hanakova

Příspěvky uživatele hanakova

Počet příspěvků: 21

Trek kolem Alpamaya
Nevado Alpamayo 5947 m – není největší, není nejvyšší a dokonce k ní ani neproudí každoročně davy turistů, aby ji na vlastní oči spatřily. Přesto je jako magnet a mnozí o ní říkají, že je nejkrásnější horou na svě…
Netřeba zdolávat jen pěti, šesti, sedmitisícovky nebo treky dlouhé sto či dvě stě kilometrů. Hory je dobré nasávat i jinak. Takže vyrážíme na pohodový prodloužený víkend do Julských Alp. Míříme do závěru krásného …
Už dlouho nás láká druhý nejvyšší vrchol Vysokých Tater Lomnický štít (2634 m). V plánu máme výstup Birkenmajerovou cestou, která začíná kousek od normálky. Tu máme v záloze, pokud nám počasí nebude nakloněno. Výh…
V Nové Sedlici, nejvýchodnější vesnici Slovenska, silnice končí. Nikam dál už nevede. Parkujeme své vozy v bezpečí na zahradě u domorodců, což nám domluvil starosta a motorový pohon měníme za vlastní. Starostova …
Do Paklenice jsme přijeli především za lezením, ale protože máme po pár dnech ruce unavené, rozhodujeme se pro odpočinkový den. A k tomu úplně vybízí přechod z Malé do Velké Paklenice. Ubytovaní jsme ve Starém Gr…
Lužnici jsme vyměnili za Dunajec, kánoe za raft, a to i přesto, že Dunajec zrovna raftovou řekou není. Pája, náš kapitán, prosazoval sjezd Dunajce na kánoích, Marcela ale oznámila: "Roman na vodě nikdy nebyl a mně…
Nádherná a dominantní pyramida na slovinsko-italské hranici - to je Mangart v Julských Alpách. Vrchol svou severní stěnou může směle konkurovat Triglavu. Stěna není sice tak vysoká, ale je zhruba tři kilometry šir…
Zase jsme zatoužili vypravit se do území věčného sněhu a ledu. Tentokrát nás zlákala dvě rakouská géčka. Grossvenediger (3666 m) je čtvrtou nejvyšší horou rakouska a Grossglockner (3798 m)je, co se výšky týče, na …
V pátek na večer dojíždíme ke Goworowu, kde se nám brzy daří najít pěkné místečko na spaní.  Usínáme pod oblohou pokrytou milióny hvězd. Přes noc ani nepadá rosa, takže se spí dobře a ráno ani nemusíme sušit spacá…
Deštivé počasí nás vyhnalo z Alp, a protože máme cestou domů Šumavu, rozhodujeme se, že se tu na pár dní zastavíme. Deštivé počasí nás vyhnalo z Alp, a protože máme cestou domů Šumavu, rozhodujeme se, že se tu …
Jednoho zářijového víkendu jsme po dlouhé době zase sbalili batoh a vyrazili pěšky po horách. Na radu policistů parkujeme auto na utajeném parkovišti v Bělé pod Pradědem. Plácek, kde jsme vůz nechávali jiné roky, …
Jednodenní trasu Olomouc - Praděd - Olomouc jsme zvládli, dá se říct, bez větších problémů. A přestože naše první slova poté, co jsme před domem zcela zchvácení slezli z kola, zněla, už nikdy více, velmi brzy v ná…
Jedno letní odpoledne přemýšlíme na zahrádce u pivka, co roupama dělat. „Co takhle vyrazit na Praděd?“, padne jeden z nápadů. „A co takhle na ten Praděd dojet z Olomouce na kole,“ začíná se šílený nápad rozvíjet. …
Bishorn 4153 m - nachází se v kantonu Wallis v sousedství dominantního Weisshornu a říká se o něm, že je to lehčí čtyřtisícovka. Výstup je hodnocen obtížností F. Po technické stránce určitě patří ke snadnějším vrc…
Nenáročný, oddechový, ale za to na výhledy bohatý kopec? To je Klein Furkahorn (3026 m). Cestou do Walliských Alp nás už minule zaujaly při projížďce sedlem Furkapass (2429 m) okolní štíty. Letos jsme je při cest…
  Hřeben Orlických hor je jako stvořený pro nenáročnou, ale krásnou turistiku. Do hor vyrážíme na dva dny a až dodatečně zjišťujeme, že dva z vrcholů během pár měsíců od naší návštěvy zcela změnily tvář. Na Ane…
Nožky svrbí, na horách je sněhu dost, předpověď počasí na víkend výborná. Ideální konstelace vyrazit na dvoudenní přechod Králického Sněžníku po polské straně státní hranice. Na parkovišti ve Velké Moravě neletí na záda jen batoh, ale i lyže a my si to volnou chůzí šineme po asfaltce zpět do Horní Moravy, kde modrá značka konečně uhýbá z hlavní cesty. Za mostkem cesta začíná…
Nabídka na lyžování ve Stubaiských Alpách přichází zcela nečekaně a my ji s nadšením přijímáme. Jen trošku upravujeme program. Místo lyžování na sjezdovkách raději volíme skialpy. V narychlo koupené mapě nachází…
V sobotu ráno přijíždíme na parkoviště poblíž kempu ve Smraďavce a o půl desáté odcházíme směrem k Dlouhé Řece. Míjíme nově opravený lázeňský dům s uměle vytvořeným rybníčkem se spoustou ptačích budek. Pokračujeme…
Sněžka před námi, Sněžka za námi, Sněžka vedle nás. Prostě tato hora nás při našem třídenním přechodu hřebene Krkonoš neustále doprovází a jako manekýna se natřásá s mlhavou sukýnkou kolem pasu. Užívá si, že je st…
Náhorní plošina Raxlape o rozloze 75 kilometrů čtverečních se nachází jihozápadním směrem zhruba osmdesát kilometrů od Vídně. Ze všech okrajů mohutné plošiny spadají prudké skalnaté srázy někol…

zpět na profil uživatele hanakova