Menorca - z Binimel-la přes maják Cavalleria do Platja de Fornells

číslo 1 Binimel - la Šotolina 0,0 km
  Výchozí místo naší trasy. Tady nás vysadil autobus. Parkoviště se nachází zhruba 0,5 km od pobřeží. Není však veliké, auta často parkují i při okraji silnice. Kousek od parkoviště je i restaurace. Je nutno zde jezdit opatrně, silnice je úzká, pohybují se zde cyklisté. Před příchodem na pláž Binimel·là je menší jezero. Nedaleko na západ je ještě několik dalších pláží, z nichž Cala Pregonda patří prý mezi nejhezčí. Zdejší pláže mají hrubší červený písek.
číslo 2 U pláže Platja de Cavalleria Šotolina 3,2 km
číslo 3 1. parkoviště Asfalt 3,5 km
  Zde je první parkoviště, určené pro výšlap k majáku. Trasa Camí de Cavalls pokračuje po asfaltu vlevo.
číslo 4 2. parkoviště Asfalt 4,5 km
  Tady je druhé parkoviště. Odtud můžete odbočit po pěšině vlevo, kde je archeologické naleziště Sanisera. Nachází se na západním pobřeží poloostrova Cavalleria Cape v přírodním přístavu Sanitja. Na špičce poloostrova je bývalá obranný věž Torre de Sanitja, kterou postavili Britové r. 1800. Věž je soukromá a je ve velmi špatném stavu. Již někdy v 1. století př.n.l. bývalo na poloostrově jedno z římských měst. V posledních desetiletích, přibližně od r. 1974, se začalo v moři nalézat velké množství římských amforek z 1. až 4. století n.l. Na této západní straně se nalézá dům S'Almadrava, který byl postaven v 18. století jako úkryt pro rybáře. Na jih od přístavu je vápenná pec z 18. - 19. století. To je známkou toho, že přístav byl stále využíván. Zátoka přístavu je 800 m dlouhá a 150 - 200 m široká a svou polohou chráněná před severním větrem. Pokud jedete autem a chcete jen k majáku, nechá se zaparkovat téměř u majáku.
číslo 5 Maják Mirador de Cavalleria Asfalt 7,3 km
  Když se z 2. parkoviště vydáte dál po asfaltce dojdete skoro po 3 km k majáku, kde je otevřené občerstvení. Jen nevím, zda celoročně. Každopádně v říjnu ještě bylo. Maják je umístěn na severní špičce poloostrova Cavalleria Cape. Tam ho r. 1857 postavila britská armáda, která v té době obsadila ostrov. V blízkosti pobřeží jsou dva malé skalnaté ostrovy, které se chovají jako vlnolamy. Na východní straně Špičky poloostrova je 89 metrů vysoký útes Punta Llevant. Od majáku se musí po silnici vrátit cca 2,5 km zpět.
číslo 6 Rozcestí Šotolina 9,9 km
  Tady se pokračuje po trase Camí de Cavalls. Ze směru od majáku je to vlevo.
číslo 7 Cala Saler d'en Patet - pláž s přístřeškem Šotolina 10,4 km
  Malá hezounká, ale kamenitá pláž, kde je dokonce i malý přístřešek s lavičkou. Najedné straně jsou ve skále vytesané schody.
číslo 8 Pláž Cala Tirant Šotolina 13,3 km
  Jsme těsně před cílem. Je to velká městská písečná pláž, zdaleka ne tak nádherná, jako ta malinká na trase. Je to široká, zhruba 300 metrů dlouhá přírodní pláž s minimem vybavení. Několik ubytovacích zařízení z okolí zde má v sezóně své slunečníky a lehátka. I v sezóně tu prý bývá klid. Do města se jde po dřevěných schodech na konci pláže.
číslo 9 Platja de Fornells Asfalt 13,7 km
  Jsme v cíli naší trasy. Sem pronás přijel autobus. Platja de Fornells je menší rekreační středisko s hotely a apartmány. Zhruba o 4 km severněji - na špičce poloostrova je původní rybářská vesnička Fornells. V rekreačním středisku je velké množství restaurací a barů, dva supermarkety, lékárna, dětské hřiště a koupaliště s vodními atrakcemi. Odtud je i autobusové spojení do Mahonu (https://www.turistika.cz/vylety/menorca-hlavni-mesto-mahon/detail). Je to ideální a klidné místo pro rodiny s malými dětmi a s nádhernými výhledy na okolní kopcovitou krajinu.

Toto je první trasa na naší dovolené - vede v severní části ostrova (na sever od Es Mercadal) po 5. etapě z dvaceti, na které je rozdělena pobřežní okružní trasa Camí de Cavalls. My jsme ji však šli v opačném směru. Na této trase uvidíme divokou krásu zdejší přírody. Měří 10 km, nechá se však z cesty odbočit k majáku, kde jsou krásné výhledy a jediná možnost občerstvení během této trasy. Pak se ujde 15 km. Cesta je příjemně zvlněná s nádhernými výhledy na moře i útesy. Jsou vidět i bývalé strážní věže. Jde se po šotolině, kamenité cestě, na pláži po písku, k majáku po asfaltce. Ráz krajiny se poměrně rychle mění. Ve velkém množství tu kvetou různé vřesy a podzimní kytičky (snad i tymián), které do daleka nádherně a příjemně provoňují krajinu. Na trase jsou i pláže, kde je možno se vykoupat.
Poslední aktualizace: 1.3.2018
Menorca - z Binimel-la přes maják Cavalleria do Platja de Fornells na mapě

Příspěvky z okolí Menorca - z Binimel-la přes maják Cavalleria do Platja de Fornells

Menorca -  Cami de Cavalis ( koňská stezka).
Menorca - Cami de Cavalis ( koňská stezka).
Pohled na nekonečnou tmavomodrou hladinu Středozemního moře pod l…
Autobus se dokodrcal na parkoviště u Binimel-lá a po projití krát…
Hospůdka na okraji letoviska Cala Tirant nám nabídla příjemné pos…
Je to naše společná poslední, a dokonce …
Pláže, příroda, památky, gastronomie, zábava...Už léta patří Balá…
Když jsme se vraceli z našeho pátého výletu, zavezl nás průvodce…
Monte Toro ( El Toro, 358 m.n.m.) se nachází skoro ve středu ostr…
Máme rádi moře, rádi se koupeme, ale nedovedu si představit prožít týden u…
Překrásné panenské pláže i malé romantické…
Dalo by se možná i říci, že se jedná o velký rekreační komplex s…
Ostrov Menorca se rozkládá v západní části Středozemního moře,…
Jsme na dovolené na Menorce a touláme se převážně podle pobřeží po trase…
Když jsme si objednávali zájezd na Menorcu, tak projití právě této trasy pro nás bylo velkým lákadlem. Camí de Cavalls je starobylá 186 km…
První den na ostrově, kdy se nám trochu pokazilo počasí. Je to d…
Na dovolené na Menorce děláme výlety po pobřežní trase Camí de Cavalls.…
Když jsme se vraceli z našeho posledního společného výletu po pobřežní…
Třetí trasa naší dovolené na Menorce vede v severozápadní části ostrova –…
Dnešní den na ostrově je vyhrazen k poznání západní části ostrova…
K další, čtvrté etapě, jsme se přesunuli do Cala Galdany, která s…
Když jsme se vraceli z naší třetí výpravy okolo ostrova, zavezli nás…