Jarus

Turistický deník

Nové příspěvky

Návštěva Telče - Telčský dům
Ráno jsme vyjeli autem ze Zahrádek u Strmilova a rozhodli se, že si uděláme výlet do Telče. Je známá svými Folkovými prázdninami... U centra se nám podařilo náhodně zaparkovat zdarma a vydali jsme se procházkou ul…
Nádherné místo k ubytování na klidnou dovolenou! Spali jsme tu jen jednu noc, ale vydržela bych tu klidně 14 dnů... Ochotní lidé, u pokoje sociální zařízení, zastřešená terasa, rybník hned vedle, klid... Stravo…
Odjíždíme autem z Telče a míříme směr Pelhřimov.  Chceme navštívit Muzeum rekordů a kuriozit a trochu poznat město Pelhřimov. Výborně a levně jsme se najedli v nekuřácké jídelně v ulici Palackého, která …
V Pelhřimově je moc zajímavý obchůdek, jaký se jen tak někde nevidí! Jmenuje se Ptákoviny. Najdete ho nově na náměstí, nedávno se přestěhoval z Palackého ulice... My tam s nadšením udělali nákup a už se těším…
Je nás velká parta , jedeme autobusem do Žižkova pole - nedaleko od Přibyslavi... Na místě velká alej - 306 stromů - převážně lip... K Žižkově mohyle - místo Žižkovy údajné smrti... Ohromná mohyla byla pos…

Nejčtenější příspěvky

Nejužší ulička v Praze
V Praze existuje ulička, ve které řídí provoz semafor, protože by se tu dva lidé při potkávání těžko vyhýbali.. V nejužším místě měří okolo 50 cm. Uličkou se vlastně vchází do Restaurace Čertovka a je poblíž Karlova mostu.
K odjezdu vlaku se dostavíme na poslední chvíli - jen nastoupíme do vlaku, pískají odjezd! Jedeme za různými zážitky do Prahy, nedávno jsme totiž dostali knihu Skvosty Prahy, kde jsme našli dost zajímavých mís…
Jdeme pěšky ze Žďáru nad Sázavou na Zelenou Horu, podívat se na poutní kostel Sv.Jana Nepomuckého. Kostel je unikátním uměleckým dílem. Základem je kompozice pěticípé hvězdy (pěticípý půdorys, pět vchodů, …
Vyrážíme z Dobrovítovy Lhoty po žluté turistické značce směr Stvořidla. Asi po kilometru dorazíme do Stvořidel, kde nesmí chybět krátká zastávka s občerstvením v místním penzionu Stvořidla - kiosek venku. Pitný…
Křižíkova fontána na Výstavišti v Praze je nádherný zážitek! Je to evropský unikát s 49 čerpadly a téměř 3000 tryskami. Barevné efekty vytváří 1248 podvodních reflektorů spousty barev. Jedna zajímavost: rozvod …