Moje oblíbené
Travel blog Severní Morava Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Bruntál
Bruntál leží v Moravskoslezském kraji na pomezí turistických oblastí HRUBÝ JESENÍK  a NÍZKÝ JESENÍK, přibližně 60 km od Olomouce. Jižním směrem od města se rozkládá vodní nádrž Slezská Harta. V okolí města Bruntálu je několik vyhaslých sopek. Jednou z nich je jihozápadním směrem od města Uhlířský vrch. Z vrcholku je krásný výhled na Praděd
 Trasy Bruntál a Nízký Jeseník (389)

Nízký Jeseník
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Nízký Jeseník

Vzhůru na Praděd

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Fotografie (3)  • Foto: Natalunka

Praděd patří k nejvyšším horám České republiky (1491m) a na jeho vrcholu stojí 162 metrů vysoký vysílač s rozhlednou.

Cestu začínáme v Karlově Studánce, kde zaparkujeme na velkém parkovišti (70kč na den), přímo na parkovišti je zastávka autobusu odkud nás autobus vyveze přez chatu Hvězda na Ovčárnu. Cesta autobusem trvá zhruba 10 minut. Z Ovčárny se musíme vydat pěšky k rozhledně Praděd, cesta je dlouhá necelé tři kilometry a jde se pořád do kopce.

Na rozhlednu nemusíme vycházet po schůdkách nýbrž je zde výtah.

Zpět na Ovčárnu můžeme pěšky nebo si u vysílače půjčit za poplatek koloběžku a sjet dolů, kde ji odložíme do odlkádacího prostoru.

Foto: Natalunka

Z Ovčárny jede zpět do Karlovy Studánky autobus. Avšak poslední autobus nejede až do Karlovy Studánky ale jen k chatě Hvězda. Poté byste museli jít do K.S. pěšky což je zhruba kilometr cesty stále z kopce.

Vysílač Praděd leží na nejvyšší hoře Hrubého Jeseníku. Na vysílači je rozhledna, z které je krásný výhled po rozlehlé a hornaté krajině.

Pokud sbíráte turistické známky z tohoto výletu si odnesete tři a to Karlovu Studánku, Ovčárnu a Praděd.

Najíst se můžete v různých rychlých občerstveních, které jsou jak v Karlově Studánce, na chatě Hvězda, na Ovčárně tak i na vrcholu Pradědu.

My osobně jsme měli smůlu v tom, že jsme si nemohli půjčit koloběžku na cestu dolů jelikož jsme na vrchol dorazili až večer. Každopádně všichni co nás na nich míjeli, když jsme se ubírali k vrcholu, vypadali, že jízda musí být velice zábavná.

Docela nás zarazila cena 60kč za rozhlednu, když nám ani nedali lístek.

Foto: Natalunka

Procházka krajinou k vysílači, je vážně krásná, doporučuji však se na tenhle výlet vydat v teplejších měsících.

Rozhledna stojí 60 Kč

Karlova Studánka

Příspěvky z okolí Vzhůru na Praděd

Karlova Studánka - Letní lázně
Jednou z krásných historických budov lázní Karlova Studánka sú Letní lázně. Ide o budovu, ktorú postavili v rokoch 1891 - 1893 podľa návrhu viedenského architekta Franze Kachlera. Túto dvojkrídlovú budovu postavil…
Lázně Karlova Studánka sice nesou označení klimatické lázně, ale klidně by mohly nést i přídomek lesní lázně. Vlastně kamkoliv se z Karlovy Studánky člověk vydá, vleze do lesa. Nakonec nejstarší osídlení na území dnešních lázní je spojeno s dřevorubectvím (a hornictvím), na možnosti léčby v poklidném údolí pod severním svahem Pradědu se přišlo vlastně později. Lázně jako takové byl založeny v roce 1785 po objevení účinků…
Poněkud záhadný předmět najdeme v prostranství u Letních lázní ve svahu pod budovou obecního úřadu a školy. Na první pohled je jasné, že jde o součást nějakého pomníku, který ovšem z hlediska příslušnosti chybí. Podstavec z leštěného červeného kamene (patrně švédská žula) je bez nápisu, přesto se dají najít otvory, do kterých byla zřejmě zasazena deska s nápisem a na horní plošince je zbytek upevňovacího trnu. Na podstavci…
V Karlově Studánce si své místo najdou i věřící. Empírový kostel, výstižného názvu, Panny Marie uzdravení nemocných byl postaven dle projektu architekta, řádu Německých rytířů, Antonína Onderky v roce 1829. Nejen věřící, ale i návštěvníci Karlovy Studánky si mohou vnitřek kostela prohlédnout každý čtvrtek od 16:30 při bohoslužbách. Kostel Panny Marie se nachází na svahu za…
Horské lázně Karlova Studánka jsou obdivované pro jedinečnou architekturu povětšinou dřevěných lázeňských budov zasazených do okolních hlubokých lesů pod severními svahy nejvyšší (zde slezské) hory Pradědu. Lesní celky přechází v osadě volně v roztroušenou upravenou zeleň. Dá se říci, že Karlova Studánka je vlastně jeden velký park. A protože lázně zde byly založené koncem 18. století (udává se rok 1785), první péče o zdejší…
Karlova Studánka je peknou kúpeľnou obcou v Jeseníkach na Bruntálsku.Počas prechádzky pekným kúpeľným mestečkom Karlova Studánka sme videli niekoľko malých vodotryskov, ale aj padajúcu vodu medzi skalami.Pred obecným úradom sa nachádza malé jazierko, v strede ktorého je vodotrysk. Voda striekajúca do výšky počas leta zaujme a spríjemní prechádzku letným turistov. Niekde som sa …
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem nad obcí a je nejvýše položeným místem pohoří Jeseník. Karlova Studánka je jednak vyhledávanou rekreační oblastí a jednak světoznámými lázněmi, a to především pro léčbu dýchacího ústrojí. Obcí protéká říčka Bílá Opava. Karlova Studánka je nejvýše položenou obcí bruntálského re…
Neděle 4. 7. 2021 V noci bylo příjemně, na parkovišti pod rozhlednou Na Skalce se spalo krásně, ani horko nás ráno nebudilo. V 8 jsme se vzbudili, ani se mi nechtělo vstávat. Otevřenými dveřmi jsem pozorovala mrak…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na Vycházku Údolím Bílé Opavy. Vyrážíme z Karlovy Studánky, od restaurace Hubertus po žluté značce společně s modrou. Společně po nich jdeme k přístřešku, kde se rozdělují.Cestou sledujeme malé vodopádky. Od přístřešku jdeme kolem říčky po žluté značce. Zpočátku je cesta rovná, pak začnou můstky a schody a nakonec výlezy…
Karlova Studánka pyšnící se kromě jiného nejčistším vzduchem v Evropě je nejvýše položená obec na Bruntálsku, nachází se ve výši 800 metrů. Tyto moderní lázně leží v atraktivní lokalitě pod svahy Hrubého Jeseníku. …
Karlova Studánka je nejvýše položená obec na Bruntálsku, nachází se ve výši 800 metrů, v atraktivní lokalitě pod svahy Hrubého Jeseníku. Kromě vyhlášených lázní, kde se léčí onemocnění dýchacích cest, cév, vysoký …
Karlova Studánka na podzim... má svoje kouzlo... turistické kouzlo..."Karlova Studánka je lázeňská obec ležící v okrese Bruntál. Má 162 obyvatel, se svou nadmořskou výškou 800 m n. m. je nejvýše položenou obcí bru…
 Je to snad nejvíce obdivovaná vyhlídková trasa v Hrubém Jeseníku, její začátek v Karlové Studánce vám vyrazí dech snad v každém ročním období, připadáte si zde jako v pohádkovém ráji a oáze klidu míru a pohody. D…
Karlova Studánka svými dřevěnými empírovými stavbami patří ke klenotům Jeseníků a návštěvník hor by snad ani neměl zapomenout navštívit tyto lázně. Lázně Karlova Studánka jsou sice klimat…
Nejdřív jsme jeli autobusem do Karlovy Studánky (zastávka restaurace Hubertus), ale je možné dojet na místo i autem a tam zaparkovat. Pak jsme šli už pěšky. Nejdřív jsme odbočili kolem hotelu Hubertus (zrovna v re…
Turistický rozcestník, který se nachází v centru Karlovy Studánky u hotelu Džbán, ukazuje turistům cestu do více směrů. Po značce červené ve směru Karlova Studánka - Hvězda, Malá Morávka, po značce modré ve směru Vrbno pod Pradědem, Malá Hvězda, Hvězda - Karlova Studánka Hubert, Rezervace Bílé Opavy, Ovčárna, Malá Morávka a po značce žluté ve směru Karlovice, Pustá Rudná,…
Tato unikátní dřevěná stavba byla postavena dle projektu architekta Antonína Onderky v letech 1836 - 37 jako tzv. Lázeňský salón. Budova, která od prvopočátku sloužila jako hudební a divadelní sál, je dochována v …
Čas od času se člověk dostane do míst poněkud vzdálenějších, která nejsou tak prochozená. Když mě pracovní činnost vyslala na jednání do Vrbna pod Pradědem, využil jsem malé příležitosti a kousek si projet na běžkách, protože se zas tak často na Bruntálsko nevydáváme, bo v bližším okolí máme dost vlastních tras. Zase to nebylo na celodenní výlet, tak si zkusím nějaké přiblížení od hor. Portál bílé stopy nasliboval čerstvě…
Slezský hotel v Karlově Studánce je jedním z nejfotogeničtějších hotelů u nás. A nelíbí se jen fotografům, filmařům a lázeňským hostům. Svoji rekonvalescenci tu trávili bývalý preziden Václav Havel po vážném onemo…
Výchozím bodem našeho podzimního výletu je lázeňská obec Karlova Studánka. Pokračujeme nejprve po společné modré a žluté turistické značce na místo zvané Palouček, zde se obě značky dělí, my pokračujeme po snadnější modré, která vede téměř po vrstevnici až k chatě Barborka, celkové délka trasy je asi 6 kilometrů. Cestou se nabízí krásné scenérie horského údolí. Po občerstvení…
Jedeme navštívit lázeňské městečko Karlová Studánka. Karlová Studánka má své kouzlo v každém ročním období. Jakýkoli popis je jenom plýtvání času je potřeba ji navštívit. Můžeme se oddáva…
Při toulkách po Jeseníkách můžeme využít služeb Turistického informačního centra v Karlově Studánce. Infocentrum se nalézá v parčíku za pitným pavilonem naproti Slezskému lázeňskému domu. IC poskytuje info o služb…
Jdeme se podívat do lázeňské obce, která leží v okrese Bruntál na východní straně od Pradědu. Můžeme zde přijet autem a zaparkovat na jednom ze dvou parkovišť, jedno je v horni části obce, druhé v dolní. Obě park…
Jedeme za pohodou, klídkem, romantikou, za čistým vzduchem, jedeme do jihovýchodní části Jeseníků, „pod vrchol“ Pradědu, jedeme do Karlovy Studánky.  Na téma Karlova Studánka bylo již popsáno asi hodně…. ale nedá …
Lázeňský dům Libuše je poslední velkou stavbou, která byla v Karlově Studánce realizována. Lázeňský dům byl vybudován v letech 1929 - 1931. Dnes je zde možnost ubytování pro 117 osob v I. kategorii a většina kultu…
Karlova Studánka - pitný pavilon
Dřevěný pitný pavilon byl postaven v roce 1862 a společně se Slezským domem to jsou nejvýraznější dominanty Karlovy Studánky. Ve volně přístupném pavilonu se můžeme napít vody z Vilémova pramene. Voda charakteristické chuti má stálou teplotu 8,2 stupňů.
Rozcestí Hvězda - motorest je umístěno na hlavní příjezdové cestě do lázeňské obce Karlova Studánka. Jak název napovídá je v blízkosti rozcestníku motorest Hvězda. Toto rozcestí je jedním z výchozích míst do ob…
Středně naročný výstup podél Bílé Opavy zahájíme a ukončíme v Karlově Studánce. Na jaře bývají vodopády po jarním tání nejkrásnější, ale cesta může být mokrá a na vrcholku trasy, U Barborky, může být i sníh. V lét…
Rozcestí je umístěno u křižovatky hlavních cest na okraji lázeňské obce Karlovy Studánky. Rozcestník najdeme v sousedství restaurace a záchytného parkoviště u západního okraje Karlovy Studánky. Nedaleko tohoto roz…