planika

Příspěvky uživatele planika

Počet příspěvků: 17

Po letech Drážďany
Po mnoha a mnoha letech se konečně splnil můj sen podívat se znovu do Dráďan. Pluli jsme z Děčína po Labi, takže jsme svou prohlídku začínali na jednom z nejkrásnějších míst. Balkón Evropy V první polovině 18. století vznikla na městských hradbách původně soukromá zahrada hraběte Brühla, kterou hned po jejím dokončení zpřístupnil veřejnosti. Dodnes je to oblíbená promenáda s…
Plavba po Labi byla ohrožena kvůli velkému suchu a nízké hladině vody. Celou noc před vyplutím lilo jako z konve a ještě po cestě tam bylo zataženo a krápalo. Díky tomu jsme mohli vyplout už z Děčína. Na zpáteční …
Budapešť je pro mě stará láska ještě ze studentských dob, kdy jsme tam jezdili se školním zájezdem CKM každý rok před Vánocemi. Díky skvělé průvodkyni jsme pokaždé kromě nákupů stihli ještě památky, výstavy v Muze…
Pag – ostrov dvou tváříNa straně od Jadranské magistrály je vidět z ostrova Pag jen pustinaa holé kamení. Jediný život představují trajekty plující v sezóně sem atam ve čtvrthodinových intervalech. Na toho, …
  Po vynikajícím zeleninovém obědě uháníme po dálnici k dalším přírodním zajímavostem Slovinska. Dobrou třetinu země totiž pokrývá kras a my bychom měli navštívit nejznámější a největší jeskyni Postojns…
  Do nádherného nedělního rána se probouzíme pomalu a líně, dlouho snídáme. Tomaž je už opět v akci, obchází sousedy a pak něco kutí na dvorku. Jdeme se za ním podívat. Před domem stojí tři kola a my jsme zváni n…
  Probouzíme se časně do dalšího nádherného rána. Máme obrovské štěstí, protože takových dnů bývá prý v Alpách do roka velmi málo. Ranní hygienu vykonáme opět v ledové bystřině, posnídáme a připravujeme se k odje…
  Probudili jsme se do nádherného svěžího rána. Všichni ještě spí, ale nám je líto každé chvilky, kterou bychom mohli zbytečně promarnit. Jdeme se ještě jednou projít a kochat se. Pak se pustíme do přípravy snída…
  Julské Alpy Druhý den vyrážíme do Alp. Cesta trvá asi hodinku. Ve Slovinsku je všechno blízko a za pár dní můžete zvládnout túry ve velehorách, rafting na divokých řekách, koupání v moři, návštěvu …
  Lublaň   Před polednem nás veze Alenka do města. První zastávkou je fakulta, na které učí Tomaž. (Lublaňská univerzita má 13 fakult a spolupracuje s 41 vědecko-výzkumnými ústavy jako jsou Fyzikální institut J…
  Pocta padlým hrdinům Spojené státy prožívají v těchto dnech velký šok a smutek. Ozbrojený muž pronikl do sídla amerického Kongresu a zastřelil dva statečné policisty. Celá země …
  Krajem Thomase Jeffersona Úzkou vyhlídkovou silničkou Blue Ridge Parkway, táhnoucí se po hřebenech Appalačského pohoří, přijíždíme do státu Virginia. Byla to první britská kolonie, pojmenovaná po panenské královně Alžbětě I. Postavou, která nás však v amerických dějinách nejvíce zaujala, je třetí prezident Thomas Jefferson, autor Prohlášení nezávislosti amerických kolonií. Rozhodli jsme se proto sledovat jeho sto…
  Snídaně od americké babičky Nedělní ráno. Standa se musí vrátit do práce a my budeme pokračovat přes Appalačské pohoří na východní pobřeží, na víkend se opět sejdeme. Na druhém konci …
Spojené státy jsou známé svými národními parky. Jistě by bylo neodpustitelné nenavštívit alespoň jeden z nich. Na kružnici naší dlouhé cesty leží zrovna ten nejnavštěvovanější - Gre…
Americké prázdniny   Obloha se umoudřila, strach nás pomalu opouští. Krajina se změnila a my se blížíme k posvátným indiánským horám. Dětské představy o rudých válečnících na koní…
Dobrodružství začíná Konečně opouštíme nudu každodenního amerického života. Jsme na cestě. Každý s jinými pocity a představami. Nezkušená řidička a průvodkyně, která sebrala veškerou odvahu a vydala se jenom kvůl…
Jako mávnutím kouzelného proutku jsme se najednou ocitli v bývalém hlavním městě Virgínie v červnu roku 1781. Anglie se snaží zmařit úsilí o osamostatnění kolonií, město je po deset dní okupováno vojsky …

zpět na profil uživatele planika