Vsetín

Vsetín leží v malebném údolí řeky Vsetínská Bečva. První zmínka je z roku 1297 a dnes zde žije přibližně 30 tis. obyvatel.  Kromě jiných památek zde můžete navštívit renesanční zámek.

Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Rozhledna Bůřov / Arboretum Semetín Ubytování Vsetín
Turistické cíle / Mapa Vsetína Přehrada Karolinka / Kobylské Ďury Jurkovičova rozhledna
Beskydy, Javorníky, Valašsko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Beskydy, Javorníky, Valašsko

Jak to bylo s Čertovými skalami v Lidečku

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Čertovy skály
Čertovy skály  •  Fotografie (2)  • Foto: devitihlavasan

Jakže to tenkrát bylo? Už jste to slyšeli? Jak Rozina, děvče jako květ, odmítlo čerta za manžela? Toto stvoření si pro svého nastávajícího prý vymyslelo úkol, aby otočil říčku Lidečku do protisměru. A jak už to v pohádkách bývá, mělo to být do svítání, než "kohút zakokrhá". Však taky páni kupci chtěli všechny kohouty ve vesnici toho večera odkoupit. Ale jedna chytrá babča se nedala a kohouta neprodala. Ten se svítáním zakokrhal a čert nestihl udělat z balvanů hráz, aby potok tekl obráceně. A tak nám do dnešních dnů, původem od třetihor, zbyly v Lidečku v Beskydech tzv. Čertovy skály.

Čertovy skály v Lidečku

A tam vás zvu na výket, protže obvzláště romantické povahy si opravdu užijí. Skály se dají obejít z obou stran. Z jedné strany půjdete po značené turistické stezce a pak to obrátíte a půjdete po vyšlapaném a upraveném chodníčku, který využívají jako start horolezci a zdolávají příkrejší stěnu s lany.

Jídlo doporučuji v přilehlém motorestu, kde je také parkoviště pro ty motorizované. Ubytování nemohu doporučit, přijeli jsme vlakem na obhlídku na jeden den.

Skály jsou opravdu monumentální, jsou vidět i z vlaku, pokud jedte do/ze Žiliny na Vsetin. O morfologickém původu si přečtete na informačních tabulích, které jsou součástí Naučné stezky Vařekovy paseky.

Vstupné se ke skalám neplatí, jsou nečekaně zcela zdarmawink. Záleží jakou cestu na místo zvolíte a čím pojedete, podle toho budete sahat i do peněženky.

Poslední aktualizace: 4.4.2011

Lidečko

Příspěvky z okolí Jak to bylo s Čertovými skalami v Lidečku

Lidečko
Lidečko leží jižním směrem od města Vsetín kolem silnice spojující Vsetín a Valašské Klobouky. Obcí prochází také železniční trať spojující tyto města. Lidečko se rozkládá v údolí tvořeném řekou Senice. Východní…
   Velmi hezká a překvapivá vyhlídka na Čertovy skály, vrch Kopce (699 m) a nejzajímavější část hlavního hřebene Vizovických vrchů se nám otevře od posledního domu obce Lidečka na …
Středně náročná, 14 km dlouhá trasa, z větší části vedoucí po NS Vařákovy paseky, ale v opačném trasování. Začneme u motorestu Čertovy skály a po projití stejnojmenného skaliska vystoupáme na hřeben Vizovických vr…
Funkci dominanty a nejstarší památky téměř dvoutisícové valašské obce Lidečko, poprvé písemně zmiňované v roce 1424, zodpovědně plní barokní kostel zasvěcený Kateřině Sinajské. Kostel pochází z roku 1700 a byl pos…
Lidečko je valašskou obcou ležiacou v peknom prostredí v údolí riečky Senice na rozhraní dvoch pahorkatín : Vízovických vrchov a Javorníkov. Vízovické vrchy končia kopcom nazývaným Vrchkopec na úpätí so skvostom Čertovy skály. Javorníky začínajú kopcami Stráž a Ostrá hora. Najstaršou pamiatkou obce je sakrálna stavba - kostol sv. Kateřiny Sinajské. Pôvodný kostol nechal postaviť v rokoch 1330 - 1340 markrabě Karel Lucemburk. jeho vybavenie bolo skromné - jeden oltár, strieborné cimborium a tri zvony. Z…
Obec Lidečko je krásnou Valašskou obcou vo Vsetínskom okrese v údolí riečky Senice. Prvá písomná zmienka o obci je z roku 1424, obec patrila brumovskému panstvu…
I když je nejstarší a nejvýznamnější historickou památkou valašské obce Lidečko barokní kostel sv. Kateřiny, neměli bychom nechat bez povšimnutí ani - dříve hřbitovní – areál, který ho obklopuje. Jeho součástí je …
  Nejhezčí pohled na známé Čertovy skály není z asfaltu hlavní dopravní tepny, která pod nimi prochází, ale z oken lidečského Motorestu. Záleží už jen na vás, zda to bude jen výhled z okna restaurace, kde si můž…
Mestá, ale dnes už hlavne aj menšie obce, sa oproti minulým desaťročiam snažia svoje bydliská skrášliť, aby si od nich návštevník odniesol čo najlepšie zážitky.…
Autobusem nebo vlakem do obce Valašská Polanka a odtud pěšky po turistických značkách i mimo ně, přes rozcestí U oběšeného až ke skalnímu útvaru Čertovy skály u Lidečka na Zlínsku.   Skalní útvar Čertovy skály u L…
Čertovy skály - přírodní památka
Přírodní památku Čertovy skály (0,15 ha) najdeme na zádním okraji Vizovických vrchů, v Komonecké hornatině, na severním okraji obce Lidečko, asi 100 m od státní silnice a 150 m od železniční trati Vsetín - Horn…
Opakování je – jak všeobecně známo – matkou moudrosti. Toto známé rčení vždy platilo, stále platí a zřejmě i nadále platit bude. No a protože nám na stránkách Turistiky.cz v nepravidelných intervalech známý skálom…
Autobusem ze Zlína jsme za 3/4 hodiny ve valašské obci - Lidečko.  Obec leží jižně od Vsetína směrem na Valašské Klobouky, v údolí tvořeném řekou Senice. Vystoupíme na zastávce u motorestu, na konci obce…
Nádherný prírodný skalný útvar Čertovy skály sa nachádza v severnej časti obce Lidečko, blízko hlavnej cesty medzi Horní Lídči a Vsetínom. Lidečko je rázovitou valašskou obcou, leží v údolí potoka Senice. Potok Se…
Čertovy skály patří mezi  nejznámější a nejnavštěvovanější skály na Valašsku.Na Čertovy skály se dostanete silnicí ze Vsetína přes Valašskou Polanku směrem na Horní Lideč a před obcí Lidečko uvidíte skály přímo ze…
Středa 15. 6. 2022 V noci se ochlazovalo hrozně rychle. Ve dvě mne vzbudila zima. V autě bylo 9 stupňů, což znamená, že venku bylo minimálně o 2 méně. A to tady za týden má být léto. Vytahuji peřin…
  Při pohledu na úvodní obrázek mého článečku, který znázorňuje celou tu mohutnou, téměř 150 metrů dlouhou a dvacet metrů vysokou skalní hradbu, si ti z vás, kteří tento kout Valašska neznají, nejspíš význam…
   Za velmi hezké zářijové soboty jedu vlakem do Lidečka vsi. Výšvih k poslednímu domku nad tratí mi umožní překrásný výhled na poslední ( a nejkrásnější) vrchy Vizovického hřebene. Ten …
Mírně náročná trasa po Vizovických vrších se stoupáním na začátku, kdy musíme nahoru na hřeben. Výhledy na Javorníky, Vizovické a Hostýnské vrchy a jejich podhůří. Po cestě bývalý lovecký zámeček Trubiska a u něho…
Máte-li rádi přírodu a vše, co k ní patří, pak vám doporučujeme navštívit pískovcové skály, kterým se začalo říkat Čertovy podle pověsti o sázce chytrého valašského mlynáře s čertem. Jedná se o skalní stěnu charak…
Téměř dvoutisícovou obec Lidečko najdeme v okrese Vsetín, nedaleko hranic se Slovenskou republikou. Přesto – anebo právě proto - že je známá hlavně díky nedalekému skalnímu útvaru Čertovy skály, setkáme se zde tak…
   Velmi vydařený podzim roku 2001 se nenechává zahanbit ani následující říjnovou sobotu a každá vycházka do přírody je proto velikým zážitkem - turisté i fotografové jsou až zaskočeni k…
  Málokterý z návštěvníků, který se kochá výhledem z úžasného cimbuří  skalní hradby Čertových skal na okolní krajinu a obec Lidečko, má povědomí o tom, že tento mohutný skalní útvar není tím jediným v ok…
  Možná, že si teď říkáte, že o soutěsce tohoto jména jste nikdy neslyšeli, ale většina z vás jí určitě alespoň jednou v životě projížděla... no a ten zbytek ji zná z doslechu. Lomensko je totiž hlubokou průrvo…
 O tajemném vrcholu Kopce nad Čertovými skálami u Lidečko jsem tady již psal, tentokráte se zaměřím jen na jeho největší pozoruhodnost. Nachází se asi 200 m pod vrcholem a návštěvník zde spatří zajímavé skalní p…
  Tímto výrazným kopčiskem, vypínajícím se nad mohutnou hradbou Čertových skal u Lidečka a nad soutěskou Lomensko, končí hlavní hřeben Vizovických vrchů a dál na východ se už rozkládá horstvo Javo…
 O zajímavém mrazovém srubu pod kótou Krajčice (730 m) jsem již psal. Turista, procházející od Čertových skal na hlavní hřeben Vizovických vrchů o něj není ochuzen, neboť značená cesta prochází na dohled od skalis…
 "Březen, za kamna vlezem, duben, ještě tam budem" - moc pěkné pranostiky si vymysleli ti naši předci - peciválové. (Docela by mne zajímalo, v jakých fázích proběhla jejich proměna na lid turistický.) To my, Valaš…
Chráněný přírodní útvar Pulčínské skály se nachází poblíž obce Pulčín, jižně od Vsetína. Jsou součástí NPR Pulčín-Hradisko. Není bez zajímavosti, že skály byly útočištěm člověka již v prn…