Příbram

Příbram leží na řece Litavce pod Brdskou vrchovinou. Příbram má přibližně 35 tis. obyvatel. Příbram je proslulá jako historické hornické město, což připomíná Hornické muzeum.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Rožmitál pod Třemšínem / Město Sedlčany Ubytování Příbram
Turistické cíle / Mapa Příbrami Plešivec / Padrťské rybníky Ski areál Monínec

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Toulava

Rozhledna Drahoušek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody

Fotografie (12)  • Foto: garfula

Rozhledna Drahoušek v Osečanech kousek od Sedlčan.

Autem se dá vyjet na parkoviště cca 300m od rozhledny.

Rozhledna a krásný výhled.Na rozhlednu vede 167 schodů a vyhlídková plošina je ve výšce 32 m.Byla otevřena na jaře v roce 2004.

Obědvali jsme v restauraci Na Růžku v Osečanech.Výběr byl asi ze 6 jídel za příznivé ceny.Jídlo bylo dobré.

Výhled z rozhledny.Protože bylo jasno,bylo vidět daleko.Na Ochozu rozhledny jsou popisky,kterým směrem je co vidět.

Vstup na rozhlednu stojí 15,-Kč dospělé a 10,-Kč děti.

Rozhledna má schody i podlahu na vyhlídkové plošině děrovanou,takže výstup dopuručuji jen silným povahám,kterým to nevadí .

Foto: garfula

V pokladně se dá koupit turistická známka nebo magnetka a pohledy.

Poslední aktualizace: 16.6.2010
Autor: garfula

Osečany

Příspěvky z okolí Rozhledna Drahoušek

Na Drahouška
Naše společná cesta začíná v Sedlčanech, odkud míříme na Osečany. Zde se držíme neustále na hlavní silnici a za rybníkem Loužek odbočíme Doprava na úzkou silnici vedoucí podél lesa. Mineme odbočku v levo a následu…
Drahoušek – rozhledna u Osečan (PB)
Pěkná betonová věž (nejde o typizovanou telekomunikační věž) s kovovým schodištěm a vyhlídkovou plošinou ve výšce 32 m. Stejný typ věže stojí i na Sokolím vrchu u Dobrné. Přístup po červené značce z Osečan cesta je označena i samostatnými šipkami nejen z Osečan, ale i z Prosenic. Auto lze zaparkovat 400 m od rozhledny na lesním parkovišti na N 49°41.993 E 014°27.689. Odtud…
Trochu oklikou se vracíme z našeho výletu do Dolních Počernic. Milujeme Rozhledny, poslední zastávku plánujeme u Rozhledny s poetickým názvem Drahoušek. Je po dešti, viditelnost špatná, rozhledna zavřená, ale ani jedno nám nevadí. Chceme ji vidět. Dokonce jsme se zde stavěli ještě jednou letos v červnu - také jsme věděli, že se nahoru nedostaneme, ale počasí bylo výrazně lepší.…
Rozhledna Drahoušek se svými 47 m se tyčí nedaleko obce Osečany ve Středočeském kraji. Její stavba začala v roce 2003, o rok později byla slavnostně otevřena veřejnosti. K rozhledně Vás z obce nasměruje ukazatel, vede k ní asfaltová silnice, která končí parkovištěm. Z parkoviště je to k rozhledně pěšky ještě zhr…
Tábořiště - kemp nabízí možnost přespání ve vlastních stanech, popřípadě v 8 m vysokém Tee-Pee s vnitřním ohništěm. V tábořišti se můžete bezmezně zabavit například na netradiční lezecké stěně,trampolíně, lukostřelbou, projížďkou na koních a v neposlední řaďe poseďět v domácí atmosféře u ohně v Tee-Pee a to samozřejmě s občerstvením. V areálu tábořiště je také hřiště pro míčové hry i jiné aktivity. Po domluvě je možno…
Obec 7 km jihozápadně od Neveklova u Benešova. Sídlo rytířů Křečovických z Křečovic, zakladatelé kostela v 1.pol. 14. století, po bitvě na Bílé hoře náleží k panství Tloskovskému; (1669-Čelibský ze Soutic a na S…
Raně barokní zámek Radíč.
Při toulání po Sedlčansku čekají turistu mnohá překvapení. Jedním z nich byla směrová tabule před křižovatkou u Chlumu na silnici 119. Ta ukazovala k severu směr obec Radíč a v hlavě…
Krásný den na konci léta, zářijové sluníčko a zajímavá přírodní památka. Nic dalšího již nebylo třeba, abych vyrazil opět na toulky naším venkovem. Většinu trasy jsem šlapal hezkou přírodou, lesy byly jako dřív, p…
Obec se nachází asi 4 km na východ od centra Sedlčan. Protéká jí potok Mastník, který se zhruba po 20 km vlévá do Vltavy. První písemná zmínka je z r. 1290. Osada vznikla v blízkosti povrchových zlatých a stříbrných dolů. Ve 13. století zde byla …
Místní a katastrální obec Kňovice, skládající se ze tří osad - Kńovic, Kňoviček a Úsuší, naleznete na Sedlčansku, v malebné krajině středního Povltaví. Krajina, která je nedaleko Hlavního města Prahy, si dosud z…
Klášter, který patří ženskému řádu trapistek, patří k nemnoha Klášterů vybudovaným na území ČR po roce 2000 (dost možná je jediný). Jeho architektura přesto odkazuje na románský styl, ke kterému se trapistky odvol…
Využil jsem krásného počasí doznívajícího babího léta a vyrazil s báglem prošlapat tento malebný kout kraje kolem městečka Sedlčany. Mým hlavním cílem bylo ale shlédnutí zámku v Třebnicích, rodiště slavného vojevů…
Pátek 7. června 2018 V noci jsme měli pootevřené dveře, takže bylo příjemně a fajn jsme spali. K ránu jsme je zavřeli, aby nás nebudil probouzející se les a hlavně dřevaři, kteří už ve čtvrtek večer začali kácet les napadaný kůrovcem. Zaslechli jsme je v půl šesté, ale moc nás to nerušilo. Vstávali jsme až před osmou. Je teplo, lehce zataženo. Po snídani popojíždíme na pa…
Trasu ze Sedlčan jsem absolvoval již vícekrát, proto jsem se tak jako vždy, rozhodl pro změnu. Hlavní cíl tentokrát ležel netypicky uprostřed výšlapu, byla to tajuplná svatyně z dávných dob ukrytá ve Stříbrném les…
Sedlčany leží ve Středních Čechách, východním směrem od města Příbram. Město se rozkládá pod vrcholky kopců Středočeské pahorkatiny. Město Sedlčany jsou známé zdejší továrnou na výrobu hudebních nástrojů. Nejen výrobou hudebních nástrojů jsou Sedlčany známé. Nedaleko města je motokrosařský areál, kde se pořádají proslulé závody. Město najdeme na levém břehu říčky Mastník. V…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě a okolí. Dále máte možnost zajistit si ubytování čí stravování. V rámci centra si můžete zakoupit vstupenky na akce. Nabízí velké množství bezplatných i placených propagačních materiál…
Krásný slunný den přímo lákal k vandrování. Na Pačískách jsem ještě nebyl, takže důvod hodný návštěvy. Trochu jsem hledal, ale nakonec jsem na vrcholu kopce, kde je vyznačen i triangulační bod, nalezl příkopy a zb…
Výšlap na přelomu podzimu a zimy, se vším, co k tomuto období patří. Zima, bláto, inverze a mlha. I přesto šlo o sice fyzicky náročný, ale krásný výšlap zapomenutým krajem. Cestou jsem opakovaně narazil na staré t…
Potulování krásnou krajinou plnou obdivuhodných zajímavostí. Zrána sněhová vánice, odpoledne pak sluníčko. Tak nějak vypadalo počasí při sobotním toulání. Přesto jsem toho viděl tolik, že se mi to ani všechno do p…
RETROAUTOMUZEUM bylo otevřeno 18.dubna 2015 v obci Strnadice, která se nachází 17km od města Benešov. Je zde téměř stovka automobilů z let 1948 - 1989 a patří mezi jedno z největších soukromých automobilových muze…
Když jsme se rozhodli vyrazit na Sedlčansko za rozhlednami, hned mi bylo jasné, že si tuto naučnou stezku musíme projít. Zaujala mne množstvím vyhlídek na přehradu Slapy, když jsme vloni na jaře jeli na Moravu a zastavili se v Kamýku nad Vltavou. Tak teď to konečně vyšlo. Naučná stezka vede národní přírodní rezervací Drbákov – Albertovy skály, prý nejkrásnějším místem středního…
Obec Vojkov se nachází v okrese Benešov, kraj Středočeský. Ke dni 28.8.2006 zde žilo 499 obyvatel.Vojkov založil v neznámé době (snad ve 12. či 13. stol.) vladyka Vojek, jehož potomci psali s…
Národní přírodní rezervace Drbákov – Albertovy skály byla třešničkou na dortu při našem pobytu na Sedlčansku. Začátek dne byl více než slibný. Pohled z okna hotelu na modrou oblohu bez…
Neveklov leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od města Benešov. Městečko najdeme v oblasti Středočeské pahorkatiny. V okolí města je založeno několik rybníků. Východním směrem od města je za obcí Tisem…
První rozhodnutí o stavbě Slapské přehrady pochází již z roku 1933, ale stavba byla odložena. V roce 1949 byla stavba znovu schválena, došlo k vypracování nového projektu. Koncem roku 1951 se začala budovat hráz v…
Zámek Vrchotovy Janovice se nachází na Benešovsku ve Středočeském kraji. Zámek obklopuje unikátní rozlehlý park v anglickém stylu s rostlinami dovezenými mimo jiné až z východní Asie. Návštěvníci si mohou prohlé…
Nalézá se v malebné krajině v údolí přehradní nádrže Slapy, mezi Sedlčany a Dobříší, v okrese Příbram. V Cholíně se nalézá jeden ze tří silničních mostů přez vodní dílo Slapy. Cholín je…
Dlouho si Vltava od Českých Budějovic až do Prahy razila cestu skrz střed českého království přes tvrdou žulu i přes zlatonosnou horninu jílovského pásma zanechávajíc za sebou hluboké,…
Konopiště
Soutěž 2 body
Zámek Konopiště je navštěvovanější památkou na Benešovsku ve Středočeském kraji. Při návštěvě zámku si turisté mohou vybrat ze tří prohlídkových okruhů. Na zámku jsou k vidění reprezentační a hostinské místnosti s…