dedeon

Ondřej Dedek

Od konce května 2010 po úraze nohy spíše virtuální turista.

Příspěvky sleduje: 30 turistů
Počet příspěvků: 390
Průměrná známka příspěvků: 1,03
Počet přečtení příspěvků: 1 248 867

Příspěvky uživatele dedeon

Počet příspěvků: 387

Hrad Lukov - webkamera
Webová kamera je umístěná na hradní věži, vstupní bráně do Horního hradu. Kamera snímá most, značenou cestu vedoucí z Lukova a část prostoru Dolního hradu. http://www.hradlukov.cz/?sekce=kamerie
Pěkně upravená studánka vúdolí Setiny, zhruba na půl cesty mezi zaniklou osadou s mlýnem Linderačka a Bartkovym mlýnem (dnes v areálu penzionu Setina). Před Studánkou jsou dvě lavičky ze starších, pomalu trouchnivějících půlkmenů.
Pěkně opravenou kapli Navštívení Panny Marie najdete v Jakubčovicích, dnes místní části Hradce nad Moravicí. Kaple pochází z roku 1869, před ní stojí kamenný kříž z téhož roku a socha Panny Marie z osmdesátých let 19. století.
Vošárna je národní kulturní památka, jakou naleznete málokde. Jde o barokní prádelnu a sušárnu, která ještě před pár lety vypadala, že zmizí z povrchu zemského. Díky Občanskému sdružení Vošárna a NPÚ však je zach…
V rámci raduňského zámeckého areálu objevíte i značně zchátralou budovu původního empírového ovčína z roku 1841. Z průčelí už bohužel zmizela mohutná štuková beraní hlava a areál vypadá čím dál zchátraleji. (Já, a…
Raduňskou sýpku potkáte cestou z obce mezi kostelem a zámkem. Tato budova pochází už z 18. století a patří do komplexu budov zázemí zámku. V současné době končí rekonstrukce, zřejmě zde Budou výstavní a galerijn…
Pod jakubčovickou rozhlednou přibyla nová trasa a proto připojuji nový popis. Po trase zelené naučné stezky Raduň - Jakubčovice dorazíte kolem rozcestí U Američana až k raduňskému zámku. Trasa je z větší části věnována osádce Liberatora, amerického bombardéru z 2. světové války, který nedaleko odtud dopadl po souboji s nacistickou stíhačkou. Po žluté naučné stezce Záviliší dojdete oběma směry do Hradce nad Moravicí. Pře…
Raduň - rybník Kameník
Soutěž 3 body
Rybník Kameník je poslední z raduňských rybníků(bráno proti toku Raduňky), je součástí přírodního Zámeckého parku. Byl vybudován snad už v 18. století. Z horních raduňských rybníků mi připadá nejromantičtější. Na …
Pěkná, zhruba šestihodinová vycházka, Z Hostýna na Tesák vede velmi pohodlně po hřebeni či podél něj. Pak se pustíme údolím Rosošného potoka kolem klauzů a PR Čerňava) Téměř v závěru vyšplháme ke zřícenině hradu Šaumburk a prudce se spustíme dolů do Podhradní Lhoty. Pak nám zbývá jen krátký úsek po asfaltce k rajnochovickému nádraží. Délka trasy: cca 19 km.
Rozcestí několika lesních cest a Naučné stezky Raduň Jakubčovice s odbočkou k buku - pomníku smrti amerického letce z II. sv. války
Jde o rozcestí modré TZ se zeleně značenou naučnou stezkou Raduň - Jakubčovice. Po naučné stezce se dostanete buď k rozcestí U Američana (1 km) a k rozhledně v Jakubčovicích (Nad příletem -3,5 km), nebo do údolí …
Při příležitosti Světového dne vody pořádá Povodí Odry  Den otevřených dveří na vodních dílech Slezská Harta, Kružberk, Morávka a Žermanice a na dalších místech. Den otevřených dveří proběhne 24. března 2012 od 9.…
Rozcestník zelené a žluté TZ vybudovaný nově v rámci rekonstrukce naučných a turistických stezek v prostorách NKP Landek. ZTZ vede jedním směrem přes nedaleké Petřkovice a Bobrovníky do Děhylova, Dobroslavic, dále kolem Ostré Hůrky do Háje ve Slezsku. Druhým směrem pak kolem odbočky k landeckému hradisku a rozhledně míří do Koblova. ŽTZ vede k rozcestí u potrubí a kolem…
Rozcestník před vítkovským nádražím. ČTZ vede odtud přes Kamenný potok a Kaménku do Oder MTZ vede jedním směrem k autobusovému nádraží, pak do Podhradí, kolem hradu Vikštejn přes Radkov a Melč do Štáblovic, druhým směrem přes Klokočov a Spálovský mlýn do Údolí Budišovky před Budišovem nad Budišovkou.
Tento rozcestník je umístěn u vítkovského autobusového nádraží, vede tudy MTZ vede jedním směrem  do Podhradí, kolem hradu Vikštejn přes Radkov a Melč do Štáblovic, druhým směrem kolem vlakového nádraží (obě nádraží spojující Vítkov se světem jsou od sebe vzdáleny téměř 1,5 m) přes Klokočov a Spálovský mlýn do Údolí Budišovky před Budišovem nad Budišovkou.
Rozcestník na ČTZ z Podhradí do Žimrovic a do Hradce nad Moravicí. Rybářská chata se svou hrází na blízkém potůčku vypadá velmi romanticky. Nedaleko je balvan, který se snad urval z vrcholku místních skalek za z…
Zajímavá drobná technická stavba, řetězová lávka pro pěší přes Moravici naproti Pivovarským sklepům. Mnozí z nás zde pocítí nečekané vzrušení, když se jim pod nohama rozhoupe. Oblíbené místo mých dětí.
Rozcestník přímo na náměstí u Zastávky autobusu. Vede tudy červená, žlutá a modrá TZ: ČTZ a)kolem zámku, přes Zátoň do Českého Krumlova b)přes zaniklou obec Žumberk, dále přes Lachovice do Vyššího Brodu MTZ - o trošku delší cesta k zámku ŽTZ - kolem zámku směrem na Frymburk
Rozcestník před hradem Rožmberk. Vede tudy žlutá, modrá a červená TZ: ČTZ poněkud zvláštní, vede třemi směry a)přes Metlice a Zátoň do Českého Krumlova b)přes Trojany, Metlici do Tiché c)přes Lachovice a Vyšší Brod na Čertovu stěnu MTZ a) na náměstí v městečku Rožmberk b) přes Rožmitál na Šumavě do Českého Krumlova ŽTZ a) na náměstí v městečku Rožmberk b)…
Krásný pozdněgotický kostel z konce patnáctého století postavený na místě kostela ze století třináctého. Najdete na rožmberském náměstí po pravé straně směrem k mostu přes Vltavu.
Český Krumlov - vyhlídka Vyšehrad
Vyšehrad - vrch a ulice v Českém Krumlově s nádhernou vyhlídkou na krumlovský zámek a město. Dostanete se tam od rozcestníku červenobílé významové značky, nenechte se vyděsit vybydleným hotelem Vyšehrad, který bu…
Rozcestník u třísovské železniční zatávky. Jde o rozcestník červené TZ. Jedním směrem vede přes zříceninu hradu Dívčí Kámen do Boršova nad Vltavou, druhým pak do Zlaté Koruny. Dřevěná šipka s nápisem hrad vám ukazuje na Dívčí Kámen cestu nejpohodlnější (za Třísovskou lípou rovně po asfaltečce), ne však nekratší. Kratší je to po červené.
Rozcestník v areálu českokrumlovského zámku v rozsáhlém podhradí zvaném Rejdiště. V turistické sezoně se v přilehlém parčíku nachází rozlehlé tržiště se stylovými suvenýry. Stýká se zde řada turistických značek, z nichž dvě (modrá a významová červená) následně prochází celým areálem hradu. ČTZ - vede přes město Rožmberskou ulicí, dále přes Zátoň do Rožmberka nad Vltavou. …
Velmi zajímavý rokokový letohrádek v českokrumlovské zahradě byl vybudován v závěru 17. století. Jde o stavbu, která nemá v českých zemích obdoby. Bohužel, většina návštěvníků zahrad si prohlédne otáčivé divadlo …
Rozcestník se nachází přímo na hradě Lukově, lépe řečeno v tzv. Dolním hradě, na mohutném stromě před hradním mostem vedoucím na Horní hrad (to je ta pravá zřícenina). Vede odsud červená značka do Štípy a Zlína, opačným směrem pak přes Držkovou na Tesák. Současně tudy vede zeleně značená Naučná stezka Lukov po předhůří Hostýnských vrchů.
Rozcestník v obci Lukov u zastávky Lukov, domov důchodců (je to první autobusová zastávka za ZOO Lešná) Vede odtud ČTZ přes Štípu do Zlína, opačným směrem pak k hradu Lukov (necelé 2 km přímo do kopce, převýšení 190 m) a dále do Držkové a na Tesák. Začíná zde také ŽTZ vedoucí k Naučné stezce Lukov a pokračuje na horní konec Rusavy (Ráztoka-most) a na hřeben Hostýnských vrchů…
Ostravský loutkový orloj . novinka roku 2011. Nazývám ho novým, abych ho odlišil od geniálního Maškova orloje, který najdete v Ostravském muzeu. Loutkový orloj naleznete na nové alternativní scéně Divadla loutek…
Rozcestí turistických značek a tabule naučné stezky před branou do hradu. ŽTZ vyznačuje okružní trasu A. Podroužka vedoucí přes Černou louku, kolem Keltičkovy kovárny pod haldu Ema (na vrchol však vedení OKD nedávno zakázalo přístup - Ostrava tak přišla o svou "sopku") zpět ke SlezskoOstravskému hradu. Od rozcestí pod haldou můžete jít po zelené do ZOO Ostrava.
Nenáročná, i když mírně kopcovitá trasa Kolem Hradce nad Moravicí. Ideální na školní výlet.
Tak jako každý rok, i u nás ve Slezsku se koná muzejní noc. Letos se odehraje 27.5.2011. Do akce se zapojila řada muzeí a dalších organizací od Frýdku a Těšína po Krnov a Bruntál. Například v Opavě od budovy v …
stránka 1 z 13

zpět na profil uživatele dedeon