholy a místní faunou opět vybízí po k pozastavení, pokochání a zaznamenání fotografických památek pro pozdější připomenutí krás výletu. Nedaleko jezera se nachází i příjemná restaurace s terasou a bez takového ruchu a komerčního běsnění než na vrcholu Gornergratu. Abych celý výlet ukončil, tam kde začal, tedy na nádraží střediska Zermatt, nejrychlejší možnost návratu od jezera Grünsee je stejnou cestou zpět k zastávce Riffelberg a zubačkou sjet dolů. Pokud Vám ještě zbude čas, určitě doporučuji si alespoň část letoviska projít.

Jistě se dají napsat stohy papírů s výlety v okolí Zermattu a každý z nich bude mít své kouzlo. Já svůj den absolvoval takto a s klidným svědomím můžu jen doporučit. Určitě nebude litovat.

Poslední aktualizace: 10.7.2011
Cestou z Gornergratu na mapě
Autor: PKweb.eu

Příspěvky z okolí Cestou z Gornergratu

Švýcarsko 2011 - 4. den - Cesta k Matterhornu
Ráno nás opět čeká brzké vstávání. Dnes máme v plánu dát na čas…
Gornergrat je vysokohorský…
Švýcarsko - Walliské Alpy (2): Zermatt - Gornergrat a kolem jezer…
Výchozím místem vycházky je městečko Täsch, kam se dostaneme buď vlastním…
Breithorn je trojvrchol/pětivrchol na hranici Švýcarska a Itálie …
Zermatt patří mezi nejznámější švýcarská turistická místa. Městečko se…
Po probuzení a snídani opouštíme stany a vcházíme do Cervinie. Vr…
Umístění Zermattu na úpatí Matterhornu a uprostřed…
Příjezdové místo:  Bezpečné neplacené parkování je u hřiště za obcí Randa…
Jeden z nejkrásnějších výletů, který jsme během…