Monte Toro, nejvyšší hora Menorcy.

Monte Toro ( El Toro, 358 m.n.m.) se nachází skoro ve středu ostrova, nad městečkem Es Mercadal. I když se na první pohled zdá, že výška Hory není nic moc, je vidět z hodně velké vzdálenosti. Až na vrchol se dá vyjet autem i autobusem, což byl i náš případ. Z výše uvedeného městečka trvá jízda kolem 10 minut, ale při pohledu na strmé svahy Hory i trochu mrazí. Na vrcholu je umístěno několik telekomunikačních stožárů, ke kterým není přístup. Značnou plochu vrcholu zabírají parkoviště. Je jisté, že zájem o Monte Toro je značný. Velkou část zaujímají budovy bývalého augustiánského kláštera. Klášterní budovy spíše připomínají pevnost a co dnes ukrývají, se nám nepodařilo zjistit. Nádvoří mezi klášterem a restaurací je plné květin a stojí zde novější sousoší Krista. V zadní části nádvoří je kostel Panny Marie. Byl postaven společně s klášterem a v současnosti září bělostí. Nad širokým štítem je malá věžička a poměrně velký prostor zabírá vchod do svatyně. Vnitřek je jednoduše zařízen. Na hlavním oltáři je soška Panny Marie s Ježíškem, po stranách jsou obrazy čtyř svatých. V horní části oltáře je obraz připomínající legendu o vzniku kláštera. Na stěnách kostela jsou umístěny dva velké gobelíny a kamenný znak.

Při silnici na parkoviště je na vysokém podstavci socha Krista. V okolí parkovišť je vysazeno několik stromů. Původní květena se dochovala jen v malé míře. Z vrcholu je nádherný výhled na ostrov, který je vidět skoro celý. I když nám počasí moc nepřálo, výhledy k severu, západu a jihu byly obstojné. Zbývá ještě restaurace, ve které vaří výbornou kávu. Ale to je na ostrově vlastně pravidlem. Poslední řádky patří již zmíněné legendě. Na vrcholu Hory a v jeho okolí žil statný černý býk. Jeho přítomnost upoutala mnichy, kteří se rozhodli objasnit důvod jeho přítomnosti. Při zdolání hory objevili sošku Panny Marie, kterou měl býk chránit. Sošku z hory odnesli, ale ta se opět vrátila na původní místo. To se několikrát opakovalo a tak bylo rozhodnuto a stavbě kláštera na vrcholu hory. Soška byla umístěna na oltář klášterního kostela, kde ji můžeme vidět. A býk zanechal hoře jméno.

Poslední aktualizace: 2.6.2018
Monte Toro, nejvyšší hora Menorcy. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Monte Toro, nejvyšší hora Menorcy.

Dovolená na ostrově Menorca – pěší výlety při pobřeží
Máme rádi moře, rádi se koupeme, ale nedovedu si představit prožít týden u…
Když jsme se vraceli z našeho pátého výletu, zavezl nás průvodce…
Ostrov Menorca se rozkládá v západní části Středozemního moře,…
Jsme na dovolené na Menorce a touláme se převážně podle pobřeží po trase…
Když jsme si objednávali zájezd na Menorcu, tak projití právě této trasy pro nás bylo velkým lákadlem. Camí de Cavalls je starobylá 186 km…
Pohled na nekonečnou tmavomodrou hladinu Středozemního moře pod l…
Hospůdka na okraji letoviska Cala Tirant nám nabídla příjemné pos…
Toto je první trasa na naší dovolené - vede v…
Autobus se dokodrcal na parkoviště u Binimel-lá a po projití krát…
Dalo by se možná i říci, že se jedná o velký rekreační komplex s…