Jílovský zámek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Na místě současného zámku stál již v roce 1370 vodní hrad, který byl v 16. st. přestavěn na renesanční zámek. Pod kamenným mostem, který vede ke dveřím zámku, ještě dnes můžete vidět pozůstatky po vodním kanále, který obepínal hrad. Od roku 1527 toto sídlo vlastnil Jindřich Bünau a jeho rodová linie, která zde byla až do roku 1628, v tomto roce byli nuceni opustit zemi, protože odmítli přijmout katolické náboženství. Z tohoto důvodu, celé své paství prodali rodině Thunu, kteří panství vlastnili až do roku 1945.

Doprava:

Do Jílového se nejlépe dostanete autobusem č. 445, který vyjíždí z autobusového nádraží, ale staví také přímo před vlakovým nádražím. Cena jízdenky je 19 Kč.

Foto: chantal

V současné době prochází zámek rekonstrukcí. Zatím je zpřístupněno první patro, přízemí zámku a renesanční sklepy. Ve sklepích můžete, shlédnout tři expozice, které se zabývají historií města a okolí - Působení rytířů z Bünau, Památné kameny Jílového a Poklady v zemi ukryté.

Určitě také stojí za návštěvu Zámecká zahrada, která proběhla v loňském roce kompletní rekonstrukcí. Můžete si posedět na lavičkách u rybníka a vaše děti se mohou vyřádit na dětském hřišti, kde se nacházejí různé prolézačky a houpačky.

Kousek od náměstí na nábřeží naleznete dobrou restauraci za přijatelné ceny.

Každoročně v Jílovém probíhají městské slavnosti, které by určitě neměli utéct vaší pozornosti. Dlouhá léta byli tématem dobové slavnosti a v současnosti se zabývají tématem Pirátů. V letních měsících pak můžete navštívit i místní koupaliště anebo vyrazit na rozhlednu Děčínský Sněžník (více info.zde).

Foto: chantal

Otevírací doba a prohlídky:

Prohlídky zámku probíhají od června do září.

Červen, září – soboty, neděle a svátky od 10:00 do 17:00

Autor: chantal

Příspěvky z okolí Jílovský zámek

Z Jílové do Děčína
Naplánovali jsme si trasu po zelené TZ z Jílové přes Děčínský Sněžník do Děčína. Využili jsme ještě možnost jízdy kozí dráhou z…
Renesanční zámek se nachází v Jílové na Děčínsku v Ústeckém kraji. Zámek…
Přechod části Českého středohoří z údolí Jílovského pot…
Nejzápadnější vrch Českosaského Švýcarska. Významná a jedinečná lokalita…
Téměř zapomenutý hraniční kámen z roku 1692 se nachází v lese nedaleko silnice z Jílového na Sněžník. Hrubě opracovaný pískovcový…
Za zámkem Thunů do Jílového u Děčína.               Byla jsem tu kdysi moc…
 cílem našeho výletu je rozhledna Sněžník u Děčína. Nabízí se několik…
Jihozápadně od města Jílové se rozprostírá fonolitový v…
Děčínský Sněžník
Zveme vás k výšlapu na vrchol jménem Děčínský Sněžník, na němž …
Těžbou fluoritu (kazivec) byla objevena přírodní jeskyně s částečnou výzd…
Děčínský Sněžník – impozantní dominanta Krušných hor, která odvěc…
Trasa ze stolové hory Děčínský Sněžník není nikterak náročná a zvládne ji opravdu každý. Terén je vesměs lesem až od Bělé je kus úse…
Tak začal prosinec a snad budu mít teď již více času abych dokončil putování po rozhlednách severních čech. Poslední zastavení bylo…
S kamarády se snažíme dělat něco pro zdraví a v posledních letech si i…
Máme malé děti 3 a 5 let,proto jsme zvolili možnost dojetí autem do obce…
Asi již 10. den jedeme z Plzně do Hřenska. Podhůří Krušných hor jsme opustili, nyní se již blížíme k cíli. Projíždíme Děčínskou vrch…
Rozhledna na Děčínském Sněžníku patří k těm nejkrásnějším u nás. Stojí v nadmořské výšce 723 metrů a na její vrchol vedou 153 schody. Z rozhledny i…
Rozhledna na naší největší Stolové hoře je jedním z velice častých turistických cílů. V polovině 19. století zde byla postavena…
Děčínský Sněžník se řadí mezi jednu z nejkrásnějších rozhleden u nás. Při vystoupání na vrchol rozhledny se vám naskytne pohled na…
Jedeme z Teplic přes Dubí lesem na Komáří hůrku,dále Fojtovice,Adolfov…