Moje oblíbené
Travel blog Budějovicko Tipy a novinky Chaty a chalupy České BudějoviceChaty a chalupy  Mapa České Budějovice
Historie na každém kroku, regionální gastronomie a vynikající Budvar. To jsou „Budějce“. Město s více než 750letou tradicí se spoustou zajímavých památek a úchvatnou okolní přírodou. K nejvíce navštěvovaným místům patří zámek Hluboká nad VltavouTerčino údolímenhirový kruh v HolašovicíchZOO Hlubokázřícenina CuknštejnKraví hora a další.
TIP:
 Trasy České Budějovice (36)
Třeboňsko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Třeboňsko

Dvořiště - Káňov - Rožmberk - Svět

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Rybník Rožmberk  •  Fotografie (19)  • Foto: neratovak

Třeboňsko-kraj rybníků. To je místo, kde jsme strávili poslední prázdninový týden a kde jsme podnikli i výlet po čtyřech rybnících z názvu příspěvku.

Ubytováni jsme byli v autokempu Na Borkách v Dolních Slověnicích na břehu rybníka Dvořiště a proto jsou Dolní Slověnice i výchozím bodem tohoto výletu.

Z Dolních Slověnic jsme se vydali po zelené značce směrem na Dunajovice, pak jsme přešli na neznačenou cestu a po silnici přes obec Přeseka a kolem rybníka Káňov jsme došli k rybníku Rožmberk. Odtud jsme po červené pokračovali do Třeboně, prohlédli jsme si město a po ujitých kilometrech jsme si odpočinuli na hrázi rybníka Svět. Zpět do Dolních Slověnic jsme se z Třeboně dopravili autobusem.

Rybník Rožmberk

Krásná jihočeská krajina a i nasbírání nějakých těch informací o třeboňské rybniční soustavě, to je to za čím při tomto výletě jdeme.

Dolní Slověnice - dominantou obce je raně gotický kostel sv. Mikuláše a Linharta ze 13. století.

Dunajovice - nejvýše položená obec v Třeboňské pánvi, kde na pěkně upravené návsi si můžeme prohlédnout kapli Zvěstování Panny Marie.

Přeseka - místní část Třeboně. Na návsi je k vidění pěkně opravený jihočeský statek a i místní kaple září novotou.

Rybník Káňov - jedenáctý největší rybník Třeboňska, založený roku 1515 Štěpánkem Netolickým. Rybník je napájen ze Zlaté stoky a na jeho břehu u silnice je umístěna zajímavá infotabule, která popisuje a i graficky znázorňuje význam Zlaté stoky pro třeboňské rybníky.

Rybník Rožmberk

Rybník Rožmberk - největší rybník v České republice, vybudovaný v letech 1584 až 1590 Jakubem Krčínem. Na jeho 2 kilometry dlouhé hrázi se na infotabulích dozvíme spoustu informací z dávné, ale i nedávné minulosti tohoto vodního díla. Největší pozornost asi poutá tabule o povodních z roku 2002, kde se na fotkách člověk může přesvědčit jak to tehdy na hrázi rybníka vypadalo.

Třeboň - sídelní místo posledního z rodu Rožmberků Petra Voka, město z mnoha historickými památkami. Za panování jeho bratra Viléma zde místní regent Jakub Krčín vytvořil neskutečné dílo, třeboňskou rybniční soustavu, čímž značně přispěl k obohacení tohoto močálovitého kraje u řeky Lužnice. Navázal tím na práci svého předchůdce Štěpánka Netolického

Rybník Svět - desátý největší jihočeský rybník, na jehož hrázi stojí i socha Jakuba Krčína, muže, který svou prací tento kraj velice pozvedl. Asi 1 kilometr od hráze se určitě vyplatí navštívit Schwarzenberskou knížecí hrobku.

Rybník Dvořiště - čtvrtý největší jihočeský rybník s unikátní výpustí, která je vykopána do skály.

Rybník Rožmberk

První občerstvení jsme měli na hrázi rybníka Rožmberk, na klasický třeboňský oběd tj. na rybu jsme si došli do bistra U kapra, které se nachází na parkovišti u Hradecké brány.

Ubytovaní jsme byli pod stany v autokempu Na Borkách. Služby i zázemí celkem na dobré úrovni, pro méně náročné turisty ideální místo, doporučuji.

Krásná krajina a příroda okolo rybníků to je to, oč tu běží.

Jelikož jsme nenavštívili v Třeboni žádnou z památek , tak jsme peníze utratili pouze za občerstvení a zpáteční autobus do Dolních Slověnic. Poslední zpáteční autobus do Dolních Slověnic s přestupem v Líšově odjíždí z Třeboně v 17,30.

Poslední aktualizace: 31.8.2014
Autor: neratovak

Lišov

Příspěvky z okolí Dvořiště - Káňov - Rožmberk - Svět

Rybník Dvořiště
Nedaleko Lomnice nad Lužnicí leží rozlohou čtvrtý největší rybník jižních Čech. Rozprostírá se při západní hranici CHKO Třeboňsko asi 10 km severozápadně od Třeboně a asi 4 km jihozápadně od Lomni…
Rybník Dvořiště je čtvrtým největším rybníkem v České republice. Sypaná hráz je dlouhá 550 metrů a vysoká je 10 metrů. Nejzajímavější je ale výpusť z rybníka. Výpusť byla vybudována již ve 14. století prokopáním s…
Rozlohou pátý největší rybník jižních Čech byl vybudován stejně jako rybník Dvořiště na Miletínském potoce asi 10 km severoseverozápadně od Třeboně u Lomnice nad Lužnicí při silnici z Třeboně do V…
Město Lomnice nad Lužnicí vzniklo ve 13. století v okolí gotického hradu. Původní hrad připomíná jen bývalá hradní kaple, dnešní kostel sv. Václava. Největší rozkvět zažilo město za Rožmberků v době rozsáhlého budování rybníků v…
Jedeme autem do Lomnice nad Lužnicí. Počasí je ideální na procházku. Polojasno a teplota 20°C. Dozvěděli jsme se o krásné naučné přírodovědné stezce okolo Velkého Lomnického rybníka. Naučná stezka Velký Lomnick…
Město v romantické rybniční krajině pod stejnojmenným hradem (poprvé doložen v přídomku jejího majitele Oldřicha z Lommnice již roku 1265). Jméno má původ v názvu potoka, jenž je zmiňován již roku 1367 (Lomnicze rivulus). Od roku 1789 je přidáván přívlastek „nad Lužnicí“, ačkoliv řeka je od města vzdálena 2,5 km.
Lomnice nad Lužnicí leží v Jižních Čechách, jihozápadním směrem od města Jindřichův Hradec. Město se rozkládá v srdci chráněné krajinné oblasti Třeboňsko. Město obklopuje celá řada rozlehlých rybníků. Řeka Lužn…
Obec Lišov je známé středisko jihočeského nábytkářského průmyslu. Leží 12 km severovýchodně od Českých Budějovic ve stejnojmenném okrese v nadmořské výšce 505 m. První zmínky o obci pocházejí z roku 1334. Zprávy z 15. století o Lišovu hovoří již jako o městě. V minulosti se v jeho okolí těžil antracit. Z památek je významný Kostel svatého Václava. Je vystavěn v pseudogotickém slohu a pochází z let 1862 - 1865. V lese vlev…
První písemná zpráva o obci pochází z r. 1371, dnes má obec asi 400 obyvatel. V blízkosti obce najdete rybníky i s takovými názvy, jako Láska, Víra a Naděje... Pro další případné autory fotek nikoliv zbytečně z…
Rozcestí Rožmberk - hráz
Rozcestník je umístěný na hrázi rybníka Rožmberk naproti rybím sádkám místního rybářského závodu a označuje průchozí směr turistické červeně značené cesty, která vede po hrázi souběžně s naučnou stezkou Rožmberk. Červená trasa přichází z Třeboně a pokračuje dál po hrázi Rožmberka a kolem mnoha třeboňských rybníků až do Veselí nad Lužnicí. Naučná stezka Rožmberk, která začíná v…
Rožmberk (rybník)
Největší jihočeský - a také český - rybník vybudoval v letech 1584 - 15…
Třeboň (zámek)
Soutěž 3 body
Malebný zámek je obdivovanou dominantou města Třeboně, které je centrem Chráněné krajinné oblasti Třeboňsko. Třeboňský zámek se nachází v Jihočeském kraji. Zámek tvoří…
První zmínka o obci Klec z r. 1388. Poblíž kdysi stával hrad Foglhauz, který po r. 1500 zpustl, od něj zřejmě vznikl dnešní název. V okolí nenápadné obce, která má dnes pouhých 200 obyvatel, jsou Krásné rybníky s názvy Víra, Naděje, Láska...
ZOO OHRADA HLUBOKÁ NAD VLTAVOU Zoo stojí určitě za návštěvu a ten kdo má rád zvířata trošku sněhu nevadí . Náštěvu můžeme spojit s náštěvou blízkého zámku . Zoo Ohrada Hluboká nad Vltavou leží v těsné blízkosti…
Třeboň leží v Jižních Čechách, jihozápadním směrem od města Jindřichův Hradec. Město se rozkládá ve středu chráněné krajinné oblasti Třeboňsko, která se vyznačuje velkým množstvím rozlehlých rybníků. Třeboň je nej…
Rybník Svět vybudoval J. Krčín z Jelčan v letech 1571-1573. Rybník byl původně spojen s rybníkem Opatovským a zatopil rybník Církvičný. Při jeho stavbě bylo také zatopeno Svinenské předměstí se špitálem a kaplí. P…
Třeboň – panoramatický výtah s jedinečným výhledem
Kdo se rád dívá na okolní krajinu z výšky, může v Třeboni po schodech vystoupat na radniční věži na náměstí. Zde se mu naskytne výhled především na město Třeboň. Existuje však ještě jedna zvláštní možnost, která je myslím málo známá a tedy i málo využívaná. V budově lázní Aurora je totiž veřejnosti volně a bezplat…
Dalším klenotem Třeboně a jejího okolí je bezesporu Schwarzenberská hrobka. Nachází se kousek od Třeboně a necelý kilometr od třeboňského zámku. Je zasazena do anglického parku, který…
Tak jsme zase po nějaké době vyjeli za poznáním krás vzdálenějších lokalit naší rodné vlasti. Spolu s chotí a přáteli jsem vyrazil na dvoudenní výlet směrem jihozápadním. Program velmi zajím…
Město Třeboň patří mezi nejmalebnější města v jižní části České republiky. Každému se vybaví zejména v souvislosti s rybníky, kterých je v okolí skutečně požehnaně.  My se ovšem zaměříme především na zdejší zámek,…
Pivovar Regent se nachází v jižní části historické části Města Třeboně. V prostoru nynějšího pivovaru nechal postavit v letech 1606-1608 Petr Vok z Rožmberka zbrojnici. V letech 1699-1723 byla zbrojnice přestavěna …
Hrobka rodu Schwarzenberků se nachází poblíž Třeboně v Domaníně, v anglickém parku jihovýchodně od rybníka Svět. Původní Schwarzenberská hrobka ve hřbitovním kostelíku sv. Jiljí v Třeboni, již nevyhovovala hygienickým předpisům a tak Jan Adolf II. Schwarzenberg na podnět své manželky Eleonory Schwarzenberkové, založil novou rodinnou hrobku. Projektem hrobky byl pověřen Jose…
Chráněná krajinná oblast Třeboňsko byla vyhlášena v listopadu roku 1979. Pro významné přírodní hodnoty bylo její území zařazeno již v roce 1977, tedy ještě před vyhlášením za CHKO, do světové sítě biosférických rezervací UNESCO. CHKO …
Rudolfov leží v Jižních Čechách, nedaleko Českých Budějovic a to severovýchodním směrem. Rudolfov je bývalé hornické městečko v jeho okolí jsou viditelné pozůstatky těžby stříbra. Východním směrem…
Zamek Hluboka nad Vltavou je jednim z nejznamejsich a nejzdobnejsich ceskych zamku. Je povazovan za nejkrasnejsi obytne panske sidlo v Cechach. Tyci se 10 km severne od Ceskych Budejovic na skalnatem…
Bývalé lázně nad pramenem léčivé vody daly jméno obci Dobrá Voda ležící na východním okraji Českých Budějovic. Víska je v dosahu městské hromadné dopravy asi 3 km od města v nadmořské výšce 445 m. Dobrovodský kostel Bolestné Panny Marie je jednou z nejhodnotnějších církevních barokních staveb j…
České Budějovice jsou metropolí Jižních Čech. Město je obklopeno velkým množstvím rybníků. Velká část jsou chovné rybníky, několik rybníků slouží také k rekreač…
Zámek Hluboká se rozléhá v malebném prostředí jižních Čech, …
ZOO Ohrada Hluboká nad Vltavou leží v těsné blízkosti města a zámku Hluboká nad Vltavou, vedle loveckého zámku. Díky poloze v rovinaté krajině na břehu rybníka poskytuje možnost pohodlné procházky. Jedná se o menší, ale krásnou ZOO specializovanou především na faunu ČR. Zajímavé ex…