Menorca - z Cala Galdany přes Sant Tomàs do Son Bou

číslo 1 Cala Galdana - parkoviště Asfalt 0,0 km
  Tady nás vysadil autobus. My pokračovali ještě kousek ve směru jízdy až na kruhovou křižovatku, která je prakticky na konci poloostrova.
číslo 2 Cala Galdana – vyhlídky Asfalt 0,5 km
  Na špičce poloostrova na jih od městské pláže Cala Galdana jsou dvě vyhlídky. Po hezkém pokoukání jsme se kousek vrátili po silnici na trasu okružní trasu Camí de Cavalls.
číslo 3 Odbočka Šotolina 0,7 km
  Vlevo se nechá jít podívat na další vyhlídku, která je směrem k pláži a kde je vidět cesta, po které jsme včera přišli do města. My odbočujeme vpravo po Camí de Cavalls.
číslo 4 Pláže Cala Mitjaneta a Mitjana Šotolina 1,7 km
  Jsou to dvě skoro spojené pláže, které jsou považovány za jedny z nejkrásnějších na ostrově. Je to otevřená jasně modrá zátoka s vysokými útesy na obou stranách, s bílými písečnými panenskými plážemi s mělkými klidnými vodami.
číslo 5 Odbočka Šotolina 2,0 km
  Odtud vede jedna cesta podle pobřeží, ale Camí de Cavalls zde odbočuje do vnitrozemí. Tudy jsme se vydali i my.
číslo 6 Naturistická pláž Platja es Trenc Šotolina 9,7 km
  Z lesa se vyjde rovnou na dlouhou pláž, resp. na několik téměř spojených pláží. V sezóně je tam pravděpodobně plážový bar, který nabízí nápoje, jídla a občerstvení. K dispozici jsou také slunečníky a lehátka. V říjnu už tam nic z toho nebylo. Tato západní část Platja es Trenc,kde jsme vyšli, je nudistická.
číslo 7 Pláž Platja de Binigaus Šotolina 10,2 km
číslo 8 Pláž Platja de San Adeodato Šotolina 10,4 km
  Pláže prakticky na sebe navazují a pokračují ještě pod restauracemi a rekreačními středisky až do Sant Tomàs.
číslo 9 Sant Tomàs - restaurace Es Bruc Šotolina 10,5 km
  Hned na kraji městečka je bar, kde jsme měli sraz. Byla půlka října a bylo tam pěkně narváno. Je pravda, že bylo nádherné počasí. Ve městečku je ale celá řada restaurací, takže by neměl být problém se někde najíst. Městečko je ideální pro rodinnou rekreaci. Téměř vše je zde věnována cestovnímu ruchu. Většina barů zavírá v 23 hodin, takže je tu v noci klid. Je zde prima koupání i možnosti vycházek po plážích, do lesa nebo na druhou stranu do mokřadů.
číslo 10 Pláž Platja de Sant Tomàs Šotolina 11,1 km
  Pláž vede podle druhé části městečka.
číslo 11 Naturistická pláž Son Bou Šotolina 12,8 km
  Na jejím začátku odbočujeme po Camí de Cavalls od moře. Trasa vede přes oblast mokřadů, která zahrnuje vodní plochu s ostrůvky z rákosí. Je to chráněná přírodní rezervace, kde žije mnoho druhů ptáků, obojživelníků a hmyzu. Kdo si chce cestu zkrátit, může jít přímo. Mezi pláží a mokřady vedou povalové chodníčky.
číslo 12 Torre Soli a Son Bou Asfalt 15,1 km
  Jsou to dvě prakticky spojená městečka - hlavně rekreační oblast se spoustou barů.
číslo 13 Kruhová křižovatka Asfalt 16,9 km
  Jsme na konci městečka. Trasa Camí de Cavalls vede dál. My tady však končíme. Odbočujeme po silnici k pláži - mírně zpátky a dolů.
číslo 14 Bar Ses Garces Šotolina 17,4 km
  Jsme na pláži a a baru, kde máme sraz. Zdejší pláž měří 3 km a je nejdelší na ostrově. Na pláž navazují písečné duny. V rámci programu regenerace dun byly vybudovány povalové chodníčky s lanovým oplocením, které vedou na pláže i k barům na jejich okraji. Na parkoviště kousek zpátky se vydáváme společně.
číslo 15 Son Bou - parkoviště 17,6 km
  Sem pro nás přijel autobus, aby nás dovezl do apartmánů, ale aby se cestou s námi ještě zastavil na nejvyšším kopci ostrova - na El Toro https://www.turistika.cz/vylety/el-toro-nejvyssi-vrchol-ostrova-menorca/detail

Trasa vede v jižní části ostrova Menorca po 14.a 15. etapě okružní trase Camí de Cavalls. Tato 16 km dlouhá trasa skoro navazuje na trasu předcházejícího dne. Jen jsme vynechali průchod městem. Začali jsme u vyhlídky na východním okraji města. Tato trasa vede z větší části vnitrozemím, prochází se borovicové háje, kaňony, louky a pastviny, až se dojde na nejdelší pláž ostrova. Lze říct, že podle terénu to byla nejpohodlnější trasa celého týdne - vnitrozemí není přece jen tak kamenité. Navíc druhá polovina byla poměrně rovinatá. Ke konci se jde okolo mokřadů téměř parkovým prostředím a nádherným letoviskem. Možnost občerstvení je zhruba v polovině - v Sant Tomàs a samozřejmě v cíli v Son Bou.

Poslední aktualizace: 6.3.2018
Menorca - z Cala Galdany přes Sant Tomàs do Son Bou na mapě

Příspěvky z okolí Menorca - z Cala Galdany přes Sant Tomàs do Son Bou

Menorca, Soir Xoriguer - Cala Galdana.
Pohled na mapku oznamuje, že dnes se půjde větší část cesty přímo…
K další, čtvrté etapě, jsme se přesunuli do Cala Galdany, která s…
Překrásné panenské pláže i malé romantické…
Když jsme se vraceli z naší třetí výpravy okolo ostrova, zavezli nás…
Dnešní den na ostrově je vyhrazen k poznání západní části ostrova…
Máme rádi moře, rádi se koupeme, ale nedovedu si představit prožít týden u…
Tohle je už skutečně poslední výlet. Už však ne společný, ale náš…
Když jsme se vraceli z našeho posledního společného výletu po pobřežní…
Monte Toro ( El Toro, 358 m.n.m.) se nachází skoro ve středu ostr…
Město Ciutadella se nachází na západním okraji ostrova. Při pohle…
Během naší dovolené jsme zde byli ubytováni - v…
Je to naše společná poslední, a dokonce …
Ostrov Menorca se rozkládá v západní části Středozemního moře,…
Jsme na dovolené na Menorce a touláme se převážně podle pobřeží po trase…
Když jsme si objednávali zájezd na Menorcu, tak projití právě této trasy pro nás bylo velkým lákadlem. Camí de Cavalls je starobylá 186 km…
Třetí trasa naší dovolené na Menorce vede v severozápadní části ostrova –…
Když jsme se vraceli z našeho pátého výletu, zavezl nás průvodce…
První den na ostrově, kdy se nám trochu pokazilo počasí. Je to d…
Na dovolené na Menorce děláme výlety po pobřežní trase Camí de Cavalls.…
Toto je první trasa na naší dovolené - vede v…