Strakonice

Strakonice leží na soutoku řek Otavy a Volyňky v jižní části Středočeské pahorkatiny. Strakonice mají přibližně 23 tis. obyvatel. Nejznámější dominantou je Strakonický hrad. Město je známé především jako výrobce motocyklů. Strakonice proslavila divadelní hra Strakonický dudák, kterou napsal J.K. Tyl. Každoročně se ve městě pořádá dudácký festival. >> více o městu Strakonice

Tipy na výlety / Trasy Hoštice / Helfenburg Ubytování Strakonice
Turistické cíle  Zámek Blatná  Chaty a chalupy
Mapa Strakonice Zámek Lnáře Jeskyně u Malenic

Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou I. etapa

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody Na kole

Trasa výletu
Trasa výletu  •  Fotografie (21)  • Foto: vildt

I. etapa putování Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou.

Počkáme na ostatní

Ladislav Stehlík velký obdivovatel a milovník jihočeské KRAJINY a jeho tří knihy Zemí zamyšlenou nás zaujaly natolik, že jsme se rozhodli podniknout etapové putování po jeho stopách. A tak 28. března se vydalo 20 turistů na první etapu putování Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou. Trasa vedla z Bělčic směrem na Újezdec, kolem rybníku Luh do Záhrobí, Vratečín zpět doBělčic. Ze železniční stanice Bělčice jsme se vydali přes náměstí směrem k jeho rodnému domku a pak dále po zelené turistické značce směrem na Újezdec. Opustili jsme zelenou TZ a vydali se po silnici k obci. Před Újezdcem nás polní cesta vedla vpravo kolem rybníku LUH směrem na Záhrobí. Vlevo i vpravo nás překvapilo na poli mnoho svazků vzrostlých rostlin, o kterých jsme se zatím nedozvěděli nic. Podle fotek možná někdo pozná o co jde. Rádi bychom se to dozvěděli. V Záhrobí jsme pátrali po stavbě, která připadala jako škola, ale později jsme se dozvěděli, že je to bývalý zámeček z 13. století, opraven ovšem do současné doby. U rozcestníku nad Záhrobím jsme se vydali Doprava po červené turistické značce směrem na Slavětín. Přibližně po 1 km pak odbočka Doprava k hájovně Vratečín. Když jsme k hájovně dorazili dostalo se nám pohledu na vyhořelé stavení. Později nám bělčičtí sdělili, že hájovna vyhořela za zvláštních okolností. Počasí k nám bylo přívětivé a tak celá první etapa proběhla v pohodě a dobré náladě. Na bělčickém náměstí jsme se dohodli, že druhou etapu půjdeme 30.května pod brdskými lesy. Trasa první etapy nebyla dlouhá jen 12 km. Ostatně Ladislav Stehlík také nechodil dlouhé trasy. Tuto krásnou vycházku mohu doporučit všem, včetně rodičů s dětmi. Teď když čtete tyto řádky, máme za sebou již pátou etapu. Okolnosti mne zabrzdily, ale hodlám to napravit. Za TK Blamiš Vladimír Vildt.

Jdeme po trasách, kterými putoval spisovatel a malíř Ladislav Stehlík, krásnou krajinou Jižních Čech a v první etapě kolem jeho rodiště a to Bělčic.

Vycházka byla pohodlně na jeden den. Najedli jsme se z vlastních zásob a po příjezdu vlakem do Blatné v hospodě u Datla.

Celá trasa byla moc hezká, jen ta vyhořelá hájovna ve Vratečíně trochu narušila celkový dojem.

Pro všechny, kteří budou tuto hezkou trasu absolvovat doporučujeme svačinu a pití sebou, protože hospoda na náměstí v Bělčicích nebývá pravidelně otevřená.

Poslední aktualizace: 9.10.2015
Autor: vildt

Bělčice

Příspěvky z okolí Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou I. etapa

Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou IV.etapa
Jdeme krásnou krajinou kolem Bělčic a Blatné tak, jak chodil Ladislav Stehlík.   Po stopách Ladislava Stehlíka Zemí zamyšlenou IV. Etapa.   Na sobotu 29. 8. 2015 jsme se dohodli, že vyrazíme na trasu…
Předvánoční Bělčická Krásný prosincový den a to sobota 18. 12. 2010. Počasí kalamitní s intenzivním sněžením a proto o předvánoční vycházce jsme rozhodli na poslední chvíli. Sluneční den a krásný třpytivý sníh, t…
Obec Bělčice leží asi 8 km severně od Blatné v okrese Strakonice ve výšce 562 m n. m. při železniční trati z Blatné do Březnice. Historie Bělčic zasahuje až do 13. století. Ve století 15. byla o…
Keltská čtyřúhelníková svatyně na návrší s pěkným rozhledem u obce Záhrobí západně od Bělčic na Blatensku. Ze svatyně se plně dochoval západní val s příkopem (severojižní směr) v délce 85 m a částečně val jižní,…
Sobota 9. 5. 2020 Když začínáme naši autosezonu, jsme zvyklí, že je chladno a spíme pod peřinou. Tentokrát však bylo teplo a s tím jsem včera nepočítala. Tenký spacák jsem měla řádně schovaný. Až konečně k ránu se…
                      Zadními vrátky za kůzlátky Tak toto putování si vymyslela naše kamarádka Hanka, která vždy připraví něco zajímavého mimo celostátní kalendář turistických akcí. A i v tomto případě jsme se ne…
Zřícenina hradu Křikava stojí na prudkém zalesněném ostrohu nad Velkým Černívským rybníkem naproti vsi Černívsko na Strakonicku v Jihočeském kraji. Hrad obdélného půdorysu uzavírala na všech stran…
Víska Paštiky leží asi 2 km severovýchodně od Městečka Blatná v rybniční kotlině při říčce Lomnici v okrese Strakonice v nadmořské výšce 480 m. Na návrší nad obcí byl vystavěn v letech 1747 - 175…
Březnice (zámek)
Soutěž 2 body
Renesanční zámek Březnice je hlavní dominantou stejnojmenného města, nacházejícího se na Příbramsku ve Středočeském kraji. Zámek si částečně uchoval gotické opevnění. Zámecké fasády zdobí renesanční s…
Kostel sv. Františka a Ignáce na náměstí v Březnici je raně barokní. Postavil jej v letech 1642-50 Carlo Lurago, a to včetně přilehlé Jezuitské koleje. Jednolodní stavba má boční kaple s emporami v patře a odsazený, trojboce zakončený presbytář. Nad vchodem do…
Březnice je v Jižních Čechách jižním směrem od města Příbram. Město se rozkládá na obou březích říčky Vlčavy. Březnice je obklopena značným množstvím chovných rybníků. Nedaleko od Městečka, západn…
Renesanční zámek spojený s romantickou láskou Ferdinanda Tyrolského a Filipíny.Zámek je veřejnosti přístupný od dubna do řijna, ale lze dohodnout prohlídku skupiny na základě rezervace i mimo toto období. Má nádhernou zahradu a v jeho okolí je možné obdivovat kale a kosteli od Santiniho, díky rekatolizační činnosti Přibíka Jeníška, který se zapsal do české historie svou účastí…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na výlet na zámek Březnice.Dostanete se sem vlake a pak od nádraží pěšky po směrovkách. Zámek Březnice,byl původně gotickou tvrzí,založenou ve 13.stol,pozdějí,tedy ve století 15. , se přestavovalo a přistavovalo a vznikl z toho hrad a ve století 16,se opět dostavovalo a rozšiřovalo,bouralo a výsledkem byl krásný zámek.Na…
Kamenný silniční most přes říčku Vlčavu (Skalici) se nachází mezi historickým jádrem města Březnice a zámeckým areálem. Celková délka mostu činí 34,4 metru a šířka 8,5 metru. Most je kamenný, tříobloukový, na vý…
Jedeme do Blatné, podívat se na vodní zámek a při té příležitosti si zajdeme nakoupit něco k snědku z darů naší země resp. našich rybníků.   Blatná leží 95 km jižně od Prahy a přibližně…
Lnáře (zámek)
Soutěž 2 body
Malebný zámecký areál je klenotem městečka Lnáře na Strakonicku v Jihočeském kraji. Renesanční Starý zámek je patrový a dvoupatrový objekt na půdorysu lichoběžníku. Na průčelí s věžovitou…
Za krásnou krajinou severní části blatenska, prohlídku zříceniny hradu Křikava, údolí závišínského potoka.                    Zemí zamyšlenou 2012   Turistický pochod Zemí zamyšlenou v sobotu 7. 7. 2012, který j…
Město Blatná je v Jižních Čechách, severním směrem od města Strakonice. Město bylo postaveno na březích říčky Lomnice. Blatné je nazývána městem růží. Růže v době mezi světovými válkami pěstoval na plantážích u města…
Třemšínská bouda byla postavena v polovině 19. století, původně zřejmě jako kaple, později upravená jako útulna a byl jí vestavěn komín. V roce 2007 byla opravena Lesy České republiky,…
Vážení kamarádi, příznivci turistiky na Turistice, protože jaro se někde zatoulalo do jiných krajů napíšu Vám ještě jeden retro výlet. Jak už jsem v minulém retro výletě popisoval s partou kamarádu jsme vyráželi n…
Tento vrchol, spolu s několika dalšími, tvoří základní členitost Brdské vrchoviny. Cestou na vrchol budete procházet nádhernými, velmi starými smíšenými lesy, v nichž se, při vaší tichosti, můžete setkat i s černý…
Filmy, zvláště historické nevznikají pouze ve filmových ateliérech, ale jejich tvůrci jsou nuceni se svými štáby vybírat exteriéry pro co nejpřesnější naplnění svých tvůrčích představ. A jedním z filmařského pohledu vděčných lokalit je blatenský romantický vodní zámek s rybníkem a k němu přiléhajícím anglickým parkem. Poprvé se zde filmovalo v roce 1919, kdy Přermysl Pražský zde točil exteriérové záběry pro svůj černob…
Rožmitál po Třemšínem leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od města Příbram. Město se rozkládá u východního okraje Brd a jak název napovídá pod vrcholkem kopce Třemšín ( 827 m.n.m.). Městečko leží v údol…
Blatná (zámek)
Soutěž 2 body
Vodní zámek Blatná se nachází na Strakonicku v Jihočeském kraji. Nejstarší částí Blatné je částečně dochovaná románská kaple z doby kolem roku 1220. Zámecké interiéry jsou vybaveny cenným…
Naše společná cesta začíná na dálnici D5 Exitu 73 (od Prahy, od Rozvadova 76). Odtud zamíříme na Nepomuk, po projetí obce Losiná odbočíme na Šťáhlavy a následující křžovatku projedeme rovně a další křžovatku odboč…
Rozsáhlý zámek se nachází ve městě Rožmitál pod Třemšínem na Příbramsku ve Středočeském kraji. Zámek je trojkřídlá budova. Z původního hradu se dochovala hranolová věž se vstupní bránou, která má na třech straná…
Určitě, až je uvidíte, prohlásíte či budete souhlasit s těmi, co je už navštívili, že jde o jedny z nejkrásnějších rybníků Brd. Najdete je severozápadně od Rožmitálu pod Třemšínem. Pocházejí z 18. stolet…
Orlík (zámek)
Zámek Orlík se tyčí na skále nad Orlickým jezerem. Zámek se nachází na Písecku v Jihočeském kraji. Na zámku je téměř 150 místností včetně chodeb a přilehlých prostorů. Desetina z nich je upravena …
Přehrada Orlík je dalším ze stupňů Vltavské kaskády na území jižních Čech. Její hráz přehradila tok řeky Vltavy u Solenice v okrese Příbram. Převážná část přehradní nádrže se nachází na území jižních Čech. Své j…