Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Jičína a okolí
O Jičíně se říká, že je městem pohádek. Jako v pohádce se ale budete cítit v celém okrese Jičín, vydat se zde můžete i na pohádkové prohlídky za draky na Staré Hrady či poznávat krásy Českého ráje a Prachovských skal
TIP:
 Trasy Jičín a okolí (64)

Český ráj
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Český ráj

Dětenice - zámek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Fotografie (2)  • Foto: Lukas.1984

Obec Dětenice ( GPS: 50°22'4.953"N 15°10'22.582"E ) se nachází v okrese Jičín v Královéhradeckém kraji. Žije zde něco kolem 800 obyvatel.

Autem - se sem nejlépe dostaneme z Jičína (asi 21km), z Mladé Boleslavi (asi 23km) - z Prahy (asi 80km)

Vlakem - můžeme si vybrat ze dvou možností - první z nich je dojet do žst. Kopidlno odkud jezdí od vlakového nádraží minibus přímo do Dětenic. Druhá varianta je dojet do žst. Dolní Bousov odkud taktéž do Dětenic jezdí minibus - zastávka je asi 20metrů před žst.

Pozdně barokní zámek Dětenice je kulturní památka. Každá z místností byla citlivě restaurována. Nyní je zámek v soukromém vlastnictví.

Foto: Lukas.1984

Pověst říká že Dětenice vznikly za vlády přemyslovského knížete Oldřicha v 1. pol. 11. století, který lovil ve zdejších lesích zvěř a našel zde opuštěné děti. Jelikož byl člověk hodný a ušlechtilý, dětí se ujal. Nechal jim postavit ves a na jejich počest ji pojmenoval Dětenice.

Zámek Dětenice byl jediným zámkem v Čechách, který kdy vlastnil řád maltézských rytířů.

Dětenice se nachází v jižní části okresu Jičín a jihovýchodní části Českého ráje. Geologický podklad tvoří téměř výhradně druhohorní (křídové usazeniny) - pískovce a jílovce s čedičovými vyvřelinami. Geomorfologicky je celé součástí České tabule. Okolní oblast má charakter pahorkatiny.

Bezprostřední okolí je tvořeno prstencem lesů a pahorků s mnoha rybníky. Vyskytuje se zde nespočet květeny a také tato oblast funguje jako hnízdiště ptactva. Je to kraj bez průmyslu a větších silnic. Kraj romantických vesniček a městeček s překrásnou lidovou architekturou. Je to místo pro turistu zapomenuté, leč plné přírodních a architektonických překvapení.

Najíst a ubytovat se je možné přímo v Dětenicích kde se nachází Středověká krčma a Středověký Hotel. Ceny jídel jsou vyšší ovšem na druhou stanu jídlo je velice dobré a rozhodně to stojí za to. Vaří zde vlastní nepasterizované pivo...

Dětenice opravdu stojí za návštěvu jak už návštěva zámku tak návštěva místní Středověké krčmy

V zámeckém parku se pravidelně také konají různé akce...

Otevírací doba

duben a říjen sobota, neděle, svátky 10:00 - 17:00
květen až září denně mimo pondělí

10:00 - 17:00

Dětenice

Příspěvky z okolí Dětenice - zámek

Dětenice – Muzeum piva
Součástí komplexu dětenického pivovaru je také Muzeum piva. A hned na úvod si můžeme prozradit, že se jedná o atrakci zajímavou a nevšední. Na tomto konstatování nic nemění ani fakt, že v tomto případě nejde o typ…
Jedeme do Dětenic, vesnice u Jičína. Můžeme autem, ale i vlakem.  Rozhodli jsme se vydat z dnešní moderní doby do krásné ale drsné doby středověku. Navštívili jsme Dětenice, kde mají unikátní Středověkou krčmu, zd…
Dětenická hospoda U dvou čarodějnic (psaná někdy také jako Šenk u dvou Čarodějnic) je v podstatě částí – nebo spíše mladší sestrou či dceřinou společností – zdejší slavné atrakce zvané Středověká krčma. Hned na úvo…
Dětenický zámecký pivovar je poměrně rozlehlým komplexem objektů s dlouhou historií, jehož „novodobé dějiny“ (první zmínka o vaření piva na dětenickém panství totiž pochází již z roku 1307) se začaly psát koncem 1…
Čtvrtek 14. 10. 2021 - dopoledne V noci se to zatáhlo, teplota neklesla pod 6 stupňů, pod peřinou nám bylo fajn. Vstáváme v 8, slabounce mrholí. Čekali jsme to horší. Je však zataženo, raději se moc neradujeme. Snídáme v kabině a konečně vidíme, co to v noci svítilo. Včera jsme z Kolína popojeli na noc sem pod rozhlednu - po snídani se na ni chystáme. Na rozcestníku Bedřichov - odb. k pam. však o rozhledně není ani zmínka. Jen píšou, že žlutá vede k pam…
Dětenice
Barokní zámek Dětenice byl přestavěn z renesanční tvrze v letech 1762 - 1765. V historických zámeckých interiérech stojí za pozornost štuková a malířská výzdoba, sbírka barokních obrazů a dobového nábytku. Zajím…
Jedeme po dálnici na trase Liberec-Praha. V Mladé Boleslavi se přesuneme na silnici č.16, směrem na Jičín. V obci Židněves odbočíme na Březno a Domousnici, potažmo Libáň (silnice č. 280).…
Dneska vás zvu k výbornému jídlu do široko daleko vyhlášené starověké krčmy v Dětenicích. Krčma je stylově zařízená, patří k ni i vlastní pivovar. Můžeme zde ochutnat speciality připraven…
Zámecký resort Dětenice, vlakem, autem, pěšky  Zámek Dětenice bude otevřen i přes zimu Středověký hotel je skutečně unikátní, původní skladiště píce ze 13. století bylo v roce 2009 přestavěno a vzniklo tak 81 pokojů, v nichž můžete strávit nezapomenutelnou noc. Po vstupu do hotelu Vás přivítá mnich či staročeská recepční, setkáte se s žebračkou a před dveře pokoje Vás zavede trpaslík s lucernou. Pokoj je obložen dřevem a…
Tento tip na výlet nás zavede na zámek v Dětenicích a staročeské krčmy a zámeckého pivovaru.Pokud nejste účastníci zájezdu,doporučuji jet autem,protože po jídle v krčmě se budete těžko hýbat. Jedeme za krásami zámku a zámeckého parku a v neposlední řadě do proslulé staročeské krčmy a zámeckého pivovaru.Obsluha je oblečena a vybavena jazykem jako tomu bývalo v dávných dobách…
Každé setkání se smírčím křížem potěší … tedy alespoň někoho. Toto konstatování platí také pro ten v Dětenicích na Jičínsku. Zdejší bílý, pravidelně opracovaný, kříž zdobí německý nápis a letopočet 1661. Jedná se o smírčí kříž téměř zcela neznámý a nedostatkem informací velmi tajuplný. Skutečnost je však přece jen o něco jednodušší. V tomto případě totiž před sebou nemáme klasickou věkovitou památku připomínající nějaký te…
Dětenice ( GPS: 50°22'4.953"N 15°10'22.582"E ) leží v okrese Jičín v kraji Královéhradeckém. Žije zde něco kolem 800 obyvatel. Autem - se sem nejlépe dostaneme z Jičína (asi 21km), z Mladé Boleslavi (asi 23km) - z…
Mezi Dětenicemi (okres Jičín) a jejich částí Osenice najdeme v blízkosti železničního přejezdu pozoruhodný barokní procesní oltář, kterému se plným právem již v roce 1958 dostalo památkové ochrany. Tato pískovcová „socha“ pochází z roku 1713 a je označována jako vzácně zachovaný procesní oltář, zobrazující ve svém centru Salvátora Chrudimského. Tento oltář, složený - jak je vidět zezadu - ze tří kamenných bloků, můžeme ozn…
I u nás se najdou mnohá místa, která jsou tak trošku nespravedlivě přehlížena kvůli záležitostem proslulejším či módnějším. Toto se týká také půvabného historického hřbitova v Osenici, která …
Pojďte s námi do pohádky zachránit princeznu Laskonku! Na Hradě se usídlili draci - skalní, ohnivý, vodní, lesní, noční, bahenní, písečný, sněžný, hromový, zlatý, sklepní a mnoho dalších.…
12. - 13. května na Starých HradechOriginální vína českých a moravských vinařů a starohradská medovina, vinný jarmark a sváteční čokoláda. Pohádkový  program a mnoho  dalšího. Čekají vás zážitkové prohlídkové okru…
Pokud hledáte místo, kam vyrazit s celou rodinou a kde se rozhodně pobaví děti i dospělí, navštivte Hrad a zámek Staré Hrady. Původně gotický hrad s renesančním zámkem a předzámčím…
Pololetní prázdniny - od 2. do 4. 2. 2018Mimořádká akce pro RODINY S DĚTMI! Celé Česko čte dětem STAROHRADSKÉ POHÁDKY! Každému, kdo nám donese ukázat pololetní vysvědčení, jsme se rozhodli dát odměnu - originální českou POHÁDKOVOU KNÍŽKU Starohradské pohádky č…
Ochutnejte atmosféru VÁNOČNÍ POHÁDKOVÉ PROHLÍDKY. Zvýhodněným okruhem pohádkovým hradem a vánoční pohádkou vás provede živá čarodějnice, princezna, čertice nebo hradní čaroděj. Zažijete…
Pohádkový hrad a zámek Staré Hrady u Jičína otevřel pro své malé i velké návštěvníky novinku letošní sezóny - ČARODĚJNOU DRAČÍ KRÁLOVSKOU KOMNATU. Vládne v ní moudrý dračí král Rozumbraďák XVI. se svojí dračí ženou královnou Starostlindou a svými třemi neposednými dcerkami, dračími princeznami Trajdalínou, Lajdalínou a Rozcaplínou. Dále tu poznáte skalního draka Balvaňáka, ohnivého draka Fajrunďáka, vodního draka Hydranťáka…
Zámek Staré Hrady se nachází na Jičínsku v Královéhradeckém kraji. První písemná zmínka z r. 1340. Gotický hrad s rukopisem petrparléřské huti s přistavěným zámkem a podzámčím - unikátní renesanční komplex s figur…
Projděte hlavní branou a potkejte se s historií. S tou pradávnou i s tou současnou, ale i s tou pohádkovou. Hrad a zámek Staré Hrady najdete v Českém ráji, u Libáně, přibližně 15 kilometrů jižně od Jičína. Pojedeme autem... Do dob císaře Františka Josefa I. Do hradní a zámecké části nás zavede prohlídkový okruh „Jak se žilo za císaře pána Františka Josefa I.“ Prohlédneme si tu v Českých zemích ojedinělou expozici  - kupeck…
Pohádkový hrad a zámek Staré Hrady
O templářích, dobrém duchu a pohádkách Tak jako každý hrad, i Staré Hrady jsou opředeny pověstmi. Ta nejtajemnější je o templářích. Říká se, že byli původními vlastníky tvrze Stará. Z…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval k návštěvě ojedinělého zámkohradu Staré Hrady.Nachází se nedaleko obce Libáň mezi Jičínem a Mladou Boleslaví.Do Starých Hradů se dostanete autobusem s přes…
Humprecht
Raně barokní zámek Humprecht stojí na zalesněném čedičovém vrchu (340 m) v těšném sousedství města Sobotky v Královéhradeckém kraji. Zámek Humprecht patří k nejvýznamnějším a nejmalebnějším…
Prachovské skály
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak součástí českého křídového masívu. V okolí je prehistorické naleziště, svědčící o osídlení v 10. až 7. stol. př.n.l. Rezervací vede mnoho turisticky značených cest vedoucích roklemi, obklopenými pískovcovými stěnami a Krásnými vyhlídkami.…
Kost
Hrad Kost je jedním z nejzachovalejších gotických hradů v Čechách, vybudovaný na okraji Českého ráje na pískovcové skále při střetu dvou lesnatých údolí. Nachází se nedaleko půvabného města Sobotky. Dominantou h…
Jičín leží v Severních Čechách, východním směrem od Mladé Boleslavi. Město Jičín proslavil spisovatel Václav Čtvrtek ve svých pohádkách umístěných do města Jičína a jeho okolí. Václav Čtvrtek tu jako chlapec trávil prázdniny u dědečka v letech 1914 až 1918. Město Jičín je pomyslnou bránou do oblasti Českého ráje, především do Prachovských skal. U západního a východního okraje…
zřícenina hradu Trosky
Soutěž 2 body
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. V letech 1380-90 byl Čeňkem z Vartenberka mezi dvěma čedičovými vrcholky postaven hrad s vě…