Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Radnice

Ze Zbiroha do Radnic

Tipy na výlet Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Fotografie (20)  • Foto: správce

Vážení přátelé Turistiky i turistiky,rád bych Vás pozval na výlet do Radnic.Startem je město Zbiroh.Sem se dostanete buď autobusem, ale nejlépe vlakem z Prahy Smíchova/rychlík/ nebo s přestupem ve Zdicích /osobák/.Ze Zbiroha od nádraží se vydejte po žluté až na rozcestí se zelenou po té jděte vlevo až k rozcestníku Pětidomí.Zde změňte barvu na modrou a po ní jděte k rozcestníku v Čápu.Zde opět změníte na zelenou a po ní jděte přes Plískov, U zámečku, Koželužnu, Pod Babskou horou až do Radnic, kde narazíte na rozcestník s červenou značkou.Ta Vás dovede Křížovou cestou na kopec Kalvárie, kde nachází kaple .Zpět se vraťte až na náměstí,kde je kostel a muzeum.K vlaku se dostanete z náměstí po žluté značce.

škola
škola  •  Foto: správce

Na kopci nad městem Vás zaujme kapleNavštívení panny Marie, která byla vystavěna podle návrhu K.I.Dietzenhofera.Vede k ní Křížová cesta, která je zčásti opravena, ale v horní části je to dost smutný pohled.Cestou na náměstí potkáte sousoší Pieta a Památné lípy.Na náměstí máte možnost vidět kostel sv.Václava,sochu sv.Jana Nepomuckého, krásnou starou kašnu,Starou školu,zámek, v jehož části je dnes muzeum

REstaurace na Trucovně byla jediným podnikem,kam se dalo v době mojí návštěvy zajít svlažit rty a nasytit žaludek.

Město Radnice je na pěkném místě.Kaple nad městem je bohužel ve špatném stavu a horní část Křížové cesty je dost poničená.Dolní je naopak pěkně opravená.Na náměstí je pěkný kostel, a další již jmenované zajímavosti.Ovšem největší průšvih je otevírací doba muzea.

Muzeum -etnologická,a přírodní expozice,rodáci a místní architektura, sbírka starožitností V.Kočky.Ovšem dostanete se sem jen ve čtvrtek a pátek od 9 do 14 hodin

Vstupné je 20 Kč pro dospěláky a snížené je 10 Kč.

Byl jsem v Radnicích v sobotu, takže jsem nic neviděl, ale taky neplatil.Vy můžete předem zjistit možnost jiného termínu na tel. 371 295 228

Poslední aktualizace: 03.06.2011
Autor příspěvku: správce
Ze Zbiroha do Radnic - Služby, informace
Ze Zbiroha do Radnic na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Ze Zbiroha do Radnic

Zámek stojí v jižní části náměstí ve městě Radnice na Rokycansku v Plzeňském kraji. Zámek je patrová obdélníková budova se středním rizalitem. Na zámku jsou k vidění muzejní sbírky ? etnografické, historické a p…
Historické, horní a průmyslové městečko severně od Rokycan. Mezi památky patří synagoga z r.1781, kostel Sv.Václava. V bývalém zámku dnes muzeum.
Naše společná cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud směřujeme na Kařez / Zbiroh. Po příjezdu do Zbiroha jedeme stále po hlavní silnici až dorazíme na kruhový objezd, ze kterého vyjedeme na druhé odbočce směrem na Zvíkovec. Po opuštění Zbiroha směřujeme na Drahoňův Újezd. V Drahoňově Újezdu odbočíme dle ukazatele na Radnice doleva. Projedeme Biskoupky, Vejvanov a Chomli až…
Tato dřevěná rozhledna, která "vyrostla" na vyvýšenině Na Vrších, nacházející se zhruba 1km od obce Břasy (10km od Rokycan), je poměrně mladá, jak napovídá její vzhled. Byla zpřístupněna v červenci 2013. Jejím hlavním účelem je datový přenos bezpečnostního kamerového systému a rovněž vyhlídka na zdejší krajinu. Východně můžeme vidět kopec Radeč, na jihozápad Radyni se…
Mezi Kralovicemi a Břasy na Plzeňsku se nad pravým břehem řeky Berounky nachází na zalesněném ostrohu malebná zřícenina hradu Libštejna. Na tento hrad se můžeme dostat od obce Liblín, kde je nad řekou Berounkou …
  Jedinečná silueta hradu Krašova, majestátně zhlíží do kraje, na vinoucí se tok řeky Berounky. Tu pod hradem skromně doplňuje Brodeslavský potok. Datování vzniku hradu je položeno do prvé třetiny třináctéh…
Půvabné zříceniny hradu Krašov stojí na skalnatém ostrohu nad levým břehem řeky Berounky jihovýchodně od Kralovic na Plzeňsku. Krašov je jedním z nejstarších šlechtických hradů u nás. Hrad měl rozsáhlé hospodářské Př…
Rozlehlý zámek je významnou památkou města Zbiroh na Rokycansku v Plzeňském kraji. Raně gotické období původního hradu připomíná i dnes 23 metrů vysoká věž, z doby kolem roku 1470 se dochovala jedna z původních …
Naše cesta začíná na dálnici D5 Exit 41 Cerhovice, odbočíme směrem na Kařez/Zbiroh. Řídíme se dle ukazatelů až dojedeme do Zbiroha. Z kruhového objezdu odbočíme výjezdem na Zvíkovec a dále pokračujeme směrem na Te…
Berounka vzniká na severním okraji Plzně spojením čtyř řek odvodňujících Plzeňskou kotlinu ? Mže, Radbuzy, Úhlavy a Úslavy, přičemž za bod, od něhož řeka nese jméno Berounka, je označován soutok Mže a Radbuzy. O…
Klášter nese jméno podle původní kaple zasvěcené panně Marii. Leží ve stejnojmenné obci, která se rozkládá mezi třemi velkoměsty, Karlovými Vary, Plzní a Prahou. Zmíněná kaple byla postavena roku 1186. Po husits…
Zřícenina hradu Žebrák se nachází ve Středočeském kraji, stojí na úzkém zalesněném ostrohu…
Právě v plzeňském pivovaru se v polovině 19. století odehrála revoluce v pivovarnictví. Poprvé v historii lidstva bylo vyrobeno pivo, jak je známe dnes - správně hořký nápoj zlaté barvy, se sněhobílou pěnou. Dnes je pivovar živým a dynamickým místem…
Stavba Chrámu sv. Bartoloměje po r. 1295, dokončení v počátkem 16. století. Velké síňové trojlodí nadané značnou vertikalitou, s jedinou vysokou, štíhlou věží při severní…
DinoPark - Unikátní Výprava do druhohor. Jedinečný zábavní park, součást ZOO Plzeň, druhohorní zvířata v životních veliksotech v přirozeném prostředí. Zábavní i vzdělávací funkce, naučná…
ZOO a Botanická zahrada v Plzni - Lochotíně.
ZOO se nachází na okraji Plzně směr  Radčice v oblasti zvané Pod Vinicemi.Do zoologické zahrady můžete vejít buď hlavním vchodem,kde se i nacházi placené parkoviště nebo sezónním vstupem Vinice v horní části …
Nedávno jsem si tu v příspěvku jednoho z mých kolegů přečetla, že prý vlastně na Krakovci kromě toho, že se tam točila pohádka "Ať žijí duchové", není co vidět. Domnívám se, že je třeba…
Jsme z Ústí nad Labem, takže jsme výlet pojali formou celodenního bloudění. Jde o spojení Zoologické zahrady, Botanické zahrady a navíc i DINOparku, dle mne asi nejzajímavějšího, který jsme z nabídky mohli vybrat…
ZOO s Botanickou zahradou, skleníkem se sukulenty, dětským koutkem, novou expozicí vesnického hospodářství. Na 21,5 ha svého areálu chová v současné době více než 2500 jedinců od 550 druhů obratlovců a na 150 dr…
Klasicistní lovecký Zámek Kozel je v posledních letech nejnavštěvovanější památkou na Plzeňsku. Zámek stojí na svahu nad řekou Úslavou, 2 kilometry východním směrem od Šťáhlav. Zámek je možné navštívit v dubnu a ř…
Výrazná zřícenina královského hradu Radyně je významnou dominantou Plzeňského kraje. Radyně je otevřena v dubnu a květnu o víkendech a svátcích, v červnu až srpnu kromě pondělí a v září a říjnu o víkendech a svátcích. Na Radyni je k vidění výstava erbů a znaků všech majitelů hradu, která je umístěna ve zbrojnici tzv. Hrubé věže. Tmavá silueta Radyně byla v minulosti spojována…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
Přední český královský hrad v hlubokých lesích dnešní CHKO Křivoklátsko.
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování Přemysla Otakara II. vznikl rozsáhlý, velkolepý královský hrad, jenž byl výrazně přestavěn Václavem IV. a později velkoryse dobudován Vladislavem Jagellonským. Křivoklát byl nekolikrát těžce poškozen požárem. Stal se obáva…
Rakovník leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od Kladna. Město se rozkládá u západního okraje chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a pod vrcholky kopců Rakovnické pahorkatiny. Východním směrem od města se rozprostírá les a západním směrem můžeme kromě lesů vidět ovocné sady a severozápadním směrem také rozlehlé plochy chmelnic. Nedaleko jihozápadního okraje města bylo vybudováno nevelké letiště. Nedaleko východního okraje města je vybudováno několik menších rybníků a Bar…
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…
Beroun leží jihozápadně od Prahy na soutoku řek Litavky a Berounky. Beroun se rozkládá na pomyslné hranici mezi Pražskou kotlinou a západními Čechami. Kolem Berouna prochází silniční tah dálnice D5 z Prahy do Pl…
Dobře dochovaný hrad Švihov je pozdně gotickým hradem s důmyslným vodním opevněním. Hrad vznikl na rovině v blízkosti řeky Úhlavy. Hrad Švihov se…