Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Středočeský kraj

Středočeský kraj je největším krajem v Česku. Najdete zde oblasti Český kras nebo biosférickou rezervaci UNESCO Křivoklátsko, památky a hrady KarlštejnKokořínČeský ŠternberkKonopištěKřivoklát či historické centrum Kutné Hory, které zapsané na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Chcete-li navštívit nejsušší a nejteplejší místo v ČR, zavítejte do okolí Mělníka.

TIP:

Okresy: Benešov / Beroun / Kladno / Kolín / Kutná Hora / Mělník / Mladá Boleslav / Nymburk / Příbram / Rakovník

Turistické oblasti:   Středočeská pahorkatina  /  Polabí  /  Kutnohorsko  /  Kladensko Rakovnicko  /  Kraj blanických rytířů

Trasy  (372)

Vesnička Oleška

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní

Zamrzlý rybník v údolí v Olešce
Zamrzlý rybník v údolí v Olešce  •  Fotografie (7)  • Foto: Magdalena2

Vesnice Oleška je neoddělitelně spjatá s naší rodinou. Maminky dědeček zde učil na základní škole. Maminka vzpomíná na to, jak sem jezdila na prázdniny. Kdo si ale toto údolí pamatuje lépe, je maminky sestřenice Hana a Barbora. Jsou o něco starší než ona a tak zde prožily více zážitků. Obě dvě se rozhodly, že zde chtějí strávit zbytek života - důchod, a tak si zde postavily domek.

Hanu a Barboru mám velice ráda, a tak je pro mě radost je navštěvovat. Rozhodla jsem se tedy sem zajet, abych zjistila, jak se obě mají a také při té příležitosti vyrazila na výlet. Než jsme sem s rodinou vyrazili, byli jsme upozorněni na to, že není lehké se sem dostat. Silnice v lese se moc neudržuje. Naštěstí jsme dorazili bez jakékoli újmy. Proběhlo dlouhé vítání a povídání s celou rodinou, která maminky sestřenice obklopuje.

Rybník a les

Druhý den jsme u snídaně hned pokračovali povídáním o tom, jak se mají všichni rodinní příbuzní a co je nového. Většinu času jsme se také u jídla bavili o vaření a dalších oblíbených aktivitách, které máme společné.

Odpoledne jsme všichni vyrazili na procházku. Bylo nutné se na to pořádně připravit - obléct si to nejteplejší, co vlastníme a nezapomenout na nepromokavé teplé boty. Já jsem vzala foťák, tety psy a vyrazili jsme. Bohužel bylo opravdu velmi nasněženo - no posuďte sami ve Fotogalerii, a tak jsme museli zvolit cestu, která vede většinu času po silnici.

I tak jsme měli co dělat, abychom se udrželi na nohách. Celou dobu hustě chumelilo, a tak se mi velice špatně fotilo - a to mě moc mrzí. Pokusila jsem se ale co nejlépe zachytit atmosféru, která nás provázela při tomto výletu. Byli jsme se podívat také na školu, ve které učil dědeček mojí maminky. Viděli jsme místa, kde si se sestřenicemi hrála.

Svah a dovádějící pes

Asi po dvou hodinách jsme dorazili zpět do vytopeného domu - myslím, že za to byli všichni rádi. Já opravdu ano. A co tak mohlo následovat? Další vynikající jídlo a láhev bílého vína.

Tento rodinný víkend se nám velice vydařil. Už teď se nemůžu dočkat, až opadne sníh a já se do tohoto nádherného údolí vrátím.

Podívat se po okolí vecničky Olešky.

Bydleli jsme v domku sestřenic mé maminky.

Nejvíce se mi líbila rodiná atmosféra, která celý víkend doprovázela.

Myslím, že není třeba nic dalšího dodávat.

Poslední aktualizace: 26.2.2013
Autor: Magdalena2

Oleška

Příspěvky z okolí Vesnička Oleška

Výlet do Olešky
Jedeme do obce Oleška. Do té jediné v České republice. Jinou obec, městečko, město se stejným názvem u nás nenajdete. Podle jednoho z dochovaných pramenů dostala obec jméno podle olší, kterých tu bylo vzhledem k v…
První zmínka o Olešce je z roku 1315, kdy se původně jednalo o malou pasteveckou vísku. Uprostřed obce stojí gotický Kostel Všech svatých, pocházející ze 14. století. V 18. století na pozemcích patřících obci Ol…
    Tak jsem se ráno probudil a slyším dva tenké hlásky:  „Pojď ven, přece nebudeme tvrdnout doma!“  A sakra, povídám si, že by játra? Ale kdeže, to moje p…
Obec Bulánka se nachází asi dva kilometry jihozápadně od Kouřimi. Obec Bulánka vznikla na konci osmnáctého století na knížecích pozemcích, kde před tím stávala hájovna a dílem na pozemcích obecních náležejících …
Jedeme do obce Malotice autem odkudkoliv nebo autobusem. Z Prahy jezdí pražská integrovaná Doprava ze stanice metra Háje. Malotice se nacházejí u státní silnice z Prahy do Kutné Hory. Vlakem se do Malotic dojet ne…
Gotickorenesanční kapli sv. Vojtěcha najdeme v Kostelci nad Černými lesy. Nachází se u zdejšího zámku, s kterým je spojená krytým můstkem s třemi arkádami. Byla postavena na místě původní svatyně a je nejstarší městskou památkou. Má čtvercový půdorys a trojboký presbytář, z něhož vedou schody na věž. Z hlavního oltáře se dochoval pouze cenný dřevěný reliéf Kladení do hrobu…
Kouřim - skanzen
Vznik Muzea lidových staveb v Kouřimi, pobočky regionálního muzea v Kolíně, je spojen s Počátky výstavby vodárenské nádrže na Želivce. Budoucí vodní plocha přehrady měla zatopit některé zajímavé památky lidové a…
Jedeme do skanzenu - Muzea lidových staveb v Kouřimi. Přímo ke skanzenu se dá dojet autem, před skanzenem je parkoviště. Nebo můžeme jet autobusem či vlakem do Kouřimi a pak kousek pěšky, cestou se projdeme hezkým…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo autobusem pražské integrované dopravy, který vyjíždí ze stanice metra Háje. Tedy zjednodušeně - z Hájů do lesů. :) I když tentokrát necháme lesy trochu str…
Renesanční zámek se nachází v Kostelci nad Černými lesy na Kolínsku ve Středočeském kraji. Jádrem rozsáhlého zámeckého areálu je čtyřkřídlý dvoupatrový objekt uzavírající nádvoří, v nárožích doplněný o polygonální věže, obklopený příkopem a valem. Krytá chodba spojuje zámek s goticko-renesanční zámeckou kaplí sv. Vojtěcha z let 1568 ? 1569 s původním hodnotným zařízením.…
Rok se s rokem sešel a 28. května 2016 jsme se opět vydali na Tradiční keramický den v Kostelci nad Černými lesy, tentokrát již na 28. ročník. Autem sem dojedeme odkudkoliv, z Prahy jezdí v tento den posílená auto…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy autem či autobusem pražské integrované Dopravy č. 381 nebo č. 387 ze stanice metra Háje. Jedeme na posvícení v Kostelci nad Černými lesy, které se …
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem (odkukoliv) nebo z Prahy autobusem PID (tj. pražská integrovaná doprava) číslo 381 nebo číslo 387 ze stanice metra Depo Hostivař (trasa A). Tato autobusová Doprava bude v …
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy autobusem číslo 381 a 387 od stanice metra Háje. Takže kdo cestuje z Prahy autobusem, jede vlastně z Hájů do lesů.  Nicméně krásné lesy nejsou nyní…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo autobusem z Prahy od stanice metra Háje linkou číslo 381 nebo 387. Z autobusu vystoupíme na náměstí Smiřických. Jedeme na Tradiční keramický den - na jeho 26. ročník. Keramický den a trhy se zde konají každým rokem poslední sobotu v květnu. 26. ročník se konal poslední májový den - v sobotu 31. května 2014. Keramické…
Chci vás pozvat na výlet na Černokostelecké keramické trhy, které se konají v sobotu 29. května 2010 v Kostelci nad Černými lesy a mají zde opravdu dlouholetou tradici. Konají se už hodnou řádku let vždy poslední …
Muzeum hrnčířství s galerií v Kostelci nad Černými lesy se nachází na náměstí Smiřických v renesančním panském domě, který v roce 1613 daroval Albrecht Smiřický obci. Svého času zde měl sídlo městský úřad, nyní se zde nachází muzeum se stálou expozicí keramiky (nejen) a s galerií, kde se pořádají výstavy obrazů, fotografií, keramiky... Každý měsíc je zde jiná výstava. V muzeu…
Kostel sv. Jana Křtitele byl vystavěn v roce 1600 původně jako kostel hřbitovní, neboť tehdy Kostelec patřil farou až do Konojed a hřbitovem na Aldašín. Kostel byl zbudován na místě kostela dřevěného, patrně v jed…
Kostelec nad Černými Lesy leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. Město se rozkládá v zalesněné oblasti zvané Černý Les. Jihozápadním směrem od města je vybudováno několik rybníků. Tyto vodní ploch…
Konojedy se nacházejí 5 km jihovýchodně od Kostelce nad Černými lesy. Rozkládají se podél silnice, která vede do Stříbrné Skalice. Je zajímavé, že tato obec - ač není velká - má dosti různou nadmořskou výšku. Na s…
Čtvrť Poustka je městskou částí Kostelce nad Černými lesy. Pochází z 18. století a je památkově chráněnou zónou. Nachází se jak v blízkosti centra Kostelce nad Černými lesy, tak v blízkosti krásné přírody s nádher…
Kostel sv. Václava se nachází v malebné obci Konojedy. Je nepřehlédnutelnou dominantou obce i okolní krásné krajiny. Původní Kostel sv. Václava - už v r. 1352 - byl dřevěný. Dnešní podobu kostel získal za panování…
Kouřim je město okresu Kolín ležící v Českobrodské tabuli nad ranou Kouřimkou, která zde vzniká soutokem Vavřince a Střebovky a z níž se později - u Plaňan - postupným soutokem s Bečvárkou a Blinkou stává Výrovka vlévající se do Šembery a společně s ní o kousek dál - u Kostomlátek - do Labe. Město Kouřim bylo založeno kon.13.stol. Přemyslem Otakarem II. pod Starou Kouřimí,…
Jedeme autem na výlet do malebného městečka Kouřim. V Kouřimi je opravdu nádherně. Už dříve jsme zde byli ve Skanzenu lidových staveb, tentokrát jsme si jeli prohlédnout přímo starobylé městečko s jeho vzácnými pa…
Ze Zásmuk do Peček podél Výrovky Je desátého března, poslední z několika slibovaných slunečných dnů. Ty předešlé jsem ke své malé radosti víceméně proležel. Chřipka, průdušky. Na rozcvičení jsem si naplánoval ces…
Obec Jevany, ze všech stran obklopená lesy a s krásným Jevanským rybníkem, se nachází 5 km od Kostelce nad Černými lesy. Za první republiky byly Jevany jedním z nejoblíbenějších letovisek v okolí Prahy s řadou h…
Barokní zámek stojí na západní straně náměstí v městečku Zásmuky na Kolínsku ve Středočeském kraji. Zámek je dvoupatrový trojkřídlý objekt, který doplňuje štíhlá hranolová věž v severovýchodním koutě nádvoří, čt…
Městečko Sázava se proslavilo především díky proslulému místnímu Klášteru, který je jedním z nejstarších středisek vzdělanosti u nás. Klášter byl založen v roce 1039. V 18. a 19. století byl přestavěn na zámek, …
Český Šternberk
Soutěž 3 body
Hrad Český Šternberk stojí na úzkém skalnatém kopci nad řekou Sázavou. Hrad se nachází ve Středočeském kraji a je druhou nejnavštěvovanější památkou na Benešovsku. Hrad je otevřen od června do října denně mimo pon…