Menorca - soukromá farma Torre d'en Quart na výrobu sýrů

Tipy na výlet Vycházka - půldenní

Když jsme se vraceli z našeho posledního společného výletu po pobřežní trase Camí de Cavalls, zavezli nás do soukromé farmy, kde vyrábí sýry v bio kvalitě.

Farma Torre d'en Quart se nachází mezi poli a pastvinami cca 6 km na severovýchod od Ciutadelly, jen kousek od silnice do Cala Morell.
Tato rodinná farma pana Davida chová krávy, které se volně pasou v okolí a sami se prý večer vrátí, aby je podojili. Kdyby na některou zapomněli, sama se přihlásí. Jen chovný býk byl pěkně zavřený. Z mléka vyrábí sýry v bio kvalitě (dokonce i syřidlo je vyráběno z přírodních surovin), které nechávají uležet 3, 6 i 12 měsíců. V prodejně je možno sýry nejen koupit, ale také ochutnat a také je možno se podívat na film, jakým způsobem farma hospodaří, jak krávy dojí, jak vyrábí sýry apod.
Sýry jsou vynikající, jen trochu slanější, než jsme zvyklí. Je to severním větrem, který na pastviny nese od moře sůl. Dokonce i stromy se ohýbají k jihu, jak prý před větrem uhýbají.
Na pozemku, který mají pronajatý, stojí středověká čtvercová věž Torre d'en Quart ze 14. století, která byla postavena za vlády Alfonse III. na ochranu proti pirátům. Je to snad jediná zachovalá věž tohoto typu na Menorce. Když tyto věže ztratily svůj původní význam, byly u nich budovány obytné budovy. Dnes je věž využívána ke skladování.

Na farmě kromě sýrů (měli i klobásy ze sousední farmy) není možno si něco koupit. Do Ciutadelly to však není daleko.

Foto: jircak

Líbilo se nám tam všechno - zajímavý statek, film, příjemní lidé a vynikající sýry.

Zráním se chuť sýrů stává výraznější. Jen se nesmí oba druhy ochutnat bezprostředně po sobě, protože sýr má poměrně dlouhé doznívání. Pak se zdají chutě hodně podobné. Bohužel sýr s dobou zrání 1 rok jsme neochutnali. Již ho neměli.
Tyto sýry používají i strouhaný na těstoviny, rýži i zeleninu. My si ho koupili, dlouho jsme si ho vychutnávali jen na chlebu s máslem a přitom vždy vzpomínali na úžasnou dovolenou. V originálním balení vydrží hodně dlouho, nemá stanoveno, do kdy by se měl sníst. Vydrží dlouho i načatý, jen je vhodné ho zabalit do folie, aby nevysychal.
Poslední aktualizace: 1.3.2018
Menorca - soukromá farma Torre d'en Quart na výrobu sýrů na mapě

Příspěvky z okolí Menorca - soukromá farma Torre d'en Quart na výrobu sýrů

Menorka - z Cala Morell přes maják Punta Nati do Ciutadelly
Třetí trasa naší dovolené na Menorce vede v severozápadní části ostrova –…
První den na ostrově, kdy se nám trochu pokazilo počasí. Je to d…
Na dovolené na Menorce děláme výlety po pobřežní trase Camí de Cavalls.…
Dnešní den na ostrově je vyhrazen k poznání západní části ostrova…
Když jsme se vraceli z naší třetí výpravy okolo ostrova, zavezli nás…
Město Ciutadella se nachází na západním okraji ostrova. Při pohle…
Během naší dovolené jsme zde byli ubytováni - v…
Tohle je už skutečně poslední výlet. Už však ne společný, ale náš…
Je to naše společná poslední, a dokonce …
Překrásné panenské pláže i malé romantické…
Pláže, příroda, památky, gastronomie, zábava...Už léta patří Balá…
Ostrov Menorca se rozkládá v západní části Středozemního moře,…
Jsme na dovolené na Menorce a touláme se převážně podle pobřeží po trase…
Když jsme si objednávali zájezd na Menorcu, tak projití právě této trasy pro nás bylo velkým lákadlem. Camí de Cavalls je starobylá 186 km…
Dalo by se možná i říci, že se jedná o velký rekreační komplex s…
Tato druhá trasa naší dovolené vede ve východní části ostrova, severně od…
Třetí etapa po koňské stezce patřila mezi ty kratší. Bohužel poča…
První seznámení s hlavním městem ostrova bylo v noci, když jsme o…
Menorca - pěšky po nejkrásnějších etapách Koňské stezky - Cami de Cavalls…