Cestování do Polska 2023 Cestovní pojištění Ubytování Polsko  Mapa Polska

Polsko je zemí s bohatou historií a na rozlohu šestou největší zemí Evropy. Hlavním městem je Varšava. Cílem turistů jsou nejčastěji historická města, hrady, zámky a muzea, např.: LodžKlodzkoKrakowWroclaw. Velkým turistickým lákadlem jsou polské hory. Mezi další turisticky zajímavá města patří: Hrad WawelZámek WindsorOsvětimKudowa Zdroj a Glucholazy

Oblíbené: SOLEO FAMILY RESORT        Tip: INVESTUJTE DO APARTMÁNU U MOŘE
Příspěvky z Polska od zkušených turistů a cestovatelů  (1 921)
Tipy na výlet (142)   Turistické cíle (1 633)   Trasy (38)   Cestopisy (61)   Fotogalerie (23)

Jarków - japonská zahrada (Ogród Japoński)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

V japonské zahradě
V japonské zahradě  •  Fotografie (69)  • Foto: dupis

Pokud budete trávit dovolenou na Náchodsku nebo pojedete na tržnici v lázních Kudowa-Zdrój, doporučuji navštívit nedalekou japonskou zahradu (Ogród Japoński) v obci Jarków. V Polsku jsou veřejnosti přístupné pouze dvě podobné zahrady, jedna zde a druhá v hlavním městě Dolnoslezského vojvodství (Województwa dolnośląskiego) ve Wrocławiu.

Zahrada je soukromá, v roce 1980 ji začal budovat pan Edward Majcher. Po náročných terénních úpravách a navezení kamenů vysázel několik stovek stromů, keřů a rostlin. V roce 2003 ji zpřístupnil veřejnosti. Zpočátku se zahrada dostávala do povědomí zahrádkářů a obdivovatelů japonské kultury pozvolna, dnes je známá a hojně navštěvovaná.

Totéž
Totéž  •  Foto: dupis

Japonská zahrada o rozloze 1.000 m2 je propletená množstvím cestiček z vyskládaných kamenů i šotolinových. Ty vás zavedou do zajímavých zákoutí s jezírky, vodopády, upravenými stromy, soškami a jinou drobnou architekturou.

Občerstvit se můžete v lázních Kudowa-Zdrój nebo v Náchodě.

Obdivovali jsme, kolik usilovné práce musel pan Edward Majcher vynaložit, aby tento malý ráj na zemi vybudoval. Jedinou malou výtkou může být absence laviček (v zahradě je pouze jedna), na kterých by návštěvníci mohli posedět a krásné prostředí si ještě více vychutnat.

Pagoda
Pagoda  •  Foto: dupis

K japonské zahradě se dostanete nejsnáze autem z Náchoda a zmíněných lázní Kudowa-Zdrój po silnici E67 směr Kłodzko. Před městysem Lewin Kłodzki nejde přehlédnout železniční viadukt, před kterým odbočíte vpravo do obce Jarków. Upozorní vás i tabule s nápisem Ogród Japoński. Vzdálenost od hraničního přechodu v Náchodě k vlastní zahradě je 10 km, od křižovatky v lázních Kudowa-Zdrój potom 6 km. Japonská zahrada se nachází na konci obce. Naproti vchodu do zahrady lze zaparkovat zdarma.

Zahrada je veřejnosti přístupná od května do konce září každý den od 10 do 18 hodin. Vstupné činí pro dospělého 8 zł, pro dítě 4 zł. Četl jsem, že se dá zaplatit i českými korunami. Kartou platit nelze. To jsou informace z roku 2017. Vstupné se časem může zvýšit.

Poslední aktualizace: 23.3.2018
Autor: dupis

Gmina Lewin Kłodzki

Příspěvky z okolí Jarków - japonská zahrada (Ogród Japoński)

Výlet - Ogród Japoński w Jarkowie
Naše cesta začala v Rychnově nad Kněžnou. Odtud jsme se vydali přes hraniční přechod v Olešnici v Orlických horách, přes Lewin Klodzki do obce Jarków. Zde pojedete přes železniční přejezd, za kterým odbočíte vprav…
Nedaleko za hranicemi s Polskem, asi tři kilometry od lázní Kudowa Zdroj se nachází soukromá japonská zahrada. Původně ji majitel vybudoval pro sebe, ale po čase ji zpřístupnil i veřejnosti…
Ogród Japoński w Jarkowie - Japonská záhrada v Jarkowe sa nachádza blízko českej hranice za mestom Náchod. Z mesta Kudowa Zdroj sa pokračuje do obce Jarkow, kde za železničným mostom sa odbočí vpravo a po úzkej ce…
Pojedete-li autem po silnici č. 8 z Náchoda do Kłodzka, u městečka Lewin Kłodzki vaši pozornost upoutá jeden z nejhezčích železničních viaduktů ve střední Evropě. Alespoň tak se o něm píše. Možná je to tím, že se …
Obec Česká Čermná se rozkládá východním směrem od města Náchod a v blízkosti hranice s Polskem. Od západního okraje obce se rozprostírá rozlehlý les, ve kterém jsou pozůstatky opevnění vybudované na obranu hrani…
LÁZEŃSKÉ MĚSTEČKO MÁ ASI 11 TISÍC OBYVATEL.MĚSTSKÉ PRÁVO OD ROKU 1945.POČÁTKY LÁZNÍ SAHAJÍ DO 17 STOLETÍ.V I.POLOVINĚ 20 STOLETÍ JEDNO Z NEUZNÁVANĚJŠÍCH LÁZNÍ V EVROPĚ-BYL TU I WINSTON CHURCHILL.STYLOVÉ LÉČEBNÉ DO…
Muzeum Studené války Kahan III. Tajné vysílací středisko z 80. let 20. století, které by umožňovalo funkci systému zahraničního spojení ve válečných podmínkách na profesionální úrovni. Měl jako jediný v ČSSR plnit…
U polských hranic nedaleko Náchoda najdete pevnost Dobrošov, budovanou od r. 1937 tehdejší čsl. vládou na obranu proti hitlerovskému Německu. Pevnost nebyla dokončena, přesto vás překvapí svou rozsáhlostí. Prohlíd…
Dobrošovská pevnost byla vybudována v letech 1936 - 1938 jako součást pohraničního opevnění ČSR. Přístupná jsou podzemní kasárna, dělostřelecký srub Zelený a velitelský srub Můstek. Pevnostní objekty jsou nejschůdněji dosažitelné autem z Náchoda, nebo České Čermné a dále pěšky z parkoviště. Pro zdatné je možnost pěšího výstupu z Náchoda Bělovse po NS Pevnost Dobrošov. Na…
Ahoj, pojedeme z Náchoda do Dobrošova, kde nás uvítají krásné Dobrošovské pevnosti. Nečekejte nic zvláštního jsou to obyčejné bunkry, které mě vážně ohromily   Tedy my jeli autem, ale věřím, že se tam dá dojet …
U obce Dobrošov u Náchoda se nachází jedna z našich nejzajímavějších národních památek. Jedná se o soustavu vojenského opevnění, které je pozůstatkem z doby druhé světové války. Představuje ojedinělý objekt celé s…
Dobrošov je malá vesnička nad Náchodem, připomínaná poprvé r.1415. Asi půl kilometru od vsi se nachází Jiráskova chata s rozhlednou (624m). První chata byla na Dobrošově postavena již roku 1895, brzy však přest…
Na jihovýchodním okraji lázeňského města Kudowa Zdrój si můžete projít naučnou stezku věnovanou obojživelníkům. Stezka je krátká, měří pouhých čtyři sta metrů. Vede podél potůčku, kolem mokřiny a malého rybníčku…
Při jedné ze svých návštěv lázeňského města Kudowa Zdrój jsem se prošel Slunečnou ulicí (Słoneczna) až k ředitelství Národního parku Stolové hory (Dyrekcja Parku Narodowego Gór Stołowych). Vedle něho se v přízem…
K Vaší navštěvě mohu jen doporučit náhorní planinu vrcholu Šibeník nad Novým Hrádkem v Orlických horách, jenž od roku 1995 hostí farmu čtyř větrných elektráren o celkové výšce 56 metrů. V současné době zde bohuže…
Na tento hezký celodenní výlet můžeme vyrazit vlakem z Náchoda do Nového města nad Metují. Z nádraží do centra se sice trochu projdeme, ale historické jádro města na skalnatém ostrohu nad řekou vás určitě okouzlí.…
Kudówa Zdrój je nejbližší město na polské straně za Náchodem. Kdo chce nakupovat v Polsku, tak jistě toto místo navštíví. Nakupovat lze na místním tržišti, které je hned na pravé straně při vjezdu do města. Je zde…
Československé opevnění budované v letech 1935 - 1938 je linie pevností, která měla sloužit k obraně státních hranic tehdejšího Československa proti útoku ze strany Německa a částečně také Maďarska. Do osudného ro…
Olešnice v Orlických horách je jedním z míst, kam se pravidelně a rádi vracíme. Nejen proto, že je tady od jara do podzimu klid a v zimě zázemí pro lyžování a že je Olešnice výchozím bodem p…
Orlické hory zdaleka nejsou jen hlavní hřeben od Vrchmezí po Zemskou bránu, jak bývají občas prezentovány. Krásná místa jsou k vidění i pod hřebenem. Jsou ale pochopitelně mnohem méně navště…
Jestli mě něco opravdu potěšilo po otevření hranic v rámci EU, tak to je spolupráce sousedních turistických organizací, které postupně propojují turistickým značením zajímavá místa příhranič…
Nad obcí Dobrošov, rozkládající se východním směrem nedaleko Náchoda, se vypíná stejnojmenný vyhlídkový vrch. Na západním úbočí vrcholku byla v letech 1912-1914 postavena Jiráskova chata podle návrhu známého archi…
Při tomto výletě se podíváme do míst, kde panoval v druhé polovině třicátých let čilý pracovní ruch, a kde se naši předci připravovali na obranu naší republiky před rozpívající se hitlerovskou mocí. Projdeme se po…
Jedeme na Náchodsko, na vrch Dobrošov, na kterém se nachází známá Jirásková chata s rozhlednou. První chata na Dobrošově byla postavena v roce 1895, tehdy již také s 6 metrů vysokou krytou rozhlednou. Příliv turis…
Přes to, že městečko je zajímavé z mnoha důvodů (lázně, aquapark, lázeňský park, a pod.), nejčastějším cílem je zde tržnice. Tak tedy pár zkušeností z jejích návštěv.Můžete zde sehnat různé zboží, od textilu, obleč…
Peklo patří mezi vyhledávaná výletní místa v okolí Náchoda. Je situováno u řeky Metuje ve velmi krásné přírodě a originální je i tím, že zde stojí bývalý mlýn, který byl architektem D. Jurkovičem přestavěn na turi…
Náchod (zámek)
Náchodský zámek je kulturní dominantou města Náchoda ve východních Čechách. Charakteristickým rysem zámku je gotická válcová věž s arkádovým Ochozem, která je vidět z dalekého okolí. Zámek je možné navštívit v kvě…
Náchod leží v Severních Čechách, severozápadním směrem od města Hradec Králové v sousedství hranice s Polskem. Město se rozkládá na okraji Orlických hor a od okrajových částí města se rozprostírají…
Zámek v Novém Městě nad Metují v Královéhradeckém kraji je pro návštěvníky otevřen po celý rok. Z období na počátku 20. století mohou návštěvníci zhlédnout autentické interiéry ve stylu vrcholné secese, art deco a…