Přerov

Přerov je město ležící na řece Bečvě a má přibližně 45 tis. obyvatel. První písemná zmínka o Přerovu pochází z roku 1141. Historie Přerova je spjata s působením jednoty bratrské a šlechtickými rody Pernštejnů a Žerotínů.

Tip:
Tipy na výlety Přerov (44) Hrad Helfštýn Ubytování Přerov
Turistické cíle (539) Zbrašovské jeskyně  Lázně Teplice nad Bečvou
Pěší trasy (33)  Cyklotrasy (9) Koupaliště Výkleky  Mapa Přerova
Střední Morava - Haná
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Střední Morava - Haná

nejen školní výlety na Helštýn

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Putování (více dnů) Za kulturou Za sportem Do přírody Na kole

Fotografie (2)

Dostupnost Helfštýna je jednoduchá: vlakem se dá dojet do nedalekého Lipníka nd Bečvou, autobusem přímo do Týna nad Bečvou a pak pěšky do kopce po červené turistické značce až k hradu. Pod hradem také vede cyklostezka Bečva a místní okolí nabízí spoustu možností cyklistických i pěších tras.

Školní výlet na největší Moravský hrad Helfštýn nabízí jedinečnou kombinaci kultury a sportovního zážitku!

Hrad Helštýn je znám svou kovářskou tradicí, četnými hradbami, pověstí o Zelené paní, krásným výhledem i dřevěnou věží. Nabízí prohlídky pro školní skupiny po celou sezónu. (www.helfstyn.cz). Tento výlet doporučujeme spojit s návštěvou Outdoor centra Helfštýn, kde letos otevírají první lanové bludiště v České republice! Mimo vysokého a nízkého lanového parku nabízejí i jiné aktivity, aby se mohly vyřádit děti všech věkových kategorií. Více informací naleznete na www.vylety-naplno.cz.

Ubytování a restaurace jsou dostupné v Týně nad Bečvou, např. v Penzionu po hradem (www.horestyn.cz)

Nejlepší je výhled z dřevěné věže hradu a výstava kovářského umění, pro sportovce pak Vysoké lanové bludiště v Outdoor centru helfstyn.

Všechny potřebné informace o školních výletech najdete na webových stránkách www.vylety-naplno.cz, o hradě na www.helfstyn.cz a o Outdoor centru na www. outdoor-helfstyn.cz.

Poslední aktualizace: 4.3.2013

Týn nad Bečvou

Příspěvky z okolí nejen školní výlety na Helštýn

Nikdy nedobytý Helfštýn, svátek kovářů Hefaiston 2017 a skalní plotny pod hradem.
Tento článek jsem psal někdy o prázdninách roku 2017. Přesněji řešeno poslední den měsíce srpna tohoto roku. Kdo ví kdy bude zase příležitost se na takovou krásnou a populární akci jít podívat….       Metalový svá…
Dnes vás zvu jako aktivní účastníky, či pouze přihlížející na velmi atraktivní víkend na hradě Helfštýn. Koná se zde již 12. ročník Author Šela Marathonu a to 7.5.2011.Od pátku do neděle tanto víkend je připraven speciální program pro celé rodiny. V sobotu se pojede hlavní závod horských či trekových kol v různých kategoriích.   Traay závodu provedou účastníky nádhernou…
Zřícenina se nachází na skalnatém kopci nad Týnem nad Bečvou. Až k hradu je možné dojet autem, ale lépe uděláte, když se z Týna vydáte na Helfštýn pěš…
Čím je pro Čechy Rabí, tím je pro Moravany a Slezany zřícenina hradu Helfštýna, rozkládající se na ploše 187 x 152 m, čímž se řadí k ruinám na tomto území nejrozsáhlejším. Vypíná se na vrcholu strmého zalesněného …
Z Lipníku nad Bečvou jsme se busem přemístili na náves Týna, vesničky obdařené taktéž přídomkem řeky, nad níž se vypínal zalesněný kopec korunovaný na temeni zříceninou jednoho z našich nejrozsáhlejších hradů. Ano…
Navštívili jsme město Lipník nad Bečvou, které zaujme svým pohádkovým historickým centrem a nedaleký hrad Helfštýn. Nad Velkým parkovištěm s…
Nad obcí Týn nad Bečvou v přerovském okrese se tyčí gotický hrad ze 14. století, hrad Helfštýn. My se na místo dopravili autem, které necháváme na zpoplatněném parkovišti vzdáleném asi 300m …
 I přes nepříznivou předpovědˇpočasí vyrážíme ráno sedmým vlakem s přestupem v Otrokovicích a Přerově.O půl 9. již vystupujeme ve městě Lipník nad Bečvou,procházíme s…
Helfštýn
Hrad Helfštýn leží na úpatí Moravské brány. Nachází se nedaleko města Lipníku nad Bečvou v Olomouckém kraji. Helfštýn lze navštívit v březnu a listopadu o víkendech a od dubna do října…
Brzy ráno vyrážíme vlakem ze Zlína střed, směr Otrokovice, kde přestupujeme na rychlík do Lipníku nad Bečvou, zde opět přestoupime po hodině čekání na autobus do Týna nad Bečvou. V Týně vystupujeme na zastáv…
Outdoor centrum Helfštýn se nachází nad údolím Moravské brány ve stínu hradu Helfštýn. Je ideálním místem pro Rodinné výlety, školní akce, aktivní odpočinek, zábavu a nevšední zážitky. Letos jako první v České republice nabízí "Lanové bludiště" Zveme vás do Outdoor centra Helfštýn, které se nachází ihned u parkoviště hradu Helfštýn nedaleko Lipníku nad Bečvou. V korunách…
Nejstarší zmínku o vesnici v análech najdeme z roku 1447, kdy byla ve vlastnictví pánů Helfštýna. Dnes samostatnou obcí, v níž žije okolo 830 obyvatel. Nejvýznamnější sakrální památkou Týna nad Bečvou je kostelík Jména Panny Marie, jehož výstavba byla ukončena roku 1733. Druhou nejstarší památkou obce je socha sv.Jana Nepomuckého datovaná rokem 1778, která byla z původního…
Taky máte rádi romantickou zimní krajinu, zasněžené lesy a mráz štípající do tváře? A že máte již dost vánočního povalování? Tak si tedy naplánujte zimní výšlap na hrad Helfštýn! Hrad najdete nedaleko Lipníka nad Bečvou. Odtud také můžete vyrazit na pěší pochod. Ten letošní oficíální se uskuteční 8.1.2011 a hrad bude při této příležitposti mimořádně otevřen veřejnosti.…
Pojeďte na závěr turistické sezony se podívat Na hrad Helfštýn. Čeká vás romantika největšího hradního opevnění ve střední Evropě, trocha historie, nádherná příroda a v neposlední řadě naprosto úžasná hradní resta…
Začíná se blížit jaro a s tím i otevření hradů a zámků. Většinou jsme zvyklý navštěvovat hradní sídla od dubna. Ale jedna vyjímka však existuje - a to hrad Helfštýn, který začíná pravidelnou otevírací dobou v březnu o sobotách a nedělích. Největší hradní zřícenina u nás nabízí milovníkům památek, historie a romantiky neobyčejný zážitek umocněný kovářskými plastikami, které…
Jen dvě, byť dlouhodobé návštěvy v Týně nad Bečvou stačily Bedřichu Smetanovi, aby obec tomuto významnému hudebnímu skladateli v roce 2015 zřídila muzeum. To se nachází v centru obce v…
Až půjdete na výlet na hrad Helfštýn, zastavte se v malé obci Týn nad Bečvou, nacházející se 4 km od Lipníka nad Bečvou, právě pod hradem Helfštýnem na břehu řeky Bečvy. První písemná zmínka o obci je z r. 1447, kdy byla součástí Helfštýnského panství. I když je to malá obec, přesto má bohatou historii. Dnes se chci zmínit o tom, že v Týně v letech 1852 a 1854 pobýval s rodinou český…
Hrad Helfštýn v roce 2011 pořádá několik zajímavých kulturních akcí. Po světoznáme skupině Juthro Tull, která zde hrála záčátkem června, se 25.6. 11 uskuteční další zajímavá akce- Rockový Hlefštýn. Svůj letní výle…
Obec Týn nad Bečvou najdeme jihovýchodním směrem od města Lipník nad Bečvou, na západním úpatí vrcholku Krásnice ( 464 m.n.m.) a na levém břehu řeky Bečvy. Nad obcí je na úbočí Krásnice…
Od hradu Helfštýna jsem ku Gabrielce vyrazil po modré turistické trase. Za parkovištěm mne značka vtáhla do hvozdu, minula místní lanové centrum a pak se napojila na lesní silničku. Přibližně po deseti minutách chůze komunikaci opustila a modrá (která je prý dobrá) zbylých 600 metrů ke spodní asfaltce jménem Gabrielka doklesala jen málo vyšlapanou lesní pěšinou. Kupodivu i přes…
Jedná se o opuštěný lom o délce sto a celkové šíři 50 metrů, přitom je ale vlastní rovinaté dno mnohem užší. Je pozoruhodný tím, že se hlavní lomová činnost odehrávala jen na jeho jedné straně a po ukončení těžby tu zůstala trčet impozantní stěna, připomínající spíše přirozenou skálu. Ta je v přední části vysoká 15 m a v zadní části skála dosahuje nade dnem lomu výše okolo pěta…
Pokud máte jen trochu rádi historii a romantiku, ale již vás nebaví suché výklady průvodců, vyražte 16.7.2011 na hrad Helfštýn. Zde vás do doby života a jednoho z majitelů hradu Petra Voka vtáhne již 19. hradní bá…
   Pokud se vydáme z Lipníku nad Bečvou Na hrad Helfštýn po modré turistické značce, můžeme se poblíž menší obce Podhůra střetnout se dvěma turistickými  zajímavostmi. Tou první je komplex ohromného drobového lomu, který je vidět už z dálky - toto dílo lidských rukou se už od doby svého vzniku stačilo zahloubit do terénu obrovskou jámou a "obdařilo" zdejší krajinu vskutku nepřehlédnutelnou jizvou.  Druhou - (a mno…
Lipník nad Bečvou leží na Severní Moravě, východním směrem od Olomouce. Jak název města napovídá protéká jím řeka Bečva. Lipník se rozkládá pod jižními vrcholky kopců Oderských vrchů. Jihovýchodním směrem od města…
Jedná se bývalý tunel Ferdinandovy severní dráhy. Tunel je 250 m dlouhý a 6 m vysoký a byl vystavěný v letech 1845-1846 v obci Slavíč. Původně měla trať vést ve 12 m hlubokém zářezu, ale…
  Tož konečně je tady jaro a my téměř po dvou měsících s Jaňulou vyrážíme na další výlet. Tentokrát se našim cílem stalo místo rozložené u Bečvy v Moravské bráně na dohled majestátního hradu Helfštýna... ano, h…
Další návštěvu našeho oblíbeného hradu jsme plánovali dlouho, ale kvůli rekonstrukci hradního paláce ji odložili na dobu neurčitou. Vždyť já ještě vloni na jaře při cestě do Potštátského skalního města z dáli udiveně hleděl na rameno jeřábu, tyčící se tak nepatřičně nad tou kdysi nedobytnou hradní pevností a říkal si, že by nynější prohlídka asi nebyla tím pravým ořechovým. …
Původně renesanční zámek v Lipníku nad Bečvou obklopuje nádherný zámecký park, kde se nachází i zámecká zahrada na střeše bývalých hospodářských budov. Park byl založen v 17. století, nejdříve jako okrasná z…
Tvoří centrum městské památkové rezervace. Jeho zvláštností je, že nemá čtvercový nebo obdélníkový tvar, ale vytváří tvar L. Původně bylo čtvercové, ale dodatečně byla část zastavěna domovním blokem s radnicí. Dom…