Csempeszkopács - románský kostelík - diskuse

• 24.10.2013 10:20
    Zdravím, prohlídka se dá domluvit, kontakt je na stránkách: http://www.svaty-benedikt.cz/. Za zastávku to určitě stojí, ty románské malby jsou naprosto úžasné (na naše české poměry je jich i dost). Bohužel i přes mříž by nebylo nic vidět, protože fresky jsou v sakristii na druhé straně od vchodu, takže je třeba domluvit si prohlídku. Já jsem taky docela smutná z toho, jak jsou české církevní památky všude zarýglované, nikam se nedostanete. Škoda, že to u nás nejde jako v Rakousku, kde jsou kostely přes den otevření, obvykle to tam hlídá někdo z místních a problémy tam s tím nemají.
  • Re: Krnov
    24.10.2013 8:35
    Ano, o tom Kostelci celkem víme, však jsme tam s výše jmenovaným před pár lety na čundru projížděli. Jenže tenkrát (asi v r. 2010) se teprve začínalo o těch freskách mluvit a jak je u nás všeobecně obvyklé, všechny kostely jsou zabedněné proti zlodějům, leckde se nedá ani přes mříž nakouknot a ačkoliv do Krnova zas tak daleko nemáme, jezdit kvůli jednomu kostelu zas tak ekonomické není.
  • 22.10.2013 9:25
    Zdravím, to máte pravdu, ale i u nás na "dálném severu" se něco najde. Třeba v Kostelci u Krnova je v kostele zachovaná nádherná románská fresková výmalba a v Karviné v gotické boční kapli se našly gotické figurální fresky. Jen je toho málo oproti jiným oblastem, škoda...
  • 22.10.2013 5:19
    Velmi pěkná stavba. Severní Morava na nás - bohužel - románskými památkami silně šetří ...