Menorca – Cala Tirant.

Hospůdka na okraji letoviska Cala Tirant nám nabídla příjemné posezení. Byl čas na popovídání o dnešní etapě na koňské stezce. Navíc se nabídla otázka, co že vlastně Cala Tirant je. V mapě je také název Platges de Fornelis. Na východním břehu rozlehlé zátoky je postaveno několik desítek domů, ve kterých nikdo nebydlí. Na Menorce je takových míst poměrně dost. Dozvídáme se, že lidé se sem vrací v květnu a v září se stěhují pryč. Jedná se buď o majitele objektů nebo jejich nájemce. Místní je označují za zbohatlíky z pevniny, ale také se zřejmě jedná o dobrou investici. V zimě se tady nebydlí a letovisko zeje prázdnotou. Do odjezdu autobusu byl ještě čas a tak jsme se rozhodli místem projít. Na jeho jižním okraji je poměrně velký hotel. Směrem k severu je hlavní ulice, kolem které jsou postavena jednotlivá obydlí. Na první pohled je vidět, že to tady dlouho nestojí. Zvolený způsob se asi snaží o realizaci něčeho líbivého. Výsledkem jsou stavby, u nichž je dostatek zeleně. Zda se to povedlo, na to mohou odpovědět jen uživatelé. Z mého pohledu je to příliš mnoho kudrlinek a hranice mezi kýčem a líbivostí je hodně tenká. I když každý z nás se dívá trochu jinak. Jak se to komu libí, nechám na fotografiích.

Poslední aktualizace: 9.6.2018
Menorca – Cala Tirant. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Menorca – Cala Tirant.

Za krásami a zajímavostmi středu severního pobřeží Menorky
Pláže, příroda, památky, gastronomie, zábava...Už léta patří Balá…
Autobus se dokodrcal na parkoviště u Binimel-lá a po projití krát…
Pohled na nekonečnou tmavomodrou hladinu Středozemního moře pod l…
Toto je první trasa na naší dovolené - vede v…
Když jsme se vraceli z našeho pátého výletu, zavezl nás průvodce…
Dalo by se možná i říci, že se jedná o velký rekreační komplex s…
Monte Toro ( El Toro, 358 m.n.m.) se nachází skoro ve středu ostr…
Máme rádi moře, rádi se koupeme, ale nedovedu si představit prožít týden u…
Ostrov Menorca se rozkládá v západní části Středozemního moře,…
Jsme na dovolené na Menorce a touláme se převážně podle pobřeží po trase…