fotografie david.3an

Deník turisty

Nové příspěvky

Turistický rozcestník Dolní Polžice, tvrz
Turistický rozcestník v Dolních Polžicích, místní části Bezdružic. Poblíž stávala gotická tvrz archeologicky doložená někdy ve 12-13. století, o níž toho víme jen velmi málo, navíc neexistují žádné písemné prameny. Zelená značka, směřující na jihovýchod k rozc. Staré lázně (1km) a do Konstantinových Lázní (K.L.,chatový tábor 1,5km) a k severozápadu do Horních Polžic (2km) a…
Turistické rozcestí poblíž jednoho z mnohých mlýnů, provázejících dříve tok řeky Hadovky na její pouti od Křepkovické kyselky, kde poblíž studánky pramení až po soutok s Úterským potokem pod Šipínem.  Červená značka, vedoucí z Pramenů, přes Mariánské Lázně, Teplou (klášter - 17 km), Zahrádku (11km) a Krasíkov (hájovna - 1,5 km) dále údolím Hadovky přes rozc. Na Hadovce (3 km)…
Studánka lásky je jedním z mnohých pramenů sirovodíkové minerálky v okolí Konstantinových Lázní, jehož část vyvěrá přímo do koryta Hadovky. Právě v těchto místech překračuje trať Pňovany - Bezdružice údolí Hadovky Pozoruhodným viaduktem z doby výstavby trati - r.1901, se zachovalým pulsometrem - zařízení pro nabírání vody přímo z potoka. Prvý z rozcestníků je na pravé straně…
Po stopách dvou významných šlechtických rodů - Harantů a Švamberků
Na místě dnešního pozdněbarokního kostelíka stávala první stavba již za Boleslava  II. Pobožného. (Podle pověsti kníže zavítal do Šáreckého lesa, kde byli pohřbeni Ctiradovi bojovníci a na místě ho napadl medvěd, …

Nejčtenější příspěvky

Za drahokamy Triglavského národního parku - Triglavská jezera
Začínáme na turistickém parkovišti Planina Blato (1147m), kam se lze dostat úzkou horskou silničkou ze Stare Fužiny, kolem parkoviště, kde je nutno zaplatit taxu za vjezd a pak pokračovat asi 10 km vzhůru. Z Blat…
Pro počátek této trasy je vhodné zvolit lesní nádražíčko v Kaprouně. Odtud po zelené vystoupáme do stejnojmenné obce. Odtud nás vede červená značka Pod Vysokým kamenem (na rozcestí sledujte správný směr trasy - Da…
Po trase Ns Klánovickým lesem se dostaneme asi po 2.5 km k místu bývalé vesnice Hol a dále pak ke zbytkům vesnice Žák. U zastávky NS č. 3 můžeme vidět nejcennější pozůstatek vsi - zbytky kamenné roubené studny. Ce…
Za počátek putování zvolíme parkoviště u zámku na Hrubé Skále (odbočka ze silnice I/35 v Radvánovicích). Odsud se vydáme po Zlaté stezce Českého ráje směr Valdštejn. Hned po první serpentině vyskeřské silnice trasa odbočuje vpravo k arboretu Bukovina, dále pak přes vyhlídky Na Kapelu a U Lvíčka a rozcestí u Kavčin k hospůdce u hradu Valdštejna. Po prohlídce můžeme volit ze…