Blejk

Počet přečtení příspěvků: 134 373

Příspěvky uživatele Blejk

Počet příspěvků: 86

Když je v Brně abnormální hic
Když je v Praze abnormální hic, jezním k vodě až do Měchenic...  zpíval kdysi v dřevních dobách ve svém hitu Ivan Mládek. V jiném zase to, že Brno je zlatá loď, za děvčaty z Brna choď... A my se vypravíme na míst…
Nedávno mne jedna ze služebních cest dovedla do Pardubic. A jak se občas podaří, jedna ze schůzek vypadla a tak mi vzniklo v časovém rozvrhu asi 90 minutové okénko. Tak jsem ho vyplnil trochu netradičně – návštěvo…
Právě před rokem jsem ve svém příspěvku z obce Čunín na Konicku – viz zde : https://www.turistika.cz/mista/cunin  zmínil příjemnou hospůdku v centru obce – U Růžičků s tím, že jí bude věnován samostatný článeček. …
Přírodní památka Nebeský rybník
Velmi málo známou lokalitou Drahanské vrchoviny, která mě však docela nadchla, je přírodní památka Nebeský rybník. Je to přírodní památka z důvodu hojného výskytu obojživelníků a vodního ptactva. Podstatná většin…
Červená turistická značka z Brna Obřan do Bílovic, která vedla po levém břehu Svitavy byla přeložena na pravý břeh řeky. Začíná nyní na konečné tramvaje č. 4 a dovede nás do Bílovic nad Svitavou, k nádraží a dále …
Tuším, že je to snad 3. díl Harryho Pottera, kdy se spolužáci z Bradavic vydávají za pobavením do sousední vesničky Prasinky. My se vydáme do Čunína. Čunín je vesnice v Olomouckém kraji, v okrese Prostějov, v jeh…
Toto rozcestí nalezneme v lesích mezi Černou Horou, blanskem, Lipůvkou a Šebrovem. Nachází se 1,5 km pod vrchem celkem vysokého (na místní poměry) Bukovce (596 m.n.m.). Rozcestí je na zelené a červené turistické …
Pokud navštívíte Moravský kras, jistě to spojíte s návštěvou Macochy. Propast i lanovku určitě stojí za to vidět a svést se dolů k Punkevním jeskyním a zase zpět. Ale po prohlídce nám vyhládne a je čas na oběd.…
Je rozcestí na červené a zelené turistické značce. Nachází se v Moravském Krasu, v severní části obce Ostrov u Macochy. Červená značka nás zavede do Holštejna (3 km) a Sloupu (7 km), potom pokračuje Krasem dál…
Když se vydáte na čundr na střední Sázavu, narazíte západně od městečka Zruč nad Sázavou na obec Chabeřice. Můžete se tam dostat čtyřmi způsoby : Po svých po červené turistické značce ze Zruče nad Sázavou (3 km…
Zajímavou, netradiční sakrální památku nalezneme na žluté turistické značce ze Křtin do Jedovnice v těsném sousedství Moravského krasu. Nachází se v lese asi 1,5 km za obcí Křtiny, 1 km před rozcestím Liščí leč.…
Turistické rozcestí Liščí leč
Rozcestí se nachází v lesích nad obcí Křtiny, v blízkosti Moravského krasu. Je to rozcestí na žluté turistické zančce, která začíná ve Křtinách ( 1,5 km) a pokračuje do Jedovnice (5 km) a na červenou do Harbech …
Se nachází v Moravském Krasu, bezprostředně u jeskyně Balcarka, na křížení červené tur. Značky se silnicí Vilémovice – Ostrov. Červená značka nás zavede do Ostrova (1 km), Holštejna (4,5 km) a Sloupu (8 km), pot…
Je rozcestí na červené a zelené turistické značce. Nachází se v Moravském Krasu, na jižním okraji obce Ostrov u Macochy, bezprostředně nad jeskyní Balcarkou. Červená značka nás zavede do Holštejna (4 km) a Slo…
Kdo zná Moravský kras, ten si vybaví ponornou řeku Punkva. Ale je zde i více dalších zajímavých toků, které jsou ponorné. V jižní části Krasu je to např. Říčka, ve střední části Křtinský potok nebo v severní části Bílá Voda. A právě u tohoto zajímavého potoka se zastavíme. Pramení na Drahanské vrchovině na jihozápad od Protivanova v nadmořské výšce asi 650 m, protéká přes…
Turistické rozcestí Repechy
Turistické rozcestí Repechy se nachází na Drahanské vrchovině, u silnice, spojující Malé Hradisko a Drahany, u odbočky k obci Repechy. Je to rozcestí na zelené turistické značce, která jde na jih do Drahan (5,0 km), kde skončí. Na druhou stranu vede přes Malé Hradisko (4 km), Bukovou (8,5 km) do Horního Štěpánova (15 km) a končí v Pohoře (20,5 km), kde pokračuje modrou. Po…
Tuto krásnou udržovanou kapličku nalezneme v srdci Drahanské vrchoviny, na pravé straně silnice Protivanov-Niva, asi 0,5 km za obcí. Jedná se o výklenkovou kapličku, zděnou, omítanou, z 19. stol., patří do stave…
nachází se na návsi v malé obci Baldovec, v srdci Drahanské vrchoviny. Rozcestí ja na dálkové červené značce.Na východ dojdeme k Bílému kříži (2km), do Drahan (7 km), pak se značka obrací na západ a pokračuje do…
Baldovec je malá osada, ležící na Drahanské vrchovině, na samém okraji jižní části Olomouckého kraje. Je částí obce Rozstání, která leží jen 2 km jižněji. Baldovec má 76 domů. Původně zde stával mlýn. Celé osad…
Turistické rozcestí Baldovec kemp
Rozcestí Baldovec kemp nalezneme na Drahanské vrchovině v údolí Bílé Vody. Leží pod kempem Baldovec na žluté značce mezi Baldovcem (1,5 km) a Holštejnem (3 km).
Turistické rozcestí Pod Sečí leží na jižním okraji obce Seč na Drahanské vrchovině v údolí Hloučely na křižovatce červené a žluté značky. Červená značka nás zavede směrem na jihovýchod až do Prostějova (odtud 27…
Na Pohodlí  Je důležitá turistická lokalita, ležící v severní části Drahanské vrchoviny. Je zde několik malých chatových osad kolem staré bývalé hospody – zájezdního hostince, která leží u silnice asi v polovině …
Rozcestí U Tří dubů Leží v severní části Drahanské vrchoviny, asi 0,5 km severně od samoty / osady Pohodlí poblíž silnice Ptení – Lipová. Rozcestí leží v jehličnatém lese a setkávají se zde dvě turistické trasy: modrá a žlutá. Modrá začíná v obci Malé Hradisko (6 km), dojde sem přes Okluky (4 km) a Pohodlí (0,5km), aby pokračovala na sever přes Stražisko (4 km), Ochzskou…
Rozcestí Okluky – rekreační tábor Rozcestí leží západně od dříve velmi slavného pionýrského ( dnes rekraečního ) tábora v Oklukách v severní části Drahanské vrchoviny. Rozcestník stojí na levém břehu potoka Hloučely, naproti mostku. Setkávají se zde dvě turistické trasy: červená a modrá. Červená je dálková.  Dostaneme se sem po ní z Prostějova (23,5 km) přes Plumlovskou…
Relativně malý opuštěný a zarůstající kamenolom nalezneme na pravé straně červené turistické trasy z Brna Obřan do Bílovic asi 1 km z konečné MHD v Brně Obřanech - pro cyklisty je to cyklostezka 5EV 9 – Greenway K…
Zajímavý most – stavebně - technickou památku nalezneme v Brně – Maloměřicích. Maloměřický most (dříve Jubilejní most), pochází z návrhu Bohuslava Fuchse a Karla Kotase z roku 1924. Samotná stavba byla dokončena v…
My, v Bílovicích nad Svitavou máme krásné okolí, těsná blízkost Krasu, ale i Lesnický Slavín nebo údolí Moravského Švýcarska vybízí k řadě úžasných výletů do přírody. Ale protože se musí vyzkoušet všechno, řekli j…
Toto turistické rozcestí leží na velmi pozitivním místě – na východním okraji chatové osady Lhotky mezi obcemi Březina a Bukovinka. Na místě je posezení pro unavené a infotabule k zóně klidu – přírodnímu parku Říč…
Turistické rozcestí Nový Dvůr nalezneme vedle stejnojmenné samoty uprostřed polí mezi obcemi Ochoz u Brna, Březinou a osadou Lhotky. Kříží se zde modrá se zelenou : modrá je delší, jde z Lulče (17 km) přes (Bolkovy) Olšany (11,5 km) a pokračuje do Ochozi (3 km), Mariánského údolí (12,5 km ) a přes Podolí na rozcestí Vinohrádky, kde se potká se žlutou a skončí. Zelená je…
V obci Ochoz u Brna, asi 100 m od restaurace U Votrubů z kopce dolů u vedlejší komunikace leží vedle sebe dva malé pomníčky :  všem obětem násilí a útlaku ve 20. století  pomík TGM oba z konce tisíciletí.  Maj…