Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Duchcov

Do Duchcova opět přijel Casanova...

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

1.Cíl - zámek Duchcov
1.Cíl - zámek Duchcov  •  Fotografie (50)  • Foto: Bruklin

Do Duchcova opět přijel Casanova…

Samozřejmě že nepřijel, nemohl vstát z mrtvých, neboť Casanova už okolo 200 let odpočívá na bývalém hřbitově u kaple sv. Barbory, kde byl pochován. Zato si užívá své posmrtné slávy, neboť v době, kdy zemřel, se konají každý rok na jeho počest života na zámku tzv. Casanovské slavnosti, které trvají od pátku do neděle.

Casanova přijede s kněžnou v kočáře na zámek a začíná v Duchcově veliká šou! Casanovu s kněžnou ztvárňují herci ústeckého divadla.

A tak jsem se jela též podívat, ale jen v sobotu dopoledne, protože celou tu oslavu od pátku do neděle bych rozhodně nezvládla a taky by toho bylo až moc… Je tu bohatý program, vystupují tu různé soubory, od rána do večera a v neděli nanovo…A je tu hukot, jak ve včelím úle… Plno lidí, dětí, atrakcí pro ně připravených a nejen to, ale i spousta dobrého jídla a pití, co hrdlo ráčí…Takže se zde dá opravdu strávit den od rána do večera a nanovo další den, pakliže Vás to neskolí…

Na náměstí před zámkem se dala zhlédnout i přehlídka aut, některé byly veteráni, jiné byly zas luxusní. Já nejsem ale řidič, takže v tom se vůbec nevyznám, abych je řádně popsala. Ale pro oko to byla tedy lahoda, už podle zájmů okolo stojících obdivovatelů, a že jich bylo dost.

Za zámeckou branou na prvním zámeckém nádvoří se již začaly stavět stánky, některé z postavených už nabízely dokonce i své zboží. Konala se zde i výstava bonsají.

Na tu jsem se ale nepodívala a obešla jsem zámek zvenku, abych se dostala do zámecké zahrady k podiu a zhlédla slavného Casanovu, ale toho falešného. Ten vůbec nestárne, je stále mlád a jeho doprovod - paní kněžna též. Slyšela jsem při uvítacím ceremoniálu, že už byl dokonce povýšen na hraběte…

Takže Casanova s kněžnou po pátečním příjezdu zahájili v sobotu casanovskou slavnost a dále pokračovalo vystoupení dětského pěveckého souboru. Pořadatel, nebo jejich vedoucí je nazval druhou „Kelly family“. Tak nevím, kolik tam účinkovalo dětí z jedné rodiny, ale nějak se mi to nezdálo, neboť jich bylo docela dost. A já jsem pokračovala dál si prohlédnout, co tam vlastně ještě na zámecké zahradě všechno je. Na zámeckém rybníce se proháněly nejen kačeny, ale i proplouvaly kanoe se svými pasažéry. Den byl slunný a teplý, takže projížďka na rybníce byla pro ně úžasná.

Stánky, které byly všude rozložené, jsem ani nepočítala, bylo jich tam strašné množství se vším možným a nemožným a každý se snažil něčím zaujmout. Já jsem neodolala a koupila jsem si ovčí výrobky, takovou placku, chuťově něco jako oštěpek, po poptání se prodávajícího a pak korbáčky, ale ochutnávku jsem si nechala až domů. A byly vskutku výborné, jak na chuť, tak i cenově podstatně levnější než v obchodě.

Takže jsem sobotní casanovskou slavnost „skoukla“ a šla jsem na bus, který mě jel za chvíli. Prožila jsem si krásné dopoledne.

Jela jsem za kuturní atrakcí, která se koná každý rok na počest známého svůdníka žen Casanovy, který žil 13 let na zámku a kde taky zemřel.

Já jsem po dobu prohlídky nejedla, ale možností je tu nepočítaných,protože samotná slavnost obnáší okolo zámku a na zámecké zahradě spoustu stánků, kde si můžete pochutnat na všem možném, co jeho zmlsaná pusinka a žaloudek má rád.Od masa, sýrů, až po sladké, nevyjímaje ani co chladivého moku se týká...A nejen to, ale i na náměstí, kde se vlastně zámek nachází je další výběr pochutin a také i cukrárna se jménem našeho záletníka Casanovy.

Nemohu napsat, co se mě nejvíce líbilo, protože se mě líbilo všechno. JCeny e to zkrátka každý rok moc hezké a každému bych návštěvu těchto míst doporučovala, zvlášť, když se vydaří počasí, jako tomu bylo dnes.

Vstupné na Casanovskou slavnost se neplatí, vstupné na výstavu bonsají a na prohlídku zámku ano.

Poslední aktualizace: 07.06.2014
Autor příspěvku: Bruklin
Do Duchcova opět přijel Casanova... - Služby, informace
Do Duchcova opět přijel Casanova... na mapě

Příspěvky v okolí Do Duchcova opět přijel Casanova...

Zámek Duchcov je architektonickým skvostem severních Čech a kulturní dominantou města Duchcova v Ústeckém kraji. Zámek je možné navštívit v dubnu a říjnu od středy do neděle a od květ…
Zámecký kostel „ Zvěstování Panny Marie v Duchcově“.   Zámecký kostel vznikl na místě starší renesanční stavby z roku 1587.V jižní části kněžiště se zachovala část zdiva z kostela sv.Jiří, který tu stával. Kostel nechal postavit Arnošt Josef z Valdštejna. Vysvěcen byl v r.1722.Kostel je součástí zámeckého areálu. R.1826 byl kostel celkově rekonstruován. Vnitřek…
Kašna sv.Floriána na náměstí Republiky v Duchcově. Vedle Morového sloupu na náměstí Republiky stojí kašna sv.Floriána ale není původní.Původní kašnu zhotovil duchcovský purkmistr Jan Ignác Poppel v 18.století, po kterém je také pojmenována výstavní síň ("Poppelova výstavní síň") v duchcovském muzeu.Dnes stojí místo původní kašny replika, kterou zhotovil známý…
Giamo Casanova byl znalec žen, světoběžec a legendární postava 18. stolení. Jméno Giamova Casanova je se zámkem Duchcov nejvíce spjato v posledních letech jeho života. Casanova na zámku Duchcov strávil posled…
Velice poškozený 90 cm vysoký smírčí kříž s vytesaným křížem na přední straně stával u cesty mezi Duchcovem a Hrdlovkou. V 80tých letech minulého století byl přemístěn do zámku v Duchcově. Odtud byl…
Turistický cíl, adresa: Masarykova 71/7, DuchcovTelefon: +420417835456, e-mail: info.duchcov@tiscali.czKapacita: 6 místPoskytnutí základního nářadí pro jednoduché opravy kol, Lékárnička, Informační tabule Cyklisté…
Sloup Nejsvětější Trojice v Zámecké zahradě v Duchcově.               Barokní sloup, který dnes stojí v Zámeckém…
Velmi výstavný barokní zámek Valdštejnů, s rozsáhlou zahradou plnou plastik M.B.Brauna.
Duchcov leží v Ústeckém kraji, jihozápadně od města Teplice. Duchcov najdeme mezi dvěma horskými pásmy, Krušné hory a České středohoří. Město je známé jako poslední útočiště dobrodruha a milovníka Giacoma Casano…
Kostel Církve československé husitské v Duchcově. Kostel Církve československé husitské je secesní stavbou a byl postaven v listopadu r.1899 a o necelé 3 roky později v dubnu 1902 byl vysvěcen. Zvon,který se v tomto kostele nachází byl odlit v r.1901. Stavbu kostela navrhli architekti J.W.Gräubner a R.Schilling z Drážďan. Věž kostela,která má přízvisko Soví věž měří 42 m a je to věž vyhlídková. …
Jeden kilometr jihozápadně od zámku v Duchově, na mírném návrší zrekultivované výsypky dolu Pokrok, byla nedávno postavena netradiční vyhlídka. Je na okraji povrchového dolu Bílina, v místech kde do roku…
Osek u Duchova Při toulkách krajem pod Krušnými Horami jen těžko nalezneme místo, které by dokázalo lépe dokumentovat spojení svého těžkého osudu se zdejším těžce zkoušeným krajem. Zatímco severo…
Hrad Rýzmburk nalezneme nedaleko města Osek. Jedná se o nejrozsáhlejší hrad, který se nachází na území Čech. Byl vybudován na skalním ostrohu, který je ze dvou stran obtékán Oseckým potokem. Z hlediska historie s…
Teplice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Ústí nad Labem a nedaleko hranice s Německem. Město se rozkládá pod východními vrcholky Krušných hor. Teplice jsou známým lázeňským městem, které je označ…
Výlet do lázeňského města, kde je plno historických památek, parků a výletních míst.   Vycházíme z hlavního vlakového nádraží. Za Rakouska-Uherska to bylo jedno z nejhezčích nádraží, bohužel d…
Na osamoceném vrchu Doubravka v blízkosti Teplic byl na konci 15. století postaven pozdně gotický hrad, který později vyhořel. Na počátku 17. století byla ruina přebudována na pevnost, která pak po třicetileté válce byla na příkaz císaře zničena. Na konci 19.století zde byla vybudována Restaurace s vyhlídkovou věží. Po jedenácti letech objekt opět vyhořel. Hrad byl několikrát…
Máte-li rádi přírodu a aktivně strávený čas v ní, klidně čtěte dál. Třeba vás naše nabídka upoutá. Nacházíme se v teplickém okrese nedaleko státních hranic, kde byste asi žádná zajímavá přírodní místa nečekali. Ale př…
Hrad Hněvín je dominantou města Most v Ústeckém kraji. Romantický areál, který vyrostl na základech původního hradu, stojí na kopci nad městem Most. Hrad Hněvín, který prošel na počátku třetího tisíciletí rozsáhlo…
První den s našeho rozhlednového putování se blíží ke konci. Po zdolání čtyř rozhleden (Sokolí vrch, Pastýřská stěna, Velký Chlum, Děčínský Sněžník) se v pozdním odpoledni dostáváme do cíle prvního dne. Tím cílem …
České středohoří pohoří na severu Čech je plné již dávno vyhaslých sopek. Tato skutečnost způsobila, že se jedná o v českých poměrech netypické pohoří, ve kterém je střední nadmořská výška poměrně malá, ovšem…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Významná dominanta Krušných hor vypínající se na skalním ostrohu nad obcí Černice. Zámek Jezeří je považován za největší barokní stavbu v Evropě. Ve své době byl vyhlášeným kulturním centre…
Ústí nad Labem leží v severních Čechách, východním směrem od města Teplice. Město se rozkládá v údolí mezi vrcholky Krušných hor a chráněnou krajinou oblastí České středohoří a jak název napovídá na levém břehu ře…
Zoologická zahrada vznikla z původně soukromé ptačí rezervace,kterou založil na svahu Mariánské skály Heinrich Lumpe,uznávaný ornitolog.Nazývala se Lumpepark. Postupně místo zveleboval a dodal mu podobu udržované…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…
Zveme vás k výšlapu na vrchol jménem Děčínský Sněžník, na němž stojí kamenná Rozhledna Vysoká 33 metrů. Budete tak mít možnost porozhlédnout se po okolním kraji a mimo to se také obče…
Rozhledna na naší největší Stolové hoře je jedním z velice častých turistických cílů. V polovině 19. století zde byla postavena triangulační věž, která později sloužila jako rozhledna. V roce 1864 byla postavena rozhledna z velkých pískovcových kvádrů vysoká 33 metrů, ke která byl přistaven hostinec a turistická chata. Od 70. let minulého století rozhledna a přilehlé…
Děčínská ZOO se nachází za Pastýřskou stěnou. Je mnoho druhů zvířat, nejen původních z Českého Švýcarska. Je zde hezké dětské hřiště. Otevírací doba: březen - duben 8.00 - 18.00 květen - srpen 8.00 - 19.00 září - říjen 8.00 - 18.00 listopad - únor 8.00 - 16.00 Zoo je otevře…