Kašperské Hory

Tipy na výlet Vycházka - půldenní Do přírody

Kašperské Hory - náměstí
Kašperské Hory - náměstí  •  Fotografie (4)  • Foto: st.ilona

Pojedeme autem na výlet přes Horskou Kvildu do Kašperských Hor a uděláme si malou pěší túru – okruh cca 6km z Kašperských Hor podél Zlatého potoka zpět do Kašperských Hor.

Je to výlet za trochou šumavské historie a do krásné přírody podél Zlatého potoka.

První zastávku jsme udělali na Horské Kvildě v řezbářství pana Tittla. Nachází se u hlavní silnice procházející Horskou Kvildou a upoutává na sebe pozornost nápisem „Výstava“. V této původní chalupě si lze prohlédnout ale i koupit nejen krásné řezbářské výtvory pana Tittla, ale i sklo, obrázky a knížky dalších autorů z tohoto kraje. Navíc knížky o Šumavě zde pořídíte mnohem levněji než v obchodě nebo v informačním centru.

Dále jsme pokračovali autem do Rejštejna, kde jsme na náměstí objevili tzv. rýžovní kámen s prohlubněmi, připomínající zdejší těžbu zlata. Bohužel tento kámen (jedna z mála zajímavostí v Rejštejně) byl zaházen suchým rezavým klestím.

Autem jsme se přesunuli do Kašperských Hor, městečka, kde bylo asi 2 roky rozkopané náměstí i s přilehlými ulicemi, které se opravovaly. Nyní vypadají Kašperské Hory docela atraktivně s novou dlažbou, osvětlením, květinovou výzdobou a novými fasádami. Ve městě je několik muzeí a kostelů a informační centrum. U zadní zdi kostela sv. Markéty uprostřed náměstí nás upoutal jeden z kohoutích křížů, které se vyskytují v této oblasti. Je to kříž na špici s kohoutem a s nástroji Kristova umučení.

Protože bylo hezky, zamířili jsme pěšky do přírody. Po červené turistické značce jsme se vydali na jih a napojili se na naučnou stezku „Cestou zlatokopů“. Byla to krásná cesta většinou lesem podél Zlatého potoka, lemovaná několika zlatokopeckými štolami, do kterých se dalo nahlédnout mřížemi. Značka naučné stezky nás v jednom místě vedla strmě do kopce kolem několika štol a otvorů ve skalách a následně strmě dolů zpět na pěšinu kolem Zlatého potoka. Pokud by se někomu nechtělo drápat nahoru a dolů (např. s menšími dětmi), může klidně pokračovat téměř po rovině údolní pěšinou, na kterou se značená naučná stezka po pár stech metrech vrátí. Když nás pak značka před seismologickou stanici zavedla strmě nahoru na silnici, dali jsme se po ní vlevo, po modré, která vedla zpět do Kašperských Hor. Po ní jsme se vrátili, přes Liščí vrch a kolem lyžařského areálu a ulicí Na Prádle, plnou malebných dřevěných domků.

Na oběd jsme zašli v Kašperských Horách do restaurace (a penzionu) Waikiki, která je umístěna v klidné ulici pod náměstím, se zahrádkou za domem, v klidu a zeleni. S jídlem jsme byli spokojeni. Jinak na náměstí je několik restaurací vč. zahrádek na chodníku.

Bydleli jsme v soukromé chalupě v Nových Hutích, která je pronajímána jako celek a poskytuje veškeré pohodlí pro bydlení i vícečetné rodině a nabízí i romantiku dvojicím (vnitřní otevřený krb, venkovní terasa s posezením, s krásným výhledem na šumavské louky, lesy a kopce (www.chalupasumava.cz).

Líbila se nám především šumavská příroda s rozkvetlými loukami na Horské Kvildě a v okolí Kašperských Hor. Jezdíme tam pravidelně v červnu, protože v tu dobu všechno kvete a ještě tam není tolik lidí jako o prázdninách.

Na výstavě v Tittlově řezbářství se platí 20,- Kč vstupné. Pokud si tam koupíte třeba knížku vzpomínek nebo fotografií ze Šumavy, ušetříte mnohem víc než 20,- Kč.

Poslední aktualizace: 11.07.2011
Autor příspěvku: st.ilona
Cestou zlatokopú u Kašperských Hor - Služby, informace
Cestou zlatokopú u Kašperských Hor na mapě

Příspěvky v okolí Cestou zlatokopú u Kašperských Hor

Nerada bych tu dělala reklamu jakémukoliv podniku, ale po svém pobytu na Šumavě je skoro mou povinností se s vámi podělit o jedno kouzelné místo.  Jako milovník kávy jsem měla tu čest…
Lyžařský areál se nachází na jihovýchodním okraji města Kašperské Hory. Z centra města je to asi 1 km po místní komunikaci k areálu, kde je možné pohodlně ZDARMA zaparkovat. V areálu je nový 1100 m dl…
Kašperské Hory leží v Jižních Čechách, jižním směrem od města Sušice. Kašperské Hory jsou podhorské město rozkládající se na rozhraní mezi Šumavou a Šumavským podhůřím. Město je významným střediskem…
Muzea historických motocyklů nalezneme hned v několika Českých městech – Bečově nad Teplou, Kašperských horách a Železné Rudě. Jedná se o nejrozsáhlejší expozici historických motocyklů u nás. Nachází se zde p…
Zlatokopecká horská osada Reichenstein, v roce 1584 povýšena na královské horní město, které koupilo nedaleký hrad Kašperk.
Počasí je ještě pořád krásné, a tak by byl hřích nevyrazit někam na výlet. Tentokráte jsme se rozhodli pro Hrad Kašperk. Autem dojedeme do Kašperských hor. S parkováním tu naštěstí není žádný problém. Na…
Expozice České hračky je ukázkou vývoje českého hračkářství, která vychází z lidových tradic výroby hraček v Čechách jako je Skašov, Krouna a Hlinecko.
Rozcestník na náměstí v Kašperských Horách.
Adresa: Náměstí 8341 92 Kašperské HoryČeská republika Tel. +420 602 398 988, +420 379 738 340Internet: www.hotelrilancio.cze-mail: info@hotelrilancio.cz Na hotelové recepci jsme Vám k dispozici denně od 9:00 do…
Kostel je nejstarší církevní památkou města. S jeho stavbou se začalo někdy kolem roku 1315. Z této doby je západní portál a celá stavba byla dokončena kolem roku 1330. Stavba je trojlodní s protáhl…
Dobře zachovaná zřícenina gotického hradu se tyčí na skalnatém ostrohu na horním toku řeky Otavy ve Svatoborské vrchovině 3 km severně od Kašperských Hor. Svojí polohou 886 m n. m. je nejvýše položeným královským …
Zříceniny rozlehlého gotického hradu Kašperk stojí na vysokém skalnatém ostrohu nedaleko Kašperských Hor v Plzeňském kraji. Kašperk je otevřen denně kromě pondělí od dubna do října.…
Naše společná cesta začíná na Husovo náměstí v Sušici. Odtud směřujeme na Divišov, Dlouhou Ves, Annín a Kašperské Hory. Těsně za hranicí Kašperských Hor je odbočka doleva na parkoviště IC. Jedeme se podívat n…
Chrám sv. Markéty patří jistě mezi nejkrásnější církevní stavby na Šumavě. Stojí uprostřed náměstí a pohled z kterékoliv strany je prostě jedinečný. Kostel byl původně zasvěcen sv. Linhartu. Byl postaven ve&n…
Středověký strážní hrad jižně od Sušice se zachovanými věžemi a opevněním.
Městečko Rejštejn leží 15 km jižně od Sušice v okrese Klatovy ve výši 568 m nad mořem při ústí říčky Losenice do řeky Otavy. Tato původně rýžovnická osada se dnes nachází na samé hranici Šumavského národního parku…
Čeňkova Pila leží na soutoku říčky Křemelné s řekou Vydrou 4 km od Rejštejna v Šumavských pláních v okrese Klatovy v nadmořské výšce 670 m. Soutokem Křemelné a Vydry tu vzniká řeka Otava. V 19. století byla při …
Řeka Otava je po Vltavě, jejímž je levostranným přítokem, a Lužnici třetí největší jihočeskou řekou. Vlévá se do Vltavy pod hradem Zvíkovem v oblasti Orlické přehrady. Otava vzniká soutokem řek Kř…
V blízkosti šumavské obce Stachy (asi 6 km severně) vystupuje nad stejnojmennou obcí, rozložený nad otevřenými lukami Javornické hornatiny, vrch Javorník (1.065 m). Úbočí vrchu nad osadou Javo…
Kaňonovité údolí Vydry s peřejnatým řečištěm, obřími hrnci vymletými v žulových balvanech unášením drobného písku a štěrku proudem říčky. Odvedením části vod do Vchyninsko-Tetovského kanálu je síla toku Vydry zn…
Horská obec a rekreační středisko Srní leží v nadmořské výšce 858 m 16 km jižně od města Sušice v okrese Klatovy na Šumavských pláních v Povydří v Národním parku Šumava. Původně dřevařs…
Dvorec Antýgl, dřevěná rázovitá usedlost, leží na počátku Naučné stezky Povydří ve výšce 928 m nad mořem při silnici ze Srní do Modravy v klatovském okrese v Šumavském národním park…
Sušice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Strakonice. Město se rozkládá na okraji Šumavského podhůří a na soutoku Otavy s Roušarkou. Městečko je známé továrnou na výrobu zápalek značky Solo. Sušice bylo hornické město a v jeho okolí byly naleziště zlata. Město obklopují zalesněné stráně kopců zvedajících se nad městem. U jižního a severního okraje města jsou…
Jezerní slať je velmi pěkné rozvodnicové vrchovištní rašeliniště, které se rozprostírá v horském sedle mezi Kvildou a Horskou Kvildou. Jezerní slať je součástí národního parku Šumava. Rašeliniště bylo vytvořeno…
Asi 3 km severozápadně od Modravy se na ploše 5 ha rozkládá vrchovištní rašeliniště pojmenované podle tří rašelinných jezírek, z nichž největší má rozlohu 7 arů. Rašeliništěm prochází po povalovém…
Obec a rekreační středisko Modrava leží v nadmořské výšce 980 m v údolí při soutoku Modravského, Roklanského a Filipohuťského potoka. Nachází se v okrese Klatovy asi 20 km západně od Vimperka. Původně dřevařsk…
Hrad Rabí Znovu sedíme v naší škodověnce „Feďovi“ a pokolikáté už míříme na milovanou Šumavu, majíce pocit, že…
Pozdně gotický Hrad Velhartice patří k ojedinělým dílům české hradní architektury. Hrad se nachází na Klatovsku v Plzeňském kraji. Hrad Velhartice lze navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a v kvě…
Jedna z nejznámějších šumavských a jihočeských hor vůbec se vypíná v prostoru mezi Vimperkem ležícím severně od Boubína a Lenorou na jeho jižním úpatí. Společně se sousedním Bobíkem (1.264 m) tvoří výraznou domi…
Přírodní rezervace Černé a Čertovo jezero (175 ha) byla vyhlášená již roku 1911 k ochraně dvou z osmi šumavských jezer ledovcového původu na úbočích Jezerní hory (1343 m). Černé jezero (zvané též Bystřické, Dešenické,…