Travel blog Písecko Tipy a novinky Chaty a chalupy České BudějoviceChaty a chalupy  Mapa Písek
Historické město na zlatonosné řece Otavě nabízí pestré strávení vašeho volného času – památky, kulturu, aktivní pohyb a kvalitní služby. K oblíbeným výletním cílům v okrese Písek patří město Písekkamenný most v PískuNerestský lomKrokodýlí ZOO Protivínklášter MilevskoPřírodní rezervace Výří skály u Oslova a další.
TIP:
 Trasy Písek (23)

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Toulava

Z Onoho Světa na Onen Svět

Velikonoční výzdoba
Velikonoční výzdoba  •  Fotografie (9)  • Foto: vildt

Z Onoho Světa na Onen Svět.

Osamocené chaloupky

Název tohoto pochodu je vskutku zajímavý, ale jde skutečně o konkrétní místo s konkrétní hezkou restaurací a rozhlednou, z níž je při dobrém počasí vidět skutečně daleko. Startovní místa jsou čtyři a to: Petrovice, Milevsko, Sedlčany. Čtvrté startovní místo je Onen Svět, kde se jde trasa, která má cíl v místě startu. My jsme se vypravili z Milevska. Trasa, kterou jsme měli projít se nám zdála velmi zajímavá a tak rozhodnutí padlo na Milevsko. Ještě noc před startem silně pršelo, dá se říci že lilo do 01 hod ráno. Představa, že po takovém lijáku půjdeme lesními a polními cestami byla všelijaká, ale přece jsme vyrazili.Také mnoho lidí z Milevska určitě déšť odradil. To se také projevilo na účasti. A tak kolem deváté hodiny jsme vyšli po červené značce od startu kolem autobusového nádraží, přes náměstí a Jeřábkovou ulicí k hájovně Boukal. Cesta nebyla tak mizerná jak si mnozí mysleli. Od hájovny nás pak cesta vedla lesem do Pechovy Lhoty. V jedné malé vesničce jsme si uvědomili, že jdeme vlastně o velikonocích, podle výzdoby před jedním domkem. Před námi byl podle mapky Kovářov, kde bylo naším úmyslem se občerstvit. To se nám také podařilo. Po žluté turistické značce jsme prošli Slavoňovem, přes Pelechy, zde po červené do Zahořan a Lašovic. Z Lašovic pak stoupáním do cíle na Onen Svět. Každý účastník měl možnost se velmi dobře najíst uvnitř v restauraci nebo venku u grilu. Díky slušnému počasí se to mnoha hladovcům podařilo. Zpět do Milevska nás odvezl linkový autobus.

Za pěknou krajinou kolem Milevska směrem k Orlické přehradní nádrži, za pěkným výhledem z rozhledny na Onon Světě, za poznáním co vlastně ten Onen Svět je.

Výborně jsme se najedli k restauraci v Kovářově a pak v restauraci a u grilu na Onom světě.

Hezká krajina, válcový mlýn těsně vedle trasy pochodu, Onen Svět s rozhlednou. I na rozhledně se nám líbilo, přestože díky zatažené obloze moc daleko vidět nebylo.

Ceny jídel i pití v kovářovské hospodě velmi dobré. Na Onom světě menší přirážka, asi díky nadmořské výšce 672 m.

Poslední aktualizace: 11.2.2010
Autor: vildt

Milevsko

Příspěvky z okolí Z Onoho Světa na Onen Svět

Milevský vyhlídkový okruh
MILEVSKÝ VYHLÍDKOVÝ OKRUH Délka – 22,5 km, obtížnost – lehká až středně těžká Milevský vyhlídkový okruh byl milevskými značkaři vyznačen koncem 70. let a je cel…
Venku zatím mrzne jen to praská,pojďme tedy do tepla a poznávejme tvrdý život  příslušníků 43. výsadkového praporu v Chrudimi MILEVSKÝ KLÁŠTER   Pot šetří krev Výstava fotografií Daniela Hlaváče v Barokní prelatuře Milevského kláštera dokumentující výcvik a nasazení chrudimských výsadkářů. 21. 2. – 21. 3. 2015  vernisáž výstavy: 21. 2. od 14:00 beseda s autorem: 21. 2. od 15:00 v Latinské škol…
Milevsko, 9. října 2017 – Enviromentální centrum otevřou Lesy České republiky 12. října v Milevsku v Jihočeském kraji.  Podnik přišla jeho výstavba na 2,1 milion korun. Nové prostory budou zdarma využívat školy i …
Vracíme se z Moravy domů, cesta je dlouhá a tak zastavujeme v Milevsku, abychom se aspoň trochu protáhli. Je sice hrozná zima a fouká to, ale zdravotní přestávka je nutná. V blízkosti klášterního areálu často projíždíme, stále plánujeme, že ta…
                       Tři dny turistiky v Milevsku   Tři dny turistiky v Milevsku jsou organizovány Klubem českých turistů Milevsko. Jenže pro tyto tři dny je reprezentantem tohoto klubu jen jediný člověk a to …
Prohlídkový okruh města Milevska Ve zvlněné krajině středního Povltaví na severu jižních Čech leží malé městečko Milevsko. Má staletou kulturní a duchovní tradi…
První písemné zmínky o Židech v Milevsku jsou z 16. století. Ve stoletím následujícím byla založena  židovská obec. Patrně první zdejší modlitebna byla v Milevsku postavena v 18. století. Bohoslužby v ní probíhaly…
                                       Za Milevskými maškarami Milevské maškary v letošním roce slavily 150. let svého vzniku a tak se dalo předpokládat, že akce bude hodně veliká. V…
Tuto pozoruhodnou sakrální stavbu, která se nachází v jihočeském Milevsku a připomíná spíše antické chrámy, najdeme na Sokolovské ulici č. 209. A je to svým způsobem neuvěřitelný stylový „pelmel“, který přesto půs…
Další cyklovýlet po krásách jižních Čech tentokrát startujeme z Milevska. Tady si prohlédneme nejstarší jihočeský premonstrátský klášter. A vyrážíme po…
1. den. Tuto trasu jsme začali příjezdem vlakem do Milevska. Z východiště značených tras na náměstí jsme vyrazili po zelené. Šli jsme krásným prostředím lesama a polma. Skoro všude bylo na co koukat. Za vesnicí Osek jsme vyšli na silnici a po ní pokračovali do obce Květov, kde jsme se v místí prodejně potravin …
Milevsko leží v Jižních Čechách, severovýchodním směrem od města Písek. Městečko se rozkládá v oblasti Středočeské pahorkatiny. V okolí města je vybudováno několik rybníků. Jako přírodní koupaliště slouží rybník P…
Klášter Milevsko
Premonstrátský klášter Milevsko je místo s tisíciletou sakrální tradicí a jedinečnou atmosférou. Byl prohlášen za národní kulturní památku, je nejstarší a nejrozsáhlejší klášter jižních Čech. Archeolog…
Jeden z milevských kamenných svědků dávných tragedií najdeme v Sokolovské ulici, kde stojí před zahradou domu č.p. 1004. Přesto, že to dnes už není zcela patrné, původně se tvarově jednalo o kříž řecký. Díky dlouh…
  Na okraji Milevska, v těsném sousedství kláštera premonstrátů, se nachází příjemný park k odpočinku i studiu. Byl založený v roce 1880 z aktivity strahovského opata Zikmunda Antonína Starého v místech bažantnice…
V parku zřízeném v roce 1880 z aktivity strahovského opata Zikmunda Antonína Starého v místech bažantnice ze 17.století dnes najdeme díla sochařů z Čech i zahraničí.Sochařského sympozia pořádaného v letech 1992-96 se zúčastnilo několik sochařů z České republiky i zahraničí.Umělci pro svá díla používali výhradně odpadní kámen,který byl nevhodný pro práci v kamenických dílnách.Vytvořená díla byla trvale umístěna v parku Bažantnice v Milevsku,v těsném sousedství kláštera premonstrátů.
Když se řekne klášter, většinou si každý představí kostel a nějakého toho mnicha, na Slovensku navíc Smädného. Vzdělanci si vzpomenou na knihovnu, ctitelé památek na refektář, dormitář, ambit nebo kapitulní síň … …
Na okraji Milevska, v blízkosti klášterního areálu a hřbitova teče Milevský potok. A přes něj postavili v polovině 19. století dvou obloukový kamenný most. Tento starobylý krasavec je zdobený nad svým středním pil…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník katolické církve a také jeden z českých zemských patronů. Datum jeho narození není přesně známo, ale úmrtí ano. Stalo se tak přesně před 623 le…
Mariánská klášterní bazilika minor patří k nejvýznamnějším památkám města Milevsko jižních Čech. Nachází se v areálu premonstrátského kláštera a spolu s ním je národní kulturní památkou. Během své existence byl si…
Mariánská klášterní bazilika minor patří k nejvýznamnějším památkám jihočeského města Milevsko. Původně se jednalo o trojlodní románskou stavbu z konce 12. století, která prošla nejprve přestavbou raně gotickou a v 19. století i přestavbou neorománskou, která ji dala současný historizující vzhled. O významu této pozoruhodné stavby nejlépe svědčí fakt, že je – spolu s premonstrá…
Tento dvouobloukový most bývá označován jako kamenný, klášterní, barokní a silniční. Většinově je to sice pravda, ale souhlasit se všemi těmito přívlastky by znamenalo připustit, že baroko trvalo až do počátku II.…
Druhý den v sedlech nám začíná u zámku Mitrowicz v obci Koloděje nad Lužnicí. Tato vesnice je dnes již – díky tomu „dovětku“ lehce paradoxně - částí města Týn nad Vltavou a barokní zámek s kaplí sv. Anny je její n…
Na okraji Milevska, v sousedství zdejšího klášterního areálu, se nachází uprostřed hřbitova jeden velice zajímavý kostel. Je sice na hřbitově, ale nejedná se o klasický hřbitovní kostelík.   Severní stěna objektu …
Pouť začneme v Milevsku. Buď navštívíme kostel svatého Bartoloměje na náměstí, nebo zamíříme rovnou do milevského kláštera. Razítko na začátek cesty můžeme získat i v infocentru. Cesta…
Nachází se uprostřed hřbitova v sousedství milevského kláštera. Nejstarší část objektu (severní stěna a část věže))pochází z 12. století. Písemně doložen již v roce 1184. Jedná se o…
Výrazný granodioritový vrch (542 m) vystupující západně od Milevska. Místo dalekého rozhledu, na město Milevsko a okolní kopce východním směrem.Kolem vrcholu prochází zeleně značená cesta z Milevska na Zvíkovské P…
První písemné zmínky o Židech v Milevsku jsou z 16. století. Ve stoletím následujícím byla založena  židovská obec. Lidé se nejenom rodili, ale také umírali. A s tím souvisela potřeba židovského hřbitova, o němž s…
Židovský hřbitov v Milevsku leží na jedné z našich nejdelších stezek Na Onen svět měřící 66 km vedoucí z Týna nad Vltavou do obce Onen sv…