EURO 2024 v Německu Travel blog Německo Ubytování Německo  Mapa Bavorska

Bavorsko se nachází na jihu Německa a je jeho největší zemí. Stejně jako bílá klobása a pivo, patří k Bavorsku i živé tradice. Objevovat zde můžete více než 100 000 architektonických památek, 1 200 muzeí a sbírek ... > více o Bavorsku

Dovolená v Německu:   Města a destinace   Hrady a zámky   Aktivní dovolená
Příspěvky z Bavorska od zkušených turistů a cestovatelů
Tipy na výlet (99)    Turistické cíle (434)    Trasy (9)    Cestopisy (34)

Schneeberg - nejvyšší vrch Smrčin

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody

Schneeberg
Schneeberg  •  Fotografie (13)  • Foto: karlosik

Schneeberg je nejvyšší hora pohoří Smrčiny /1053 mnm, Wikipedie uvádí 1051 mnm/ na německé straně v Bavorsku.

Dostaneme se tam po silnici z města Weissenstadt.My vyrazili z Aše a je to cca 35 km.po silnici.Na vrchol Schneebergu lze vyjet na horsk=ém kole nebo vyjít pěšky po strmé silnici,kterou vybudovala americká armáda v době kdy používalavrch jako své vysílací a odposlechové středisko v době studené války.

Na vrcholu jsou též opuštěné budovy bývalých vojenských kasáren a vysílací věže U.S. Army,které jsou nepřístupné.

první ukazatel byl pod vrcholem

Několik kilometrů pod Schneebergem je také pramen řeky Ohře /Egerquelle/.Na dalších místech Seebergu jsou ještě prameny řeky Saale a Weisse Main /Bílý Mohan/

Na vrcholu Schneebergu je na skále dževěná vyhlídka odkud je nádherný pohled do okolního kraje a na protější druhou nejvyšší horu Smrčin /Fichtelgebirge/ nazvanou Ochsenkopf na které je také vyhlídková věž a lze tam vyjet lanovkou neb jde o známé lyžařské středisko.

Po cestě nahoru do kopce jsme se v srpnu najedli malin a ostružin a na vrcholu i borůvek,kterých tu roste obrovské množství.Pod vrcholem kopce je také pramen s pitnou vodou.Jinak jsme pojedli ovoce z vlastních zásob.Poblíž je několik městeček,kde se lze také občerstvit.

Líbil se nám nádherný výhled do kraje - nezapomenout dalekohled.

pramen
pramen  •  Foto: karlosik

Vstupy žádné nejsou. Parkovat lze na úpatí kopce na dvou odstavných místech a asi 1 km od parkoviště u pramene řeky Ohře.

V letních měsících pozor na hady /zmije/ kteří se rádi vyhřívají na kamenech a trávě mezi borůvčím na vrcholu v okolí vyhlídky.

Poslední aktualizace: 26.8.2010
Autor: karlosik

Weißenstadter Forst-Süd

Příspěvky z okolí Schneeberg - nejvyšší vrch Smrčin

Pramen řeky Ohře / Egerquelle
Pramen naší třetí nejdelší řeky Ohře /300km/ -německy Eger se nachází v Bavorsku na severozápadním úbočí hory Schneeberg.Prameniště je v kruhové míse jež je složena ze dvanácti žulových kamenů,které pochází z něko…
Jedeme k hoře Schneeberg, nejvyššímu vrcholu pohoří Fichtelgebirge(Smrčiny) 1053 m.n.m. Hora leží mezi městy Bischofsgrun a Weissenstadt a je přístupná ze silnice E48, kde se na mnoha místech nachází parkoviště, s…
Bischofsgrün ve Smrčinách (in Fichtelgebirge) leží uprostřed Vysokých Smrčin na úpatí obou nejvyšších vyvýšenin na severu Bavorska - Ochsenkopf (1024 m) a Schneeberg (1053 m) v nadmořské vý…
Jedeme do pohoří Fichtelgebirge(Smrčiny), ležící v severovýchodním Bavorsku. Přesněji do města Weissenstadt, které je pro dosažení našeho cíle nejvhodnějším výchozím bodem. Dostaneme se do něj z Chebu, přes Schirn…
Kopec Waldstein /Großer Waldstein/ v jižní části Smrčin v Bavorsku. Kopec je nedaleko města Weissenstadt a lze tam dojet po asi 35 km.z Aše nebo Chebu Vyrazili jsme na skalnatý kopec Waldstein .Krásné a nenáročné …
Rotes Schloss / Červený Hrádek / je zřícenina starého obranného hradu na kopci Waldstein nedaleko města Weissenstadt. Součástí hradu byla i pozdně románská kaple z níž zbyla pouze čelní zeď. V okolí jsou turisti…
Fichtelgebirge - Smrčiny jsou členitá pahorkatina rozkládající se v severovýchodní části Bavorska a v západních Čechách na CHEBsku. Na rozloze čítající 1020 km² byl vyhlášen Přírodní park Smrčiny (Naturpark F…
Webkamery (jsou na Stránce 4!) zabírají lanovku na Ochsenkopf - dolní stanici, sjezdovku a horní stanici v pohoří Fichtelgebirge (Smrčiny). Ty se nacházejí na naší západní hranici za Chebem. http://www.seilba…
Malé skalní městečko Luisenburg se nachází asi 35 km od českých hranic, nedaleko města Wunsiedel v oblasti Fichtelberg. Na malém území je množství skalních útvarů, vyhlídek, jezírek a odpočinkových míst. Místo b…
Epprechtstein je Velký kopec poblíž obce Kirchenlamitz v Bavorsku asi 30 km.od Českých hranic směrem od Selbu /u Aše/na Gefrees. Jde o technickou památku z oblasti lámání kamene. Jsou zde tři různě dlouhé okruhy k…
Hrad Epprechstein se nachází poblíž vsi Kirchenlamitz ve Francích v Bavorsku První zmíňky o hradu jsou již z roku 1248. Z hradu,kde je vystavěna vyhlídková plošina je krásný výhled do všech světových stran.Podl…
Čtyři kilometry východně od centra Bayeruthu se nechází barokní park z 18. století. V tomto krásném parku je možno vidět letohrádky bayereuthských markrabat. Je zde rokokový Starý zámek s…
Žulový skalní útvar známý již od roku 1393 pod názvem Haberstein,což je převzato ze staroněmeckého slova Ziegenbock -tedy Kozlí skála. Skála se nachází asi 5 kilomentrů od města Wunsiedel v Bavorsku. Asi 1,5 km.od…
Idea Dschungelparadies je motýlí farmou, zaměřenou na chov středoamerických motýlů ve stylizované kostarické džungli. K vidění je kromě motýlů také leguán, housenky, opičky, myši, je zde malá naučná místnost pro d…
Fichtelgebirge (Smrčiny) je oblast v severovýchodním Bavorsku nedaleko českých hranic a je tu řada turistických cílů. My se dnes podíváme na dvě rozhledny v této oblasti.   Německé příhraničí je dnes docela přístupné i z České republiky a to nejen gumokolně (autem) ale i veřejnou dopravou v podobě vlaků, kde lze i dobře případně přepravovat bycikly. Z Chebu jezdí vlak společnos…
Malé, asi dvacetitisícové město Marktredwitz leží dvacet kilometrů od českých hranic, na silnici z Chebu na Bayreuth. Známé je již od 12.století, v letech 1340-1816 bylo součástí Chebska. V roce 1816 bylo připojen…
Hlavní město oblasti Horní Franky ( Oberfranken ) má asi 72000 obyvatel.Leží v kotlině na řece Roter Main. Město festivalů oper Richarda Wagnera, který zde žïl a zemřel. Město bylo založeno…
Při cestě ze Selbu /asi 10 km.od Aše v Bavorsku/ na samotu Häusellohe narazíte na bývalý granitový kamenolom. Lom je dnes již zatopen,ale v jeho bezprostřední blízkosti je možno prohlédnout si dobovou techniku:bru…
Nejzápadnější místem je malý kousek půdy u nebo vÚjezdském potoce na německo-české hranici,kterou v těchto místech tvoří právě potok.Do něj se z pravé strany vlévá slabounký potůček.Zde je vztyčennejzápadnější če…
Hohenberg an der Eger je malé Městečko s dlouhou historií a hraden Hohenberg Burg. Hrad má šestiúhelníkový půdorys se třemi oválnými a dvěma čtvercovými věžemi.Na nádvoří stojí knížecí d…
Aš
Aš leží v nejzápadnějším výběžku České republiky, severozápadně od města Františkovy Lázně. V těsné blízkosti města prochází státní hranice s Německem. Město je obklopeno malebnými lesy. …
Rozhledna na Háji /Hainberg/ u Aše
Významnou dominantou aše je 34 metrů vysoká rozhledna na kopci Háj.Patří mezi tzv. Bismarckovy rozhledny,kterých je po světě přes 200. Na stavbu rozhledby byl v roce 1874 zřízen občanským spolkem stavební fond rozmnožovaný sbírkami mezi občany.Až v roce 1902 dosáhl takové výše,která umožnila začít se stavbou.5.září 1902 byl položen základní kámen a během roku 1903 tato stavba…
Rozhledna Na Vrchu Háj je nejmohutnější a nejzápadnější vyhlídková stavba u nás.Je 34 metrů Vysoká. Návrh, který zpracoval známý drážďanský architekt Wilhelm Kreis získal v roce 1901 na umělecké výstavě v Drážďa…
  Náš původní plán navštívit rozhlednu na Háji u Aše změnila slečna v informačním centru města. Rozhledna je v současné době v rekonstrukci a tak jsme hledali náhradu. Rozhodli jsme se pro nedalekou obec Podhradí…
Hrad Seeberg, neboli Ostroh, se nachází na Chebsku v Karlovarském kraji. Návštěvníci si mohou hrad prohlédnout každý den od poloviny března do poloviny listopadu. V současnosti hrad návšt…
Za přívětivého počasí se vám naskytnou z rozhledny úžasné výhledy a uvidíte: Průhledem mezi stromy krásnou Kapli u Waldsassenu. Vrchol Schneebergu s vysílačem a vyhlídkou, kde na úpatí pramení řeka Ohře. Mohutn…
Bismarckova rozhledna
Bismarckova rozhledna /věž/se nachází na kopci zvaném Zelená hora. Je na trase Cheb-Schirding,kde odbočíme ze silnice na Horní Hraničnou.Tato rozhledna je jednou ze tří dalších tzv.Bismarckových věží na území Čech. Další dvě jsou v Aši na vrchu Háj a v Mikulášovicích.Rozhledny byly stavěny na počest říšského kancléře Otto von Bismarcka .Tato chebská byla…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát,bych Vás rád pozval na hrad Seeberg.Nabízím několik způsobů přesunu:Pěšky-4 km z Hazlova od žst.            Na kole 4,5 km z Hazlova od žst.           Autobusem-z Che…