Moje oblíbené
Travel blog Budějovicko Tipy a novinky Chaty a chalupy České BudějoviceChaty a chalupy  Mapa České Budějovice
Historie na každém kroku, regionální gastronomie a vynikající Budvar. To jsou „Budějce“. Město s více než 750letou tradicí se spoustou zajímavých památek a úchvatnou okolní přírodou. K nejvíce navštěvovaným místům patří zámek Hluboká nad VltavouTerčino údolímenhirový kruh v HolašovicíchZOO Hlubokázřícenina CuknštejnKraví hora a další.
TIP:
 Trasy České Budějovice (36)

Jižní Čechy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Čechy

Cyklostezkou z Hluboké na Karlův hrádek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Karlův hrádek  •  Fotografie (5)  • Foto: Drumer1965

Několikrát jsem ve svých článcích zmiňoval svou citovou vazbu k jihočeskému kraji,zejména pak k Hluboké nad Vltavou kde již několik posobějdoucích let trávím se svými syny dovolenou.
Nyní Vám přiblížím cestu k turistickému cíly vzdálenému 10km od Hluboké a sice ke zřícenině Karlova hrádku.Zvolili jsme cestu po cyklostezce vedoucí kolem Vltavy v krásné přírodě s několika zastaveními a informačními panely které informují o zdejší přírodě.Cyklostezku lze projít jak pěšky,tak na kolech popřípadě i na kolečkových bruslích.V případě bruslí pozor na asi 50m dlouhý úsek,kde není asfaltový povrch.My jsme zvolili méňe tradiční dopravní prostředek a sice koloběžky.
Naše cesta začíná v penzionu na Masarykově třídě,kde každý rok přebýváme a kde také koloběžky půjčují.Nejedeme směrem k zámku,ale na druhou stranu kde ulicí K.Čapka přijíždíme na málo frekventovanou silnice vedoucí k přístavišti u mostu.Po pravé straně zámecký lesopark,po levé poslední hlubocké domky.Šipka Stará obora nás svede ze silnice na cyklostezku a po velmi příjemném klesání dojíždíme k prvnímu zastavení.Cesta se nyní začne zvedat a poprvé zde musím přiznat,že údaje v mém občanském průkazu neoklamulaughing.Naštěstí se cesta brzy srovná a mírné stoupání už zvládám.Přijíždíme k rozcestí kde pokračujeme pravou cestou a teď nás čeká sešup až dolů k řece.Minuli jsme další zastavení a už jedeme podél Vltavy.Projíždíme krásnou přírodou kolem Staré obory,která se táhne až ke Karlovu hrádku.Projíždíme v tuto chvíli nejkrásnějším úsekem podél skalnatého výběžku kde si cestu vyloženě užíváme.Přijíždíme k dřevěnému můstku kde zastavujeme.Nacházíme se v přírodním parku Baba s pozůstatky keltského opida.Dlouze hledíme na zázrak jménem Vltava na jehož vlnkách občas propluje loď na trase Hluboká-Purkarec.Na tomto místě zvažujeme možnost,že už nikam nepojedeme a zůstaneme tady.Ne po zbytek dovolené,ale navždylaughing.Navzdory tomu,že jsme všichni pro,pokračujeme v cestě.V místech,kde přichazí stoupání vjíždíme do přírodní rezervace Karvanice a do patrně jediného jediného nebezpečného úseku celé cyklostezky.Vím o čem mluvím,protože při zpáteční cestě....,ale o tom v závěru článku.
Cesta je nyní nahoru dolů,ale dá se zvládnout.Přicházejí další dvě zastavení kde si člověk může chvilku sednout a vydechnout.Přístřešky jsou hojně využívány odpočívajícími turisty a cyklisty.U posledního zastavení Studánka objevujeme opravdu pramen pod stříškou i s plechovým hrníčkem.Nedá nám to a ochutnáme.Nikdo žádnou újmu neutrpěl a tak můžu konstatovat,že voda je pitná,zdravá,studená a lahodná.Zbytek cesty na Karlův hrádek probíhá v klidu chvíli stoupání,chvíli klesání.Když už se zdá že cesta je nekonečná přijíždíme k opravdu ostré zatáčce na Purkarec s šipkou ke Karlovu hrádku.Cesta k hrádku už jde lesní cestou a tady musíme koloběžky kvůli kořenům vést.Poslední informační panel nám oznamuje,že jsme dosáhli cíle.Procházíme zbytky zdí a všeho co z hrádku zbylo a vnímáme tu zvláštní krásu tohoto místa.
Zpáteční cesta probíhala zhruba do poloviny stezky v klidu a příjemně až do místa výše popsaného.Až dosáhnete zastavení za studánkou(jsou tam dva přístřešky,vlevo i vpravo) pokračujte velmi opatrně.Přijde úsek s esíčkem-je zde odbočka k bráně do obory-a ačkoli nevím jak se to stalo,stalo se.Nemít přilbu křísili by mně.Takhle jen krátký šok z karambolu a hodně krve.Na čtyřech místech v obličeji,loket,bok,stehno,koleno a kotník.Poděkoval bych z tohoto místa mladému muži,možná lékaři,možná studentu medicíny který mně na místě odborně pomáhá.Vyzdvihnu zde i své dva syny,kteří při pohledu na silně krvácejícího  tátu zachovali chladnou hlavu.Starší vyrazil pro auto a vytvořil světový rekord v jízdě na koloběžce a mladší zůstal se mnou na cestě zpět.Šok odezněl,nic zlomeného tak znovu i přes synovy protesty lezu na koloběžku.
A závěr dne trávíme v Oblastní nemocnici v Českých Budějovicích.Rtg hlavy pro klid duše nic neodhalil a tak ošetřen zalepen a zafačován už v půl osmé sedíme se starším synem v zahrádce restaurace Lok Ham na Hluboké.Vypadám jak po dvou kolech s Tysonem,ale dobrou náladu nám to nebere a pokračujeme v aktivní dovolené.

Navštívíme trochu historie během aktivního sportování.

Pokud dojdeme nebo dojedeme až do Purkarce,tak v restauraci v Purkarci je možnost občerstvení.

Zážitkem je cesta až ke Karlovu hrádku pokud vnímáme přírodní krásy.Karlův hrádek je pak už třešničkou na dortu.

Vstupné se neplatí.

Poslední aktualizace: 8.1.2021
Autor: Drumer1965

Hluboká nad Vltavou

Příspěvky z okolí Cyklostezkou z Hluboké na Karlův hrádek

Karlův hrádek
V lesích mezi Hlubokou nad Vltavou a Purkarcem se nachází zřícenina hradu že 14.století Karlův hrádek.Jsou dva způsoby jak se k hradu dostat.Po cyklostezce delší procházk…
Karlův hrádek
Výrazné zříceniny hradu Hrádek, zvaného také Karlshaus, stojí na zalesněném ostrohu nad levým břehem Vltavy. Zřícenina hradu Hrádek se nachází na Českobudějovicku v Jihočeském kraji. Hrad nepravidelného, přibliž…
Z kempu v Dráchově jedeme do Hluboké nad Vltavou. Tady se napojujeme na silnici vedoucí k Temelínu. Asi v polovině cesty musíme odbočit do osady Purkarec.  V osadě necháváme auto…
Lezení na zajištěných cestách jsme si poprvé vyzkoušeli v Alpách, kde je hustá síť ferratových stezek. Naštěstí už i v tuzemsku vznikají nové ferraty, a tak je potřeba otestovat jejich…
Přijměte pozvání na aktivní celodenní výlet, jehož hlavním cílem jsou tři ferraty v blízkosti Hluboké nad Vltavou. Ferraty jsou zajištěné cesty ve skalách, pro jejichž zdolání budete potřebovat speciální vybavení …
Doprava dřeva po vodě pomocí splavňování má v českých zemích svojí dlouholetou tradici. První písemné zmínky o vorařství pocházejí již z 12. století.Šumavské hluboké hvozdy plné dřeva byly hlavní příčinou toho, že…
Ves známá z dřívějších dob jako plavecká a vorařská obec se rozkládá na břehu Vltavy asi 8 km severně od Hluboké nad Vltavou v okrese České Budějovice. Počátkem 14. století ji založil…
Neděle 4. 10. 2020 Večer i v noci bylo tepleji než včera. Je to tu jak na konci světa. I když jsme u silnice, nic tudy nejezdí. Za večer projela dvě auta. Ráno nic. Možná je to tím, že je neděle. Ráno vstáváme do zimy. Sluníčko nasvěcuje zatím jen špičky stromů. Po snídani se jdeme podívat na kopeček k poutnímu areálu Lomec, který byl nejproslulejším poutním místem v jižních…
Nezpochybnitelnou dominantou jihočeské obce Purkarec je zdejší hřbitovní kostel sv. Jiří. Ten byl postaven v 60. letech 14. století, ve II. polovině 18. století prošel výraznou barokní úpravou a v roce 1879 k němu byla přistavěna výrazná neorománská západní věž s jižním přístavkem pro schodiště na kruchtu a do samotné věže. Ve stejném roce také kostel na břehu řeky Vltavy…
Zamek Hluboka nad Vltavou je jednim z nejznamejsich a nejzdobnejsich ceskych zamku. Je povazovan za nejkrasnejsi obytne panske sidlo v Cechach. Tyci se 10 km severne od Ceskych Budejovic na skalnatem…
Zámek Hluboká se rozléhá v malebném prostředí jižních Čech, …
Jako ve všech větších městech, i v jihočeské metropoli nemůže chybět taková úctyhodná instituce, jako je galerie. Jenže ve skutečnosti ta nejviditelnější část galerie není k vidění v…
Hluboká nad Vltavou leží v Jižních Čechách, severně od Českých Budějovic. Městečku dominuje stejnojmenný zámek, který patří k nejnavštěvovanějším a nejhezčím zámkům v České republice. Městečko je obklopeno soustav…
Státní zámek Hluboká nad Vltavou
Nádherný romantický goticko-renesanční jihočeský zámek, který byl původně postaven jako Strážný hrad a byl často dáván do zástavy českými panovníky. V roce…
V příspěvku jsou zobrazeny snímky z výletu na jihočeskou Hlubokou nad Vltavou. Ubytovaní jsme byli v hotelu Bakalář v centru města na Masarykově ulici. Nejprve jsme prošli vlastní centrum města s kostelem sv. Jana…
Zámek Hluboká je na pohled jedním z nejkrásnějších a nejlépe dochovaných zámků u nás. Původně byl zámek postaven českými králi, jako strážný hrad v polovině 13. století. Na Hluboké se vystřídalo spousty majitelů. …
Hluboká nad Vltavou leží kousek od Českých Budějovic - od kterých můžeme využít cyklostezku vhodnou i pro inline brusle. Hluboká nám toho nabízí tolik, že pokud vyrazíte na výlet s dětmi, patrně vám jeden den stač…
Nejlepší spojení je z Českých Budějovic autobusem nebo také vlakem. Našim cílem je Zámek Hluboká nad Vltavou, původně postavený jako strážný hrad v polovině 13tého století.   Naobědvali jsme se v restauraci kouse…
Kostel byl postaven v letech 1844 až 1847 podle plánů architekta Franze Beera v novogotickém slohu, obdélný s příčnou lodí. Dominantní věž kostela je vysoká 56 m a je umístěna před západním průčelím. Podle některýc…
5.–6.8.2020   Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, ale do stejného města klidně i víckrát. Minimálně to se mi povedlo o letošních prázdninách v Českých Budějovicích. Poprvé to bylo u…
Muzeum Pořežany. Muzeum vozidel a techniky. Výstava aut, traktorů, motocyklů, kol, kočárů. Nejedli jsme. Všechno, krásné vzpomínky. Vstup : Dospělí 60Kč, děti do 3 let zdarma.
ZOO Ohrada Hluboká nad Vltavou leží v těsné blízkosti města a zámku Hluboká nad Vltavou, vedle loveckého zámku. Díky poloze v rovinaté krajině na břehu rybníka poskytuje možnost pohodlné procházky. Jedná se o menší, ale krásnou ZOO specializovanou především na faunu ČR. Zajímavé ex…
Obec Hosín leží asi 3 km severozápadně od Českých Budějovic na návrší (508 m n.m.) nad Českobudějovickou pánví s dobrým výhledem na České Budějovice, zámek Hlubokou, Blanský les i Šumavu. Ve vsi stojí pseudorománský Kostel svatého Petra a Pavla, pocházející z přelomu 19. a 20. století. Na jeho místě stával původně románský kostelík, který byl v období gotiky pojat jako…
NZM Ohrada – muzeum lesnictví, myslivosti a rybářství
Tento zámek byl původně v 18. století postaven jako sídlo myslivců, kde by mohli pořádat své velké slavnosti při honech. Poté v 19. století, zde vzniklo muzeum…
Barokní lovecký zámek stojí v malebném prostředí na břehu Munického rybníka nedaleko města Hluboká nad Vltavou v Jihočeském kraji. Patrová zámecká budova s polopatrem a pavilónovými křídly obklopuje s navazující…
Hluboká n.V. – lovecký zámek Ohrada s lapidáriem hraničních kamenů
Monumentální barokní lovecký Zámek Ohrada byl postaven u Munického rybníka v letech 1708 – 1713 podle projektu známého pražského architekta a stavitele Pavla Ignáce Bayera. I tato všeobecné…
Ves Zbudov leží na okraji území známého jako Zbudovská blata v severozápadní části Českobudějovické pánve asi 5 km severozápadně od městečka Zliv v okrese České Budějovice v nadmořské výšce 390 m. Celá oblast Zbu…
České Budějovice jsou metropolí Jižních Čech. Město je obklopeno velkým množstvím rybníků. Velká část jsou chovné rybníky, několik rybníků slouží také k rekreač…
Třeboň leží v Jižních Čechách, jihozápadním směrem od města Jindřichův Hradec. Město se rozkládá ve středu chráněné krajinné oblasti Třeboňsko, která se vyznačuje velkým množstvím rozlehlých rybníků. Třeboň je nej…