fotografie Ajrad81

Příspěvky uživatele Ajrad81

Počet příspěvků: 28

Za bledulemi do Královy zahrady
Rozhodli jsme se oslavit začátek jara výletem do přírody, za tak ryze Jarními květinami jako jsou bledule. Byť je to chráněná rostlina, lokalit s jejím výskytem je dostatek, stačilo si jen vybrat. Protože jsme nem…
Vstávali jsme zase v sedm, protože jsme chtěli z výletu vytěžit maximum a mrknout ještě na Vyhlídku Tři kameny a samozřejmě bylo taky potřeba v chalupě uklidit. To jsme udělali hned po snídani a pak už zase vzhůru…
Druhý den byla v plánu Branná, počasí nám to dovolilo  Jediným drobným nedostatkem tohoto výletu byl fakt, že vlak z Nových Losin odjíždí v 8.17, což nás společně se vzdáleností, kterou jsme museli ujít pěšky, donutilo vstávat už v 7. Z nějakého záhadného důvodu jsem byla já to ranní ptáče, vylezla jsem z peřin už v 6.50. Nepochopitelné. Ale výhody to mělo, nemusela jsem stát…
Prodloužený listopadový víkend nabízel šanci - letos pravděpodobně poslední – na výlet a my se rozhodli, že ji využijeme. Katka objednala chatu v Nových Losinách (jednoznačným kritériem výběru byla dostupnost od v…
Po „protancované“ noci jsme se probudili spíš nevyspalí než vyspalí, ještě stále jsme hudrali nad venkovní diskotékou v kempu, ale těšila nás myšlenka, že za chvíli vypadneme. Moc jsme se nezdržovali, posnídali, složili stan, sbalili věci, trochu v mobilhausu uklidili a tradá. Ani jsme se nestačili pořádně v autech usadit a už jsme vystupovali v Beckově na návsi. Když jsme…
Když už nám kalendář nabídl říjnový státní svátek a s ním spojené volno v úterý, tak by byla škoda sedět doma, tím spíš, že letos opět máme krásný podzim, tudíž jsme se rozhodli toho využít a vyrazili jsme za pozn…
Nápad udělat si výlet do Čachtic vznikl, ani nevím jak. Na počátku bylo zjištění, že místní cestovka tam pořádala zájezd, a když jsme se o tom při jednom z našich posezení bavili, bylo jednohlasně dohodnuto, že př…
Obec Beckov - autem cca 5 minut od sjezdu z dálnice D1 Bratislava - Žilina u Nového Mesta nad Váhom. Z Nového Mesta nad Váhom lze dojet i autobusem. Jedeme na prohlídku zříceniny hradu Beckov, jedné z nejimpozant…
K Čachtickému hradu je přístup z obcí Čachtice a Višňové. Silnice mezi nimi je ovšem hodně úzká. Oběma obcemi vede železniční trať z Nového Mesta nad Váhom.   Naším cílem bylo navštívit zříceninu Čachtického hradu…
V Parku miniatúr jsou umístěné jsou umístěné modely slovenských hradů, zámků, kostelů... Modely jsou v měřítku 1:25 a 1:50. Můžete si prohlídnout, jak vystavené památky vypadaly v době svého největšího rozkvětu, s…
Den pátý Ráno nás probudily nezvyklé zvuky – ukázalo se, že kousek od našeho malého stanu bivakovala kachna s káčaty a asi něco mladým vytýkala. A to dost nahlas. Po klasickém ranním rituálu sestávajícího ze snídaně, nachystání svačiny, umytí nádobí a sbalení stanů jsme se šli ještě zhoupnout na houpačkách a povozit na kolotoči.  A frčeli jsme do Ženevy. Na nábřeží jsme…
Den čtvrtý Ráno u Ženevského jezera bylo podstatně příjemnější než u jezera Bodamského. Nejen kvůli teplotě a krásnému výhledu na jezero a Hory, ale hlavně kvůli lidem. Místo nabručeného „Morgen“ jsme slyšeli usm…
Den třetí Ráno jsme si malilinko přispali, asi nás utahal ten dlouhý přejezd, ale nic dramatického to nebylo. Ostatní obyvatelé kempu nás po ránu pozdravili svým „Morgen“ – z němčiny znám jen pár slov a frází, po…
Den druhý Ráno jsem se probudila na svoje zvyklosti celkem brzo, tak trochu za to taky mohla zima, můj spacák není dělaný na horské podmínky a kvůli jedné noci jsem neměla chuť pořizovat si teplejší. Cestou k umývárnám jsem se trochu rozhýbala, rozproudila si krev a hned to bylo lepší. Katka už byla taky vzhůru, a když ze stanu vylezl i Martin, ostatní si neodpustili otázku,…
Den první Nápad probádat Francouzskou riviéru se zrodil už na přelomu roku a pomalu nabýval přesnější obrysy. Trasu vymyslel Leoš a postaral se i o technické detaily, má s tímto způsobem cestování zkušenosti. Byl…
Na první adventní neděli jsme si udělali výlet do Olomouce. Ani ne tak na vánoční trhy jako spíš kvůli výstavě o starém Egyptě, jejíž návštěvu od nás dostala Katka k svátku. Já - coby bývalá studentka olomoucké un…
Cesta z Osvětimi do Krakova trvala jen nějakou hodinu, takže bylo rozhodnuto ponechat filmovou produkci až na druhý den. Ubytovali jsme se v hostelu a vyrazili do centra na večeři. Společně jsme došli na Glowny ry…
Dějepis mě ve škole nikdy moc nebavil, ale historii mám celkem ráda. A nejvíc se zajímám o novodobější historii našeho národa – 2. světovou válku. S tím je pochopitelně spjaté i „konečné řešení židovské otázky“. Č…
Na prvního máje jsme chtěli využít volného dne k výletu do Oslavan, mluvilo se o tom dost dlouho dopředu, ale i tak jsme to museli zrušit. Většina lidí nakonec odmítla kvůli pracím na zahradě a tak, jak byla dlouh…
  Na první Jarní procházku jsme se všichni těšili, už nám to procházení tak nějak chybělo. A protože nově vzniklý Klub Kunštátských Kult-TURISTŮ Čtyřlístek pořádal první z výletů hned 23. 3., vyrazili jsme s nimi …
Rozhodla jsem se využít letos pravděpodobně poslední příležitost k výletu a oslavit výročí vzniku republiky den předem a v terénu. V plánu bylo Tišnovsko a cíle – rozhledny Křivoš a Babylon a zřícenina Dolní Loučky. Opět – jak je mým zvykem – jsem měla naplánovanou trasu i spoje, nakonec bylo ale všechno jinak. Jednak jsme porušili pravidlo čtyř. Do Tišnova jsme sice…
Při minulém výletu jsme cestovaly na jih, tentokrát jsme nasedly do vlaku jedoucího opačným směrem a vyrazily do Svitav. Opět ve čtyřech plus Lukys. Naším cílem byl pramen Svitavy. Ve Svitavách jsme prošly náměstí…
Zářijový státní svátek znamenal další výlet na jižní Moravu. Tentokrát byl v plánu pochod přes Pálavu. Jely jsme opět čtyři, jen složení bylo trochu jiné. Já, Radka, Martina K. a Jitka. Vlastně ještě Lukýsek, Radč…
Sváteční červencové dny přímo svádí k výletu. My jsme také neodolaly a naše výprava ve složení Katka, Radka, Martina B. a moje maličkost vyrazila směr jižní Morava. První den našeho turisticko-poznávacího zájezdu …
MAS Boskovicko, zřejmě aby zvýšila zájem obyvatel o turistické cíle na Boskovicku, tradičně na jaře pořádá pro občany cestovatelské soutěže. Jednou z nich je návštěva rozhleden. Princip je jednoduchý, stačí navštívit alespoň tři z pěti rozhleden v oblasti, nechat si návštěvu potvrdit razítkem a jste zařazeni do slosování o věcné ceny. Tato soutěž se stala pozadím našeho výletu…
Nahlédnutím do regionálního tisku jsem tuhle zjistila, že 8. 9. 2012 má být pro veřejnost otevřen radar Skalky. Týjo, to by mohlo být zajímavé!! Moje sparingpartnerka Radka se mnou toto nadšení sdílela, problém ovšem byl, že na ten den jsme už měly naplánované a domluvené další akce. Jít pěšky tudíž nepřicházelo z časových důvodů v úvahu a těch několik málo spojů IDS se po…
Šťastnou náhodou jsem se dozvěděla o Medovém jarmarku ve Sloupu a tak jsme se rozhodly si 15.9. udělat sladký výlet. Prostor, kde se měl jarmark konat, dával tušit, že nepůjde o nic velkého, takže jsme si k tomu ještě naplánovaly další "exkurze". Káťa s námi ovšem odmítla absolvovat pěší túru z Blanska, takže jsme se domluvily, že se sejdeme ve Sloupu. Já s Radkou jsme tedy o…
Pěší túry jsou fajn, ale při nevlastnictví motorového přibližovadla a při neexistenci vhodných spojů veřejné Dopravy je jednodenní návštěva některých lokalit poněkud problematická. I z tohoto důvodu jsme se s Radk…