Travel blog SLOVAKIA.TRAVEL Cestovní pojištění  Ubytování Bratislava  Mapa Bratislavy
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na jihozápadě země, přesněji na západním Slovensku, se rozkládá na obou březích řeky Dunaje, druhé největší evropské řeky, na úpatí výběžků Malých Karpat a na okraji Podunajské nížiny, poblíž hranic s Rakouskem a Maďarskem. Má podobnou geografickou polohu jako nedaleká Vídeň a Budapešť. Od Vídně je vzdálená 65 km, od Budapešti 180 km a od Prahy 330 km. Počtem obyvatel je Bratislava i největším slovenským městem.
TIP: Cestování na Slovensko 2023
Příspěvky z Bratislavy od zkušených turistů a cestovatelů  (396)
   Tipy na výlet (29)     Turistické cíle (328)     Trasy (19)     Cestopisy (10)    Fotogalerie (3)

Výlet na rozhľadňu na Vápennej

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody Na hory

Fotografie (5)  • Foto: Barty74

Pôjdeme na rozhľadňu,ktorá stojí na vrchole Vápennej pod obcou Sološnica.Do Sološnice sa dostaneme autom alebo autobusom napríklad z Malaciek.Zo Sološnice vedie zelená turistická značka až na vrchol Vápennej.Cesta by nám mala trvať asi 2.15 hod.

Foto: Barty74

Rozhľadňa,ktorá bola postavená občanmi Sološnice v roku 2006, je postavená na vrchole Vápenná s nadmorskou výškou 748 m,ktorý je domácimi aj turistami,ktorý túto oblasť často navštevujú tiež nazývaný Roštún.Na vrchu tejto rozhľadne vanie Slovenská vlajka.Je postavená z betónu a železného zábradlia.Keď vyleziete na rozhľadňu naskytne sa nám nádherný výhľad na Malé Karpaty,mestečko Rohožník a za dobrej viditeľnosti aj Rakúske Alpy.Ďalej je pekný výhľad na Pezinské Karpaty,Borskú nížinu,Podunajskú pahorkatinu,Tríbeč a Povážský Inovec.

Jedlo na tento výlet sme si zobrali zo sebou.Končili sme v obci Sološnica,kde sa pri autobusovej zastávke nachádza pohostinstvo s možnosťou dobrého pivka a posedenia na terase.

Z rozhľadne je pri peknom počasí nádherný výhľad na okolitú krajinu.Pekný výstup na vrchol Vápennú,krásna príroda Malých Karpát,kde si človek fakt odpočinie od celodenných starostí.

Vstup na rozhľadňu je zdarma.Pri troche šťastia sa nám môže podariť pri výstupe stretnutie z vzácnou jaštericou Salamandrou Škvrnitou.Pod Vápennou rastie v hojnom počte cesnak medvedí,ktorý je veľmi liečivý a často vyhľadávaný pre svoje blahodárne účinky.

Poslední aktualizace: 17.5.2010
Autor: Barty74

Sološnica

Příspěvky z okolí Výlet na rozhľadňu na Vápennej

Sološnica
Sološnica je vesnice na úpatí Malých karpat u okraje Záhorské nížiny, 17 km severovýchodně od Malacek. První písemná zmínka o obci je z roku 1367. Turisty sem láká hlavně vrch Vápenná, který je se svými 752 metry třetím nejvyšším vrcholem Malých Karpat. Na hřeben Malé Vápené nás z obce navede zelená turistická značka. V …
Z obce Sološnica po zelenej značke na Vápennú-752 m n.m.ďalej po červenej značke okolo jaskyne pri kríži cez Klokoč-661 m n.m.na Amonovú lúku.Tu sa napojíme na modrú značku ,ktorou sa dostaneme na zrúcaninu Plaveckého hradu.Potom len zbehnúť po modrej značke do obce Plavecké Podhradie.Je to trasa stvorená pre rodinný výlet.Ako zaujímavosť uvediem,že na Klokoči je drevený kríž, do ktorého sa zatĺkajú klince.…
Plavecká jaskyňa sa nachádza na území NPR Pohanská pri modro označenom turistickom chodníku z Plaveckého Podhradia na zrúcaninu Plaveckého hradu.Jaskyňa bola v roku 1976 vyhlásená za prírodnú pamiatku.Je to druh k…
Plavecké Podhradie sa nachádza na úpätí Malých Karpát neďaleko Sološnice a Rohožníku.Podľa nájdených archeologických nálezov bolo územie Plaveckého Podhradia osídlené dávno pred naším letopočtom.Najznámejšie nález…
Zrúcanina Plaveckého hradu, ktorý vznikol okolo roku 1260.Dá sa sem dostať autom alebo autobusom do obce Plavecké Podhradie. Vznikol ako kráľovská pohraničná pevnosť koncom 13 storočia. V dr…
Národná prírodná rezervácia Roštún bola vyhlásená v roku 1953 a obnovená v roku 1988.Rozloha rezervácie je 333 ha.Nachádza sa okolo vrchu Vápenná 752 m n.m,ktorý je tiež nazývaný aj Roštún.Toto územie patrí do Plaveckého krasu,ktorý je súčasťou Malých Karpát.Rezervácia Roštún zahrňuje výrazný bralnatý hrebeň Vápennej,na svahoch prevažne s porastom bučín a javorom horským.Vedie…
V katastrálním území Plavecké Podhradí a Sološnice se táhné výrazný bralnatý hřeben Vápenné. Jeho velkou část tvoří přírodní rezervace Roštun, kde v minulosti hnízdil i vzácný sokol stěhovavý. Na skalních výběžc…
Malé Karpaty leží nedaleko za hranicí, přibližně 30-40 km jižně od Hodonína. Pojedeme autem do vesničky Sološnica. Zde zaparkujeme a vydáme se dále po zelené turistické značce. Pokud se vydáme ze Sološnice po zelené turistické značce, bude cesta vést do kopce. Nejprve přes nádherné louky a poté bukovo dubovým lesem. Asi po hodině až hodině a půl stoupání se dostáváme na vrchol…
Jaskyňu Haviareň nájdeme v Malých Karpatoch pod tretím najvyšším vrchom Vápennou.Haviareň domáci nazývajú aj Hevírňa.Pôvodný vchod sa už nevyužíva,bol vybudovaný nový z dostupnejšieho miesta.Tento vchod bol vybudo…
Po nocľahu pod Vápennou budeme aj naďalej pokračovať po Štefánikovej magistrále s červenou tur.značkou v smere Malá Vápenná 573,2 m n.m.,ktorá je tiež nazývaná podobne ako Vápenná Malý Roštún.Červenej tur. značky …
Múr Pod Vápennou v Malých Karpatoch začína pod Malou Vápennou,tiež nazývanou Malý Roštún a končí nad obcou Sološnica.Nachádza sa mimo značených turistických chodníkov,preto býva niekedy problém ho nájsť.Je dlhý pr…
Haviareň je prírodná pamiatka na území NPR Roštún v masíve vrchu Vápenná 752,2 m n.m.,ktorej sa taktiež hovorí Roštún.Haviareň je 80 metrov hlboká a 114 metrov dlhá rozsadlinovo-korózna priepasť.Jej význam je hlavne z geologického a geomorfologického hľadiska.Nachádza sa tu sintrová výzdoba.V blízkosti priepasti prechádza červená turistická značka-Štefániková magistrála…
Jaskyňa PP2 sa nachádza v Malých Karpatoch pri obci Plavecké Podhradie v svahu pod zrúcaninou Plaveckého hradu.Patrý medzi najkrajšie jaskyne,bohužial verejnosti neprístupné z dúvodu zachovania podzemnej krásy a z…
Vrch Pohanská sa nachádza nad obcou Plavecké Podhradie.Je to vrch s mohutným hradiskom a Plaveckým hradom.Je to významné historické miesto s archeologickýmim náleziskom-keltským opevneným sídliskom a náleziskom sí…
Vrch Klokoč nájdeme na hrebeni Malých Karpát neďaleko Vápennej 752 m n.m.Je to trávnatý vrch s pozoruhodným pohľadom na okolité vrchy a celú južnú časť Pezinských Karpát.Na vrchole stojí drevený kríž do ktorého je možnosť si zatĺcť klinec.
Sobota Ráno jsme odjeli autobusem z Blavy do Smolenice. Tam už byl čas na brzký oběd (stejně to mělo být nadlouho poslední jídlo) do bufáče. Dali jsme výtečný guláš a vyrazili. Cesta pohodlně a pozvolna stoupala příjemným lesem, pročež jsme udržovali docela slušné tempo. Zanedlouho Petr prohlásil: „Eště se můžem vrátit.“ To jsme neudělali. Zanedlouho se sklon cesty radikálně změnil – to jsme začali šplhat …
Plavecký Mikuláš je obcou na Záhorí ležiacou v dvoch dolinách pod názvom Mokrá a Suchá, na toku potoka Starý potok. Obec sa po prvýkrát spomína v roku 1224 v darovacej listine kráľa Žigmunda, ktorý vtedy daroval plavecké panstvo za zásluku v boji proti Turkom Stiborovi zo Stiboríc. Sakrálnou pamiatkou priamo v centre obce na malom námestíčku je kostol sv. Floriána z roku 1718. …
Obec Plavecký Mikuláš na Záhorí má dva kostoly, je to kostol sv. Floriána a farský kostol sv. Mikuláša. Farský kostol sv. Mikuláša je postavený v lesíku na  neveľkom kopci Dubníček. Je to dominantné miesto nad obcou, vežu kostola je vidno z diaľky. Kostol  je zasvätený sv. Mikulášovi, patrónovi obce. Postavený je v slohu renesančnej sakrálnej architektúry s obranným charakterom…
Národná prírodná rezervácia Kršlenica bola vyhlásená v roku 1984.Rozloha rezervácie je 117 ha.Nachádza sa v blízkosti Plaveckého Mikuláša pri zelenej turistickej značke.Je to vápencová plošina a strmé úbočia so šk…
V dňoch 16. až 17. augusta 2019 sa opäť konala Sahara, podujatie, kde sa stretli majitelia vojenských historických vozidiel a kluby vojenskej historie. Išlo už o 17. ročník akcie, ktorá pripomína minulosť so spomi…
Další trasa vedoucí Malými Karpaty. Vydat se můžete z kempu v obci Kuchyňa.  Po zelené od centra obce směrem na Čermák (značka vede po pevné cestě) na Čermáku jsou odpočívadla a pramen Modranská baba(voda je pitná…
Obec Plavecký Peter leží na úpätí Malých Karpát na severovýchode Záhorskej nížiny v nadmorskej výška 226 metrov. Obec sa po prvykrát spomína v roku 1394, vtedy od kráľa Žigmunda Plavecké panstvo získal Stibor zo S…
Pri našom putovaní po okolí Trnavy sme sa vydali k hradu Červený Kameň, ktorý leží pri obci Častá. Milo nás prekvapilo veľké parkovisko, ale hlavne veľký trávnatý priestor pred hradbami hradu. Pár skupiniek ľudí,…
Trasa vedoucí od hradu Červený kámen přes chatu Fúgelka, zpět přes Zochovu chatu směre na Veĺkou Homoli(rozledna), odsud po žluté se napojit na Štefánikovu magistrálu a po modré do obce Pernek. Od červeného Kamene sejdete po žluté značce dolů do Obce Píla, nad kterou se tyčí hrad Červený Kámen. Prudkým stoupáním pokračute po žluté, na nejbližším rozcestníku můžete odbočit a…
Zámek - původně středověký hrad, zmíněný roku 1256. Do konce 14.století patřil hrabatům ze Sv. Jura, pak Stiborovi ze Stiboric, v poslední době Pálffyům. Ze Starého hradu se zachovala jen část obvodových zdí venko…
Přes děsná vedra jsme museli kvůli vyřízení jisté úřední záležitostí dolů na jih. Je samozřejmě výhodné spojit tuto povinnost s poznávací zábavou. Už nějakou dobu mám v úmyslu prozkoumat mnou dosud neprobádané zat…
Modra - mesto leží na južných svahoch Malých Karpát. - prvé stopy osídlenia okolia Modry siahajú do 3. tisícročia pred n.l. Trvalé osídlenie z 9. storočia potvrdzujú zachovalé valy Hradiska na Zámčisku v Modre Harmónii. - prvé písomné zmienky pochádzajú z 12. a 13, storočia - roku 1361 boli Modrej udelené privilégiá poddaného kráľovského mesta, r.1569 získala Modrá ďalšie…
Bratislava je hlavním městem Slovenské republiky. Tato metropole na jihozápadě země, přesněji na západním Slovensku, se rozkládá na obou březích řeky Dunaje, druhé největší evropské řeky, na úpatí…
Lednice
Soutěž 2 body
Zámek Lednice je národní kulturní památkou a byl také zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek stojí na pravém břehu řeky Dyje, uprostřed romantické KRAJINY. Zámek se nachází na B…