Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Azorské ostrovy

Fotografie (50)  • Foto: vikicesty
Foto: vikicesty

Naši cestu na Azorské ostrovy ovlivnily především zážitky, které jsme získali na Madeiře. Příjemné podnebí, krásné hory, moře, květiny to všechno slibují stejně jako Madeira i Azorské ostrovy ukryté v temně modrých dálkách Atlantického oceánu. Největším z těchto ostrovů je ostrov SAO MIQAUEL.
Naše cesta tentokrát začala na letišti v Norimberku ( parkování u letiště 80 EUR na týden) odkud jsme odletěli do hlavního města ostrova SAO MIQAUEL Ponta Delgada. Protože byl přílet až po 23 hod objednali jsme si do města taxi za 17 Euro pro 4 osoby ( autobus stojí 4. 5 Eur). Kontaktovali jsme majitele apartmánu, který vzápětí přijel a předal nám klíče.

První den našeho pobytu na Azorských ostrovech jsme věnovali prohlídce města Ponta Delgada, prošli jsme město, nábřeží a botanické zahrady , které nás uchvátily množstvím krásných exotických rostlin a barevných květin. Zajímavým zážitkem byla ananasová plantáž, kterou tvoří řada skleníků. V každém z nich se nachází ananasy v určitém stadiu růstu. K dispozici jsou QR kody s výkladem. Příjemným překvapením byla ochutnávka ananasového likéru a džemu zdarma. Po ochutnání lahodné chuti ananasu jsme neodolali a zakoupili jsme si ananasovou zmrzlinu a další pochoutky. Na odpoledne jsme měli rezervované auto v půjčovně. Po domluvě pro nás řidič přijel až k plantáži a všechny nás odvezl k autopůjčovně, kde jsme jen přesedli do půjčeného auta. Protože bylo ještě dost času , rozhodli jsme se trochu prozkoumat okolí a odjeli jsme za město na pobřežní stezku ROCHA DA RELVA, která vede nad mořskými útesy do vesničky Relva a zpět ( celkem asi 5 km). Ve večerních hodinách jsme nakoupili potřebné zásoby k jídlu a noc jsme strávili ve stejném apartmánu.

Druhý den byla v plánu túra okolo vulkanického kráteru Caldeira Sete Cidades. Vyjeli jsme autem z Ponta Delgady a krajina se začala měnit jako mávnutím kouzelného proutku v zelené kopečky zahalené do mlhavého oparu. První zastávka byla u starého akvaduktu, pak se silnice vinula podél kráteru až na parkoviště k vyhlídce Vista do Rei. Odtud jsme se vydali na pěší cestu po hřebeni okolo kráteru. Na jedné straně se nám nabízel pohled na modrozelené jezero Azul a na druhé straně výhled na sitě zelené kopečky a blankytně modrý oceán. Cesta pokračovala po hraně kráteru až k vyhlídce Lomba do Vasco, odtud chvíli po silnici a pak přes řadu vyhlídek na vulkanická jezera až pod vrchol Pico de Cruz. Protože byl právě zahalený do hustého mlhavého závoje, rozhodli jsme se vlastní vrchol obejít . Po úzkých cestičkách jsme si pak zkrátili cestu na nádhernou vyhlídku Boca do Inferno, ze které jsme spatřili všechny čtyři vulkanická jezera, které jsou součástí kráteru Sete Cidades. Cestou podél silnice jsme ukončili náš okruh okolo kráteru a došli jsme na parkoviště Vista do Rei. Celkem jsme ušli asi 22 km. Při zpáteční cestě jsme se rozhodli ještě podívat, jak vypadají termální prameny v moři poblíž majáku Ponta da Ferraria. Po úzké silnici jsme sjeli na parkoviště na úrovni moře a překvapilo nás množství zaparkovaných aut. Po chvíli jsme zjistili, že se lidi skutečně chodí koupat do moře. Mezi černými skalami, kde burácí vlny oceánu se nachází klidnější místo, ve kterém vyvěrají termální prameny, které ohřívají mořskou vodu. Neváhali jsme ani chvíli a převlékli jsme se do plavek. Po kovových schůdkách jsme slezli do vody mezi ostré skály a při plavání jsme se přidržovali natažených provazů, aby nás vlny neodhodili na skálu. Voda byla skutečně teplá jako ve vaně, ze skal do moře proudily termální prameny. Po takové koupeli z nás spadla všechna únava a tak jsme našli ještě sílu na cestu na nové ubytování ve městě Vila Franca do Campo .

Z našeho nového ubytování jsme se vydali na první výlet k jezeru Lago Fogo. Od úrovně moře z města Vila Franca do Campo jsme autem vyjeli vysoko do hor až k první vyhlídce Miradouro da Barossa. Když se rozplynula mlha naskytl se nám nádherný pohled na jezero Fogo hluboko pod námi sevřené okolními vrcholy. Autem jsme dojeli ještě na další vyhlídku Miradoure Lagoa da Fogo a odtud jsme se vydali pěšky po úzké stezce strmým svahem dolů k jezeru. Podél jezera jsme pak pokračovali přes písečné pláže až k místu, kde se nachází kolonie racků. V písku jsme spatřili samičky sedící na vejcích, které se před námi dávali na útěk a jejich ochránci na nás útočili ze vzduchu. Vzdali jsme proto další cestu po břehu jezera a vrátili jsme se po strmé pěšince s mnoha krásnými výhledy na jezero zpět na parkoviště. Od jezera Fogo jsme pokračovali autem na severní pobřeží ostrova. Nejprve jsme se zastavili v geotermální oblasti Caldeiros, kde jsme poprvé viděli jámy s hrnci, ve kterých se vaří cozido. Odtud jsme jeli podél severního pobřeží a cestou jsme se zastavili na čajových plantážích Porto Formoso. Překvapilo nás, jak hezky vypadají souměrně zastřižené keříčky čajovníku. K dispozici byla i ochutnávka. Při zpáteční cestě jsme se zastavili na vyhlídce Pico do Ferro, ze které se nám naskytl výhled na Caldeiru Furnas se stejnojmenným jezerem. Okolo jezera bylo vidět kouřící geotermální oblast Furnas.

Další den jsme se vydali na cestu podél východního pobřeží ostrova. Z městečka Faial de Terra jsme došli k vodopádu Salto do Prego a okruhem přes vesničku Sanguinho zpět do Faial. Dále jsme pokračovali autem podél pobřeží s množstvím nádherných vyhlídek na oceán. K nejkrásnějším asi patří vyhlídka Ponta da Madrugada , Ponta do Sessego a Vista dos Barcos. Všechny vyhlídky mají krásnou parkovou úpravu s květinami a grilovací místa. Vydali jsme se i k majáku Faro Arnel a využili jsme bezplatnou prohlídku komentovanou správcem majáku. U města Achada jsme zajeli do údolí řeky Ribeira dos Caldeiroes , kde se nachází nádherný přírodní park se starými mlýny, vodopády a exotickými rostlinami. Předposledním zastavením dnešního dne byla vyhlídka na velryby Miradouro da Vigia das Baleias u města Algarvia. Přestože jsem žádné velryby neviděli, výhled na oceán z upravené vyhlídky byl krásný. Posledním zážitkem dnešního dne byla vyhlídka Ermida da Senhora da Paz s křížovou cestou s kaplemi nad městem Vila Franca do Campo.

Cílem dnešního výletu byla geotermální oblast Furnas. Prohlédli jsme si, jak se vaří tradiční jídlo cozido v hrncích umístěných v geotermálních jamách. Vaření cozida zajištují různé restaurace, které je před polednem vytahují a odvážejí do restaurace k servírování hostům. Jednou z nejznámnějších je restaurace Tony, do které jsme i my zavítali na ochutnávku cozida. Porci tvoří asi tři druhy masa, klobása a zelí. Po jídle jsme se zajeli ještě podívat na čajovou plantáž Goerana. Byla větší než ta předchozí v Porto Formoso. V budově čajové fabriky je možné si prohlédnout celý postup výroby čaje, je zde ochutnávka čajů i prodejna. Okolo čajových plantáží vede naučná stezka dlouhá asi 3 km. Závěr tohoto dne jsme strávili koupáním v termálních jezírkách POCA DA DONA BEIJA ve Furnas.

Poslední den pobytu jsme navštívili největší botanickou zahradu na ostrově Terra Nostra a po její prohlídce jsme se celý den koupali v přírodním termálním jezírku.

uložit .gpx soubor (44.957, -39.946)