Užijte si rodinnou atmosféru ve vinařství u Křížů

Tipy na výlet Vinařská turistika

Stará vinařská obec Viničné Šumice leží východně nedaleko od Brna a nemusíte být zrovna zasvěceným vinařským odborníkem, aby vám její poloha napověděla, že se jedná o jednu z nejsevernějších vinařských lokalit na Moravě s nadmořskou výškou 300 m. n. m.. Viničné Šumice patří do velkopavlovické vinařské podoblasti, což už prozrazuje, jaká vína zde můžete očekávat… Originální a samozřejmě kvalitní!

Vinařská tradice této obce zasahuje do roku 1350 a ještě před padesáti lety měl ve Viničných Šumicích téměř každý dům svůj vlastní vinohrádek, který sloužil jako zdroj přírodního všeléku pro vlastní potřebu. Postupnou industrializací a změnou životního stylu nových generací byly šumické vinohrady postupně opouštěny a tato tendence trvá dodnes. U vinařského řemesla zůstali opravdoví srdcaři a nadšenci, mezi které jistě patří i vinařství u Křížů.

Vinařství u Křížů nabízí návštěvníkům nejen vydařená vína, ale také přátelskou rodinnou atmosféru. Rodina Petra Kříže v současné době společně obhospodařuje 1,5 hektaru vinic. Víno z těchto vinic má typický charakter pro severní okrajovou oblast, jež vyniká svou podtrženou tvrdostí, což symbolizuje vynaloženou námahu a tvrdou práci rodiny Křížů na vinicích v kamenitých svazích. Vinařství u Křížů se od roku 2009 řadí mezi certifikovaná vinařská zařízení, která musí splňovat vysoké nároky na kvalitu vína a proces jeho zpracování.

A na jaká vína se ve vinařství můžete těšit? Vinařství nabízí jak bílé, tak i červené odrůdy, burčák a bezkonkurenční Svatomartinské víno, které nepochybně stojí za to ochutnat. Pokud se vydáte do vinařství u Křížů, doporučuje se objednat se na ochutnávku předem.

Více o vinařství naleznete na webových stránkách www.vinokriz.cz a více o moravských a českých vínech na www.vinazmoravy.cz.

Poslední aktualizace: 8.7.2013
Užijte si rodinnou atmosféru ve vinařství u Křížů na mapě

Příspěvky z okolí Užijte si rodinnou atmosféru ve vinařství u Křížů

Kovalovice
Kovalovice jsou středně velkou obcí s 590 obyvateli a najdeme ji pod…
Nacházíme se pravděpodobně na nejsevernějším místě Velkopavlovické vinařské podoblasti, a dost možná i celé Moravy, kde vyrábějí a n…
V obci Kovalovice je od roku 2007 otevřen od června do září veřejně…
Přírodní koupací biotop byl vybudován v roce 2007.…
Rozcestník Vítovice obec leží na červené turistické značce, která vychází…
Vítovice jsou malou příjemnou obcí v podhůří Drahanské vrchoviny. Je to…
Zřícenina hradu Vildenberk leží u modré turistické značky nad obcí Pozořice. Do dnešní doby se zachovaly pouze terénní náznaky -…
Turistický rozcestník se nachází v blízkosti zříceniny hradu Vildenberku, který stál ve 14.století v lesích Drahanské vrchoviny nad…
Vítovické údolí je romantické údolí nad obcí Vítovice nedaleko Rousínova.…
Pomník je věnovaný dvěma rakouských bateriím těžkého dělostřelectva, které v závěru bitvy u Slavkova 2.prosince 1805 z těchto míst…
Rozcestí Vítovické údolí
Rozcestí ve Vítovickém údolí leží na křižovatce červené a zelené.  Přišli jsme sem po červené z Rousínova (5,5 km) přes Vítovice (2…
Stará Pošta je historický areál postavený v roce 1785 na trase…
Kůň provází člověka již tisíce let. A jako jeho věrný společník…
Jako výchozí bod vánoční vycházky jsme si zvolili Pozořice nedaleko Brna,…
Na rozcestí Žalmanův kámen se můžete dostat po modré turistické značce z…
Před pozořickou farou stojí od roku 1908 socha Panny Marie (do té doby stávala před domem č. 11) na novogotickém pískovcovém…
Rousínov je malé jihomoravské město rozkládající se pod jihovýchodními vrcholky Drahanské vrchoviny, jihozápadním směrem od města…
Na jižním okraji Přírodního parku Říčky, v údolí Hostěnického potoka, na…
Koupaliště se nachází v místní části Rousínovec. V zadním traktu …
Malá moravská vesnička Olšany je známá především z televizních pořadů „Fa…