Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Sázava,Vltava,Šumava,Rakousko

Tipy na výlet Romantika Putování (více dnů) Za kulturou Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Ubytování v penzionu Česká Koruna
Ubytování v penzionu Česká Koruna  •  Fotografie (18)  • Foto: aaavikiy

Lipnice nad Sázavou - Český Krumlov - Vltava - Šumava Antýgl - Rakousko Bad Schallerbach

Lipnice 1 noc, Český Krumlov 3 noci, Šumava Antýgl 1 noc, Rakousko 1 noc.

Kola s sebou, stan a hlavně plavky.Předem zamluvit v Českém Krumlově loď přes infocentrum u nádraží - nejlevnější.

Ubytování v penzionu Česká Koruna

V Lipnici nad Sázavou je krásný hrad - zřícenina a muzeum Jaroslava Haška.Ubytováni jsme si zajistili v penzionu U České koruny, kde se dá pořídit turistická známka 229 Lipnice. Penzion je zde vybaven stylově. Měli jsme štěstí, byl volný apartmán Jaroslava Haška, pěkně vybavený starým dřevěným nábytkem, sekretářem, starým gramofonem a knihami tohoto spisovatele. Restaurace je nekuřácká s příjemnou obsluhou a stylovým interiérem z doby dobrého vojáka Švejka. Nejvíce mne zaujali kachlová kamna a obraz císaře pána. V Lipnici lze absolvovat procházky, je to krásná a čistá obec. Lidé v hostinci jsou oblečeni ve starých uniformách a doufám, že zbraně byly nefunkční. Byl jsem v Lipnici podruhé a vždy jsem potkal vojáky císaře pána. Hrad i muzeum stojí za zhlédnutí. Pěkná romantická procházka je po okolí, kde jsou tři zatopené kamenolomy. Jsou malé a velmi pěkné, místní sochař v každém lomu vytesal útvar oko,ucho a ústa. Celá procházka je v poklidu na hodinu a půl. Pokud by se vám zadařilo přijet dříve než nám, je v obci pěkný hřbitov a rekreační zeřízení Úřadu vlády :-D. Druhý den jsme vyjeli na kola. Lipnice je na velkém kopci, ale nebojte se, na kole tam vede pěkná cesta z druhé strany. Ráno jsme sjeli bez šlápnuti dolů na křižovatku a tam se vydali rovně, směrem na Ledeč nad Sázavou. Po cestě bylo jedno stoupání na asfaltové silnici, z které jsme sjeli do kempu Stvořidla, kde lze zakopuit dvě turistické známky 997 Stvořidla a 595 Foglarova Sluneční zátoka. Sjezd do kempu je po zpevněné silnici, cestou jsme potkávali hloučky cyklistů tlačící kolo vzhůru. To byla špatná indicie. Dole je výborně vybavený kemp, včetně prodejny potravin a můžete zde využít čas k odpočinku, občerstvení a pořízení krásnych fotografií Sázavy. V místě je jediný most, po kterém se dostanete k železniční stanici, ketrá je pár metrů od břehu a můžete se tak nechat z údolí vyvézt vlakem. My jsme se vydali s kolem za železniční stanici a lesem vytlačili kolo po pěšině. V polovině ti zdatnější mohu už do sedel. K silnici jsme se dostali za 10 minut a opět jsme se vezli dolů směrem do Světlé nad Sázavou. Cesta vede pěknou krajinou,ale po frekventovanější komunikaci. Ze Světlé nad Sázavou, kde lze pořídit turistickou známku 782, se vydáte směrem k Lipnici. U obce Radostovice jsme sjeli z hlavni silnice a jeli k Lipnici z lepší strany. Cesta vede převážně lesem, ve kterém se dá krásně odpočinout. Jsou zde dvě velmi krátká převýšení, při kterých jsme opustili sedlo. Druhý den jsme se rozjeli do Českého Krumlova. Toto pohádkové město je velmi pěkné jak v noci, tak přes den. Určitě se tam ještě mnohokrát vrátíme. Zde se nebudu rozepisovat viz foto. Za Českým Krumlovem je vodácký kemp, kde lze zakoupit turistickou známku 116 Český Krumlov UNESCO. Vyřízení zapůjčení lodě trvalo cca 15 minut. Za kempem jsou hned dva jezy, ten druhý z vlastní zkušennosti doporučuji nesjíždět. Pokud si zapůjčíte gumák, nemusíte mít strach na žádném jezu. Nejvíce diváků budete mít pod zámkem, zde je jez dlouhý a je potřeba mít rychlost. Po cestě je několik zastávek a lákadel pro vodáky. Tempo zvolte podle odjezdu autobusu z České Koruny. Vrácení lodě je velmi rychlé. Pokud budete mít hlad, vyzbrojte se trpělivostí. V kempu je jeden velký bufet, ale hladových vodáků hodně. Za poplatek 20,- Kč je zde sprcha. Na tomto místě lze pořídit turistickou známku Zlatá Koruna 117. S velkou rezervou jsme dojeli na Antygl včas. Za světla jsme rozdělali stan, a uvařili na ohni večeři. Z tohoto místa je krásná pěší procházka k Turnerově chatě podél řeky Vydry. Zákaz jízdy na kole. Na chatě i v kempu prodávají turistické známky 98 Antýgl a 502 Turnerova chata. Cyklovýlet jsme absolvovali opravdu celodenní, s přestávkami na krásých místech. Z Antýglu jsme tlačili kolo cca 30 minut zákazem. Tento zákaz směle porušovalo několik cyklistů, hlavně v protisměru. Procházka je to pěkná směrem na Horskou Kvildu. Po cca 30 minutách šlápnete do pedálu. Na Horské Kvildě lze zakoupit turistickou známku 59. Odtud jsme šlapali Na Churáňov, kde můžete navštívit skvělé lanové centrum. V obchodě jsme zakoupili turistickou známku a občerstvili se. Nebojete se, že pojedete dolů. Sjeli jsme to až do Zadova a odtud lanovkou spolu s kolem nahoru opět do Churáňova. Je to krásný sjezd a nahoru jedete lanovkou. Z Churáňova do Nové Hutě pro turistickou známku 1236 Nové Hutě Král Šumavy sjedete do penzionu pod Novou Huť. Zde jsme se dobře najedli a napili. Odtud jsme vyjeli směrem na Svinnou Ladu. Vede tam krásná asfaltová cyklostezka, kde potkáte také bruslaře .-D. Doporučuji zde sesednout z kola a vydat se po lávkách na Chalupskou slať. Ze Svinné Lady, přes Kvildu, Filipovi huť a Modravu dojedete opět na Antýgl. Ráno hurá do Rakouska rychle se ubytovat a honem do vody, sauny a atrakce. Přeji příjemný zážitek.

Památky, kultura i sport a hlavně romantika. Hrad Lipnice nad Sázavou a muzeum, cyklovýlet kolem Sázavy, Český Krumlov divadlo, památky. Celodenní vodácký zážitek z Č.Krumlova do Zlaté Koruny. Camping na Šumavě na Antýglu a celodenní cyklotrasa po Šumavě a završení v Rakouském aquaparku - masáže sauny.

Lipnice v restauraci Česká koruna, Český Krumlov všude možně, ale nejčastěji ve mlýně pod zámkem hned u šlajsny.

Vše bylo nezapomenutelné, počasí překrásné. Člověk se těší ještě než vyrazí. Jediná negativita byla, že to bylo krátké, ale dá se to kdykoliv zopakovat. Protože jsme neviděli vše, co jsme chtěli a v Českém Krumlově jsme byli už po třetí, stále se tam rádi vracíme.

Jeden ze tří zatopených lomů

Lipnice cca 1.800,- / Č.Krumlov - tady je to individuální, záleží kolik míst navštívíte a jak se kdo rozjede. Vstupné na pamatky a atrakce ( projížďka vorem, návštěva grafitových dolů, návštěva Pivovaru, zámek atd.) Nejvíce zde utratíte za jídlo a dárky. Ubytování lze najít dostupné jak cenově, tak hlavně s neplaceným parkováním. Celkem 5.000,-Kč, v tom jsou samozřejmě dárky pro celou rodinu. U zapůjčení lodě záleží na počtu osob. Včetně vybavení do 500,- Kč a v ceně je i Doprava zpět na místo. Antýgl na Šumavě poplatek kempu a otépka dřeva a zpoplatněné sprchování 300,- Kč. Rakousko - dálniční známka, ubytování v apartmánu 350 euro na noc včetně všech vstupů, saun a polopenzí. Zde jsme jeli na blind, tak jsme museli využít drahý apartmán, proto doporučuji předem rezervovat. Na druhou stranu apartmán s terasou a s výhledem do parku.... Kompletně vybyven, doporučuji vyzkoušet a užít si tak posledních pár dnů dovolené naplno. Dovolená nás vyšla cca 20.000 Kč. Ale dá se i za polovinu. V Č.Krumlově je cestou k dolu ubytovna u tenis hotelu, kde je ubytování kolem 200,-Kč na osobu,ale už koukáte na paneláky a nejste v té historii.